گزارش کامل نمایشگاه خودروی پکن 2018 – قسمت هشتم
با پوشش کامل نمایشگاه خودروی پکن 2018 در خدمت شما عزیزان هستیم. به دلیل تعداد بسیار زیاد خودروهای جدید ما در ابتدا به ذکر شاخصترین خودروها خواهیم پرداخت و در آینده نیز اخبار برخی از مدلهای دیگر را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد. پس از انتشار قسمتهای اول تا هفتم گزارش نمایشگاه پکن هماکنون هشتمین قسمت آن تقدیم شما عزیزان میشود.
خب نمایشگاه پکن به روزهای آخر خود نزدیک میشود. اولین خودرویی که در این قسمت دیدیم Qiantu K50 است که چند ماه دیگر وارد بازار میشود. این برند سه محصول در غرفه به نمایش درآورده که اولین آنها همانگونه که میبینید رنگ بدنه مشکی مات، کابین قرمز و رینگهای بسیار جذاب دارد.
دومین محصول به نمایش درآمده یک نسخه جذاب آبیرنگ است.
سومین محصول نیز نمونهای به رنگ خاکستری و مشکی است. Qiantu میگوید K50 از دو پیشرانه الکتریکی که هر یک قدرت 214 اسبی و گشتاور 290 نیوتون متری دارند استفاده میکند. این اسبهای الکتریکی باعث ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.6 ثانیهای، حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعتی و برد حرکتی 365 کیلومتری میشوند.
هنوز قیمت خودروی یاد شده مشخص نیست اما خبرهایی از قیمت 750 هزار یوانی K50 منتشر شده است. البته اخبار جدید حاکی از قیمت نزدیک به یک میلیون یوانی هستند.
کانسپت K20 یک خودروی اسپورت الکتریکی و کوچک است که بهطور ویژه برای مردم جوان طراحی شده است. این محصول Qiantu دارای دو پیشرانه الکتریکی بوده و شتاب 6 ثانیهای و حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعتی دارد. هنوز مشخصات دیگر این محصول مفهومی منتشر نشدهاند.
کانسپت 1 نیز سدانی اسپورت است که تلاش دارد به تسلا مدل S برسد. این خودرو از همان پیشرانه الکتریکی K50 استفاده میکند. هنوز تولید این خودروی مفهومی تأیید نشده است.
خودروی کانسپت وی RS7 (به کپی کردن نام از آئودی دقت کنید!) پیشنمایشی از نسخه وحشیتر وی VV7 است. این خودرو ظاهر سریع و خوبی دارد اما متأسفانه قدرت آن چندان زیاد نیست. وی گفته خودروی یاد شده قدرت 230 اسب بخاری و گشتاور 320 نیوتون متری داشته که به اندازه نسخه استاندارد است.
و البته فراموش نکنید برند وی قبلاً در حال فروش نسخه اسپورتی با نام VV7s بوده است. این خودرو نیز قدرت 230 اسبی داشته و ظاهر آن جوان پسندتر است. شاید وی بتواند از پیشرانه هیبریدی قویتر برای RS7 استفاده کند اما نه اینطور نیست زیرا آنها قبلاً مدل P8 را معرفی کردهاند که نسخه پلاگین هیبریدی VV7 میباشد. این خودرو خروجی 340 اسب بخاری و گشتاور 524 نیوتون متری دارد. عرضه این محصول به بازار آغاز شده و قیمت آن از 260 هزار یوان آغاز میشود.
وی ادعا میکند شتاب خودروی یاد شده 6.5 ثانیه و برد حالت الکتریکی آن 50 کیلومتر است. گفته میشود P8 در هر صد کیلومتر مصرف 2.3 لیتری داشته و گیربکس آن از نوع 6 سرعته دوکلاچه است.
این هم کانسپت وی X که پیشنمایشی از کراس اووری کاملاً الکتریکی میباشد. این خودرو دارای ویژگیهای معمول محصولات مفهومی همچون شارژر بیسیم، صفحات نمایش بزرگ، خودران سطح 5 و محدوده حرکتی 530 کیلومتری میباشد؛ اما موضوع جالب لوگوی X روی جلوپنجره است که تفاوت زیادی نسبت به لوگوی وی دارد.
یکی دیگر از برندهای پرشمار چینی که در بازار کشورمان حضور دارد هاوال است که تنها یک خودروی جدید را به پکن آورده است. این خودرو F5 نام دارد. وی نیز این خودرو را با نام VV5 عرضه میکند. حرکات عجیبوغریب چینیها تمامی ندارد! اولین بار گریت وال این شاسیبلند را در وی تولید کرد سپس همان خودرو را به عنوان هاوال معرفی نمود. F5 از همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوی 169 اسبی و 2 لیتری توربوی 197 اسبی وی VV5 استفاده میکند.
میتسوبیشی ژاپن نیز اقدام به معرفی نسخه بازار چین اکلیپس کراس کرده که توسط جوینت ونچر گوانگژو-میتسوبیشی ساخته میشود.
اما یکی از شاخصترین برندهای نمایشگاه پکن لکسس است که نسل جدید ES را در نسخههای هیبریدی و بنزینی به نمایش گذاشته! جلوپنجره این خودرو شاخصه اصلی محصولات لکسس را به همراه دارد. شایان ذکر است مدل پرچمدار LS نیز به چین وارد خواهد شد.
با گذر از غرفه لکسس به غرفه فورد میرسیم که اقدام به رونمایی از اسکورت فیس لیفت کرده است. نام اسکورت هنوز هم در چین زنده بوده و بر روی یک سدان شکل گرفته بر پایه نسل دوم فورد فوکوس بکار رفته است. این خودرو ارزان بوده و فروش خوبی دارد. جلوپنجره و چراغهای جدید جلو از جمله تغییرات اسکورت فیس لیفت هستند.
اما بد نیست به غرفه کوروس نیز نگاهی داشته باشیم. این برند به مشکل افتاده است. بزرگترین سهامدار این شرکت چری بوده و آنها نمیدانند با این برند چهکار کنند. چری در حال لوکستر شدن بوده و اکسید جدید نیز این روند را پیش خواهد برد. خب آنها با کوروس چهکار خواهند کرد؟ هنوز کسی نمیداند و در چند سال آینده نیز سرمایهگذاری زیادی در این شرکت انجام نخواهد شد بنابراین خودروهای آن امیدوارکننده نیستند. به نظر میرسد مدل شکل گرفته بر پایه تیگو نیز اصلاً تولید نخواهد شد.
اما کوروس مایل 1 یک خودروی اسپورت الکتریکی است که دارای شارژ بیسیم و محدوده حرکتی 700 کیلومتری میباشد. متأسفانه این خودرو وارد بازار نخواهد شد.
این بار از جلوی غرفه آکورا رد شدیم. پروتوتایپ RDX این خودروساز چیزی بیشتر از نسخه چینی آکورا RDX نیست. این خودرو توسط جوینت ونچر گوانگژو-هوندا ساخته میشود.
محصول بعدی این شرکت CDX است که یک فیس لیفت ملایم را تجربه کرده است. همچنین نسخه اسپورت هیبرید جدید از همان سیستم هیبریدی بکار رفته در آکورد اسپورت هیبرید استفاده کرده است. خروجی کل این مجموعه برابر با 215 اسب بخار بوده و در هر صد کیلومتر نیز مصرف 5 لیتری دارد.
یودو یکی دیگر از برندهایی است که روی گسترش تعداد شاسی بلندهای خود کار میکند. پیش از محصولات Pi 1، Pi 3، Pi 5 و Pi 7 این شرکت به بازار چین عرضه شده اند. نسخه تولیدی Pi 7 در سال 2019 وارد بازار میشود. یودو میگوید شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو برابر با 9 ثانیه بوده و برد آن به 400 کیلومتر میرسد.
برند هیبرید کینتیک نیز دو کانسپت الکتریکی جدید را به پکن آورده که یک سدان H500 و دیگری شاسیبلند K30 میباشد. این دو خودرو باعث میشود تعداد محصولات مفهومی هیبرید کینتیک به 6 عدد برسد.
محصولات این شرکت توسط خانه طراحی پینین فارینا خلق شده اند. تولید اولین محصولات هیبرید کینتیک در سال 2020 آغاز میشود.
سدان H500 و شاسیبلند K350 از یک قوای محرکه 403 اسب بخاری استفاده میکنند. سدان یاد شده شتاب 4.5 ثانیهای داشته و برد آن به 1000 کیلومتر میرسد. شتاب مدل شاسیبلند نیز 4.7 ثانیه و سقف سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت است. هر دو خودرو طراحی خوبی دارند و امیدواریم این محصولات با همین شمایل به بازار وارد شوند.