هفته نامه

خودروهایی که در کمتر از یک دقیقه به سرقت می‌روند!

سیستم های ورود بدون کلید تقریبا همه‌گیر شده و ظاهرا این سیستم ها هم در بین مالکان و هم در بین سارقان محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند!


به گزارش وبسایت وات کار، همه‌گیر شدن سیستم های ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای به این معنی است که بسیاری از خودروهای جدید را می‌توان در چند ثانیه به سرقت برد.


این وبسایت به منظور نشان دادن میزان سرعت به سرقت رفتن خودروها ۷ مدل متفاوت را که همگی از سیستم های ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای استفاده کرده اند دورهم جمع کرده است. سپس متخصصان امنیت خودروها سعی کرده اند با تجهیزاتی ویژه این خودروها را بدزدند.


با توجه به نتایج به دست آمده می‌توان گفت خودروی DS3 کراس بک اولترا پرستیژ آسان‌ترین مدل برای سرقت بوده زیرا تیم متخصصان توانسته اند ظرف مدت ۵ ثانیه وارد خودرو شده و ۵ ثانیه بعد هم با آن حرکت کنند. لندروور دیسکاوری اسپورت ۲۰۱۸ نیز طعمه‌ی راحتی برای سارقان خواهد بود چراکه وارد شدن به آن ۱۰ ثانیه و سرقت آن نیز ۲۰ ثانیه طول کشیده است.


این زمان بسیار کمی است اما وات کار می گوید برخی مدل ها دارای کلیدهایی با تکنولوژی تشخیص حرکت بوده اند به این معنی که در زمان تشخیص حرکت فرستادن سیگنال را متوقف می‌کنند.

این تکنولوژی در کلید محصولات آئودی، ب‌ام‌و، فورد و مرسدس وجود دارد و بنابراین تیم متخصصان وات کار نتوانسته‌اند آئودی TT RS رودستر، ب‌ام‌و X3، فورد فیستا و مرسدس A کلاس را در زمان غیرفعال بودن کلید خودرو سرقت کنند.

این خبر خوبی است اما کلیدهای یاد شده عالی نبوده اند زیرا زمانی که کلید در جیبتان بوده و در حال حرکت باشید سیگنال خواهند فرستاد. اگر سارقان به آن سیگنال دست پیدا کنند سرقت خودروها نسبتا آسان خواهد بود.


درب TT RS رودستر در ۵ ثانیه باز شده و ۵ ثانیه بعد هم دزدیده شده است. سوار شدن به ب‌ام‌و X3 و فورد فیستا ۴۰ ثانیه طول کشیده و سرقت آن‌ها نیز ۲۰ ثانیه دیگر زمان لازم داشته است. نهایتا باید به A کلاس اشاره کنیم که زمان باز کردن درب آن ۳۰ ثانیه و دزدیدنش ۲۰ ثانیه بوده است.

لندروور دیسکاوری اسپورت
موضوع جالب اینکه تنها خودرویی که به سرقت نرفته لندروور دیسکاوری بوده است. گفته می‌شود جگوار-لندروور از تکنولوژی رادیویی با باند فوق پهن در برخی از جدیدترین محصولات خود استفاده می‌کند. این تکنولوژی محدوده وسیعی از سیگنال‌ها را از کلیدها انتقال می‌دهد و بنابراین سارقان نمی‌توانند سیگنال را قفل کرده و خودرو را گول بزنند. متخصصان امنیتی پس از ۲۰ ثانیه توانسته اند وارد خودرو شوند اما قادر به سرقت آن نبوده اند.

یکی از مدیران وات کار می‌گوید:

اینکه برخی از خودروسازان اقدام به معرفی سیستم های ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای کرده ولی فاکتورهای امنیتی مناسبی را برای آنها در نظر نگرفته اند اصلا خوب نیست. اگرچه برخی برندها بخاطر توجه به امنیت خودروها جای تحسین دارند اما هنوز کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. نیما

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (336 ديدگاه)

    خیلی بده کلی پول ماشین رو بدی بعدش یه چیز ارزون انداخته باشن روش که راحت بشه دزدیدش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Alireza

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (629 ديدگاه)

    شماها هم یاد خودروهای وطنی افتادید یا فقط من اینطوریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    چند تا از فیلم های سرقت این مدلی تو یوتیوب هستش که با کمک یک لپ تاپ و تقویت سیگنال راحت خودرو میدزدن البته برای این کار دو نفر لازمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Saeed

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    اااااا آئودی!؟ سوزوکی!؟ عجب…
    فکرشو نمیکردم اینقدر راحت دزدیده میشن
    به جز تسلا
    خداییش بهترین ایمنی رو داره
    هم باز نمیشه و ازت فیلم میگیره هم آهنگ هالووین پخش میکنه?
    دم ایلان ماسک گرم
    بهترین ایمنی رو داره (نظر شخصی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مانی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    تکنولوژی جاگوار برد بلند نیست باند پهن هست
    با تشکر از زحمات شما بابت ترجمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بهراد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    این جور موقع هاس که وسیله ی چند کاره ی قفل پدال لازم میشه.البته کاربرد ورزشی و قدرت نماییش بماند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MAHDI

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    آمار کمترین خودروهای سرقت شده رو این خودرها دارن.
    جایگاه 1_ ب ام و سری3
    جایگاه 2_ تسلا S
    جایگاه 3_تسلاX

    لیست کامل رو پدال چندروز پیش گذاشت!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا