هفته نامه

جدیدترین مطالعه قابلیت اطمینان جی دی پاور ۲۰۱۹

مسابقه‌ی جذاب اضافه کردن تکنولوژی‌های جدید به خودروها باعث ایجاد مشکلات قابلیت اطمینان زیادی شده است. این را جی دی پاور می‌گوید.


جدیدترین نظرسنجی مصرف‌کنندگان جی دی پاور که مطالعه‌ی قابلیت اطمینان خودروهای بریتانیا در سال ۲۰۱۹ نام دارد نشان داده مشکلات موجود در سیستم‌های صوتی، ارتباطی، اطلاعات سرگرمی و ناوبری نیمی از بیشترین مشکل‌های گزارش شده توسط مشتریان را به خود اختصاص داده‌اند. این مشکلی است که بنا به ادعای جی دی پاور حاکی از ناتوانی خودروسازان در بهبود تکنولوژی‌های جدید و بنابراین افزایش تعداد مشکلات بالقوه می‌باشد.


این مطالعه بر پایه‌ی نظرسنجی از بیش از ۱۱۵۰۰ مالک خودروهایی با سن بین ۱۲ تا ۳۶ ماه صورت گرفته و در آن به تعداد مشکلات تجربه شده در هر ۱۰۰ خودرو توجه شده است. در این مطالعه هرچه امتیاز به دست آمده کمتر باشد یعنی عملکرد آن خودرو یا خودروساز بهتر بوده است. تقریباً ۱۸۰ پارامتر گوناگون در یک خودرو موردبررسی قرار می‌گیرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم‌های ناوبری، مشکلات پیشرانه‌ای و سیستم‌های گرمایی و تهویه مطبوع اشاره کرد. این مطالعه همچنین نظر مالکان درباره‌ی احتمال خرید دوباره از همان برند را جویا می‌شود.


بنا به گزارش جی دی پاور، سیستم‌های ناوبری به‌طور متوسط ۱۶.۶ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو را تشکیل می‌دهند که نسبت به عملکرد سال پیش بهبود ناچیزی را نشان می‌دهد اما این سیستم‌ها هنوز هم مشکل‌سازترین بخش در خودروهای جدید محسوب می‌شوند. در مقام مقایسه باید گفت سیستم‌هایی همچون هشدارها و کروز کنترل به‌طور متوسط تنها ۱.۵ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو را ایجاد کرده‌اند.


البته این مشکلات تنها به سیستم‌های ناوبری محدود نمی‌شوند. سیستم‌های ایمنی همچون پایش نقاط کور و هشدار خروج از مسیر نیز باعث ایجاد مشکل شده‌اند. این سیستم‌ها به‌طور متوسط باعث ایجاد ۲.۴ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو شده‌اند هرچند این رقم در خودروهای لوکس به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته و به ۴ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو می‌رسد.


جاش هالیبرتون مدیر جی دی پاور در اروپا می‌گوید عملکرد خودروسازان در ارائه‌ی تکنولوژی‌های جدید شاید باعث شود رانندگان اعتماد خود به سیستم‌های خودران پیشرفته‌ای که در سال‌های آینده وارد بازار خواهند شد را از دست بدهند.
او می‌گوید:

زمانی که به امتیازات تکنولوژی‌های ایمنی نسبتاً جدید نگاه می‌کنید به وضوح دیده می‌شود خودروسازان و به ویژه لوکس سازان هنوز هم باید به فکر بهبود این سیستم‌ها باشند.

هالیبرتون این‌گونه سخنان خود را ادامه می‌دهد:

اگر خودروسازان می‌خواهند خریداران را متقاعد کنند که خودروهای خودران در آینده کاملاً قابل‌اعتماد خواهند بود باید اعتمادشان به تکنولوژی‌های کنونی را جلب کنند. برای مثال اگر خودروسازان نتوانند سیستم‌های ناوبری خوبی را عرضه کنند احتمالاً خریداران ایمنی خودروهای خودران را زیر سؤال خواهند برد.

جی دی پاور همچنین لیست بهترین خودروسازان این نظرسنجی را منتشر کرده و البته برندهای لوکس عملکردی ناامید کننده داشته‌اند. از میان ۱۰ برندی که در کل کمترین مشکلات به ازای هر ۱۰۰ خودرو را داشته‌اند تنها یکی از آن‌ها به تولید خودروهای لوکس مشغول است.


پژو با فاصله‌ی قابل‌توجه و با تعداد تنها ۷۷ مشکل در رتبه اول قرار گرفته و اشکودا نیز با ۸۸ مشکل در مکان دوم قرار دارد. هیوندای نیز با ۹۰ مشکل رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. ولوو با تعداد ۱۰۶ مشکل در محصولات خود تنها لوکس‌سازی است که به جمع ۱۰ خودروساز اول این مطالعه راه یافته است.


منبع: jdpower

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه

  1. VIPER

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2074 ديدگاه)

    پژو اخیرا خیلی خوب داره کار میکنه
    فقط سیستم awdنداره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. علیx76

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (955 ديدگاه)

      پژو بدون AWD هم تو داکار قهرمان شد
      این سیستم AWD مرسوم تو کراس های متوسط عملا بود و نبودش فرق انچنانی نمیکنه
      در صورت نیاز به افرود حرفه ای ، یه ماشین با ۴WD حرفه ای نیاز داری

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. VIPER

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2074 ديدگاه)

        علی آقا واقعا فک کردی ماشین داکار پژو دف جلو بود؟
        دف عقب بود جونم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. یانکی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1294 ديدگاه)

    شروع شد.داد بی داد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. MehdiTurbo

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1089 ديدگاه)

    این بررسی واقعن درست و واقعیه ؟؟؟ یعنی بی ام و و لندرور و ائودی و مرسدس تو رتبه های اخرن !!!🤔

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Iman67

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (48 ديدگاه)

      ماشین های لوکس به دلیل اینکه بسیار پیچیده تر از ماشین های اقتصادی هست سیستمشون طبیعتا مشکلات بیشتری هم خواهند داشت گرچه مشکلات جدی نیستن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. مسعود

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (219 ديدگاه)

        البته توقع خریداران و کاربرانشون هم بسیار بالاس و تحملشون خیلی کم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Iman67

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (48 ديدگاه)

          خب اون دیگه بین خودشون و ماشینشون هست،ماشین لوکس همینه،مطمئنا اگر راضی نباشن لوکس رو میفروشن یه ماشین اقتصادی میخرن جاش
          البته این قطعی نیست که اگه شما مثلا یه ماشین لوکس خریدی قطعا چنین مشکلاتی واسش پیش بیاد

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. AMIR / ARMI

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (528 ديدگاه)

        نه ترو خدا شما دیگه این حرف نزن
        اگه بی ام و و مرسدس تو صدر بودن الان
        کلی توصیف زیبا میشنیدیم ازشون
        مخصوصا از شخص شما
        اما الان پیچیدن و طبیعی هست

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Iman67

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (48 ديدگاه)

          این حرف بنده نیست،یک اصل هست تو صنعت خودروسازی،حالا اینکه شما فکر میکنید سیستم و پیچیدگی مثلا سری ٧ و اس کلاس با هیوندا اکسنت و اشکودا اوکتیویا و پژو ٢٠٨ یکی هست خودش خیلی جالبه.همیشه توی قابلیت اطمینان رتبه لوکس ها پایین تر از برندهای اقتصادی بوده
          مثلا نگاه کنین لیست غیرقابل اعتماد ترین
          های امسال لینکلن و کادیلاک و تسلا توش بودن!
          من توی این لیست اسمی از لینکلن و کادیلاک نمیبینم جزو ٢۵ برند اول نمیبینم حتی!
          توصیف زیبا و غیره از بنز و بیمر رو میزان فروششون و بررسی هاشون مشخص کردن نیازی به صحبت بقیه نیست حتی

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. AMIR / ARMI

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (528 ديدگاه)

          دیدی اشتباه کردی باز
          من مگه گفتم حرفی که زدی اشتباه ( نه نگفتم )
          فقط گفتم شما این حرف نزن
          چون عین گل افتاب گردون میمونی

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. Iman67

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (48 ديدگاه)

          شما پست و مقام خاصی توی کشور یا سایت پدال یا صنعت خودروسازی داری که به بقیه میگی چه حرفی رو بزنن چه حرفی نزنن؟! فوقش شما بتونی واس خودت تعیین تکلیف کنی،فوقش
          من حقیقت رو گفتم حالا اینکه تلخ بود تقصیر من نیست

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. AMIR / ARMI

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (528 ديدگاه)

          تازه دوست عزیز اگه نمیبینی کادیلاک و لینکلن و برند های دیگه در این لیست نیستن
          احتمالا به خاطر اینه که امار گیری از اروپا بوده فقط
          وگرنه چرا نباید برند های جنرال موتورز نباشن
          فقط جهت اطلاعت گفتم که فکر نکنی مثلا کادیلاک
          پایین تر از بی ام و بوده برای همین تو لیست نیست

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. کوروش

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (1111 ديدگاه)

          البته چیزی که روشنه اینه امریکایی ها در حد همین لیست هم نبودن…

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        6. Iman67

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (48 ديدگاه)

          عزیزم لینکلن و کادیلاک توی لیست غیرقابل اعتماد ترین برندهای سال به ترتیب رتبه ٩ و ٢ رو کسب کردن! همونطور که پارسال و سال قبل هم در این لیست حضور داشتن!!! از ده خودروی غیرقابل اعتماد سال ٣ تا کادیلاک بود! دیگه شما چطور روت میشه برندهایی که هرسال با هم برأی عنوان غیرقابل اعتماد ترین برند سال رقابت میکنن رو با بنز و بی ام دبلیو مقایسه کنی؟ فروششون هم در خود خاک امریکا در مقایسه با رقبای لوکس آلمانی در حد یک شوخی بوده و کمتر از نصف فروش بیمر! تمام این هایی که من گفتم رو پدال مطالبشون رو کار کرد لطفا ادای کسی که این مطالب رو ندیده رو در نیارین دوست عزیز

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        7. Iman67

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (48 ديدگاه)

          کادیلاک و لینکلن هم همیشه پایین تر از بنز و بی ام دبلیو بودن اصلا این جزو فلسفشون هست!! نه تو فروش نه تو جوایز نه تو قابلیت اعتماد هیچوقت بالاتر از لوکس های المانی نبودن تو هیچ بررسی و مجله ای
          با حقیقت کنار بیا شما عجیبه که این پایین بودن واست عجیبه !

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  4. (Saeed(peugeot

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (326 ديدگاه)

    ای جاااان باز هم پژو …..چیکار داره میکنه
    پله ترقی و یک شبه داره طی میکنه…….تو همه ی زمینه ها داره عالی عمل میکنه
    تو طراحی…..آمار فروش…..خرید برند های جدید
    سودآور کردن برند اپل و ..‌….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3022 ديدگاه)

    🔴دوستان میگفتن تویوتا کم خرج‌ترین خودروساز دنیاست/ رتبه نوزده جدول رو به دست آورد در حالی که هیچ تکنولوژی گران و خاصی در محصولاتش نیست (بحث لکسوس جداست، الانم در لیست نیست)
    🔴دوستان میگفتن دروغه که ب‌ام‌و استهلاکش بالاست/ با افتخار در رتبه آخر خودنمایی میکنه؛ بدون نماینده در بین ۲۱ خودروی برتر.
    🔴دوستان میگفتن پژو آشغال سازه/ رتبه اول رو به دست آورد؛ رتبه‌ای که با توجه به پیشرفت‌های زیادش، لایقشه.
    🔴دوستان میگفتن کره‌ای‌ها مزخرف هستن/ هر دو نماینده بین ده خودروساز قابل اعتماد هستن.
    🔴دوستان همیشه فیات رو مسخره میکردن/ هنوزم غیر قابل اعتماده اما یه پله اومد بالاتر تا ب‌ام‌و پرچم غیر قابل اعتمادترین خودروساز رو به دست بگیره (احتمالا بیشترین مشکلات ب‌ام‌و مربوط به موتورشه)
    🔴دوستان میگفتن فرانسوی‌ها در مقابل تویوتا هیچی نیستن/ همشون رتبه بهتری کسب کردن.
    🔴دوستان میگفتن آمریکایی‌ها بنجل هستن/ فورد بالاتر از ولوو و خیلی‌های دیگه ایستاد.
    🔴دوستان میگفتن مزدا با کیفیت‌ترین ژاپنیه/ پایین‌تر از نیسان، سوزوکی و هوندا قرار گرفت و فقط تونست از پس تویوتا بربیاد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. MAHDI

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (5203 ديدگاه)

      کسی باید این حرف رو بزنه که مرسدس بنز جزو رتبه های اول باشه.نه که اونم جزو جایگاه های آخر.درضمن هرساله bmwجزو غابل اعتماد ترین خودروسازان شناخته میشه وجایگاهی بالاتر ازمرسدس بنز.بعدشم بزار فعلا قابل اعتمادترین وغیر قابل اعتمادترین خودروسازان سال معرفی بشن بعد اینطور بگو

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. MAHDI

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (5203 ديدگاه)

        درضمن BMW بابیشترین جوایز جایگاه باافتخارترین پیشرانه ساز تاریخ صنعت خودروسازی رو داره.که البته قطعا خودت اینومیدونی ونیازی به گفتن نیست.توکه مشکل همه رو گفتی چرا مشکل مرسدس بنز رو نگفتی؟؟؟
        احتمالا مشکل BMWبخاطر موتور بوده ومشکل مرسدس بنز بخاطر زود گردوخاکی شدن لاستیک هاش باشه!!!!! خسته نشدی ازبش کینه داشتی نسبت به این خودروساز.قسم میخورم تمام این متن رو نوشتی فقط برای BMW

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. MAHDI

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (5203 ديدگاه)

          آقا فرشادBMW جایگاه ۷ قابل اعتمادترین خودروساز جی دی پاور۲۰۱۹ رو بدست آورده وآیودی جایگاه ۸ ومرسدس بنز جایگاه ۱۳
          صبرکن پدال همین روزا مطلبش رو میذاره

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. MAHDI

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (5203 ديدگاه)

          درضمن جایگاه اول لکسوس شده.جایگاه دوم پورشه‌.جایگاه سوم تویوتا.جایگاه چهارم شورولت.جایگاه پنجم بیوک.جایگاه ششم مینی.جایگاه هفتم BMW وجایگاه هشتم آیودی.جایگاه نهم هیوندا.جایگاه دهم کیا و…..
          قابل اعتمادترین خودروسازان جی دی پاور ۲۰۱۹
          بله همون تویوتا باز اول وسوم شد.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (3022 ديدگاه)

          من چرا باید نسبت به یه خودروساز که نه خوب بودنش برام سودی داره، نه بد بودنش ضرری، کینه داشته باشم؟ حقمو خورده؟ مشکل شخصی دارم؟! سهام دار بنز هستم که از ب‌‌ام‌و بدم بیاد؟ اصلا نمیفهمم چرا اینقدر تعصب و غیرت بی‌منطق دارن بعضی دوستان

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (3022 ديدگاه)

        من الان اسمی از مرسدس آوردم؟
        از برند خاصی طرفداری کردم؟
        فقط نکاتی که برام جالب بود رو‌ نوشتم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (3022 ديدگاه)

        جو سایت با نظر کاملا شخصی و بدون توهین من، متشنج نمیشه؛ ب‌ام‌و جزو مقدساتتونه که تا اسمش رو آوردم بهتون برخورد؟!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. امیر

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (30 ديدگاه)

    خیلی آمار عجیب و جالبیه
    چندین سال لکسوس اول بوده و پارسال با پورشه همرده بودن. حالا اصن نیستن. معلومه یه جای کار این موسسه داره میلنگه 🙂

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. امیر

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پیشرفت پژو فوق العاده بوده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. mazda-MX5

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    طرف ماشیناش حتی بعد از فراخوان آتیش میگیرن
    ازشون کلی شکایت قضایی شده
    ایربگهاشون باز نمیشه تو تصادف و هزار جور گند دیگه اونوقت رتبه سوم قابلیت اطمینان رو بهش میدن
    معلوم نیست چه مافیایی پشت این مجلات هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. овsкиكMас

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (238 ديدگاه)

      حسن مافیاش هم همون مافیایی هست که پشت موسسه IIHS امریکا بود چون تو لیست ۶٠ ماشین ایمن سال که معرفی کردن فقط یک امریکایی بود و هیوندا در عوض بیشترین نماینده رو داشت :)))
      البته میتونه مافیای پشت کانسومر ریپورتز هم باشه که بازم از ده برند غیرقابل اعتماد سال ٨ تا رو امریکایی انتخاب کردن! یا مافیای ملت امریکا که باعث ادامه کاهش فروش امریکایی هست شدن :))
      حالا چرا مزدا ام ایکس فایو حسن؟ الان کسی شک نکرد 😂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. mazda-MX5

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (29 ديدگاه)

        حسن کیه ؟توهم زدی سانمارتین جان
        انقدر خودت با ۱۰ تا آیدی کامنت میزاری فکر میکنی دیگران هم همینطورن😅😅😅

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  9. Navid_bivaN

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2976 ديدگاه)

    با نتایج جی دی پاور امریکا خیلی تفاوت داره:
    کم استهلاک ترین برندهای ۲۰۱۹
    ۱- لکسس
    ۲- تویوتا
    ۳- پورشه
    ۴- آئودی
    ۵- ب ام و
    ۶- بیوک
    ۷- شورولت
    ۸- هیوندای
    ۹- اینفینیتی
    ۱۰- کیا
    ۱۱- مرسدس
    ۱۲- مینی
    ۱۳- سوبارو
    ۱۴- فولکس واگن
    ۱۵- کرایسلر
    ۱۶- فورد
    ۱۷- هوندا
    ۱۸- لینکلن
    ۱۹- مزدا
    ۲۰- میتسوبیشی
    ۲۱- نیسان
    ۲۲- آکورا
    ۲۳- کادیلک
    ۲۴- داج
    ۲۵- جی ام سی
    ۲۶- جگوار
    ۲۷- جیپ
    ۲۸- رم
    ۲۹- فیات
    ۳۰- لندروور
    ۳۱- ولوو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ایلیا

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (731 ديدگاه)

      دقیقا از عبارت” کم استهلاک ترین” استفاده شده؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Mohammadreza

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (789 ديدگاه)

      نوید جان این لیست که شما گذاشتتی لیست استهلاک و قابلیت اطمینانه ولی این لیست که پدال اینجا گذاشته لیست تعداد مشکلات گذارش شده در طول ساله که همونطور که تو متن هم اشاره شده بیشتر مشکلات مربوط به سیستم اطلاعات سرگرمی و تشخیص صدا و امثال اینهاست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. Navid_bivaN

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2976 ديدگاه)

    کم استهلاک ترین کراس اوورهای ۲۰۱۹( از دید جی دی پاور):
    – آکورا RDX
    – ب ام‌ و X3
    – بیوک انکور
    – شورولت اکوئیناکس
    – شورولت تراورس
    – فورد اسکیپ
    – جی ام سی تِرِین
    – هوندا CR-V
    – هیوندای سانتافه
    – اینفینیتی QX50
    -لکسوس GX و تویوتا لندکروزر پرادو
    -لکسوس NX
    -لکسوس RX
    – کیا اسپورتیج
    – مرسدس بنز GLE
    – پورشه کاین
    – پورشه ماکان
    – سوبارو فورستر
    – تویوتا RAV4

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. حسن

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (124 ديدگاه)

    این همه بحث الکی! یکم دقت کنید این یه نظر سنجی در انگلستان (فقط یه کشور!) و بین ۱۱۵۰۰نهایتا ۱۲۰۰۰ مالک خودرو بوده! مشخص هست که ماشین هایی که تو اون کشور فروش بیشتری دارن (به هر دلیلی، ارزون بودن، کم مصرف بودن، الایندگی پایین، …) محبوب تر هستن. و بعضی از دوستان هم به موضوع خوبی اشاره کردن که ماشین گرون تر حساسیت بیشتر مالک رو به همراه داره. مثلا، من یه مزدا cx-5 2017 دارم که، تو یه روز بارونی متوجه شدم برف پاکن ماشینم رو حالت اتوماتیک بعضی وقتا خیلی سریع تر از حد نیاز داره کار می کنه. مطمئنن اگه ماشین گرون تری با همین مشکل داشتم حتما می رفتم نمایندگی! ولی برای این ماشین تاوقتی که داره کار میکنه من مشکلی باهاش ندارم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا