دوراهی: چری آریزو 5 توربو یا کیا سراتو اتوماتیک؟

اگرچه اکثر افراد هم‌اکنون به دنبال خودروهای شاسی‌بلند هستند اما اگر به دنبال لذت رانندگی به همراه فضای کابین مناسب باشید هنوز هم سدان ها گزینه‌های مناسبی به شمار می‌روند. در بازه قیمتی 80 تا 100 میلیون تومان هیچ خودروی تولید داخلی وجود ندارد که بتواند رقیبی قدر برای سایر مدل‌ها محسوب شوند بنابراین اکثر خودروهای حاضر در این بازه قیمتی از نوع چینی و مونتاژی هستند.


یکی از خودروهای چینی که البته متمایزتر از برخی هم‌وطنان خود نشان می‌دهد چری آریزو 5 است. آریزو 5 اگرچه از طراحی زیبا و چشم‌نوازی بهره می‌برد اما یکی از عمده‌ترین نقاط ضعف آن پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی بود که نمی‌توانست شتاب خوبی را به این سدان اعطا کند.


چری برای برطرف کردن این مشکل هم‌اکنون نسخه توربو آریزو 5 را به میدان فرستاده که همان نمونه بکار رفته در شاسی‌بلند تیگو 7 می‌باشد. پیشرانه مورد بحث قدرت 147 اسب بخاری و گشتاور 210 نیوتون متری دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس 7 سرعته CVT که قابلیت تعویض دستی نیز دارد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آریزو 5 توربو حدود 9.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به 180 کیلومتر در ساعت می‌رسد.


اما یکی دیگر از سدان های بازار ایران که قبلاً نیز به‌صورت وارداتی عرضه می‌شده کیا سراتو است. درحالی‌که نسل‌های جدید این خودرو هم‌اکنون در خیابان‌ها جولان می‌دهند بازهم خودروسازان داخلی همچون همیشه سراغ نسل‌های قدیمی رفته‌اند. سراتو اگرچه همچنان طراحی هماهنگ خود را نشان می‌دهد اما گرد پیری بر چهره آن نشسته و البته طبق گفته اکثر مشتریان کیفیت آن در حد نمونه‌های وارداتی نمی‌باشد.

کیا سراتو
سراتو در دو تیپ دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود که ما به دلیل اتوماتیک بودن آریزو 5 تصمیم گرفتیم تا نمونه اتوماتیک سراتو را در این مقایسه حاضر کنیم. این خودرو از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری استفاده می‌کند که قدرت 156 اسبی و گشتاور 194 نیوتون متری دارد. اگرچه قدرت سراتو بیشتر از رقیب چینی است اما از نظر گشتاور در پس آن قرار می‌گیرد. نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت سراتو اتوماتیک حدود 10.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 190 کیلومتر در ساعت می‌باشد.


اما خریداران این‌گونه خودروها که اکثراً خانواده‌ها هستند به مصرف سوخت خرید خود اهمیت فراوانی می‌دهند. چری آریزو 5 تنفس طبیعی در هر صد کیلومتر مصرف ترکیبی حدود 7.5 لیتری داشت و به نظر می‌رسد مصرف نمونه توربو بیشتر از این میزان و در حدود 9 لیتر باشد؛ اما آنچه توسط سایپا برای مصرف سراتو اتوماتیک اعلام شده 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر است که به نظر ما در شرایط واقعی بیشتر از این میزان خواهد بود.

کیا سراتو
نهایتاً به بحث قیمت‌گذاری می‌رسیم. چری آریزو 5 توربو در ابتدا فاصله قیمتی کمی با مدل تنفس طبیعی خود داشت اما هم‌اکنون با افزایش قیمت مواجه شده و قیمت نمونه صفرکیلومتر آن حدود 86 میلیون تومان است. باید به این نکته اشاره کنیم که آریزو 5 توربو دارای 5 سال گارانتی بوده و 2 سال یا 6 سرویس رایگان دارد که این موضوع می‌تواند روی تصمیم خریدار تأثیر بگذارد. از طرف دیگر نمونه‌های صفرکیلومتر کیا سراتو اتوماتیک بهایی در حدود 105 میلیون تومان می‌باشد بنابراین از این نظر چری آریزو 5 مزیت قیمتی غیرقابل‌انکاری دارد. نظر شما چیست؟ چری آریزو 5 توربوی زیبا و مدعی را انتخاب می‌کنید یا کیا سراتوی مونتاژ سایپا که اعتبار کره‌ای‌ها را یدک می‌کشد؟

مقایسه مشخصات فنی

  کیا سراتو اتوماتیک

چری آریزو 5 توربو

موتور

4 سیلندر 2 لیتری 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو
قدرت  156

147

گشتاور

 194 210
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک

7 سرعته اتوماتیک CVT

طول

 4530  4532
عرض  1775

 1814

ارتفاع

 1460  1487
فاصله بین دو محور  2560

 2650

وزن

 1310  1372
مصرف سوخت 7.1

9

حجم صندوق بار

 482  430
شتاب صفر تا صد 10.5 ثانیه

9.5 ثانیه

حداکثر سرعت

 190 180
قیمت حدود 105

حدود 86

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

83 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعیت اینه که چینی ها هنوز با خودروسازهای دنیا فاصله قابل توجهی دارند. نسخه توربوی آریزو در واقع خواسته ضعف های فنی این موتور رو بپوشونه . شما می بینید ماشینی مثل آلفا رومئو ایتالیا با موتور تنفس طبیعی نزدیک به 1400 قدرت 170 اسب با شتاب 7.7 رو می ده که واقعا عالی است در حالی که آریزو در موتور معمولی 116 اسب رو می ده با شتاب حدود 13-14 ثانیه. اگه بخواهیم نسخه توربوش رو باز با یه خودروساز اروپایی دیگه مقایسه کنیم رنو تلیسمان با موتور 1600 توربو 194 اسب قدرت داره با شتاب 7.7 اما آریزو توربو با موتور 1500 که فقط 100 سی سی حجم موتور پایین تری داره 147 اسب قدرت می ده یعنی حدود 50 اسب کمتر از تلیسمان. بنابراین مشخصه که توی بخش فنی هنوز چینی ها خیلی باید کار کنن تا به خودروسازهای به روز دنیا برسن. اما موتور سراتوی سایپا از لحاظ قدرت و شتاب با سراتو یا النترا 2017 و 2018 برابری می کنه. تنها چند تا آپشن از اونها کمتر داره. به نظر من چینی ها حتی اگر از این خودروهایی که تا الان وارد بازارکردن هم پیشرفت کنن و خودروهای به روز تری بدن، چند سالی زمان لازم دارن تا ذهنیت شکل گرفته ایرانیها در خصوص بی کیفیت بودن جنس چینی عوض بشه و الان هم از نقاط ضعف خودروهای چینی بازار ضعیف دسته دومشونه.

    پاسخ
    1. رضایی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      جولتا منظورته دیگه؟ آفا رمئو جولیتا توربو هست موتور اریزو معمولی هم نسبت به حجم موتورش (1500 سی سی ) بسیار قدرتمنده اما بدنه سنگینی داره که به نظر من موتور 1500 براش خوب نیست. من که هیچ موتور 1500 سی سی تنفس طبیعی رو نمی شناسم که قدرتش از موتور آریزو 5 بیشتر باشه

      پاسخ
      1. جعفر
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        جولتا؟ دوست عزیز برو اسمش رو سرچ کن بعد بیا مطلب بزن. اگه شما موتور 1500 تنفس طبیعی که قدرتش اندازه آریزو باشه رو نمی شناسی پس می شه بگی این همه خودروهای مونتاژ داخل مثل 206 تیپ 5 و سمند و… قدرت موتورشون چقدره؟ همگی شون 110 اسب هستن. آریزو 5 با موتور تنفس طبیعی شتابش 17 ثانیه است. یعنی افتضاح. به لطف توربو شدنش تازه یک کم شبیه ماشین های هم رده خودش شده. نه بهتر از اونها. مردم ما اینقدر ماشین خوب ندیدن که مجبورن به همین ماشین های بی کیفیت چینی دل خوش کنن

        پاسخ
        1. مهدی
          سوابق: (19 دیدگاه) ,

          206 تیپ 5 موتورش 1600 هست نه 1500سمند ای اف سون 1650 تقریبا هست و 114 اسبه موتور آریزو 1500 و قدرتش 116 اسبه . در تایپ جولیتا هم اشتباه تایپی شده. کاربرای سایت خودشون عاقلن و می تونن سرچ کنن ببینن که راست میگه

        2. سیاووش
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          شما خودتو ناراحت نکن . مردم همه عاقل و زرنگ شدن خیلی وقته …خوب رو از بد و بد رو از بدتر تشخیص میدن .شما ماشین خیلی دیدی و مردم ندیدن تو اینجوری فکر کن

        3. میلاد
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          حق با شماست دوست عزیز فقط تو جاده اریزو دیدی باهاش کل نندازی که بدجور ضایعه میشی فکر نکنم تاحالا یه بارم توش نشسته باشی 😂

      2. حامد
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        درسته که فناوری توربو قدرت ماشین رو افزایش داده اما توربو هم درد سر های زیادی داره .من ماشین های توربو رو به خاطر قدرت زیاد دوست دارم اما وقتی موتور سراتو با وجود حجم بیش تر مصرف خیلی کم تری داره و قدرتشم بیش تره دلیلی نداره آریزو رو انتخاب کنم. ضمنا این مصرف برای موتور 1500 خیلی زیاده و این نشان از ضعف موتور آریزو 5 .

        پاسخ
    2. صمد
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      استاد با پول رنو تلیسمان سه تا آریزو توربو میشه خرید. انشالله یه روزی کار می‌کنید و می‌فهمید که پول علف خرس نیست. فعلا از بابا بخور. نوش جونت

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        صمدآقا برای شما همین ماشین های چینی بی کیفیت خوبه. استراتژی چینی ها برای فروش خوب توی بازارایران قیمت گذاری پایینشون و بالابردن قیمت قطعات یدکی هستش. یعنی وقتی ماشین بی کیفیت رو بهت انداخت اون موقع واسه هر قطعه ای که خراب بشه باید خدا تومان پول اون قطعه رو بدی. اون موقع می فهمی که قطعه ای که توی تلیسمان 5-7 سال کار می کنه توی ماشین چینی بعد از یکی دو سال خراب می شه و باید اندازه پول همون قطعه تلیسمان پول بدی داداش. ملتی که عقلشون به چشمشونه و ظاهربین هستن حقشونه توسط چینی های چشم تنگ دوشیده بشن. من به شخصه پولم رو به همون سراتوی داخلی می دم حداقل یه سودی به 4 تا هموطن خودم برسه. ضمن اینکه قطعا برند کیا که توی کل دنیا فروش بالایی داره و توی تمام کشورها حتی آمریکا کلی خودرو می فروشه خیلی بهتر از شرکت بی نام و نشان چری در سطح دنیاست. خود مدیرعامل چری گفته ایران رتبه اول فروش محصولات چری در خارج از چین رو داره. همین نشون می ده فقط توی ایران داره ازش استقبال می شه. چون ما ماشین ندیده ایم. آره داداش برو یک کم اطلاعاتت رو بالا ببر

        پاسخ
        1. صمد
          سوابق: (4 دیدگاه) ,

          آقا محمد عزیز ، من میگم پول نیست ، شما می فرمایید فلان ماشین خوبه !
          عزیز جان من هم میدونم ماشین اروپایی از چینی بهتره . ولی به خدا قسم پولش نیست . شما یه چهارصد میلیون به من بدید ، اگه من ماشین چینی خریدم ، بزن گردنم قطع بشه . بابا مردم از رو ناچاری میرن چینی میخرن مومن خدا

    3. سبحان
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      داداش ماشینی که نام بردی یه سر و گردن از جفتشون بهتره و معلومه که هست. اما اینجا مقایسه بین این دو خودرو کافیه بی طرف باشی و متوجه تکنولوژی بروز تر موتور چری اریزو5 باشی. در مورد ذهنیت موافقم ولی این مشکل ما ایرانی هاست

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        دوست عزیز نمی شه گفت موتورش به روزتره. فقط یه توربو شارژر روی موتورش گذاشته.چون کمپانی کیا هنوز هم روی مدل های جدید سراتو رو داره تنفس طبیعی با همین قدرت 156 اسب می زنه. باید توجه داشت که موتورهای توربوشارژ به دلیل شرایط خاص احتراق و دمای بالاتر خیلی زودتر دچار استهلاک می شن. حالا اگه کیفیت لازم رو نداشته باشه خیلی زود این ماشین ها راهی تعمیرگاه می شن. فعلا که آریزو توربو هنوز یک سال هم نیست توی بازاراومده. حداقل دوسه سال دیگه معلوم می شه که از لحاظ موتوری نمره اش چنده.

        پاسخ
    4. مهدی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      شما اطلاعات کافی از خودروی آریزو ۵ ندارید، طراحی آن توسط مهندسان مطرح اروپایی از جمله طراح سابق پورشه، طراحان کرایسلر و طراح سابق فورد انجام شده. توربوی آن ساخت هانیول گرت آمریکا هست ، شاسی آن ساخت بنتلر آلمان هست که شرکت مطرحی هست و با معروف ترین برندها کار می کنه و براشون شاسی تولید می کنه ، تمام لوازم برق کشی و سنسورها تماما توسط مهندسان بوش آلمان طراحی شده اما در داخل بوش چین ساخته می شه ، ایربگ های آن نیز ساخت برندی معتبر اروپایی هست که بنده به یاد نمیارم، بد نیست کمی در مورد خودروها تحقیق کنیم و بعد در مورد آن نقد کنیم. به نظر من چین پیشرفت خیلی سریعی داره و داره به سرعت وارد گوی رقابت در بازار جهانی می شه و این قابل تحسین هست، خودروی آریزو ۵ هم دارای نقص هایی نیز هست، هیچ خودرویی بی نقص نیست با توجه به قیمتی که داره خودروی عالی هست البته با توجه با بی ارزش شدن پول ما و مقایسه آن در بازار.

      پاسخ
      1. حامد
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        دردسر موتور تنفس طبیعی سراتو کم تره مصرفشم خیلی کم تره و قرتمند تر هست.کنترل کیفی هم نشون داده کیفیت سراتو بیش تره.درسته که آریزو 5 در بخش توربو خوب عمل کرده اما هنوز موتورش به شدت ضعیف و پر مصرفه کیفیت گیربکس خوبه اما عمر طولانی نداره و مطمئنا بعدا در بخش فنی دچار مشکل میشه سراتو های وارداتی 2010 بعد این همه سال دچار ضعف فنی نشدن . سراتو های مونتاژ سایپا در بخش مونتاژ از نمونه های وارداتی ضعیف ترن اما موتور و گیربکسشون از کره وارد میشه و مال خود کیا ست .ایمنی شون فقط میتونه 4 ستاره ایمنی اروپا رو بگیره چون دوتا ایربگ داره بر خلاف نمونه وارداتی که 6 ایربگ داشت و 5 ستاره گرفت و برای من 4 ستاره اروپا ارزش بیش تری داره تا 5 ستاره چین.البته فکر نمی کنم آریزو 5 در بخش ایمنی بد عمل کرده باشه و به نظرم تنها مشکلش بخش فنی .

        پاسخ
    5. علیرضا
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      واقعیت اینه که هرچی پول بدی آش میخوری .حالا هی بیاین بگین کره ای بده ژاپنی خوبه آلمانی خوبه چینی بده و…… هرماشینی بر اساس ارزشش قیمت گزاری شده و ماهم این قیمتارو نذاشتیم . ازمابهترون گذاشتن بنابراین وقتی مازراتی میلیارد قیمتش هست یعنی آشش خوشمزه تر از سراتو و الانترا است که ارزونتره . والسلام

      پاسخ
  2. سینا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    چری اریزو میخرم، اولا که چیزی کم نداره، دوما پولم را به کشوری نمیدم که قصد توهین بما ایرانی ها را داشت، درقضیه ورزشکارانکشورمون

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      خودروسازان چینی علاوه بر اینکه خود بخشی از بازار خودرو ایران را به‌واسطه محصولات مونتاژی‌شان در اختیار گرفته‌اند، عملا منافع کسب و کار قطعه‌سازان این کشور را نیز تامین کرده‌اند. در واقع به جای آنکه فعالیت خودروسازان چینی در بخش خصوصی صنعت خودرو ایران به نفع تولید داخل تمام شود، منفعت و سود قطعه‌سازان چینی را به دنبال داشته و اشتغالی که باید در صنعت قطعه کشورمان ایجاد می‌شد، نصیب چشم بادامی‌ها شده است. (برگرفته از سایت مرجع اقتصاد ایران) . به نظر من با تمام عیب و ایراداتی که به خودروسازان وطنی وارد است بهتر است فرهنگ استفاده از کالای ایرانی رو ترویج کنیم تا چرخ اقتصاد و کارخانجات کشور رو به حرکت در بیاریم. قطعا عواقب بیکاری کارگران شرکت های داخلی به جامعه خودمون برمی گرده. خرید کالای چینی فقط کمک به اقتصاد چین است. چون تقریبا خودروهای چینی هیچ داخلی سازی در ایران انجام نمی دن

      پاسخ
  3. kopalmd
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان با عرض سلام ، به نظر من برای انتخاب هر ماشینی بایستی همه جوانب را بر اساس وضعیت خودتون بسنجید . من از منتقدان جدی ماشینهای چینی بودم که آخر نصیبم شد ، ماشینهایی از پراید و مزدا و سمند و پژو 206 داشتم تا ماکسیما و سوناتا ، چند ماه پیش هم نیو کولیوس 2017 خریدم و تحویل گرفتم که ماشین فوق العاده ای است و ظرف چند ماه قیمتش از 200 رسید به 300 و با افزایش قیمت سرسام آورش استرس رانندگی تو شهر با طرز رانندگی همشهریان قانون مدار !! دوچندان شد ، لذا تصمیم گرفتم ماشین دومی داشته باشم ، تو فکر یه آزرا یا سوناتا یا مزدا 3 2007 تا 2010 بودم در حالی که میدونستم رس اینگونه ماشینها عموما کشیده شده و خرید اونها مثل انتقال یه بیمار در شرف مرگ به خونه است !! که آگهی مدیران خودرو درباره آریزو توربو رو دیدم و از سر کنجکاوی به نمایندگیش رفتم و شرایطش رو برای وضعیتم ایده عال دیدم مثلا خرید اقساطی بدون سود ( البته به مناسبت 22 بهمن )، تحویل فوری ، 5 سال گارانتی ، 6 سرویس رایگان ، بیمه فول ثالث و بدنه ، شتاب عالی و آپشنهای نسبتا خوب و… از تیپ بیرون و داخلش و جاداریشم خوشم اومد و چون دیدم شرایطش بهم میخوره خریدمش . الانم که فعلا راضیم شتاب و هندلینگ خوبی داره ولی سیستم تعلیقش فوق العاده نیست ، به راحتی جاهای شلوغ شهر میرم و ترسم هم از پیکان و پراید هاییی که چیزی برای از دست دادن ندارند !! کمتر شده ، هنوز به 2000 کیلومتر نرسیده که برای سرویس اولیه ببرم تا نحوه برخورد و کارکرد نمایندگیهای مدیران خودرو را ببینم البته به فکر سراتو هم بودم ولی 20 میلیون گرونتر بودن و قیافه قدیمیش و مونتاژ سایپا بودنش و… فورا منصرفم کرد ، نهایتا دوستان سعی کنید ماشینی رو انتخاب کنید که با شرایط شما جور بشه و خیلی به اظهار نظر های افرادی که شاید تمایلات خاصی باشن !؟ توجه نکنید

    پاسخ
  4. سبحان
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    واقعا بعضی از دوستان با کمترین اطلاعات میان و نظر میدن…
    یه زمانی چینی ها لگن تولید میکردن ولی الان به لطفا همکاریشون با شرکت های بزرگ خودرو سازی از فاز کپی کاری و.. در اومدن.
    برای نمونه بگم تو اریزو5 توربو شاسی ساخت و طراحی بنتلر آلمانه که طراحی شاسی خیلی از خودروهای تاپ رو انجام داده.ایمن سازیش با شرکت معروف لوتوسه. موتورش رو شرکتAVL ساخته که اینقدر بازدهی بالایی داره. توربو ماشین مال هانیوال آمریکاست که بسیار بسیار معروفه. علت این همکاری ها ارتباط و تجارت آزاد با دنیاست. شما برو همون ماشین های دست دوم کره ای رو بشین که یه روزی باباهای شما میگفتن اشغاله و شما الان میپرستینش…
    در ضمن من خودم نیسان جوک سوارم.
    ,و اگر بخوام انتخاب داشتم بین این دوخودرو قطعا اریزو رو برمیدارم حتی بین I20, اکسنت هم باز اریزو برمیدارم.حتی اگر النترا هم بود با توجه به قیمت باز هم اریزو برمیداشتم
    همیشه سعی با دانش و بی تعصب قضاوت کنید.

    پاسخ
  5. صادق صالحی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خودرو سازی چین خیلی پیشرفت کرده ولی من هنوز اعتقاد به خرید چینی ندارم شاید چند سال دیگه

    پاسخ
  6. امید
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    مشخصه که برند و اصالت در مورد خودرو حرف اول و وسط و آخر را میزنه ، البته من ماشین مونتاژ ایران ( بخصوص مونتاژ ایرانخودرو و سایپا ) و یا چینی را قبول ندارم و بابتش پولی نمیدم و اگر هم اجباری بخوام بخرم سعی میکنم دست دومشو بخرم الان هم اگر این قدر پول داشته باشم و بخوام بخرم هرگز این دو ماشینو نمیخرم ، بی ام و سری 3 مدل 2005 یا تویوتا کمری 2007 و یا حتی مزدا 3 دست دوم اصلا قابل مقایسه نیستن با اینا فقط کافیه سرچ کنید جای مطمئنو پیدا کنی.

    پاسخ
  7. بندرعباسی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سراتو ماشین خوبیه ولی …
    سایپا سیستم پایداری که خیلی ضروری هست رو حذف کرده . تعداد ایربگها رو کم کرده و خیلی از چیزای دیگه که خیلی شاید مهم نباشن . کیفیت رنگ پائین اومده و اختلاف 20میلیونی نسبت به اریزو و این مقایسه منصفانه نیست
    بحث در این مورد مثل داستان هواوی و سامسونگ هست و که واقعا هواوی کم کم داره با سامسونگ برابری میکنه و چه بسا بعضی از محصولات هواوی با اینکه قیمت کمتری نسبت به سامسونگ سرترند. من قبلا شاید هفت هشت تا گوشی سامسونگ عوض کردم و همیشه مشکل داشتند و پارسال یه گوشی میت 8 گرفتم والان هم دارمش و واقعا میتونم بگم سامسونگ توی این رنج قیمت واقعا حرفی برای گفتن نداره … و کم کم مردم فهمیدن و دارند میرن سمت گوشیهای چینی و حتی به جرات بگم از اپل 6 که برای همسرم گرفتم خیلی سرتر هست .
    و توی بحث خودرو هم همین داستان هست و چینیها واقعا نسبت به 5 سال پیش بطور شگفت اوری پیشرفت کردن و مطمئن باشید تا 5سال اینده بازار خودرو ایران رو میگیرند و کسی دیگه چینی چینی نمیکنه .. البته هنوز به پای کره ای ها نرسیدن …
    و اکثر کسایی که ماشین چینی خریدند دیگه سمت ماشینای ایرانی نمیرند .

    از کالاهای باکیفیت ایرانی حمایت کنیم غیر از خودروهای اشغال …

    پاسخ
  8. محمدرضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام منم قبل از عید اریزو 5 توربو خریدم همه نمایندگیها رفتم و کلی ماشین دیدم و اتفاقی از مدیران خودرو دیدن کردم زیر 100 تومن به نظر من ماشین خوش استیل و راحتی هست شاید از بعضی برندها ی بالا لاتر هم بهتر نباشه کمتر نیست سربالا یی های زیادی با پیچ وخم زیاد تستش کردم واقعا عالیه کم نمی یاره با قدرت و هندلینگ عالی روی پیچها شما اگه پیچ رو باشید حس نا امنی و ترس اصلا ندارید نمایندگی سرویس اولیه بردم برخورد محترم و عالی نا گفته نمونه از ماشینهای چینی بدم می امد ولی الان نه انسان باید تجربه کنه و بعد نظر بده

    پاسخ
  9. حامد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    آریزو مشگلات فنی زیادی داره اول گیربکس دوم جلوبندی سوم رنگ

    پاسخ
  10. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مصرف چری خیلی زیاده! ۹ لیتر اونم با موتور ۱۵۰۰ سی سی و گیربکس هفت سرعته؟ با هشتاد تومن نمی ارزه

    پاسخ
    1. بهنام
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      مگه پیتزا می خوای بخری که می گی نمی ارزه با موتور فلان ، چرا به این نکته توجه نمیکنین که با چی داره مفایسه می شه ،؟؟؟ اره اگه قیمت مزدا رو داشت بیاید بگید نمی ارزه ، رقیبش سراتو منتاژ بی کیفیت هست ، با این دید نگاه کن . تازه قیمتش هم که کلی ارزون تر از سراتو بی آپشن هست.

      پاسخ
  11. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اختلاف قیمت فعلی بین سراتو و اریزو کاملا مشخص کرده کدوم ماشین بهتره و بازار به کدوم گرایش داره . سراتو قیمتش از 170 رد شده و اریزو هنوز درگیر 100 تومنه . سراتو اگر بیکیفیت بود تو این قیمت ها مشتری نداشت و همه مثلا اریزو میخریدن ولی واقعیت اینه که خودرویی که از سال 2013 داره با همین موتور و گیربکس ارائه میشه و تا حالا مشکلی نداشته بسیار قابل اعتماد تره تا خودرویی که برندش سابقه خوبی نداره و تجربه ثابت کرده امکان بروز مشکل هم براش زیاد هست مثل کمک های عقب 550 و جلوبندی ایکس 33 و …. تو بازار ایران واقع بین باشید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.