هفته نامه

با سرگرم‌کننده‌ترین خودروها آشنا شوید

در روزگاری نه‌چندان دور خودروهایی تولید شدند که با دیگر خودروهای کاربردی تفاوت زیادی داشتند.

خودروهایی که برای لذت خالص رانندگی تولید شدند تا جوانان آن زمان را به خود جلب کنند. خودروهایی که در تاریخ ماندگار شدند و بعضاً تا همین امروز نیز تولید شده و تقاضای خوبی برای آن‌ها وجود دارد؛ آن هم فقط به یک دلیل: عشق!

اگر به سال‌های دور دهه ۵۰ برگردیم با خودروهای به اصطلاح هات-راد (Hot-Rod) آشنا می‌شویم که از انصاف نگذریم بسیار دوست‌داشتنی هستند؛ اتومبیل‌هایی هات-راد خوانده می‌شوند که لوازم تزئینی و رفاهی آن‌ها را جدا کرده و فضای به وجود آمده و وزن کاسته شده را به جایگزین کردن پیشرانه‌های بزرگتر و قدرتمندتر یا تیون کردن پیشرانه و لوازم دیگر اختصاص می‌دادند.

سپس در دهه‌های بعد، فورد ماستنگ را متولد کرد، شورولت کامارو را، داج از چارجر تا دارت را عرضه می‌کرد، پلیموث، …، پونتیاک؛ در اروپا جولیا، استراتوس، ای-تایپ و… و همین‌طور داتسون ۲۴۰z، اسکای‌لاین، سوپرا و…

به عقیده نگارنده این سالها بهترین زمان “ماشین بازها” بود؛ خودروهای اسپرتی ساخته شدند با کمترین تکنولوژی و از نظر عملکرد ساده اما با پیشرانه‌های قدرتمند و توانستند راننده‌های قابلی را پرورش دهند که امروز کمتر می‌بینیم.

اما هدف این مقاله معرفی سرگرم کننده‌ها یا به اصطلاح فان ترین خودروهایی ست که تاکنون ساخته شده‌اند.

 

۱. مزدا mx-5 میاتا

mx-5 در زمان اولین معرفی غوغایی بین هواداران خودروهای اسپرت به پا کرد؛ هنوز هم در دسترس ترین اسپرتِ موجود است. ترکیب وزن بسیار کم، قدرت مناسب که از ۱۱۵ اسب بخار در حال حاضر به حدود ۱۵۰ اسب رسیده است، فرمان‌پذیری استثنایی، گیربکس دستی، قابلیت تیون کردن و از همه مهم‌تر سقف جمع شونده. همه این‌ها در یک پکیج جمع‌وجور، محور محرک عقب و به‌عنوان یک خودروی خالص از تکنولوژی‌های پیچیده، مهارت راننده را محک میزند.

 

۲. لوتوس الیز

الیز، این زاده شده در پیست کوچک با پیشرانه میانی تویوتا ۱.۸ لیتری ۲۲۰ اسبی به همراه مشتقات قدرتمندتر با وزن ۹۰۰ کیلوگرمی دومین خودروی این فهرست است. خودروی پیست محور تیز و فرزی که ۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در حدود ۴.۵ ثانیه می‌افزاید و نیروی رو به پایین ۱۲۵kg را در سرعت ۲۲۵km/h تولید می‌کند، کمترین سطح تکنولوژی کمک‌راننده را در میان خودروهای اسپرت داراست که همین موضوع به جذابیت رانندگی با گیربکس دستی ۶ سرعته آن می‌افزاید.

 

 

۳. فولکس واگن گلف GTI Mk1

چه چیزی لذت‌بخش‌تر است از راندن یک گلف ۸۱۰ کیلوگرمی که در نمونه‌های اولیه ۱۰۸ اسب بخار نیرو را به گیربکس ۴ سرعته دستی و در نهایت به چرخ‌های جلو می‌فرستد؟

شاید شما یک پورشه ۹۱۱ را ترجیح بدهید اما هیچ چیز جای ویراژ دادن یا قسر در رفتن از ترافیک‌های شهر را نمی‌گیرد؛ و محفظه پیشرانه آن‌قدر فضا در اختیار شما می‌گذارد که یک موتور ۶ سیلندر را در آن جا بدهید.

شما می‌توانید هرکاری با این خودرو بکنید، او شما را تنها نخواهد گذاشت.

 

 

۴. هوندا سیویک Si نسل پنجم

شاید گلف را دوست نداشته باشید که البته بعید می‌دانم، ولی از سیویک مدل ۹۵VTEC نمی‌توانید به‌راحتی بگذرید.

این خودرو را شاید بتوان همزاد ژاپنی گلف دانست که طیفی از قدرت‌های ۱۲۵ تا ۱۶۸ اسب بخار را در اختیار شما می‌گذارد.

اگر به قابلیت‌های این شوالیه باور ندارید، چرا یوتیوب را باز نمی‌کنید؟

 

۵. سوزوکی جیمنی

همه چیزهای جالب روی جاده اتفاق نمی‌افتند؛ به بیرون از جاده سری بزنیم.

شاید شما از آن دسته آدم‌ها باشید که ماجراجویی در محیط بکر و گِلی شدن را ترجیح بدهید؛ بنابراین یک سوزوکی جیمنی ۱.۵ لیتری با گشتاور ۱۴۰N.m با وزن ۱۱۰۰ کیلوگرمی، فاصله محوری ۲۲۵ cm، شاسی نردبانی و دیفرانسیل قفل شونده، گزینه مناسبی برای شماست.

البته جیپ رانگلر هم آفرودر توانایی ست ولی جیمنی جالب‌تر به نظر می‌رسد. این‌طور نیست؟

شما چه اتومبیل‌هایی را به این لیست اضافه می‌کنید؟

گردآوری: آرین

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه

  1. پدر خودرو سازی جهان

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    پورشه ٩١١

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۳۰
    1. Ahmedreza2002

      ۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      باید مردمی بودن رو هم در نظر گرفت
      پورشه به هیچ وجه مردمی نیست

      موافقم ۵۳
      مخالفم ۷
  2. الکترونیکی

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میتسوبیشی لنسر اولوشن. نسل هشت یا نسل ده.

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۳
  3. Mad.z.Max

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (696 ديدگاه)

    همشونو خیلی دوست داشتم 🙂 کلا این مقاله دوست داشتنی بود، و همینطور مقاله ای که یکی دو ساعت پیش درمورد کورویر رمپ ساید گذاشته شد! مقاله هایی که از ماشینای قدیمی توی سایت گذاشته میشن واقعا جذابن، ممنون!

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۱
  4. حمید رضایی

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    لنسر

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۰
    1. Zakaria

      ۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (202 ديدگاه)

      ماشینای توی لیست زیاد سریع نیستن اما حس لذت و سرعت رو به راننده تلقین میکنن. پس جای لنسر اوو که خودش ماشین پرفورمنس و سریعیه توی این لیست نیست.

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۲
      1. PHILIPP

        ۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (30 ديدگاه)

        یعنی حتما باید برای حضور در لیست ضعیف بود؟

        موافقم ۳
        مخالفم ۸
  5. Zakaria

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (202 ديدگاه)

    جای ae86 پدر و gt86 پسر تو لیست خالیه.

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۵
  6. حسین

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (274 ديدگاه)

    لوتوس و مزدا رو دوست دارم.بیشتر لوتوس

    موافقم ۸
    مخالفم ۵
  7. R@m!n

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (522 ديدگاه)

    می نوشتین ماشینای سرگرم کننده ارزون قیمت بهتر بود.

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱
    1. [AMIN_TROFEO]

      ۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2046 ديدگاه)

      اره
      اینطوری باشه هوایرا هم جذابه
      همینطور فانتوم
      اس کلاس
      و…

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۴
  8. مهدی موتور

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (896 ديدگاه)

    ممنون

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  9. مهدی

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    همشون هم سرگرم کننده بودن ولی من لنسر رو انتخاب میکنم که به این لیست اضافه بشه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴
  10. Sina10

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1247 ديدگاه)

    از این جور مطالب بیشتر بذارین
    از خیلی اخبار کم اهمیت بهترن

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  11. ツSAMURAIツ

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (963 ديدگاه)

    خیلی از ماشینا بودن که جاشون تو این لیست خالی بود

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  12. Ali

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    گلف خیلی دوست داشتنیه

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  13. ایران

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (98 ديدگاه)

    مقاله خوبی بود

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  14. T.C.B.K

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (170 ديدگاه)

    پراید رو فرموش کردی پدال…

    کلا عالی….

    سویچ رو در میاری ماشین روشن میمونه…. یا حضرت تکنولوژی… 😃😃

    محبوب ترین خودرو : کیا پراید.

    البته همه اینا به کنار…. پیکان یه چی دیگس… 😏😏

    موافقم ۶
    مخالفم ۲۰
    1. Amir

      ۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (32 ديدگاه)

      دیگه حالم از این جوکا و مزاح های بی مزه و تلخ به هم میخوره
      بذار زندگیمونو بکنیم دیگه 😞
      موقعی که ایران جیپ آهو و ژیان و پیکان مونتاژ میکرد عربا با شتر تو بیابون ربع الخالی عربستان جا به جا میشدن
      حالا اونا
      و ما
      ما هیچ ، ما نگاه…

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۵
    2. Amir

      ۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (32 ديدگاه)

      دیگه حالم از این جوکا و مزاح بازیای بی مزه و تلخ به هم میخوره …
      بذار زندگیمونو بکنیم 😞
      زمانی که ایران جیپ آهو و کادیلاک سویل و ژیان مونتاژ میکرد ( آمریکاییا اوج صنعت خودروسازی بودن ، یعنی ما بهترین ماشینهای دنیا رو مونتاژ میکردیم ) ، عربا با شتر تو بیابون ربع الخالی جا به جا میشدن
      حالا اونا گرونترین ماشینا روسوار میشن و با یه تصادف ساده میندازن تو زباله دونی
      و ما آشغالای چینی رو وارد و قوطیای ۲۰ سال پیش فرانسه رو مونتاژ میکنیم ،
      کجایی عزت ؟ کجایی بزرگی ؟ چقد حقیر شدیم …

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۴
      1. حسین

        ۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (274 ديدگاه)

        آشغالترشون هم می‌کنیم توی منتاژ.۴۰۵ساده ترین هاشو آوردیم حجم موتورشو کم کردیم(۲لیتری را حذف کردیم)یاتاقان زن و آب داغ کنش کردیم بی‌کیفیتش… کردیم.

