هفته نامه

گزارش کامل نمایشگاه خودروی پکن 2018 – قسمت دوم

با پوشش کامل نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ در خدمت شما عزیزان هستیم. به دلیل تعداد بسیار زیاد خودروهای جدید ما در ابتدا به ذکر شاخص‌ترین خودروها خواهیم پرداخت و در آینده نیز اخبار برخی از مدل‌های دیگر را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد. پس از انتشار قسمت اول گزارش نمایشگاه پکن هم‌اکنون دومین قسمت آن تقدیم شما عزیزان می‌شود.

مرسدس بنز A کلاس سدان
یکی از مهم‌ترین خودروهای معرفی شده در این نمایشگاه مرسدس بنز A کلاس سدان است که فاصله بین محوری آن ۶.۶ سانتی‌متر بیشتر بوده تا فضای پای بیشتر در بخش عقب ایجاد شود. مشتریان چینی به این موضوع اهمیت شایانی می‌دهند و لوکس سازان آلمانی نیز در سال‌های اخیر اقدام به معرفی نسخه‌های LWB از خودروهای خود در این کشور کرده‌اند.


دومین محصول برجسته مرسدس در پکن کانسپت ویژن اولتیمیت لاکچری مرسدس-مایباخ است. شاید این خودرو ظاهر عجیبی داشته باشد اما اکثر افراد دوستش دارند. نسخه تولیدی این خودرو سال آینده با پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربویی که قدرت بالاتر از ۵۰۰ اسب بخار خواهد داشت معرفی خواهد شد.


خب پس از گشت‌وگذار در غرفه مرسدس بهتر است بازهم به خودروهای چینی بپردازیم. درست درحالی‌که فکر می‌کردیم دیگر با خودروی زشت دیگری از این کشور مواجه نخواهیم شد چشممان به جمال بیجینگ اتو (بایک) EX3 کانسپت روشن شد! بدترین موضوع اینکه کانسپت یاد شده تولید خواهد شد. بله واقعاً این خودرو در سال جاری عرضه می‌شود. آن‌ها کانسپت EX3 را یک کراس اوور می‌نامند که دارای سیستم هشدار محیطی هوشمند است. هنوز جزئیات قوای محرکه EX3 منتشر نشده است.


دیگر محصول بیجینگ اتو که کمی بهتر بود کانسپت OffSpace Suit نام داشت که یک خودروی مفهومی برای پیش‌نمایش زبان طراحی جدید شاسی بلندها و کراس اوورهای این شرکت محسوب می‌شود. جلوپنجره این خودرو یکی از برجسته‌ترین عناصر طراحی آن محسوب می‌شود.


به نظر می‌رسد بیجینگ اتو حساب ویژه‌ای روی نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ باز کرده زیرا دیگر خودروی این شرکت یک شاسی‌بلند جمع‌وجور با نام هوانسو S7L بود که از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۱۸۴ اسب بخاری استفاده می‌کرد. این خودرو ماه آینده وارد بازار بزرگ چین می‌شود. هوانسو S7L خودروی زیبایی است که جلوپنجره آن تمامی بخش جلو را بلعیده و ظاهر عجیبی به وجود آورده است.


و بله به گل سرسبد نمایشگاه پکن می‌رسیم! بیجینگ اتو BJ80 6×۶ یک پیکاپ ۶ چرخ است که کپی بی‌شرمانه‌ای از مرسدس G63 AMG 6×۶ بوده و بدتر آنکه یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری ۲۰۵ اسب بخاری ساخت ساب سوئد را دارد. هر چیزی در چین ممکن است! همان‌گونه که انتظار می‌رود این خودرو تولید خواهد شد.


این هم بیجینگ اتو Weiwang 407EV که یک مینی ون الکتریکی با محدوده حرکتی ۲۲۰ کیلومتری است. ۴۰۷EV یک خودروی تولیدی بوده و اوایل نیمه دوم سال جاری در بازار بی‌انتهای چین عرضه خواهد شد.

تویوتا در کشور چین دو جوینت ونچر داشته که یکی با کمپانی فاو و دیگری با گوانگ ژو اتو می‌باشد. این دو شرکت اکثراً محصولات مشابهی تولید می‌کنند که باعث ایجاد وضعیت عجیب‌وغریبی شده است. این سدان جدید فاو-تویوتا کرولا پلاگین هیبریدی است که در مطلب جداگانه‌ای خدمت شما عزیزان معرفی شده و البته خودروی دیگر هم گوانگژو-تویوتا لوین پلاگین هیبریدی می‌باشد. لوین در واقع همان کرولا با دماغه‌ای متفاوت است.

دو خودروی دیگر هم گوانگژو-تویوتا C-HR و فاو-تویوتا Izoa است که در واقع همان C-HR با نامی متفاوت می‌باشد!


البته اوضاع پیچیده‌تر هم می‌شود. این خودرو هم گوانگژو-تویوتا ix4 نام دارد که یک خودروی الکتریکی ۱۸۰ اسب بخاری شکل گرفته بر مبنای گوانگژو اتو ترامپچی GS4 می‌باشد. آن‌ها این خودرو را در گوشه تاریک غرفه تویوتا گذاشته بودند و ما آن را در غرفه گوانگژو اتو ندیدیم!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (599 ديدگاه)

    هرچی محصولات چینی رو برانداز میکنم، چیزی مزخرفتر از 207 کراس اور ایرانخودرو نمیبینم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Yaser1986

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (76 ديدگاه)

      قسمت جالبش اینجاست ملت واسه خریدش صف میبندن خو لامصب این چیه که شما میخواین بخرین خوده ۲۰۷ تعادلش سره پیچها ضعیفه حالا اینم با کارایه غیر کارشناسی آوردنش بالاتر چه شود
      یعنی یه همچین ملت همیشه در صحنه ای هستیم که هر آشغالی تولید میشه سریع صف میبندیم واسش بعد انتظار داریم خودروسازیمون پیشرفت کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Genius

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    ایکاش حالا که انقدر برادران با چینی ها کاسه یکی شدن توافقنامه ای امضاء کنن که ایرانیان بتونن چندصباح آخر عمرشون رو برن چین و یه ذره معنی زندگی در عصر اتم و اینترنت رو بچشن!همه چیز برای ما شده آه و حسرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      جالب اینه که تویوتا حاضره با چین همکاری کنه اما با ما نه
      پس مشکل از تویوتا و شرکتهای تراز اول دنیا نیست
      مشکل از سیاست‌گذاری بازار خودرویی و لابی‌های خودروسازان-واردکنندگان انحصاری ماست
      حالا هرچی که ما بگیم …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (28 ديدگاه)

        دوست عزیز چین بزرگترین بازار خودروی دنیاست و خودروسازان حساب زیادی روی فروش در اونجا باز می کنند و حتی ممکنه براشون از بازار آمریکا هم محبوبتر باشه در حالیکه ایران بازار بسیار کوچکی داره که ارزش ریسک نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Azad

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    هر چند با کپی کاری شروع کردند ولی چینی ها در صنعت خودرو پیشرفت حیرت انگیزی دارند و خواهند داشت.با انکار من و شما و آشغال خطاب کردن تمامی محصولاتشون واقعیت عوض نخواهد شد.مطمئن باشید کمتر از یک دهه دیگر به اروپا و آمریکای شمالی هم ماشین صادر میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. reventon

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (282 ديدگاه)

    این ماشین مزخرفه دریم رو زدن ۱۹۰
    دقت کردین کم کم چینیام دارن از دسترس مردم خارج میشن
    والا ۵ ماه پیش یکیشو تو امیر اباد دیدم برا تست بود
    والا ۸۰ ام نمی ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا