درگ جالب هاچ‌بک‌های داغ دیفرانسیل جلو

شنبه 29 شهریور 1399 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
Hot-Hatchback-1
چهار خودروی چهار سیلندر. این موضوع مسابقهٔ درگ جدید CarWow است. البته معمولاً خودروهای چهار سیلندر برای علاقه‌مندان چندان جذاب نیستند اما مهمانان...
تبلیغات

چهار خودروی چهار سیلندر. این موضوع مسابقهٔ درگ جدید CarWow است. البته معمولاً خودروهای چهار سیلندر برای علاقه‌مندان چندان جذاب نیستند اما مهمانان امروز ما هاچ‌بک‌های داغی هستند که می‌توان آن‌ها را موشک‌های جیبی دانست. این چهار خودرو به لطف توربوشارژر، بیش از 300 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارند که برای خودرویی پنج‌نفره با فضای بار روزمره اعداد قابل‌توجهی هستند. کره، ژاپن، آمریکا و انگلستان بهترین نمایندگان خود را به این رقابت فرستاده‌اند که از لحاظ قیمت هم مشابه یکدیگر هستند.

نمایندهٔ ژاپنی‌ها در این درگ هوندا سیویک تایپ R با دریچه‌ها و باله‌های بیشتری نسبت به خودروهای دیگر است. البته این قطعات بی‌فایده نیستند زیرا موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هوندا 320 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. وزن سیویک تایپ R کمی بیشتر از 1300 کیلوگرم است که آن‌را به دومین خودروی سبک این جمع تبدیل می‌کند.

اگر بخواهیم از لحاظ جغرافیایی جلو برویم، خودروی بعدی هیوندای i30 N خواهد بود. این یکی از دو خودروی این جمع است که تیونینگ شده و به همین دلیل حالا موتور 2 لیتری چهار سیلندر هیوندای 325 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. i30 N مثل هوندا به گیربکس شش سرعتهٔ دستی مجهز است اما با 1429 کیلوگرم وزن، دومین خودروی سنگین این جمع محسوب می‌شود.

خودروی تیونینگ شدهٔ بعدی یعنی فورد فوکوس ST هم با 1484 کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین عضو گروه به‌حساب می‌آید اما به لطف کارهایی که Mountune روی پیشرانهٔ آن انجام داده است، حالا از 330 اسب بخار قدرت و 515 نیوتن متر گشتاور سود می‌برد. انتقال قدرت در این هاچ‌بک آمریکایی نیز مثل دو رقیب دیگر توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد.

و نهایتاً به سبک‌ترین و ضعیف‌ترین خودروی این رقابت یعنی مینی GP می‌رسیم؛ اما فریب 306 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور این هاچ‌بک بریتانیایی را نخورید زیرا مینی تنها خودروی این جمع با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و لانچ کنترل محسوب می‌شود. همچنین همان‌طور که گفته شد، این ماشین با 1255 کیلوگرم وزن، سبک‌ترین عضو گروه هم به‌حساب می‌آید.

خب با همهٔ این‌ها کدام‌یک از این هاچ‌بک‌های داغ پیروز خواهد شد؟ ترکیب سه پدال سنتی و دخالت انسانی بهتر خواهد بود با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤالات، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.