به لطف گراف جدیدی که توسط موسسه Auteria منتشر شده هماکنون میدانیم که جایگاههای عرضه سوخت کمترین درصد از هزینه سوخت را برای خود برداشته و کمپانیهای حفاری نزدیک به نصفی از هزینه دریافتی از مشتریان بابت سوخت را از آنِ خود میکنند.
این تصویر سال پیش و بر مبنای دادهای سازمان اطلاعات انرژی آمریکا تهیه شده و متوسط هزینه بنزین در سال 2016 برابر با 2.15 دلار بوده است.
آنا ریورا مدیر تولید Auteria میگوید:
برای افرادی که در صنعت نفت و گاز حضور دارند شاید دانستن اینکه کمپانیهای حفاری و تولید سهم زیادی از بهای سوخت را از آنِ خود میکنند جای تعجبی نداشته باشد. البته ممکن است وقتی مشتریان بدانند سهم جایگاههای عرضه سوخت بسیار کم است شوکه شوند.
بنا به نتایج این مطالعه، بهای سوخت به بخشهای زیر تقسیم میشود: 45 درصد هزینه سوخت متعلق به کمپانیهای حفاری است و 21 درصد به مالیاتهای ایالتی، محلی و فدرال تعلق میگیرد. 18 درصد آن صرف پالایش شده و 9 درصد نیز سهم حملونقل است و در نهایت 7 درصد از بهای سوخت به جیب جایگاههای عرضه سوخت میرود.
بر مبنای این اعداد، یک جایگاه عرضه بنزین متوسط به ازای هر گالن سوختی که میفروشد حدود 15 سنت به دست میآورد. البته جایگاهها با این 7 درصد باید هزینههای ذخیرهسازی و... را نیز پوشش دهند. برای مثال جایگاهها باید از 7 درصد درآمد سوخت فروخته شده 3 درصد را برای فرایندهای جانبی پرداخت کنند که بدین ترتیب سهم آن به 4 درصد یا کمتر از 10 سنت به ازای هر گالن سوخت کاهش مییابد.
ریورا اضافه میکند:
به عنوان سازنده قطعات مورد استفاده در جایگاههای عرضه سوخت، ما قطعاً به دنبال کارآمدتر کردن مصرف سوخت و صرفهجویی در هزینههای مشتریان هستیم. این دادهها نشان میدهند که بهترین راه برای صرفهجویی در هزینهها استفاده کمتر از سوخت است.