هفته نامه

گزارش کامل نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ – قسمت پنجم

با پوشش کامل نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ در خدمت شما عزیزان هستیم. به دلیل تعداد بسیار زیاد خودروهای جدید ما در ابتدا به ذکر شاخص‌ترین خودروها خواهیم پرداخت و در آینده نیز اخبار برخی از مدل‌های دیگر را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد. پس از انتشار قسمت‌های اول تا چهارم گزارش نمایشگاه پکن هم‌اکنون پنجمین قسمت آن تقدیم شما عزیزان می‌شود.


به نظر می‌رسد نمایشگاه خودروی پکن تمامی ندارد! تعداد خودروهای معرفی شده در این رویداد به قدری زیاد است که انتشار مطالب مربوط به آن چندین روز طول می‌کشد! پنجمین قسمت گزارش خود را با کانسپت گوانگژو اتو Energe آغاز می‌کنیم که پیش‌نمایشی از یک کراس اوور الکتریکی و اسپورت بوده و در جایگاهی بالاتر از کراس اوور الکتریکی GE3 قرار می‌گیرد.


دیگر خودروی حاضر در غرفه این شرکت ترامپچی GM6 است که یک MPV میان سایز بوده و در جایگاهی پایین‌تر از ترامپچی GM8 قرار می‌گیرد. این خودرو در سه‌ماهه سوم سال جاری وارد بازار می‌شود و از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با قدرت حدود ۱۵۰ اسب بخار استفاده می‌کند.


یکی از شاخص‌ترین خودروهای غرفه برلیانس مدل جدید SWM G01 است که یک شاسی‌بلند با ابعاد جمع‌وجور بوده و به‌زودی وارد بازار می‌شود. طراحی این خودرو سریعاً ما را به یاد برخی محصولات جدید آئودی می‌اندازد که البته چیز عجیبی هم نیست!


دیگر محصول این شرکت G01 اسپورت است که دارای کیت بدنه متفاوت، کالیپرهای ترمز قرمز و رنگ بدنه مشکی مات می‌باشد. اگرچه این‌یک حرکت خوب است اما تنها برای نمایش بوده و وارد خیابان‌ها نخواهد شد.

برند هاوتای هنوز هم زنده بوده و به منظور حفظ جایگاه خود اقدام به معرفی سه خودروی الکتریکی کرده است. دو نمونه از این خودروها بر پایه خودروهای بنزینی قدیمی چری ساخته شده‌اند. مطمئن نیستیم که طراحی این خودروها خوب است یا بد و البته دلیل اینکه چرا چری محصولات خود را به هاوتای فروخته است را نیز نمی‌دانیم.


این خودرویی که مشاهده می‌کنید لوشنگ S1 iEV360 (نام‌های عجیب‌وغریب!) است که بر پایه چری M1 ساخته شده و تولید آن در سال ۲۰۱۲ خاتمه یافته است؛ اما هم‌اکنون به عنوان محصول الکتریکی هاوتای زنده شده است. این خودرو با قیمت ۶۵۸۰۰ یوان وارد بازار شده و دارای پیشرانه ۵۸ اسب بخاری و برد ۲۲۵ کیلومتری است.


دیگر محصول حاضر در غرفه هاوتای خودروی شن دافی ۲ XEV 360 است که بر پایه چری ریچ X1 شکل گرفته و تولیدش نیز در سال ۲۰۱۳ متوقف شده است. خودروی جدید هاوتای با قیمت ۶۸۸۰۰ یوان عرضه شده است. نیروبخش آن نیز همان پیشرانه ۵۸ اسب بخاری لوشنگ است.


اما سومین خودروی هاوتای که نمونه‌ای بهتر است از سال ۲۰۱۰ شناخته شده و نسخه بنزینی آن هنوز هم فروخته می‌شود. این خودرو شان دافی ۷ XEV 520 نام داشته و اواخر امسال با برد الکتریکی ۴۰۰ کیلومتری وارد بازار خواهد شد.


بهتر است از غرفه هاوتای گذشته و به غرفه دانگ فنگ برسیم. در غرفه این شرکت یک کانسپت زیبا و پلاگین هیبریدی حضور داشته که محدوده حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتری دارد. متأسفانه eπ یک خودروی مفهومی بوده و وارد خیابان‌ها نخواهد شد.


دیگر محصول این شرکت Fengxing T5 است که یک شاسی‌بلند میان‌سایز نسبتاً زیبا بوده و در سه‌ماهه سوم سال وارد بازار می‌شود. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۲۰۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۸۰ نیوتون متری می‌باشد. دانگ فنگ همچنین در پی نام انگلیسی جدیدی برای Fengxing است.


غرفه دانگ فنگ در نمایشگاه پکن کاملاً شلوغ است زیرا پس از بررسی محصولات قبلی به این خودروی جدید یعنی Fengguang ix5 می‌رسیم. دانگ فنگ زیر برندهای زیادی داشته که بسیاری از آن‌ها نیمه‌مستقل بوده بنابراین فروش محصولات مشابه را متوقف کرده‌اند؛ اما زیر برند Fengguang با ix5 خود روش متفاوتی در پیش گرفته است. این شاسی‌بلند کوپه مانند ظاهر اسپورتی داشته و اواخر سال جاری وارد بازار می‌شود.


یکی از موضوعات جالب در نمایشگاه پکن عدم به چشم آمدن برندهای فرانسوی است. رنو و پژو چیز جدیدی برای نمایش ندارند. سیتروئن کمی بهتر عمل کرده و با C4 ایرکراس جدید به سرزمین پهناور چین آماده است. این خودرو در واقع جدید نبوده و تنها نسخه کشیده‌تر از C3 ایرکراس می‌باشد.

این خودرو ۱۲ سانتی‌متر طویل‌تر بوده و فاصله بین محوری آن ۶ سانتی‌متر بیشتر است. C4 ایرکراس در چین و توسط جوینت ونچر دانگ فنگ-پژو سیتروئن ساخته می‌شود و از پیشرانه‌های ۱.۲ و ۱.۶ لیتری توربو استفاده می‌کند.


اما بد نیست به زیربرند جدید چری یعنی Jetour نیز اشاره‌ای داشته باشیم. این برند در حال برنامه‌ریزی برای عرضه ۱۲ خودرو تا سال ۲۰۲۰ است. محصول نمایشی این شرکت X70S نام دارد که نسخه اسپورت X70 می‌باشد.


این خودرو که مشاهده می‌کنید X90 برادر بزرگ‌تر X70 بوده و سال آینده عرضه می‌شود. X90 خودرویی هفت‌نفره بوده و از پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو با قدرت حدود ۱۸۰ اسب بخار استفاده می‌کند.


همچنین با Jetour X آشنا شدیم که یک خودروی مفهومی الکتریکی بوده و پیش‌نمایشی از کراس اووری اسپورت محسوب می‌شود. نسخه بنزینی این خودرو در سال ۲۰۱۹ و مدل الکتریکی آن نیز یک سال بعدتر عرضه خواهد شد. امیدواریم نسخه تولیدی تفاوت زیادی با این کانسپت نداشته باشد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Amir amini

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    دانگ فنگ کوپه خوشگلی رونمایی کرده فقط جلو پنجرش یکم باید تعقیر پیدا کنه ولی حیف که تولید نمیشه این مدل میومد ایران با قیمت ۵۰ الی ۷۰ میلیون خیلی طرفدار پیدا میکرد چون بازار ایران متاسفانه ارزونترین کوپش سراتو کوپه و جنسیس کوپه و جی تی ۸۶ که قیمت خیلی بالایی دارن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. حامد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    جالبه جیتور که زیرمجموعه چری هست خودروهای جذابی ارائه داده که به نظرم از خود چری قشنگترن.امیدوارم از موتور ۱۸۰ اسبی جیتور در تیگو ۸ هم استفاده بشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. سعید سابق

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ماشین چینی هر چقدر زیبا باشه بازم آشغاله

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد مهدی

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      فکر کنم تو از اونایی که تا یه مطلب درباره چین میبینن بدون اینکه حتی موضوع رو نگاه کن میرن اون ته مینویسن چینی بنجل چینی اشغال وچین………………..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. امير علي

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دیگه این جمله (ماشینای چینی آشغالن) خز شده و بیشتر به برای جلب توجه و گرفتن دیس لایک هستش. چون وقتی سرعت پیشرفت و تحولات صنعت خودروی چین رو میبینید آدم یاد پیشرفت فوتبال ‍ژاپن در دهه ۹۰ میلادی میافته که کم کم جدی شد و امروز افتخارات فوتبالش در عرصه ملی و باشگاهیش از ما بالاتره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا