هفته نامه

مردم نام‌های خودرویی را بیشتر دوست دارند یا اعداد و حروف را؟!

اینکه ساختار نام‌گذاری خودروها می‌تواند پیچیده شود مایه تعجب نیست. طرفداران دنیای خودرو می‌دانند که سیستم نام‌گذاری کادیلاک اخیراً دچار مشکل شده و حدود ۱۰۰۰ دستگاه CT4 با نشان اشتباهی به فروش رفته‌اند. صرف‌نظر از این موضوع، مطالعه‌ای توسط Vanarama انجام شده و نتایج به دست آمده نشان می‌دهد نام های الفبایی خودروها به اندازه‌ی نام های واقعی به یاد سپرده نمی‌شوند.

این نظرسنجی از ۵۰۰ نفر در بریتانیا انجام شده و نام ۲۵۳ خودرو از ۴۵ برند خودرویی محبوب در دنیا به میان آمده است. پیش از آنکه به نام و ساختارهای نام‌گذاری خاصی اشاره کنیم باید بگوییم اولین سؤال این بوده که در گذشته کدام خودروها بیشتر از همه شناخته شده بوده‌اند. به همین خاطر سه زیرگروه شامل خودروهای کوچک، خودروهای خانوادگی و شاسی بلندها شامل فورد فیستا، فولکس‌واگن گلف و ولوو XC90 بوده‌اند.

موضوع جالب اینکه همین داستان را می‌توان درباره نام های خودرویی متعلق به یک برند نیز مشاهده کرد. در سبد محصولات فراری دیده شده خودروهایی همچون انزو، لافراری و کالیفرنیا شناخته شده تر از ۸۱۲، ۴۸۸ و F8 هستند؛ بنابراین شما احتمالاً فهمیده‌اید که جریان از چه قرار است؛ اما Vanarama یک‌قدم جلوتر گذشته و به دنبال تحلیل آن بوده که بفهمد خودروسازان بیش از همه نام خودروهای خود را از روی چه چیزی انتخاب می‌کنند.

بدون تعجب باید اظهار داشت معمول‌ترین روش برای نام‌گذاری یک خودرو الهام گرفتن از شهرها بوده است. به همین خاطر ساختار نام‌گذاری سئات اسپانیا از شهرها و مکان‌های در این کشور گرفته می‌شود. البته در طرف کاملاً مقابل هم تسلا قرار دارد که از سیستم نام‌گذاری کاملاً متفاوتی استفاده کرده است.

اگرچه نتایج به دست آمده از این مطالعه جای بحث دارند اما باید دانست جامعه آماری کوچک این مطالعه می‌تواند یک ضعف برای اعتبار آن باشد؛ اما درهرحال واضح است که ساده نگه داشتن اوضاع در کل باعث عملکرد بهتر می‌شود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه

  1. R@m!n

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (522 ديدگاه)

    یه جمله گوهر بار از کارول شلبی هست که میگه :

    ” اگر یه ماشین خوب باشه اسمش مهم نیست اما اگه بد باشه یه اسم خوب نجاتش میده “

    موافقم ۷۲
    مخالفم ۳
    1. امین

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (122 ديدگاه)

      خیلی جمله قشنگه.نشنیده بودم

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۱
    2. T.C.B.K

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (170 ديدگاه)

      بله اقای .@Raminn

      حرف اقای کارول شلبی درسته.

      اگه یه برند نه چندان معروف یه ماشین خفن تولید کنه اسمش هرچی باشه زیاد مهم نیست و مردم زیاد سمتش نمیرن.

      اگه یه برند مطرح، یه خودرو خیلی مضخرف تولید کنه. چون برنده و چون نام داره همه به به و چه چه میکنن. چون فقط اسم داره ( از این مدل خودرو ها زیاده !!)

      بیچاره حرف حق رو زد.

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲۲
      1. Ahmedreza2002

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1152 ديدگاه)

        خصوصا تو لوکس سازان آلمانی

        موافقم ۶
        مخالفم ۱۴
        1. Reza

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1580 ديدگاه)

          نکشی مارو لوکس ساااز

          موافقم ۹
          مخالفم ۶
        2. Ahmedreza2002

          ۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1152 ديدگاه)

          متوجه منظورت نمیشم
          اما خب درسته حق کاملا با شماس

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
      2. Amir

        ۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (32 ديدگاه)

        کاملا اشتب متوجه شدی !
        وقتی توانایی تحلیل و تفسیر یه جمله رو نداری لطفا نظر نده ! (نظرات ایشون برای مقالات که جای خود دارد🙄)
        منظور آقای شلبی اینه که وقتی یه ماشین خوب هست ( منظور عملکرد و کارایی و فنی و کیفیت و این چیزا ) ، مردم بیخیال اسم میشن و محو خوبی خود ماشین هستن نه اسمش ، نمونه اش خودروهای ب ام و که همش عدده ، و در قسمت بعدی که میگن اگه خود ماشین بد باشه اما اسمش پر زرق و برق ، تمایل مردم برا خرید اون ماشین با وجود بدی هاش بیشتر میشه ( نمونه اش خودروهای کره ای مث سانتافه و اپتیما و فلان که نه عملکرد و پرفورمنس آلمانیا رو دارن ، نه کیفیت ژاپنیا ، نه ابهت و قدرت آمریکاییا ، نه لوکس گرایی انگلیسیا و نه … )

        موافقم ۹
        مخالفم ۰
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (5031 ديدگاه)

      رامین جان
      این حرف را قبول ندارم
      مثلاً آلمانی‌ها با اعداد و حروف باوقارتر به نظر میان ولی اینقدر پتانسیل بالایی دارند که با اسم مثل گلف یا شیراکو هم به دل میشینند !
      اما ژاپنی‌ها یا آمریکایی‌ها و کره‌ای‌ها با اسم‌گذاری بهتر هستند !
      به نظر شما اپتیما خوب بود یا الان که حس این ماشین را با نامگذاری K5 از دست داده !

      وقتی اسم را صدا میزنید ، احساس صمیمیت شکل میگیره ، ولی اعداد و حروف فقط میگه شما یه ماشین صنعتی سوار هستید که حکم رباط را داره و نه عضوی از خانواده !

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۱۰
      1. R@m!n

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (522 ديدگاه)

        این حرف من نیست حرف شلبی بزرگه که حق خیلی زیادی گردن خودرو سازیه دنیا داره و یکی از نوابغ این صنعته.
        اولش میگی با من مخالفی بعد چهار خط بعدی حرفمو تایید می کنی ؟؟؟؟ 😂😂😂 باز ساقی موتوری !!!
        بنظرم اسم خیلی بهتر از حروفه چون به ماشین شخصیت میده. البته داستان آلمانیا فرق می کنه مثلا S-CLASS یا SERIES 3 50 سال تولید می شن و هویت و شخصیت خودشونو دارن.
        راجب کره ای هام نظری ندارم چون تکلیفشون با خودشون معلوم نیست و فعلا تو یه دوره گذرن دارن آزمون خطا می گذرونن.

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۱۱
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (5031 ديدگاه)

          بله
          قبول دارم
          من هم طرف صحبتم شما نیستین ، بلکه صحبت من جمله‌ی شلبی هست که یکی میتونه موافقش باشه و یکی مخالف !

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۵
      2. Benz

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (360 ديدگاه)

        شیراکو برگرده عالی میشه

        موافقم ۹
        مخالفم ۰
        1. Hadi

          ۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2059 ديدگاه)

          خوب مشخصه نام گذاری بهتره
          ولی نه برای آلمانیا و ژاپنی و ایتالیایی ها که دیگه جا افتادن…

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
    4. مهدی

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      این جمله رو نشنیده بودم اما اگه با الماس هم اون رو یک جا بنویسی باز هم کمه کارول شلبی مردی باور نکردنی بود

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
    5. Reza

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1580 ديدگاه)

      اصلا مگه شرکت خوب محصول بد تولید می‌کنه ؟

      شما تا حالا دیدی که مثلا لامبورگینی _ فراری _ بوگاتی _ _ رولزرویس _ مرسدس _ پورش و . . . . . محصول اشغالی تولید کنن؟؟؟

      جناب کارل شلبی این جمله رو در وصف شرکت های کشور خودش فرمودند شاید

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۲
      1. R@m!n

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (522 ديدگاه)

        باشه تو خوبی

        موافقم ۵
        مخالفم ۵
  2. حسین

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (274 ديدگاه)

    این چیه.چی نوشته.ترجمش‌هم نمی‌کردین؟

    موافقم ۸
    مخالفم ۶
    1. حسین

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (274 ديدگاه)

      آخه بعضی از سایتا آمار‌هاشون ترجمه‌شدست و حتی فیلماشونم ترجمه‌شده.بعد پدال…

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
  3. Masiha

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (932 ديدگاه)

    معلومه اسم.
    ولی برای شرکتایی مثل بنز، بی ام و یا آئودی که مدل های زیاد با نسخه های زیادتر دارن عدد گزینه بهتریه،
    ولی برای سومر اسپرت سازا اسم خوبه

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  4. Farzad

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1598 ديدگاه)

    Ferrari LaFerrari
    اصن با روح و روان بازی میکنه این اسم .

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۲
    1. R@m!n

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (522 ديدگاه)

      به ENZO نمیرسه
      یه عظمت عجیبی داره این اسم

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۲
      1. Farzad

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1598 ديدگاه)

        انزو آنسلمو فراری ،‌ با لهجه ایتالیایی تلفظ کن خیلی باحاله ، کلا زبان ایتالیایی خیلی دوست داشتنیه ، یه چندتا اسم ایتالیایی بگم حال کنید : جوزِپیه ، آنتونیو ، لوئیجی ، ماریو ، فرانچسکو ، آنجلو ، سالواتوره ، دومنیکو ، سِرجو ، پائولو .

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۳
        1. R@m!n

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (522 ديدگاه)

          فدریکو ، الساندرو ، جئورجیو، لئوناردو، مایکل آنجلو، رافائلو، روبرتو اینام هستن 😂😂

          موافقم ۱۶
          مخالفم ۲
    2. SF90 STRADALE

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2875 ديدگاه)

      نامگذاری قشنگی داره فراری
      LaFerrari _ Enzo _Roma
      ۴۸۸ پیستا _ F430 اسکودریا _ ۴۵۸ ایتالیا
      بهتر از نامگذاری قشنگشون ، صدای گوش نوازشون هست
      قشنگ تر از صدای گوش نوازشون ، مدل های افسانه ای اسب سرکش هستن
      درباره هر کدومشون بحث کنیم ، جذاب و شیرینه

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱
      1. Farzad

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1598 ديدگاه)

        دقیقا ، به جز اینایی که گفتی : تستاروسا ، دایتونا ، برلینتا باکسر ، پورتوفینو ، …
        از پدال میخوام درباره فراری های کلاسیک هم مطلب بزاره .

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۱
        1. Sina10

          ۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1247 ديدگاه)

          کلا از پدال میخوام که مطالب تاریخی بیشتری بذاره
          یه چند وقت گذاشتن ولی متوقف شد ،

          وقتی به تاریخچه فراری نگاه میکنی پر از ماشینای فوق العاده باارزشه
          فراری ۴۵۸ ایتالیا که قطعا یه اسطوره است ، به نظرم از بهترین های تاریخ ایتالیاست ، و همچنین نسخه ی قوی ترش
          لافراری که یه شاهکار مهندسیه
          انزو که از اسمش مشخصه چه اعجوبیه
          نسخه های GTO که دیگه آخر هیجان انگیز بودن هستن ، مخصوصا ۲۵۰ GTO و ۲۸۸ GTO , حتی ۵۹۹ GTO
          یا ماشینای عجیب و جالبی مثل FXX K

          حالا یه چند تا مدل ضعیف تر مثل موندیال داشتن اما همینا باعث شدن که افراد کم درآمد تر هم تجربه ی فراری رو داشته باشن ، این مدل ها بصورت غیرمستقیم به فراری کمک میکرد

          کل تاریخچه این برند با عظمت ، پر از افتخاره
          مخصوصا توی ۲۰ سال اخیر که واقعا ماشینای خوبی ساخته بودن

          موافقم ۶
          مخالفم ۱
  5. ツSAMURAIツ

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (963 ديدگاه)

    به نظر من برای شرکت هایی مثل فراری و لامبورگینی اسم بهتر و قشنگ تره چون محصولات محدودی دارن
    اما یه شرکتی مثل بنز محصولات زیادی داره ترکیب حروف و عدد برای مشخص کردن سگمنت و مشخصات فنی اون ماشین بهتره

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۰
  6. امیرحسین

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (246 ديدگاه)

    😑

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  7. حسین

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (274 ديدگاه)

    سیتروءن-شورلت
    سونیک-کروز-مالیبو-ایمپالا
    Cالیزه-C4(سدان)-C6-C5
    از ساب کامپکت تا فول‌سایز

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
    1. حسین

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (274 ديدگاه)

      واس چی‌چی دیس‌ دادی

      موافقم ۵
      مخالفم ۲
  8. 2646

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (211 ديدگاه)

    با سلام
    مدیران محترم سایت
    متاسفانه باز کامنت گذاشتن برای من غیر فعال شده! صبح کامنت طولانی در پست (توقف تولید کارخانه تویوتا …) نوشتم که در سایت بارگذاری نمی شود. وقتی کامنتی نیاز به تایید مدیران داشته باشد، بعد از زدن دگمه (فرستادن دیدگاه) ۵ دقیقه زمان ادیت دارد، پست برای خود کاربر نشون داده می شود و زیرش به زبان انگلیسی می نویسد که پست شما منتظر تایید مدیریت است ولی در این حالت؛ بعد از زدن دگمه ارسال، صفحه رفرش می شود و میاد روی عنوان پست. غیر از اون، چند تا کامنت ریپلای هم برای Ramin و Mahan داشتم که علیرغم ۲۰ کلمه ای بودن، با همین سیستم ارسال نمی شود.
    چون این اتفاق قبلا هم پیش آمده بود و کامنت هام از بین رفته بود، اون ها رو قبل از ارسال تو ورد کپی می کنم که اگر سایت دچار مشکل شد، زحمت تایپم از بین نره. از صبح ۱۵ بار کامنت ها رو مجدد ارسال کردم، تعداد کامنت ها در پروفایلم از ۱۰۰ شده ۱۱۵ اما هیچ پستی ارسال نشده …
    اگر این پست رو می بینید، لطفا بفرمایید مشکل از کجاست و من برای رفع این مشکلات چی کار می تونم بکنم.

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۱
    1. سردبیر

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (621 ديدگاه)

      درود بر شما
      سیستم سایت برخی اوقات با حجم بالای کامنت های دریافتی قاطی می کنه. با این وجود بررسی دستی هم همیشه صورت می گیره و اگه هم حتی کاربری اشتباهی کامنت خودشو حذف کنه می تونه درخواست برگشت بده. پوزش از مشکلی که برای شما و برخی دیگه از دوستان ایجاد شده

      موافقم ۷
      مخالفم ۳
      1. 2646

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (211 ديدگاه)

        سردبیر عزیز
        مرسی بابت رسیدگی و برخورد بسیار خوب تون.
        امیدوارم پدال همیشه این قدر جذاب و پرطرفدار باشه که تنها مشکل اش، حجم بالای کامنت های دریافتی باشه.
        با آرزوی بهترین ها برای شما و سایت پدال

        موافقم ۹
        مخالفم ۵
    2. Rman

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10 ديدگاه)

      ۲۶۴۶ دستت درد نکنه. کامنت تون رو خوندم. خیلی خوب توضیح داده بودین. مرسی.
      بی زحمت چند تا سوال دیگه هم ازتون داشتم:
      ۱. استهلاک خود گیربکس سی وی تی نسبت به گیربکس های اتوماتیک معمولی چقدره؟
      ۲. نیسان تینا می خوام بخرم. کارشناسی هم کردیم و ماشین خوب و تمیزی هست. اگر تجربه دارین میشه نظرتون رو بگین؟
      ۳. تو پروفایل تون نوشته بودین ۲۰۶ دارین. منم یه ۲۰۶ تیپ ۵ دارم. تو کامنت هاتون دیدم همه ماشین هاتون رو تیون کردین. چون خودم ۲۰۶ رو تغییرات دادم و اطلاعاتم خوبه تو ۲۰۶، میشه بگین برای ۲۰۶ تون چیکار کردین؟
      پیشاپیش مرسی

      موافقم ۴
      مخالفم ۳
      1. 2646

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (211 ديدگاه)

        آرمان عزیز
        خوشحالم از اینکه کامنتم مثمرثمر بوده و مورد توجه تون قرار گرفته. از لطفی هم که داشتی ممنونم.

        ۱. گیربکس CVT نسبت به گیربکس های اتوماتیک، دو کلاجه و … به واسطه ساختارش، هزینه های نگهداری پایین تری داره. کارکرد روغن گیربکس اش بالاتره و نیاز به تعویض فیلتر گیربکس موقع تعویض روغن گیربکس نداره، در صورتی که در تمام گیربکس های اتوماتیک کمپانی تاکید داشته که فیلتر گیربکس تعویض شود. (اگرچه تو ایران غیر از صاحبان خودروها، خیلی از تعمیرکاران هم نمی دونن فیلتر گیربکس اتوماتیک چیه!)
        تا چند سال قبل که چینی های دارای گیربکس CVT وارد کشور نشده بودن، روغن گیربکس مخصوص CVT خیلی کمیاب بود و تعمیرکاران عموما از روغن های گیربکس معمولی تو این گیربکس استفاده می کردن که بخش عمده ای از خرابی گیربکس های CVT تو ایران به واسطه این اشتباه تعمیرکاران بود اما امروز ۳ تا روغن خیلی خوب Ravenol CVTF NS2/J1, Nissan CVT NS-3 و Fosser ATF CVT Fluid تو بازار موجود هست که تفاوت محسوسی با باقی روغن های همین برندها نداره. البته تو گیربکس های اتوماتیک دست صاحب ماشین برای انتخاب انواعی از برندهای ایرانی و خارجی بازتره و می تونه روغن های ارزون تری رو انتخاب کنه.
        در مورد استهلاک گیربکس هم، مثل تمام گیربکس ها اگر بدرفتاری با گیربکس نشه، به راحتی تا کیلومترهای بالا کار می کنه و اتفاقا حساسیت کمتری هم داره اما اگر بخوای لانچ کنی، وزن ماشین رو موقع پارک کردن بندازی روش و … زودتر از گیربکس معمولی خراب میشه و هزینه تعمیر نسبتا بالاتری نسبت به گیربکس های اتوماتیک ماشین های هم سطح داره.

        ۲. خودم نیسان تیانا نداشتم اما یکی از همکارانم داره و هر از گاهی به عنوان سرنشین سوار میشم. تو استفاده به عنوان یک سدان خانوادگی ماشین خیلی خوبیه. کیفیت متریال و آپشن هاش نسبت به تویوتا و هیوندا و کیا هم نسل خودش به شدت بالاتره. استهلاک اش پایین تره و هنوز قیافه و کلاس اش رو حفظ کرده. به راحتی پا یه پای کمری و سوناتا و اپتیما راه میره اما شتاب اولیه اش نسبت به اون ها پایین تره.
        فقط یه نقطه ضعف داره به نظرم؛ چون گیربکس CVT نیسان تیانا نسل دومی هست، صدای تسمه گیربکس تو کابین شنیده میشه. البته به خاطر عایق بندی خوب فایروال، خیلی محسوس نیست، به طوری اگر ضبط روی ۱۰ باشه، سرنشین های جلو باید خیلی دقت کنن که بتونن این صدا رو تشخیص بدن. (در این حد هست صداش)

        موافقم ۵
        مخالفم ۴
      2. 2646

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (211 ديدگاه)

        برای اینکه تو دانشگاه ماشینم جلب توجه نکنه، یه ۲۰۶ تیپ ۵ سفید ایرانیزه (مدل ۹۸) دارم که از نظر ظاهری هیچ تغییراتی نداره ولی همون طوری که حدس زدی، خیلی از بخش های فنی ماشین رو تعویض (یا به قول شما تیون) کردم:

        ۱. سیستم مکش هوا فابریک ۷.۴.۵ با نمونه ۷.۴.۴ اصلی (فرانسوی) تعویض شده + فیلتر هوای K&N دائمی (آمریکایی)
        ۲. اینترنال موتور باز نشده اما انژکتورها با نوع نارنجی بوش (آلمان) تعویض شده + شمع Autolite Xp5235 (آمریکا)

        ۳. سیستم تعلیق: طبق بوش متحرک TRW (آلمان) + قرقری فرمون و چوپوقی Meyle (آلمان) + میل موج گیر Meyle HD (آلمان)
        ۴. نصب میل تعادل اکسل عقب ۲۰۶ هاچبک TRW (آلمان). البته اکسل عقب RC به صورت استوک تو بازار هست ولی به هر حال دست دو هست.

        ۵. تعویض کلیپرهای ترمز عقب و جلو رانایی با کلیپرهای بوش اصلی تیپ ۵ (آلمان)
        ۶. دیسک های عقب و جلو Meyle (آلمان) + لنت های عقب و جلو بوش (ایتالیا)

        ۷. کمک فنرهای جلو گازی-روغنی Meyle (آلمان) + کمک فنرهای عقب روغنی Boge (آلمان)
        ۸. هدرز سوپراسپرینت (استوک) + منبع آخر ۱۰۶ (استوک). تعویض منبع آخر صرفا به خاطر نصب بازوهای تعادلی عقب و جا نشدن منبع فابریک بود.

        ۹. رینگ ۱۵ استرامبولی (فرانسه) + لاستیک ۱۹۵.۵۵/۱۵ Toyo DRB (ژاپن)
        ۱۰. نصب کوئیک شیفتر (ایرانی)
        ۱۱. ریمپ موتور Dim Sport

        ماشین رو داینو ۱۲۸ اسب بخار توان داشت. البته می شد با ریمپ تا حدود ۱۳۵ اسب هم با همین وسایل بالا برد اما به خاطر کیفیت پایین بنزین، نمی خواستم موتور برای ناک زدن نیاز به مکمل داشته باشه و استهلاک اش بالا بره.
        بقیه لوازم مصرفی مثل دیسک و صفحه کلاج؛ بلبرینگ ها و … هم به مرور با بهترین نمونه های قابل دسترس بازار تعویض شدن.

        موافقم ۸
        مخالفم ۳
        1. برقیه جارو برقی

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (53 ديدگاه)

          اقا ۲۶۴۶ کارت درسته

          موافقم ۴
          مخالفم ۲
        2. Rman

          ۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (10 ديدگاه)

          دمت واقعا گرم. می خواستم جای کمکی که در مورد گیربکس سی وی تی کردی در مورد ۲۰۶ راهنماییت کنم که قطعه ها رو دیدم و برگ هام ریخت. خیلی خوش سلیقه انتخاب کردی و تقریبا بهترین های بازارن.
          به نظر من ماشین با سپر و گلگیر آرسی و بال عقب خیلی خوشگل میشه و اصلا در حدی نیست که حراست یا نگهبان بخواد به دانشجو گیر بده. حیفه همچین سالاری اینقدر ساده باشه.
          به هر حال چرخش بچرخه برات.
          👏

          موافقم ۴
          مخالفم ۲
        3. 2646

          ۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (211 ديدگاه)

          برقیه جارو برقی: عجب اسم باحالی! لطف داری به من، مرسی.

          آرمان عزیز: لطف داری، خوشحال میشم تو زمینه ۲۰۶ راهنماییم کنی.
          ولی من نگفتم دانشجو هستم؛ میشه دانشگاه رفت اما دانشجو نبود!

          موافقم ۶
          مخالفم ۲
  9. Hamidreza

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1041 ديدگاه)

    شایان جان
    ببین خود کادی هم اشتباه کرده
    بعد تو میگی نه!

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  10. مهدی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    معلومه که مردم بیشتر اسم دوست دارن مثلا فکر کنید به جای لامبورگینی اونتادور میشد لامبورگینی ۷۶۰ مثلا . واقعا خب بد نمیشد ؟؟؟

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا