هفته نامه

آیا رکورد سرعت SSC تواتارا “غیرواقعی” است؟!

منیفولدهای اگزوز به سختی دوام آوردند و شیشه جلوی تواتارا هم اشکالاتی داشت اما به هر صورتی که بود رکورد سرعت SSC برای سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا ثبت شد. ولی حالا خبرهایی درباره نادرست بودن این رکورد و بدتر از آن، تقلبی بودنش به گوش می‌رسد.

هفته پیش بود که این خودروساز مدعی شد رکورد کونیگ زگ را با سرعت باورنکردنی ۵۰۸.۷۳ کیلومتر در ساعت شکسته است؛ اما برخی افراد از همان ابتدا مدعی بودند این رکورد را به سختی می‌توان باور کرد…

پس از انتشار اطلاعات توسط SSC بود که چندین تحلیلگر تناقضاتی را بین حداکثر سرعت ادعایی، داده‌های منتشر شده و ویدئوی این رکورد پیدا کردند.

موضوع جنجالی اینکه همه این افراد به جز یکی به نتیجه‌ی شرم‌آوری رسیده‌اند و آن اینکه دست‌یابی SSC تواتارا به چنین سرعتی امکان‌پذیر نبوده است.

اینجا چندین روش متفاوت برای نتیجه‌گیری درباره سرعت نهایی این خودرو وجود داشته اما یکی از شاخص‌ترین آن‌ها به ستاره یوتیوب یعنی تیم بارتون مربوط می‌شود که همه او را با نام Shmee150 می‌شناسیم. او می‌گوید تواتارا تنها توانسته به سرعت حدود ۴۵۰ کیلومتر در ساعت دست یابد و شاید رکورد همچنان در دستان کونیگ زگ باقی مانده است.

ساده‌ترین روش ریاضی برای محاسبه سرعت متوسط یک شی این است که ببینیم در واحد زمان چه فاصله‌ای را طی کرده است. یکی از کاربران جاده در نزدیکی لاس‌وگاس دو فاصله قابل‌اندازه‌گیری را به عنوان رفرنس ارائه کرده است.

اما از نظر زمان هم باید به ویدئوی منتشر شده توسط SSC تکیه کنیم. موانع ایمنی دیده شده در ویدئوی تواتارا به راحتی قابل‌تشخیص بوده و با استفاده از یک ضرب و تقسیم ساده می‌توانیم سرعت را به دست آوریم.

حتی اگر اشتباهات کوچکی نیز در زمان اندازه‌گیری شده یا فاصله رفرنس‌های ارائه شده هم وجود داشته باشد یک محاسبه ساده نشان می‌دهد که SSC با سرعت حدود ۴۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کرده است که اگرچه اصلاً کند نیست اما خب با رکورد ادعایی خودش تفاوت قابل‌توجهی دارد.

البته نکته اصلی سرعتی است که توسط تلمتری SSC ضبط شده و می‌توان آن را دوباره به دست آورد.

برای اثبات نادرستی ادعای SSC از خطوط سفید رنگ با استاندارد ۳.۵ متری آمریکا استفاده شده است. این خطوط فاصله حدود ۹ متری دارند و بازهم یک محاسبه ساده نشان می‌دهد که حداکثر سرعت تواتارا حدود ۴۵۰ کیلومتر در ساعت بوده است.

موضوع دقیقاً این‌قدر ساده است اما یک روش قابل‌اعتماد دیگر توسط فردی در بریتانیا ارائه شده است. او اخیراً ویدئویی منتشر کرده و نشان داده که یک آئودی R8 کاملاً از سرعت مجاز تخطی کرده است.

نکته بعدی اینکه طول جاده مورد استفاده برای رکوردشکنی تواتارا دقیقاً همان قدری است که برای کونیگ زگ آگرا در سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده بود و دومین تحلیل درباره رکورد SSC با استفاده از این موضوع انجام شده است.

وقتی دو خودرو از یک نقطه استارت در نظر گرفته شوند هیولای سوئدی‌ها یک ثانیه زودتر از SSC به نقطه پایان موردنظر می‌رسد و به همین خاطر آگرا سریع‌تر محسوب می‌شود.

البته در ویدئوی منتشر شده توسط SSC ادعا شده این خودرو در هر نقطه‌ای سریع‌تر از کونیگ زگ است که این هم خالی از اشکال نیست.

نهایتاً به تحلیل سوم می‌رسیم که به نظر می‌رسد جزئیات دقیق و مستحکمی را ارائه می‌کند. با استفاده از شعاع بیرونی لاستیک‌ها، نسبت‌های گیربکس و حداکثر سرعت پیشرانه که همگی توسط خودروساز ارائه شده‌اند، حداکثر سرعت SSC تواتارا را می‌توان محاسبه کرد.

در تست نهایی اولیور وب راننده این هیولا تصمیم می‌گیرد دنده ششم را نگه دارد اما حتی اگر او به ردلاین هم می‌رسید حداکثر سرعت برابر با ۴۷۱.۵ کیلومتر در ساعت می‌شد.

البته سرعت‌سنج خود تواتارا شاید ابهاماتی داشته باشد و وقتی سرعت از ۴۸۴ کیلومتر در ساعت می‌گذرد تار می‌شود. همین سرعت بالاتر از چیزی است که در دنده ۶ می‌توان به آن دست یافت.

شاید نسخه پیش‌تولیدی سرعت‌سنج این خودرو برای نشان دادن سرعت‌های بالاتر کالیبره نشده و یا اینکه عملکرد نادرستی داشته است. به‌هرحال تغییرات سرعت در طول دوران ضبط ویدئو غیرعادی به نظر می‌رسد.

احتمال نهایی نیز این است که SSC در زمان فیلم‌برداری این رکورد مشکلی فنی داشته و مجبور شده از ویدئوی تست کندتر قبلی استفاده کند ولی سرعت تست واقعی و رکوردشکن را در آن قرار داده باشد.

البته باور این موضوع سخت است زیرا لپ‌تاپ در حال نمایش سرعتی است که توسط تمامی رفرنس‌ها و روش‌های مهندسی دیگر به دست آمده است.

چرا SSC باید بدون اشاره به این موضوع اقدام به کند کردن ویدئو کند؟ چرا بدون هیچ‌گونه توضیحی سرعت‌سنج را تار کرده‌اند؟

و چرا تمامی روش‌های محاسبه سرعت تواتارا نشان می‌دهند حداکثر سرعت این خودرو حدود ۶۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ادعای شرکت است؟

به نظر می‌رسد بارتون تلاشی برای تماس با SSC برای تائید یا رد این ادعاها نداشته اما این خودروساز با انتشار بیانیه کوتاهی گفته که رکورد ثبت شده درست بوده است.

SSC گفته است:

شرکت DEWETRON که سازنده جی‌پی‌اس‌های جهانی است ادعای سرعت متوسط ۵۰۸.۷۳ کیلومتر در ساعت SSC تواتارا را تائید کرده است. این سرعت متوسط بر پایه دو تست با سرعت‌های ۴۸۴.۵۳ و ۵۳۲.۹۳ کیلومتر در ساعت به دست آمده است.

در ادامه آمده است:

DEWETRON از زمانی که ما از سیستم‌های جی‌پی‌اس آن برای رکورد حداکثر سرعت اولتیمیت آئرو استفاده کردیم با ما کار می‌کند. ۴ تا از ۵ رکورد جهانی سرعت ما توسط همان سیستم DEWETRON اندازه‌گیری و تائید شده‌اند.

مثل همیشه ساده‌ترین راه این است که به عدم دقت تجهیزات یا روش‌ها اشاره شود؛ اما تا زمانی که SSC بتواند شفاف‌سازی کرده و ادعای خود را ثابت کند شاید کونیگ زگ همچنان دارنده رکورد سریع‌ترین خودروی جاده‌ای باشد…

به‌روزرسانی: کمپانی DEWETRON با انتشار بیانیه‌ای گفته که اگرچه SSC از تجهیزات این شرکت استفاده کرده اما به‌صورت رسمی داده‌های این شرکت را تائید نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
whichcarmotortrend

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    پدال جان بنده تو مطلب کیا و ادعای مضخرفش بابت بهتر بودن از ب ام و کامنت گذاشتم ولی زحمت کشیدین و کامنت منو ثبت نکردین. کامنت هایی با ادبیات ضعیف تر ثبت میشه ولی برای بنده واسه چندمین بار ثبت نشده. بماند که کامنت رو صبخ میزاریم عصر چک میکنیم ثبت میشه. خواستم بگم اگه اینجوریه که ما هم بریم پی کارمون.

    موافقم 69
    مخالفم 12
    1. Aria

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      کار خودشونه

      موافقم 30
      مخالفم 6
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        یکی میگه آره و یکی دیگه میگه نه .

        خُب چرا روضه شَک‌دار میگیرید ، کاری نداره که ، همشون رو تو یه محیط مشخص و برنامه‌ریزی شده جمع کنید و در برابر چشم همگان تست بگیرید تا بین عُلَما هم جنگ نیوفته !

        موافقم 38
        مخالفم 9
        1. Hadi

          ۸ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          اینم که دیگه گندش در اومد…
          حالا خدا داند کی راست میگه کی دروغ
          ما فعلاً همون تواتارا سریع ترین حساب میکنیم…

          موافقم 12
          مخالفم 31
        2. z

          ۸ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (256 ديدگاه)

          به نظرم منتظر تایید نهایی باشیم
          هنوز هیچی مشخص نیس این قضیه رو هواس
          تواتارا گفته: کارهای مربوط به ثبت رکورد را با سرعت تایید شده به پایان رسانده است و همه اسناد مربوطه را از مجموعه 15 سنسور ماهواره ای و نیز از شاهدان مستقل در اختیار دارند که همه آنها را برای گواهینامه به گینس تحویل می دهند
          شلبی می گوید: “خبر خوب: ما این کار را انجام دادیم و شماره ها در واقع از طرف ما هستند.” “خبر بد: فقط بعد از واقعیت فهمیدیم که سرعت حرکت ، به صورت ویدیویی ، به طور اساسی نادرست بوده است.
          و در اخر در مورد گیربکس تواتارا ذکر شد
          جدولی که سرعت های احتمالی را با این انتقال محاسبه می کرد، در انتشار گنجانده شد تا ثابت کند سرعت در دنده ششم امکان پذیر است و ادعا می کرد نسبت دنده ششم ۷۵۷:۱ است و سرعت ۳۳۳٫۴ مایل در ساعت را در ۸۸۰۰ دور در دقیقه با استفاده از قطر ۲۸٫۱۸۵ اینچی میشلن خلبان اسپورت کاپ ۲ تایر امکان پذیر می کند.

          موافقم 19
          مخالفم 2
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      البته من همان زمان هم تعجبم از این بود که چطور با لاستیک استاندارد میشلن به چنین سرعتی رسیدن و حرف‌های بوگاتی در مورد سرعت و لاستیک را زیر سئوال بردن که بوگاتی هدفش فروش و درآمد در خدمات بوگاتی‌هاست که هر دفعه چندین هزار دلار باید خرج لاستیک و تعویض رینگ کنند !!!

      موافقم 43
      مخالفم 11
      1. Khan

        ۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (362 ديدگاه)

        بوگاتی 30-40% وزن بیشتری از این ماشین داره پس لاستیک قویتر لازم داره

        موافقم 26
        مخالفم 5
  2. MASIHA

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    واقعا متاسفم….
    چرا اخه
    کجایید اونایی که سنگش رو به سینه می زدید
    اونایی که کونیگزگ و بوگاتی رو مسخره کردید
    امکان نداره یه ماشین در سرعت ۵۳۰ کیلومتر بر ساعت اینطور شتاب گیری بکنه.قدرت ۱۵۰۰ اسب بوگاتی شیرون در سزعت ۴۸۰ به سرفه میفته اونوقت این!!!
    نمیدونم والا چی بگم.
    ای کاش واقعی نباشه!!!!!!

    موافقم 28
    مخالفم 16
    1. Carbonado Aventador

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (4471 ديدگاه)

      کارشناسای رسمی‌گینس
      که معتبر ترین جهان هساتند..
      هیچی نمیفهمن
      اونوقت‌ماها میفهمیم..
      ‌.
      این یوتیوبر ها هم برای ۴ تا بازدید بیشتر حرف مفت زیاد میزنن..
      .
      شاید اینم یه بازار یابی برای تواترا باشه که اسمش بیشتر روی زبون ها باشه..
      مثل کاری‌که تسلا با سایبر تراک کرد..
      .
      بهونه های بعضیا مثل طرفدارای یه تیمه که ضعف و کمبود خودشون به پای وزیر و توپ‌ کم باد و زمین کج میزارن..

      موافقم 13
      مخالفم 6
      1. MASIHA

        ۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (946 ديدگاه)

        نمیدونم این تیکه هارو الان به من انداختی یا نه
        ولی
        میگن خود ssc تایید کرده این نوضوع رو
        در ضمن گینس هم میگن هنوز تایید نکرده.
        نمیدونم لحنم چه طوریه یا ادبیاتم بده هر حرفی میزنم یکی میاد تیکه میندازه!
        من که هیتر ssc نیستم……..

        موافقم 10
        مخالفم 2
  3. Elmiraj

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    یعنی یه یوتیوبر راست میگه…..
    .
    اونوقت دقیق ترین GPS و داوران گینس دروغ میگن…!!!

    موافقم 81
    مخالفم 43
    1. Hosseinbimmer

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (133 ديدگاه)

      هنوز نه dewetron رکورد رو به صورت رسمی تایید کرده و نه گینس!

      موافقم 33
      مخالفم 10
    2. MASIHA

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      یوتوبر چیه؟!
      خود ssc تایید کرده انگار………..
      https://www.thedrive.com/news/37317/ssc-admits-tuataras-331-mph-top-speed-video-was-incorrect-as-chaos-engulfs-world-record-run
      نه گینس و نه dewetron رکورد ر تایید نکردن….

      موافقم 27
      مخالفم 8
      1. Elmiraj

        ۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        جدیداً اعلام کردن که رکورد گیری توسط تیم مستند ساز در سه مکان مشخص کابین ، روی زمین و از آسمان توسط هلی کوپتر ثبت شده و بزودی فیلم های بیشتر و تاییدیه dewetotn توسط SSC منتشر خواهد شد .
        منتظر می‌مانیم…

        موافقم 11
        مخالفم 15
  4. joker

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (530 ديدگاه)

    (کمپانی DEWETRON با انتشار بیانیه‌ای گفته که اگرچه SSC از تجهیزات این شرکت استفاده کرده اما به‌صورت رسمی داده‌های این شرکت را تائید نکرده است)فهمیدن گندی که با هم زدن بوش در اومده حالا هر کدوم میندازن گردن هم دیگه?آخر سر هیچکدوم هم گردن نمیگیرن حالا ببین کِی گفتم،بهتون ثابت شد کار هر کس نیست خَرمَن کوفتن!؟ وقتی یه کمپانی چیزی واسه از دست دادن نداشته باشه همچین کار احمقانه ای هم انجام میده،با خودشون گفتن فوق فوقش میخواد چی بشه،حالا قراره چی رو از دست بدیم؟دیگه خبر نداشتن اینقدر آدم حرفه ای تو این کار هست که مو رو از ماست بکشن بیرون،با این حساب اگه بخوایم با توجه به ارتفاع از سطح دریا و …. که خودتون هم میدونید این رکورد رو با رگورد گیری تو پیست فولکس مقایسه قرار بدیم(حتی اگه این خودرو به ۴۵۰ کیلومتر رسیده باشه که بعید میدونم،تازه اونم تو مسیر برگشت وگرنه تو مسیر رفت به ۴۰۰ کیلومتر هم نرسیده) باید گفت تازه تونستن به رکورد ۴۰۸ کیلومتر سال ۲۰۰۵ ویرون دست پیدا کنن?اونم با ۱۷۵۰ اسب بخار و ۱۲۵۰ کیلوگرم وزن تو سال 2020!!!!قضیه داره جالب میشه?و بوگاتی همچنان پرقدرت بر تخت پادشاهی حداکثری سرعت?

    موافقم 34
    مخالفم 83
    1. JDM

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (307 ديدگاه)

      تا دیروز دیوانه وار از SSC تعریف میکردی
      حالا بر اساس چند تا اتهام میای مسخره اس میکنی???

      همین ترفند هم سره کوئنیگ زگ زدی
      موقعی که کوئنیگ زگ رکورد شتاب گیری (0تا 400.دقیق نمیدونم)بوگاتی زد اومدی تحسین کردی و گفتی به طرفداراش تبریک میگم.
      دو روز بعدش شروع کردی به مسخره کردنش

      میترسم دو روز دیگه بوگاتی ورشکسته بشه بیای بگی من میدونستم این کمپانی سست و وابسته اس حقش بود ورشکسته بشه????

      حالا خوبه خوده گینس هم رکورد بوگاتی خوده بوگاتی قبول نکرده انقد خودتو تلف میکنی??

      پروژه بعدی مال کیه؟هنسی؟
      این دفعه هنسی رکورد زد میخوای بش وصل بشی??

      موافقم 54
      مخالفم 10
      1. joker

        ۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (530 ديدگاه)

        اول اینکه اگه من مثه تو و امثال تو واقعیت ها رو کتمان نمیکنم و بابت پیشرفت یه خودروساز خوشحال میشم و بهش تبریک میگم با ادب بودن من رو میرسونه نه ضعف من رو،دوم اینکه من از دروغ بدم میاد حالا میخواد هر کی این وسط پیناکیو باشه،من بابت رکورد ssc خوشحال شدم چون میدونستم داره این رقابت سالم باعث پیشرفت میشه و چی بهتر از این،حالا اینکه گندش دراومده که این کمپانی دروغ به این بزرگی گفته توقع داری از نظرم برنگردم و بازم تعریف کنم ازش؟! شاید امثال تو به دلیل دشمنی که با بوگاتی دارید بخوان چشمشون رو رو این دروغ به این بزرگی ببندن ولی من نه،واضحه که هر دشمنی که من تو پدال دارم به خاطر حمایت از بوگاتی و امثال اونه وگرنه نه تو من رو میشناسی نه من تورو،نه تو منو تا به حال از نزدیک دیدی نه من تو رو،نه من حق تو رو خوردم نه تو حق منو،من نمیدونم اینهمه کینه و نفرت نسبت به کسی که حتی نمیشناسیش و نمیدونی از کجای دنیا داره باهات بحث میکنه از کجا نشات میگیره؟!!!یعنی اینقدر واسه امثال تو مهمه که به هر دری میزنید تا من از بوگاتی تعریف نکنم،میخوای از امروز هر پستی که پدال راجب بوگاتی گذاشت یه دل سیر به بوگاتی فوهش بدم تا تو و امثال تو ذره ای خوشحال بشید تا بلکه از این فانتزیای بچگانتون بیرون بیاید؟باور کن اگه لازم باشه اینکارو میکنم چون میترسم با خشمی که شما نسبت به من دارید بابتش به نزدیکانتون صدمه بزنید…

        موافقم 10
        مخالفم 33
        1. مازیار

          ۸ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (233 ديدگاه)

          جوکر کلا آدم ناآگاهی بنظرم نمیرسی و از اونجایی که لندروور رو قبول داری ازت بدم نمیاد?? فقط نوع ادبیاتت طوری هست که ناخودآگاه ایجاد جبهه میکنه نمیدونم چرا؟?

          موافقم 19
          مخالفم 5
        2. JDM

          ۸ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (307 ديدگاه)

          اولا: من هیچ کینه ای از هیچ خودروسازی ندارم
          چون اولا سهام دار نیستم دوما چون کلا به دنیای خودرو علاقه دارم توهین هم نمیکنم.فقط هم یبار اون هم بوگاتی و نقد کردم یکی از رفقای خودتون داشت میگفت فلان کمپانی مدعی رکورد سرعت هر قطعه اش مال یه جاست منم روشنش کردم همین موضوع در مورد بوگاتی هم صدق میکنه.

          دوما: اون جمله”با ادب بودن من رو میرسونه” تو پست های دیگر مدعیان رکورد سرعت دیدیم موقعی که بوگاتی رکورد سرعت و زد شما به بقیه گفتی سه کله پوک حتی از الفاظ رکیک هم استفاده کردی.پس لطفا ادعای ادب نکنید
          و همین نشون میده من نفرت ندارم.شما نسبت به بقیه کمپانیا نفرت داری که بشون توهین میکنی

          سوما:منم شما رو نمیشنایم همچنین شما من رو
          فقط تو پست های پدال بهم برخوردیم اگر من جواب شمارو میدم فقط بخاطر اینکه بگم دارید جو سایتو خراب میکنبد و عده ای هم ازین کاره شما شاکی هستن و اگر کسی از بوگاتی بدش اومد بخاطر طرفدارای افراطی مثه شما هست

          چهارما:انقدجبهه عوض نکنید روز قبل رکورد تو سره کمپانی میزنید توهین بش میکنید موقع ثبت رکورد ازش تعریف میکنید.این همه تناقض تقصیر ما نیس به خودتون برمیگرده.حداقل میتونید توهین نکنید

          پنجما:اگر قرار به دروغ باشه فولکس واگن (مالک بوگاتی) کم دروغ نگفته و تا الان هم بار ها جریمه شده.پس عقیده شما گریبان فولکس و هم میگیره.

          ششما:رکورد SSC ثبت نشه رکورد بوگاتی هم ثبت نشده.این همه تعصب برا چیه!!!

          موافقم 18
          مخالفم 3
      2. امیر

        ۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (61 ديدگاه)

        شاید دوقطبیه؟

        موافقم 17
        مخالفم 1
    2. M.A.S

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (816 ديدگاه)

      نمیفهمم شما دقیقا طرفدار کدوم برندین یا اصلا طرفدار برندی هستین یا اینکه فقط دنبال اعداد بزرگتر هستین
      رکورد بوگاتی رو کسی تایید نکرده حتی ‌گینس هم تایید نکرده شما اومدی میگی سلطان بوگاتی ؟
      رکورد تایید شده هنوز دست کوئنیخزگ هستش شما میگی بوگاتی
      کی اومد تبریک گفت به طرفدارای اس اس سی
      کی اومد گفت مبارکتون باشه رفقای امریکن باز
      کی قبلش میومد میگفت اس اس سی کله پوکه یا هنسی طبل توخالیه
      هر چی بچه ها تو این سایت با اطلاعات و حرف های علمی شون میان نظر میزارن و حال ادم خوب میشه
      هرچی نویسنده های زحمت کش میان خبرارو به روز پوشش میدن
      چند نفر هستن که فقط دنبال عددن و با تعصب میان بقیه رو مسخره میکنن و علاقه هاشونو رو و عامل ایجاد تشنج هستن
      همش دنبال جر و بحثی شما
      خب منم خوشم نمیاد از این جور ماشینا ولی مسخره کردن و رنگ عوض کردن کار خوبی نیست
      منم میگم این رکورد احتمالا دروغه اما اگه هم دروغه باید محترمانه رفتار کنیم

      موافقم 18
      مخالفم 3
    3. MaF

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      رکوردش درست یا غلط باشه یه جنبه خوب واسه ssc داشته اونم اینه که خیلی معروفش کرده

      موافقم 13
      مخالفم 0
    4. سورنا

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      خب تو چرا ذوق زده شدی ؟ ??

      موافقم 5
      مخالفم 7
  5. net

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    عقبش بیش از حد کشیده هست

    موافقم 3
    مخالفم 4
  6. Ramin

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    اگه اینقدر مسئله سرعت مهم بود
    همون ماشین های پرنده رو کامل میکردن طرح هاشو ومیساختن
    الان جلوی دمه در خونه هر کی یه ماشین پرنده بود

    یه خودرو هست
    اسمش hover coup است
    تنها خودروی پرنده کانسپت واقعی دنیا ساخت ایتالیا

    ای کاش همه شرکت ها حتی جنرال موتورز وتسلا وبنز و….
    به فکر توسعه یه همچین ماشین های مثل همون hover coup میشدن به جای
    چسبیدن به نهایت سرعت

    موافقم 8
    مخالفم 21
  7. doubt

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    مگه گینس تایید نکرده؟ اگه اره که خب ینی این ادعا یه ادعای مهمتر پشتش داره و اون اینکه کلا گینس و همه رکوردهاش میتونه زیر سوال بره!!!!!
    به نظرم اگه واقعا رکورد زده فقط میتونه با انجام دوباره این سر و صداها رو بخابونه و اگر این کارو نکنه قضیه مشکوک تر میشه

    موافقم 11
    مخالفم 11
    1. SS

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (740 ديدگاه)

      تا جایی که من اطلاع دارم گینس رکورد قبلی که توسط آئرو در رقابت با ویرون به دست آمده بود رو تایید کرده و رکورد جدید هنوز تایید نشده.

      موافقم 19
      مخالفم 4
  8. محمد

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    شده مثل جریان کوروت که همه میگفتن شتاب و سرعتش دروغه و وقتی خودرو اومد بیرون همه دیدن حتی بهتر از اعداد کارخونست این یوتیوبر ها هم برای بازدید و مشهور شدن این دروغ هارو میگن من جای اس اس سی بود یه شکایت سفت و سخت میکردم به جرم اتهام که هم درس عبرت بقیه یوتیوبر های بیخود بشه هم یه غرامت تپل دریافت کنم ماشینای خفن تر بسازم

    موافقم 9
    مخالفم 10
  9. مازیار

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    تاییدات موسسه گینس بسیار سختگیرانه هست که اگه اینطور نبود خود کتاب گینس پرفروش ترین کتاب تاریخ نمیشد

    موافقم 31
    مخالفم 3
  10. مازیار

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    حاشیه سازها برای سفر آپولو ۱۱ به ماه و پیاده شدن نیل آرمسترانگ هم حاشیه ساخته بودن که تو صحراهای مراکش فیلمبرداری شده بود و از این دست چرندیات

    موافقم 33
    مخالفم 13
    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      الان شما مطمئنید که نیل آرمسترانگ واقعا به ماه سفر کرد؟!

      موافقم 3
      مخالفم 6
  11. AMG_73/JUST AMG/SLS/CLS/G////

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    خب معلوم شد که رکورد سرعت همچنان دست بوگاتی و کونیگه و ‌‌ssc یه کلاهبردار بزرگ بود.
    نتیجه اخلاقی = هر گردی گردو نیست….

    موافقم 13
    مخالفم 14
  12. M.h

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من نظرم اینه که رکورد رو شکسته (ssc) و اونا الکی میگن

    موافقم 6
    مخالفم 7
  13. Alex

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    به نظرم SSC این رکورد رو زده و شایعات پیرامون مشکوک بودن این رکورد بی اساس هست /

    موافقم 19
    مخالفم 14
  14. Amin-MC20

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    اخرش نفهمیدیم چی به چی شد

    موافقم 8
    مخالفم 2
  15. تحت پیگرد

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (352 ديدگاه)

    زده یا نزده مهم نیست مگه 480 تا کمه اصلا من از این کچل خوشم اومده باقدرت ادامه بده شلبی جان

    موافقم 27
    مخالفم 8
  16. JDM

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    از یه سایتی خوندم اس اس سی نامعتبر بودن رکوردشو پذیرفته.
    البته هنوز دقیق معلوم نی
    چون سایت های معتبر همچین چیزی و نگفتن فقط نوشته ان ممکن نامعتبر باشه

    موافقم 18
    مخالفم 4
  17. Mazda3

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    یه عده یوتیویر هست کلا مودشون همینه مثل زمین تخت گرایان و دارو دسته هاشون و کلا طرفداران تئوری توطئه.
    ولی خب منطقی باید درنظر گرفت ssc واسه شبهه ایجاد شده هم که شده میتونه دوباره رکوردشو اثبات کنه.

    موافقم 15
    مخالفم 11
  18. M3csl

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (93 ديدگاه)

    به همه گفتیم زدیم…..

    شمام بگین زده…..

    آره،،،خوبیت نداره…..

    زنده یاد بهمن مفید.

    موافقم 17
    مخالفم 8
  19. سامورایی

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    خب معلومه دیگه شرکت تازه کاری مثل ssc یه شبه نمیتونه رکورد بوگاتی و کونیگزگ رو بزنه

    موافقم 4
    مخالفم 9
  20. مهدی موتورز

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    باشه اصلا بزارید دوباره انجام بده به ۶۰۰ میرسه

    موافقم 11
    مخالفم 5
  21. Khosrow

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    نه به فیس ش میخوره این ادعا نه به کشور سازنده ش / امریکا تو همه چی اوله – شما بگید ما هم میگیم اره / صنعت اتومبیل امریکا 50 سال نوری از المان و اروپا عقبه / اخ که اگر المان اجازه تولید سلاح رو داشت / امریکا برای نداشته هاش میجنگه ..

    موافقم 11
    مخالفم 17
    1. Amir Machine

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      آره آمریکا 50 سال نوری از اروپا عقبه (حالا بگذریم که سال نوری واحد سنجش مسافته نه زمان!!!!)
      ولی نمیدونم چرا نصف ماشینای پرفروش آمریکا با اون بازار بشدت رقابتی و کاملاً آزاد، آمریکایی هستن؟
      معلوم نیست چرا جنرال‌موتورز دومین خودروساز پرفروش چینه؟
      واقعاً چرا محصولات فورد جزو پرفروش‌ترین‌های اروپا هستن؟
      موستانگ چرا پرفروش‌ترین ماشین اسپرت اروپا میشه؟
      تسلا چطوری رفته جزو پرفروش‌ترین ماشین‌های الکتریکی اروپا؟
      اون هامر جدید با قیمت بالای صد هزار دلار چطوری ظرف 10 دقیقه همه‌ش فروش رفت؟
      چقدر این مردم نفهمن که ماشین‌های 50 سال نوری!!! عقب رو میخرن
      موتورترند چقدر احمقه که کوروت رو بعنوان خودروی سال 2020 و رانگلر رو شاسی‌بلند سال انتخاب کرد
      اروپایی‌ها چقدر نادانن که فورد پوما دومین خودروی سال 2020 اروپا شد
      واردز اتو چقدر نمی‌فهمه که لینکلن اویاتور و کوروت رو بین بهترین کابین‌های سال 2020 قرار داد
      فولکس‌واگن چقدر احمقه که رفته با فورد شریک شده
      جی‌دی پاور چقدر حالیش نیست که سوپر کروز کادیلاک رو بهترین سیستم خودران دنیا انتخاب کرد
      چرا نمیری با دانش وافر خودت اینا رو از جهل و نادانی دربیاری؟ یعنی واقعا خودشون چطور نمیفهمن ماشین‌های آمریکایی عقب‌مونده و بدرد نخورن؟
      بیشتر از این نذار این جریان غلط ادامه پیدا کنه، حتماً برو روشنگری کن، سریع لطفاً

      موافقم 17
      مخالفم 12
    2. U.N.C.L.E

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (58 ديدگاه)

      کل اروپا جمع بشن از لحاظ قدرت اقتصادی صنعتی تکنولوژی نظامی و… انگشت کوچیکه آمریکا نیستن
      یه کالیفورنیا برای رقابت با کل قاره اروپا کافیه
      آینده که در دستان الکتریکی ها خواهد بود این آمریکای که باز هم ۱۰۰سال از بقیه جلو میوفته

      موافقم 6
      مخالفم 9
  22. mahdi-abdi

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    بنظر من با این شتابی که داره نتونسته به همچین رکوردی برسه اخه مگه کشکه!

    موافقم 2
    مخالفم 2
  23. رامتین

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    من فکر میکنم یک مشکلی وجود داره. از اینها بر میاد. بنظرم ازین ببعد گینس باید بگه در حضور من رکورد باید ثبت بشه. هر کسی جداگانه بخواد رکورد زنی کنه قابل قبول نیست.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  24. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    ظاهرا تاج همچنان متعلق کونیگ زگ هست.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  25. Mf1

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    یه چیز این ماشین خیلی تعجب داره وزنشه یه ماشینی با این همه قدرت و با وزن ۱۲۴۷ کیلوگرم واقعا قابل تحسینه‌. الحق شاهکاره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  26. ❤bugatti

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    بوگاتی بولاید کانسپت ۷ کیلو سبک‌تر و ۶۰ اسب بخار هم قوی‌تر و تایر های بهتری داره
    پس اگر تواتارا رکوردش درست باشه بوگاتی رکوردش می زنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا