متوسط هزینه نگهداری از خودرو در آمریکا چقدر است؟!

مطالعه‌ی جدید انجام شده توسط AAA نشان دهنده‌ی متوسط هزینه‌ی نگهداری خودروی جدید در آمریکاست که البته مبلغ کمی هم نیست!


این مطالعه که از سال 1950 تاکنون و به‌صورت سالانه انجام می‌شود نشان داده متوسط هزینه‌ی مالکیت سالانه‌ی یک خودروی جدید در سال 2019 برابر با 9282 دلار است که در هر ماه 773.50 دلار می‌شود.


AAA برای دست یافتن به این آمار و ارقام 45 خودروی محبوب مدل سال 2019 را در 9 بخش مختلف بررسی کرده است. سدان ها، شاسی بلندها، مینی ون ها، پیکاپ ها، خودروهای الکتریکی و هیبریدی جزو مدل‌های موردمطالعه بوده‌اند اما خبری از خودروهای اسپورت و لوکس گران‌قیمت در این مطالعه نیست چراکه به‌طور واضح آن‌ها هزینه‌های مالکیت بسیار بیشتری را طلب می‌کنند.

Maintenance jaguar
این مطالعه هزینه‌ی سالانه‌ی مالکیت خودرو در بازه‌ی زمانی 5 ساله یا 120,700 کیلومتر را تخمین زده و نگاهی به فاکتورهای جداگانه همچون خرید اقساطی 60 ماهه، هزینه‌ی خرید لاستیک‌های جدید و بیمه‌نامه با سقف 100 تا 300 هزار دلار داشته است. بدون هرگونه تعجبی، افت قیمت خودرو هزینه‌ی قابل‌توجهی را به مالک خودروی جدید تحمیل می‌کند و به‌صورت متوسط این رقم بیش از 3,300 دلار در سال است که حدود یک‌سوم از کل هزینه‌های مالکیت را تشکیل می‌دهد.

لکسس RX اسپورت
ارزان‌ترین خودروی جدیدی که می‌توانید بخرید یک سدان کوچک با هزینه‌ی سالانه‌ی 7114 دلاری بوده درحالی‌که متوسط هزینه‌ی مالکیت یک شاسی‌بلند میان سایز در یک سال به 10,265 دلار می‌رسد. اگر مالک یک خودروی جدید در طول 5 سال حدود 120,700 کیلومتر با خودروی خود رانندگی کند، به ازای هر 1.6 کیلومتر باید 79 سنت هزینه پرداخت کند؛ اما شاید خرید یک خودروی کارکرده انتخاب خیلی بدی نباشد نه؟ موضوع این است که برای یک خودروی کارکرده نیز باید هزینه‌ی تعویض قطعات و استهلاک را در نظر گرفت اما خب حداقل این خودروها افت قیمت چشمگیر نمونه‌های صفرکیلومتر را ندارند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. کوشا
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    محض اطلاع باید به محضرتان برسانم که من کشوری را می شناسم که هزینه ی نگهداری خودرو در آن منفی است! بدین صورت که اگر یک نفر پنجاه تومان داد و ماشین دنا نامی را خرید، دولت محترم در یک حرکت مقتدرانه و غرور آفرین واردات خودرو را متوقف می کند و همزمان تعرفه ها را بالا میبرد! و از آنجا که معادلات شانس و تقدیر در این کشور کاملا متفاوت با کشور های دیگر است، در کشوری که کیلومتر ها فاصله با این کشور دارد ناگهان فرد عجیب و غریبی سر کار می آید که به یکباره از همه ی قرارداد های بین المللی خارج می شود و کشور کذا به ناگاه تا کمر در تحریم فرو می رود! بدین صورت فردی که اتومبیل را خریداری کرده در کمتر از دوسال متوجه می شود که ارزش ماشینش(که حالا دست دوم شده) بیش از دوبرابر شده و ماشین درپیتش با قیمت بالای صد میلیون تومان به فروش می رود! این فرد اگر مریض نباشد و به دارو نیازمند نباشد و همچنین از طریق فتوسنتز ارتزاق نماید و قبل از به خانه رسیدن به خاطر ایمنی پایین ماشینش کشته نشود می تواند از زندگی در این کشور خیلی خوشحال باشد!

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (1359 دیدگاه) ,

      داداش قدیما فوتوسنتز می‌کردم
      تازگی قبض مصرف دی اکسید کربن میاد به اضافه
      مالیات و آبونمان و…. دیگه نمیصرفه

      پاسخ
    2. MehdiTurbo
      سوابق: (695 دیدگاه) ,

      فقط یه ایرانیه که بابت اینکه ماشین ۳۰ ۴۰ میلیونیش بیشتر از صد تومن شده ولی به جای اینکه ۱۰۰ تومن بزاره رو پولش تا یه خودروی خوب خارجی بخره باید سیصد تومن بزاره خوشحال میشه.

      پاسخ
    3. ADAK
      سوابق: (682 دیدگاه) ,

      یعنی واقعا هستن آدمایی که فکر کنن ماشین شون گرون شده !!!
      باباجان پول بی ارزش شده ، باید مقدار بیشتری از اون را در ازای خرید اون کالای مشخص یا خودرو داد.
      عجب حکایتی داریم از دست شماها …

      پاسخ
      1. هپروتی
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        این هر۲ روی یک هستند
        یکی میگه درپیتی رفته بالا، شم میگی درپیت بی ارزش شده.
        چه حسن کچل، چه هشن کشل ،هممون مچلیم.

        پاسخ
  2. ارش
    سوابق: (804 دیدگاه) ,

    هزینه بالاست اگه آمریکا باشم جز ماشین ژاپنی ماشین دیگه ای نمیخرم‌.تقریبا اندازه خورد و خوراکشون هزینه ماشین میکنن.

    پاسخ
  3. بی نام
    سوابق: (2592 دیدگاه) ,

    کلا داشتن خودرو هزینه بره و نداشتنش هم دردسره

    پاسخ
  4. نوید جهرمی
    سوابق: (2748 دیدگاه) ,

    هزینه بالاست اما درآمد هم بالاست. نگاه کنید به هزینه روزانه. تقریبا بین 18 تا 24 دلار در روز انگار برای ماشینت هزینه میکنی. اگر کارگر باشی میشه دوساعت کار. اگر شغل خوب داشته باشی بعد از مالیات، نیم ساعت یا یک ساعت کار.
    ما فقط بنزین خیلی ارزانی داریم. وگرنه مزیت دیگه ای رو نمیبینم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.