رقابت تماشایی تسلا با قوی‌ترین سدان‌های آلمانی

سایت بریتانیایی Carwow در جدیدترین مسابقهٔ درگ خود چهار نمونه از قوی‌ترین و اسپرت‌ترین سدان‌های حال حاضر دنیا را در برابر هم قرار داده است. در این درگ جذاب، سدان‌های لوکس بسیار قدرتمندی شرکت کرده‌اند به‌گونه‌ای که ضعیف‌ترین عضو این گروه 625 اسب بخار قدرت دارد. این مسابقهٔ چهارنفره را از لحاظ نوع قوای محرکهٔ خودروها می‌توان نبردی بین گذشته، حال و آینده دانست چراکه در بین شرکت‌کننده‌ها هم نمونه‌های بنزینی سنتی حضور دارند و هم مدل‌های هیبریدی و تمام الکتریکی.

در این درگ، مرسدس بنز با AMG GT 4 63S و ب‌ام‌و با M5 کامپتیشن، نمایندگان گذشته هستند. پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی مرسدس 640 اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که موتور 4.4 لیتری V8 ب‌ام‌و 625 اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ اما اگر بنزینی‌های خالص را نماینده‌های گذشته بدانیم، نمایندهٔ زمان حال باید قوای محرکهٔ هیبریدی باشد که این نقش را پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid بازی می‌کند. این خودرو نیز همانند رقبای هم‌وطنش از یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 بنزینی استفاده می‌کند اما این موتور تنها 550 اسب بخار قدرت دارد و وظیفهٔ تولید قدرت بیشتر بر عهدهٔ یک موتور الکتریکی گذاشته شده که مجموع قدرت ماشین را به 680 اسب بخار رسانده است. البته پانامرا توربو S E-Hybrid با 2.5 تن وزن، خودروی سبکی نیست.

و نهایتاً سدان تمام الکتریکی تسلا مدل S P100D نیز در این رقابت نمایندهٔ آینده محسوب می‌شود. این خودرو به دو موتور الکتریکی مجهز است که قدرت دیوانه‌واری را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهند. موتورهای الکتریکی مدل S P100D مجموعاً 680 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند که هم‌اندازهٔ خروجی سیستم هیبریدی پورشه است اما سدان الکتریکی آمریکایی با 2220 کیلوگرم وزن، از رقیب هیبریدی خود سبک‌تر است.

تاکنون تسلا مدل S بارها نشان داده که در خط مستقیم چقدر سریع است تا جایی که حتی شانه‌به‌شانهٔ سوپراسپرت‌ها پیش می‌رود. به همین دلیل، به احتمالاً زیاد در این درگ مرسدس بنز و ب‌ام‌و نمی‌توانند حریف تسلا شوند؛ بنابراین تنها رقیب واقعی این سدان الکتریکی، پورشه پانامرا خواهد بود.


درهرحال در ادامه می‌توانید ویدئوی این درگ جذاب و تماشایی را مشاهده کنید و از نبرد حماسی سدان‌های قدرتمند لذت ببرید.

 

مقایسه مشخصات فنی

 

M5 کامپتیشن

AMG GT63 S

پانامرا توربو S هیبرید

مدل S P100D

پیشرانه 4.4 لیتری V8 4 لیتری V8 4 لیتری V8 2 عدد الکتریکی
تنفس توئین توربو توئین توربو توئین توربو+الکتریکی
قدرت 625 اسب بخار 640 اسب بخار 680 اسب بخار 680 اسب بخار
گشتاور 750 نیوتن متر 900 نیوتن متر 850 نیوتن متر 1070 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 9 سرعته اتوماتیک 8 سرعته دوکلاچه تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 2.8 ثانیه 2.9 ثانیه 2.9 ثانیه 2.3 ثانیه
مصرف سوخت 13.8 لیتر ترکیبی 14.7 لیتر ترکیبی 11.2 لیتر ترکیبی صفر
وزن 1945 کیلوگرم 2045 کیلوگرم 2410 کیلوگرم 2220 کیلوگرم
قیمت 110,995 دلار 155,000 دلار 185,450 دلار 135,700 دلار