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۰
        1. حسین

          ۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (274 ديدگاه)

          SLXو…هم درست کردیم.جلوپنجره را خراب کردیم و آتیشگیرشونم کردیم.بالاترین پژو۴۰۵ها سانروف کروز کنترل و پتو مسافرتی… داشتن.

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  15. میثم

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1145 ديدگاه)

    مزدا میاتا
    سوزوکی جیمنی

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  16. datsun

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1810 ديدگاه)

    میتونه یه ماشین آفرود باشه یا یه اسپورت ارزان قیمت.

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  17. احمدرضا

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (405 ديدگاه)

    فیات ۵۰۰ 🙂❤️

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  18. Benz309 1974

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (360 ديدگاه)

    پراید کو ؟ واقعا ما تمام لذت رانندگیمون رو با پراید گذروندیم.

    موافقم ۳
    مخالفم ۸
    1. حسین

      ۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (274 ديدگاه)

      من ساعت دوازده یا یک شب خواستم از خونه‌ی خالم خاسم بیام خونه‌ی خودمون با پراید کاربراتوری با کیفیت مدل ۱۳۷۷ کلی خسته بودم ولی تا پرایدو روند خیلی سرحال شدم‌و خستگیم رفت.سرعت زیاد که می‌رفتیم می‌خواست پرواز کنه.کاربراتوری بود مثل فورد موستانگ کلاسیک.

      موافقم ۱
      مخالفم ۴
  19. 2646

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (211 ديدگاه)

    من با toyota hilux Vigo عاشق آفرود و کمپینگ شدم، خیلی هم استارت آفرودشون رو با این ماشین زدن.
    ۱۰ سال پیش قیمت اش مناسب بود، استهلاک پایینی داشت، قطعات یدکی هم فراوون و ارزون بود، فضای کافی هم داشت.
    هم ماشین آفرود بود، هم ماشین زیرپا تو شهر و جاده
    لوازم افترمارکت فنی و ظاهری زیادی هم داشت.
    ماشین فوق العاده ای بود برای جوونی کردن.

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  20. 2646

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (211 ديدگاه)

    من با toyota hilux Vigo عاشق آفرود و کمپینگ شدم، خیلی هم استارت آفرودشون رو با این ماشین زدن.
    ۱۰ سال پیش قیمت اش مناسب بود، استهلاک پایینی داشت، قطعات یدکی هم فراوون و ارزون بود، فضای کافی هم داشت.
    هم ماشین آفرود بود، هم ماشین زیرپا تو شهر و جاده
    لوازم افترمارکت فنی و ظاهری زیادی هم داشت.
    ماشین فوق العاده ای بود برای جوونی کردن

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  21. PHILIPP

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (30 ديدگاه)

    Z8
    SL63

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  22. امیررضا

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (22 ديدگاه)

    من که حتما تسلا

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  23. 😎Ali Hossein😎

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (277 ديدگاه)

    چرا ۲۰۶cc نیست؟
    من کل لذت زندگی من به ۲۰۶ وابسته است
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .۲۰۶ و دیگر هیچ😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍💪🏻💪🏻

    موافقم ۲
    مخالفم ۴
  24. aliasn

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    این پست خستگی م رو در کرد ولی جای خیلی ها تو این لیست خالیه fdوrx-7fc . تویوتاهای ae86و gt86 . میتسوبیشی لنسر ایولوشن وگالانت . سوبارو امپرزاcdi ( نسل اول امپرزا ) وz370وr34,r33.r32 نیسان و هونداnsxفقید واز امریکایی ها هم جای داج چلنجرمگنوم و شارژر۱۹۶۹ ( عضله بال دار ) خالیست

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  25. Ranger

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (22 ديدگاه)

    به عقیده نگارنده این سالها بهترین زمان “ماشین بازها” بود؛ خودروهای اسپرتی ساخته شدند با کمترین تکنولوژی و از نظر عملکرد ساده اما با پیشرانه‌های قدرتمند و توانستند راننده‌های قابلی را پرورش

    فقط این چیز رو الان میشه تو چلنجر چارجر پیدا کرد ماشینایی که راننده رامشون میکنه نه ماشین راننده رو 🤫🙃

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  26. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  27. احسان

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    شورلت کامارو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا