مطالعهی جدید انجام شده توسط AAA نشان دهندهی متوسط هزینهی نگهداری خودروی جدید در آمریکاست که البته مبلغ کمی هم نیست!
این مطالعه که از سال ۱۹۵۰ تاکنون و بهصورت سالانه انجام میشود نشان داده متوسط هزینهی مالکیت سالانهی یک خودروی جدید در سال ۲۰۱۹ برابر با ۹۲۸۲ دلار است که در هر ماه ۷۷۳.۵۰ دلار میشود.
AAA برای دست یافتن به این آمار و ارقام ۴۵ خودروی محبوب مدل سال ۲۰۱۹ را در ۹ بخش مختلف بررسی کرده است. سدان ها، شاسی بلندها، مینی ون ها، پیکاپ ها، خودروهای الکتریکی و هیبریدی جزو مدلهای موردمطالعه بودهاند اما خبری از خودروهای اسپورت و لوکس گرانقیمت در این مطالعه نیست چراکه بهطور واضح آنها هزینههای مالکیت بسیار بیشتری را طلب میکنند.
این مطالعه هزینهی سالانهی مالکیت خودرو در بازهی زمانی ۵ ساله یا ۱۲۰,۷۰۰ کیلومتر را تخمین زده و نگاهی به فاکتورهای جداگانه همچون خرید اقساطی ۶۰ ماهه، هزینهی خرید لاستیکهای جدید و بیمهنامه با سقف ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار داشته است. بدون هرگونه تعجبی، افت قیمت خودرو هزینهی قابلتوجهی را به مالک خودروی جدید تحمیل میکند و بهصورت متوسط این رقم بیش از ۳,۳۰۰ دلار در سال است که حدود یکسوم از کل هزینههای مالکیت را تشکیل میدهد.
ارزانترین خودروی جدیدی که میتوانید بخرید یک سدان کوچک با هزینهی سالانهی ۷۱۱۴ دلاری بوده درحالیکه متوسط هزینهی مالکیت یک شاسیبلند میان سایز در یک سال به ۱۰,۲۶۵ دلار میرسد. اگر مالک یک خودروی جدید در طول ۵ سال حدود ۱۲۰,۷۰۰ کیلومتر با خودروی خود رانندگی کند، به ازای هر ۱.۶ کیلومتر باید ۷۹ سنت هزینه پرداخت کند؛ اما شاید خرید یک خودروی کارکرده انتخاب خیلی بدی نباشد نه؟ موضوع این است که برای یک خودروی کارکرده نیز باید هزینهی تعویض قطعات و استهلاک را در نظر گرفت اما خب حداقل این خودروها افت قیمت چشمگیر نمونههای صفرکیلومتر را ندارند.
کوشا
۱ مهر ۱۳۹۸محض اطلاع باید به محضرتان برسانم که من کشوری را می شناسم که هزینه ی نگهداری خودرو در آن منفی است! بدین صورت که اگر یک نفر پنجاه تومان داد و ماشین دنا نامی را خرید، دولت محترم در یک حرکت مقتدرانه و غرور آفرین واردات خودرو را متوقف می کند و همزمان تعرفه ها را بالا میبرد! و از آنجا که معادلات شانس و تقدیر در این کشور کاملا متفاوت با کشور های دیگر است، در کشوری که کیلومتر ها فاصله با این کشور دارد ناگهان فرد عجیب و غریبی سر کار می آید که به یکباره از همه ی قرارداد های بین المللی خارج می شود و کشور کذا به ناگاه تا کمر در تحریم فرو می رود! بدین صورت فردی که اتومبیل را خریداری کرده در کمتر از دوسال متوجه می شود که ارزش ماشینش(که حالا دست دوم شده) بیش از دوبرابر شده و ماشین درپیتش با قیمت بالای صد میلیون تومان به فروش می رود! این فرد اگر مریض نباشد و به دارو نیازمند نباشد و همچنین از طریق فتوسنتز ارتزاق نماید و قبل از به خانه رسیدن به خاطر ایمنی پایین ماشینش کشته نشود می تواند از زندگی در این کشور خیلی خوشحال باشد!
مانی
۱ مهر ۱۳۹۸داداش قدیما فوتوسنتز میکردم
تازگی قبض مصرف دی اکسید کربن میاد به اضافه
مالیات و آبونمان و…. دیگه نمیصرفه
MehdiTurbo
۲ مهر ۱۳۹۸فقط یه ایرانیه که بابت اینکه ماشین ۳۰ ۴۰ میلیونیش بیشتر از صد تومن شده ولی به جای اینکه ۱۰۰ تومن بزاره رو پولش تا یه خودروی خوب خارجی بخره باید سیصد تومن بزاره خوشحال میشه.
ADAK
۳ مهر ۱۳۹۸یعنی واقعا هستن آدمایی که فکر کنن ماشین شون گرون شده !!!
باباجان پول بی ارزش شده ، باید مقدار بیشتری از اون را در ازای خرید اون کالای مشخص یا خودرو داد.
عجب حکایتی داریم از دست شماها …
هپروتی
۲۰ مهر ۱۳۹۸این هر۲ روی یک هستند
یکی میگه درپیتی رفته بالا، شم میگی درپیت بی ارزش شده.
چه حسن کچل، چه هشن کشل ،هممون مچلیم.
ارش
۱ مهر ۱۳۹۸هزینه بالاست اگه آمریکا باشم جز ماشین ژاپنی ماشین دیگه ای نمیخرم.تقریبا اندازه خورد و خوراکشون هزینه ماشین میکنن.
بی نام
۲ مهر ۱۳۹۸کلا داشتن خودرو هزینه بره و نداشتنش هم دردسره
نوید جهرمی
۲ مهر ۱۳۹۸هزینه بالاست اما درآمد هم بالاست. نگاه کنید به هزینه روزانه. تقریبا بین 18 تا 24 دلار در روز انگار برای ماشینت هزینه میکنی. اگر کارگر باشی میشه دوساعت کار. اگر شغل خوب داشته باشی بعد از مالیات، نیم ساعت یا یک ساعت کار.
ما فقط بنزین خیلی ارزانی داریم. وگرنه مزیت دیگه ای رو نمیبینم.
علی
۲۱ خرداد ۱۴۰۲فقط برین امریکا زندگی کنین و بفهمین چی به چیه و نرفته مقایسه کشکی نکنید.