 

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

37 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (331 دیدگاه) ,

    فرق تسلا با بقیه علاوه بر تمام برقی بودن .. نداشتن پرستیژ هست .
    و اینکه کاشکی زمان ثبت شده در پیست جهنم سبز رو هم میگفتین که تسلا از نظر هندلینگ جلو این ژرمن ها کم میاره

    پاسخ
    1. Solid Snake
      سوابق: (52 دیدگاه) ,

      آره حسین دقیقا موافقم
      تسلا یه ذره شخصیت و پرستیژ نداره
      اگه شخصیت و ادب داشت روز شما رو اول صبحی خراب نمیکرد☺️

      پاسخ
  2. مسعود
    سوابق: (212 دیدگاه) ,

    انتخاب من در هر صورت مرسدس ای ام جی 😍😍😍💪🏻💪🏻

    پاسخ
    1. علی رضا
      سوابق: (223 دیدگاه) ,

      نظرسنجی1 :
      مرسدس AMG GT63S: لایک 👍
      پورشه پانامرا… : دیسلایک 👎

      پاسخ
    2. علی رضا
      سوابق: (223 دیدگاه) ,

      نظرسنجی ۲ :
      مرسدس AMG GT63S: 👍
      بی ام و M5 : 👎

      پاسخ
    3. علی رضا
      سوابق: (223 دیدگاه) ,

      نظرسنجی ۳ :
      M5 👍👍
      پانامرا 👎👎

      پاسخ
  3. Behnam
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    فکر کنم این مجله با ب ام و مشکل ناموسی داره😂

    پاسخ
  4. s.h
    سوابق: (542 دیدگاه) ,

    خیلی خیلی طبیعیه
    معلومه هم قوی تره هم گشتاور بیشتری داره و اینکه برقیه یعنی تا پاتو رو گاز میزاری اون هزار نیوتون مترو تو کل زمان داری نه تو یه دور خاصی
    ولی درگش با 720 هست هم رولینگ هم سکون مکلارن خردش میکنه
    چون اندازه خودش قدرت و گشتاور داره و به جای برقی بودن یه طراحی دینامیکی قدر داره و اینکه اینده مال ریماک و تسلا رودستره چون از چندتا موتور برقی قدرت کشیدن بیرون خیلی بیشتر از اونی که تو ذهن ما بگنجه راحت تر موتور های بنزینیه واسه اینکه اون موتور 4 لیتری به اینجا برسه کم کمش 80-90 سال فقط هزینه و ازمایش شده
    ولی موتورای برقی نه اینکه اونام پیشرفت نکنند ولی همون قدیمشم موتورای کوچک و پر قدرتی بودند

    پاسخ
  5. doubt
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    بهتون قول میدم فارغ از نتیجه این درگ و قیمت 90 درصدمون بین این 4 گزینه پانامرا رو انتخاب میکنیم. یعنی فرض محال اگه بهمون بگن یکی از این 4تارو میتونید برای خودتون بردارید اکثرا پانامرا رو بر میدارن، حتی همینایی که میگن تسلا و مرسدس و ب ام و فلان و بیسار

    پاسخ
    1. شاهين
      سوابق: (840 دیدگاه) ,

      این حرفت اگه ١٠ سال پیش بود درست بود، اما تو این ده سال بنز جوری عوض شد که مطمعنم اکثریت بنز رو انتخاب میکنن

      پاسخ
  6. Elmiraj
    سوابق: (614 دیدگاه) ,

    جدا از پیروزی همیشگی تسلا در اکثر درگ ها …. و لانچ افتضاح BMW به خاطر باگی که در موتور آن پیش آمد…..
    .
    .
    ‌.
    چیزی که در این مقایسه مهندسی بینهایت تسلا رو به رخ رقبا کشید تست ترمز بود!!!! نسخه p100d مدل S با وزن ۲۲۵۰ کیلوگرمی ۲۶۸ کیلوگرم از M5 و ۲۰۵ کیلوگرم از مرسدس amg سنگین تره و در عین حال حداقل سه سال هم از نظر تکنولوژی از سه رقیب عقب افتاده ، با این وجود با اختلاف چشمگیر چند متری رقبا رو شکست داد …!!!!!!!
    (( البته باخت پورشه به دلیل ۱۶۰ کیلوگرم وزن بیشتر از تسلا قابل پیش‌بینی بود))

    پاسخ
  7. ایمان
    سوابق: (1154 دیدگاه) ,

    این اولین بار نیست که مجله carwow میخواد M۵ رو زیر سوال ببره و مطمئناً آخرین بارش هم نخواهد بود
    نمیدونم مشکلش با M۵ چیه ؟؟؟؟ ولی مهم نیست چون خودشو ثابت کرده و یک سوپر سدان به معنای واقعی هست

    پاسخ
  8. овsкиكMас
    سوابق: (90 دیدگاه) ,

    اصلا با برگزاری درگ بین برقی ها و بنزینی ها نمیتونم کنار بیام،هیچ ربطی ندارن به هم و کاملا جداست فلسفشون
    اینجا هم amg gt رو انتخاب میکنه که غولیه واس خودش تو همه چیز ✌🏻

    پاسخ
  9. مهدی
    سوابق: (2330 دیدگاه) ,

    دوستان تنها مجله ای که دردنیا ازM5زمان های مزحک رو میگیره همین مجله است.این مجله ازM5زمان12/4 رو گرفته.برای مثال درهمین مجله M760زمان 11/3 وM3 بامحرک عقب بودنس زمان 12/1 وحتیM2 زمان12/4 رو بدست آورده.
    یک روز بعداین درگ یه مجله دیگهM5 رو مقابل پورشه911توربوSقرار داد.این درگ دوبار تکرارشدکه باراولM5 مسیر400متر رودر11/1 وبار دوم مسیر400متر رودر10/9 طی کرد با130 مایل سرعت

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (2330 دیدگاه) ,

      این مجله گفته این لانچ مضرف راننده اش بخاطر مشکلM5بوده.اما دربررسی هایی که تمام مجلات انجام دادن وهمیشهM5جایگاه اول رو بدست آورده ودرتمام درگ ها تاحالا یکباربه همچین مشکلی برنخوردن.بدترین زمان بدست آمده واسه M5تاالان 11/4بوده.
      مجله موتورترند ازM5کامپتیشن زمان10/5 وبرای M5معمولی زمان 11/1 روگرفته.
      مجله کارانددرایو زمان10/9 رو برای M5معمولی گرفته باشتاب صفرتاصد2/8
      مجله اتوبیلدزمان 10/9 رو برای M5گرفته.
      حتی M5تودرگ فگقبلی همین مجله زمان11/1 رو گرفت که هرچنداونم ضعیف بود امازمان12/2 که زمان یهM2هستش واقعا مزحکه

      پاسخ
    2. AMG 63
      سوابق: (88 دیدگاه) ,

      آخرش میگه واسه سیستم لانچ کنترل بیمر مشکل پیش اومد که نشد زمان مناسب ثبت کنه !
      این همه هر سرى زور میزنى ببین تهش چى میشه 😂

      پاسخ
    3. Hosseinbimmer
      سوابق: (88 دیدگاه) ,

      ۷تا کامنت گذاشتی که بگی m5 خوبه. اقا باشه قبول داریم😑😐

      پاسخ
  10. احسان
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    فرض کن صبح زود میخوای بری سر کار
    بشینی توی یه ماشین بی روح مثل تسلا
    یا ماشین برقی بچه داداشم میوفتم
    🤮🤮🤮🥶

    پاسخ
  11. مهدی
    سوابق: (2330 دیدگاه) ,

    من به یکی از دوستان قول دادم زمان گیری این خودروها رو در پیست ازمجلات معتبر بیارم.که زمان گیری این خودروها توسط یک راننده به شکل زیربوده!!
    پیست هوکنهایمرینگ
    M5 زمان به دست آمده 1:10.06
    E63s زمان به دست آمده 1:11.03
    پانامرا توربوs زمان به دست آمده 1:11.05

    پیست زاکسنرینگ
    M5 زمان به دست آمده 1:34.39
    AMG GT4 63S زمان به دست آمده 1:34.45

    مجله auto bild در پیست زاکسنرینگ
    کامپتیشنM5 زمان به دست آمده 1:31.71
    AMG GT4 63S زمان بدست آمده 1:32.59
    M5 زمان بدست آمده 1:33.93
    مرسدسE63S زمان بدست آمده 1:35.90
    پانامرا توربوS زمان بدست آمده 1:36.12

    مجلهauto bild رقابت دوم درپیست خودش
    M5 زمان بدست آمده 1:31.07
    E63S زمان بدست آمده 1:31.46

    مجله کارانددرایو
    M5 زمان به دست آمده 2:55.02
    E63S زمان بدست آمده 2:55.02

    مجله motor sport magazing در پیست مگنی کورس
    M5 زمان بدست آمده 1:22.29
    E63S زمان بدست آمده 1:23.26

    مجله auto zeitung
    M5 زمان بدست آمده 1:38.04
    E63s زمان بدست آمده 1:39.09
    پانامرا توربوs زمان بدست آمده 1:41.05

    پیست برنامه گرندتور
    M5 زمان بدست آمده 1:20.04
    911GT3 RS زمان بدست آمده 1:20.04
    نیسانGTR زمان بدست آمده 1:21.02
    هوندا NSX زمان بدست آمده 1:26.00

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (2330 دیدگاه) ,

      دوستان عزیزشاید عجیب ترین زمان گیری براتون زمان برنامه گرند تور باشه که M5 زمان سریع تری نسبت به نیسانgtr وهونداnsx باشه که میتونید خودتون قسمت8 این برنامه رو ببینید.
      شاید بگید چرا با اینکه زمانM5 وپورشه 911gt3 rs یکی بوده پس چرا من زمانM5 رو بالاگذاشتم؟ چون خوده این برنامه زمانM5 روبالای زمان911 GT3 RSگذاشته.

      درضمن یه درگ دیگه بین AMG GT4 63 وپورشه پانامرا توربوS انجام شده توسط مجلهAUTO FIL که دراین درگ پورشه پانامراتوربوS پیروز میشه
      (دوستانی که اگه میخوان ببینن من میتونم باتلگرام براشون بفرستم این درگ رو)

      پاسخ
      1. AMG 63
        سوابق: (88 دیدگاه) ,

        یکى کاپ قهرمانیو بده به M5 ، این بیخیال بشه !
        بیخیالم نمیشى که ، همه بگن تو خوبى ول میکنى ؟!
        اینجورى که تو پیش میرى فکر کنم تایم کامپتیشن از فرمول یک بنز ( w09 ) هم تو پیست بهتر بوده

        پاسخ
        1. مهدی
          سوابق: (2330 دیدگاه) ,

          حقیقت همین بوده.شمابورو خودت زمان گیری هارو بیار اگه حتی دهم ثانیه من دروغ گفتم توهمین گروه منوسنگ رویخ کن.
          تمام این زمان گیری ها رو باسند واسم مجله وپیست براتون گفتم.شمابورو سرچ کن ودروغ منوثابت کن.واما درمورد زمان گیری پیست برنامه گرندتور اونم قسمت 8هستش که توآپارات خیلی راحت بازیرنویس میشه تماشاش کنی. حتی زمان تستM5اولین کاری که جرمی انجام میده مسابقه درگ باAMG GTهستش که بااختلاف شکستش میده.چندتاازدوستان هم اون قسمت رودیدن. یعنی به پیشنهاد اونا منم رفتم دیدم

        2. مهدی
          سوابق: (2330 دیدگاه) ,

          ببخشیدقسمت 7گرندتور.قسمت 8کوروتZR1 رو تست میکنه جرمی که درآخرهم سیستم کلاچش ازبین میره

    2. مهدی
      سوابق: (2330 دیدگاه) ,

      دوستان باعرض معذرت زمان مرسدس در پیست مجله کارانددرایو رو اشتباه تایپ کردم

      زمان مرسدسE63S در پیست کارانددرایو
      2:55.04
      من به اشتباه همون زمانM5 رو تایپ کردم
      درضمن این زمان گیری ها بصورت فیلم هستن

      پاسخ
  12. مهدی
    سوابق: (2330 دیدگاه) ,

    اما رقابت بینM5 وتسلا!!!
    خوب شکست دادن تسلا برای M5یکم سخته چون تسلامعمولا زمان 10/8 رومیزنه اماM5 اگه شرایط خوب نباشه زمانش زیر11نمیاد.هرچندبارها وبارها زمان 10/9یا وحتی در موتورترند درمدل کامپتیشن زمان10/5 روثبت کرده. ویا مجله کارانددرایوM5 معمولی رو سریع ترین سدان جهان معرفی کرد.درحالیکه تاقبلش این جایگاه مال تسلا بود.درسته که دراین مجله تسلا صف تاصدسریع تری داشته اماM5در مسیر400متر سریع تربوده.بین تسلا وM5چندین درگ تویوتیوب هستش که گاهیM5وگاهی تسلا پیروز بوذه.
    درکل ضعیف ترین حالت برایM5 باید زمان 11/1 میبود که حتی تودرگ قبلی CARWOWهم نشونش داد.
    ازاین دست درگ ها کم نیست. همین چندروز پیش یه درگ اومدبین 911gt2 rs وتسلا3!!!!
    که راننده 911gt2rs اونقدر ابله بودکه باعث شدازتسلا3 شکست بخوره که واقعا یه شوخیه

    پاسخ
    1. Elmiraj
      سوابق: (614 دیدگاه) ,

      داداش میشه لینک اون درگ هایی رو بدین که Model S از M5 شکست خورده…!!!!!!؟؟؟؟
      .
      کسی منکر سریع بودن M5 نیست ولی من تا حالا ندیدم model S رو شکست بده … حتی در اون کارانددرایو ی که گفتین باز Model S با زمان ۱۰.۷۲ سریع ترین سدان جهانه هر چند زمان ۱۰.۷۲ برای Model S کاملا عادیه و در بهترین شرایط زمان ۱۰.۴۱ را هم ثبت کرده……
      حتی سایت BMW Blog که اخبار لحظه ای BMW را دنبال می کنه در تحلیل این درگ نخست به سریع بودن تسلا و سپس به مشکل m5 اشاره کرده و در آخر متن این گونه از Model S تعریف کرده :
      So the Tesla Model S p100d is still The most impressive performance sedan in the world in straight lines
      یعنی :
      پس تسلا مدل اِس p100d هنوز بیشترین عملکرد را در بین سدان های جهان در خط راست را داراس .

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (2330 دیدگاه) ,

        دوست عزیز اولین سندش مجله کارانددرایو هستش که اونجا درمسسر400متر تسلارو شکست داده.بااینکه تسلادرشتاب صفرتاصوسریع تربوده اما مسیر400مترM5سریع تربودش.متن ترجمه شده اش که کارانددرایوM5 روبه عنوان سریع ترین سدان جهان معرفی کرده در سایت خودروبانک وزومیت خودرو سرچ بکنی پیداش میشه کرد.اما درگ های تسلا وM5تو یوتیوب هستش کههمونطور که گفتم هم شکست داشته وهم پیروزی.شمااول میرفتی میدیدی بعدبگوچرا دروغ گفتی.درضمن عزیز جان تسلا مسیر400متر رودر 10/8 میره معمولا. همونطور که گفتم موتورترند از مدل کامپتیشن شتاب 10/5 روهم گرفته.یعنی هیچ امکان نداره که یکی دوبارM5سریع تربوده باشه درشرایط مطلوب براش وقتی که واقعا دربهترین شرایط توانش رو داشته باشه؟؟؟
        اماگفتم تسلاهمیشه میتونه اماM5 بایدراننده خوبی داشته باشه که زیر11بیاد والا درحالت نرمال معمولا11هستش

        پاسخ
      2. مهدی
        سوابق: (2330 دیدگاه) ,

        دوست عزیز شماقطعا به اندازه منbmw blog رو مطالعه نمیکنی.bmw blogنگفته که M5مشکل داشته بلکه نظرمجله CARWOW رو نوشته. والا خودش که تست نکرده.شما جزمجلهCARWOWیک جا پیداکن که M5 به این مشکل برخورده باشه یابهش اشاره شده باشه.M5رو حتی یکی ازمجلات فراری 4درمعرفی میکرد.اینم اززمان هاش درپیست های مختلف که براتون آوردم درمقابا رقبا.
        به نظر شما آیا تسلا3میتونه از911GT2 RS سریع ترباشه؟ اونم مدلGT2که گاهی حتی مکلارن720 روهم شکست میداد.اما تودرگ چندروز پیش که توزومیت خودرو میتونی ببینیش بخاطرضعف راننده GT2 ازتسلا3 شکست خورد.حالا اگه این مدل تسلا بود بازیه حرفی

        پاسخ
  13. مهدی
    سوابق: (2330 دیدگاه) ,

    دوستان دقت کنیدکه خودروهایی مثلAMG GT463 ویا پورشه پانامراتوربوS ازM5سریع تر نبودن!!!!بلکه M5 بخاطر راننده ناشی کندکه نه خیلی خیلی خنده دار مسیر400 متر رومیره که اگه سری5 معمولی هم درکنارش بود بازاززمان M5در این درگ سریع ترمیبود.
    چون زمان بدست آمده برای AMGGT4 بوده 11/1 که M5 حتی در نسخه عادی درهمین مجله هم این زمان رو بارها رفته. وبرای پانامراتوربوS بوده 11/2 که حتی ازM5معمولی کندتر بوده که البته دردرگ تاپ گیرهمین ماشین ازM5شکست خورد که پدال هم فیلمش رو گذاشت.
    ‌شاید رانندهM5 اونقدر ناشی میبورد که زمان M5 رو در13ثانیه بدست میاورد آیا بایدبگیم بله M5 از ماشینی مثل سری5 معمولی کندتره!!!!!!
    M550 مسیر400متر رودرزیر12ثانیه میره چه برسه بهM5که نسخه معمولیش هم زمان10/9 رو ثبت میکنه ونرمالش 11/1هستش

    پاسخ
    1. Just bentley continental
      سوابق: (419 دیدگاه) ,

      باشه داداش
      هر کی ماشین باز باشه میدونه که کلا فلسفهm5 از اینا جداست.
      شما عم اینقدر خودتو اذیت نکن درگ کاملا مشخصه که غیر حرفه ای بوده.

      پاسخ
    2. OMID
      سوابق: (638 دیدگاه) ,

      خودش هم گفت به خاطر باگ موتور هنگام استفاده از لانچ کنترل اینطور شده

      پاسخ
  14. Hemi
    سوابق: (632 دیدگاه) ,

    شتاب گیری ب ام و مثل شتاب گیریای کار اند درایور برای داج بود
    ردآی ۱۰.۴ رو ۱۱.۸ به دست میاره
    چلنجر هلکت ۱۰.۸ رو ۱۱.۷ به دست میاره
    حالا بماند که ردآی از هلکت قویتره ولی برای کاراند درایور فرقی نداره ..
    ب ام و ۱۰.۹ رو هم ثبت کرده ولی اینجا ۱۲.۴ امکان نداره ام ۵ انقد کند باشه
    انگار بعضی مجله ها جهت گیری خاصی دارن

    پاسخ
  15. حسین
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    جدای از بحث درگ، برای ماشینی که ادعای اسپرت بودن داره، رکورد پیست به مراتب مهمتره.
    و یه مطلب مهم دیگه، اینکه اختلاف قیمتی این سدان ها انقدر زیاد هست که بتونه اولویت مهمتری از چند دهم ثانیه اختلاف درگ باشه و با این احوال با اینکه پورشه رو بیشتر دوست دارم، حتما m5 رو انتخاب میکردم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.