هفته نامه

گزارش اختصاصی پدال از سیزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان (قسمت دوم)

در قسمت قبلی، گزارش کاملی از سالن‌های اول و دوم نمایشگاه خودروی اصفهان را تقدیم شما کردیم و حالا در این قسمت به ادامهٔ گزارش می‌پردازیم. با پایان سالن دوم، راهی سالن سوم با نام سالن نقش‌جهان می‌شوم. در این سالن چهار شرکت سایپا، مدیران‌خودرو، رامک‌خودرو و آرین موتورز محصولات خود را به نمایش درآورده‌اند. در میانهٔ سالن محل بزرگی به شرکت سایپا اختصاص داده شده که در آن طیف گسترده‌ای از محصولاتش که اکثراً خودروهای سیتروئن و یا سازندگان چینی هستند را به نمایش گذاشته است.

saipa-citroen-c4-01

در سمت چپ در ابتدا سیتروئن C4 به چشم می‌خورد. البته نمونه‌ای که به نمایشگاه آورده شده و سایپا قصد عرضهٔ آن‌را دارد، نسخهٔ سدان C4 است. این خودرو در مرکز طراحی جدید پژو-سیتروئن در شانگهای چین طراحی شده و در اواخر سال ۲۰۱۲ رونمایی شد. این مدل بر روی پلت‌فرم همان نسخهٔ هاچ‌بک اصلی C4 ساخته شده است و برای بازار چین در کارخانهٔ ووهان این کشور، برای بازار روسیه در کارخانه‌ای در شهر کالوگای روسیه و برای بازار آمریکای جنوبی در آرژانتین تولید می‌شود. سایپا پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربوی سیتروئن C4 سدان را برای بازار ایران انتخاب کرده که ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. C4 سدان با قیمتی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

saipa-citroen-c4-03

در سمتی دیگر، برادر بزرگ‌تر C4 یعنی سیتروئن C6 به چشم می‌خورد. نسل اول C6 به‌عنوان جایگزین مدل XM و پرچم‌دار سیتروئن در سال ۲۰۰۵ معرفی شد اما موفقیت چندانی کسب نکرده و تولیدش در سال ۲۰۱۲ خاتمه یافت. بدین ترتیب سیتروئن برای چندین سال پرچم‌داری نداشت تا اینکه در سال ۲۰۱۶ و در نمایشگاه پکن این سازندهٔ فرانسوی از نسل دوم سدان پرچم‌دار C6 رونمایی کرد؛ اما این خودرو صرفاً در بازار چین عرضه می‌شود و سیتروئن همچنان در اروپا پرچم‌داری ندارد. حال سایپا نیز تصمیم گرفته بزرگ‌ترین ساختهٔ سیتروئن را در بازار کشورمان هم عرضه کند.

saipa-citroen-c6-02

نسل دوم C6 برخلاف نسل قبلی از طراحی معمول‌تری برخوردار است که البته بسیار زیبا و باابهت است. کابین خودرو نیز طراحی فوق‌العاده‌ای داشته و بسیار باکیفیت است به‌گونه‌ای که در جای‌جای آن از چرم استفاده شده است. طبق مشخصات اعلامی از سوی سایپا، سیتروئن C6 مجهز به همان موتور و گیربکس C4 سدان است. طبق اعلام مسئولان غرفهٔ سایپا در نمایشگاه، قرار است این سدان بزرگ و لوکس فرانسوی با قیمتی در حدود ۱۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود که در این صورت زنگ خطری برای سدان‌های محبوب کره‌ای یعنی کیا اپتیما و هیوندای سوناتا و همین‌طور رنو تالیسمان و پژو ۵۰۸ خواهد بود.

saipa-citroen-c6-03

اما در سوی دیگر، کراس‌اوور CS35 محصول شرکت چینی چانگان به چشم می‌خورد. این کراس‌اوور کوچک چند وقتی است که به تولیدات سایپا اضافه شده است؛ اما غیر از CS35، امسال سایپا در نمایشگاه خودروی اصفهان دو محصول جدید دیگر را نیز از شرکت چانگان به نمایش درآورده است که یکی از آن‌ها هاچ‌بک و دیگری کراس‌اوور است. نمونهٔ کراس‌اوور، CS75 نام دارد که یک کراس‌اوور کامپکت بوده و در کلاسی بالاتر از مدل SC35 قرار می‌گیرد.

دومین خودرو هم ایدو XT نام دارد که همان‌طور که اشاره شد یک هاچ‌بک در سگمنت C است. این خودرو از طراحی متفاوتی نسبت به دیگر ساخته‌های چانگان بهره می‌برد که نسبتاً زیبا و هماهنگ است. چانگان ایدو XT مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو است که ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. توانی که برای چنین هاچ‌بکی کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. نیروی موتور نیز از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

خودروی دیگری که در غرفهٔ سایپا دیده می‌شود، ساینا است. سدان کوچکی که در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تیبا بوده و در داخل و خارج دستخوش تغییراتی شده است. ساینا هرچند ازلحاظ طراحی بیرونی خصوصاً در بخش جلو کاملاً ناهماهنگ بوده و حرفی برای گفتن ندارد اما در داخل عملکرد بهتری داشته و کاملاً نسبت به تیبا بهبود یافته است. بااین‌حال همچنان کیفیت پایین متریال داخلی در ساینا هم به چشم می‌خورد.

آخرین خودرویی که در قسمت چپ غرفهٔ سایپا به چشم می‌خورد، نسخهٔ کراس برلیانس H320 است. پس از موفقیت بالایی که نسخهٔ کراس‌اوورنمای رنو ساندرو یعنی ساندرو استپ‌وی کسب نمود، حالا سایپا تصمیم گرفته همین تجربه را با عرضهٔ نسخهٔ کراس برلیانس H320 نیز تکرار کند؛ مانند تمامی هاچ‌بک‌های کراس‌اوورنما، H320 کراس هم کمی ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و در بیرون به قطعات پلاستیکی و همینطور ریل‌های روی سقف مجهز شده که ظاهری مشابه یک کراس‌اوور را به آن بخشیده است. البته این خودرو به همراه نسخه‌های هاچ‌بک و سدانش توسط پارس‌خودرو به بازار عرضه می‌شوند.

به سمت دیگر غرفهٔ سایپا می‌روم که در اینجا هم خودروهای مختلفی به نمایش درآمده‌اند. نخستین خودروی این بخش، نسخهٔ تاکسی سدان آریو یا همان زوتی Z300 است. در کنار آریو تاکسی، محصول دیگری از برلیانس یعنی سدان H230 به نمایش درآمده است. خودرویی که نسخهٔ هاچ‌بک آن نیز توسط سایپا تولید می‌شود و هر دو نمونهٔ آن با استقبال مناسبی مواجه شده‌اند. در کنار برلیانس H230، گران‌ترین محصول تولیدی سایپا یعنی نسل قبلی کیا سراتو قرار دارد. درحالی‌که هم‌اکنون نسل جدیدی سراتو نیز کم‌کم در پایان عمر خود نزدیک می‌شود، سایپا همچنان مشغول تولید نسل قبلی است. بااین‌حال سایپا سراتو را در دو نسخهٔ ۱.۶ لیتری دستی و ۲ لیتری اتوماتیک تولید می‌کند که نمونهٔ موجود در نمایشگاه هم از نوع اتوماتیک بوده و با قیمت ۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

و درنهایت آخرین محصول سایپا در این دور از نمایشگاه خودروی اصفهان، رنو ساندرو استپ‌وی است که بازهم طبق معمول نسل قبلی آن توسط پارس‌خودرو تولید می‌شود. بااین‌حال هر دو نسخهٔ استپ‌وی و معمولی رنو ساندرو که در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید می‌شوند، به دلیل قوای محرکهٔ باکیفیت و همینطور ظاهری زیباتر نسبت به برادر سدانش یعنی رنو L90، با استقبال بسیار بالایی در بازار مواجه شده‌اند.

بدین ترتیب غرفهٔ شلوغ و پُر محصول سایپا را به پایان رسانده و به سمت غرفهٔ شرکت مدیران‌خودرو می‌روم. این شرکت نیز فضای بسیار زیادی را در اختیار گرفته و تمامی محصولاتش را به نمایش گذاشته است به‌گونه‌ای که بخش چپ و روبروی سالن سوم به‌طور کامل در اختیار مدیران‌خودرو است. اولین محصول این شرکت، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور X33 است که X33 S نام گرفته است. این خودرو بیشتر در قسمت جلو تغییراتی را تجربه کرده است. X33 S موجود در نمایشگاه مجهز به کیت بدنه‌ای هم هست که شامل پوشش‌های پلاستیکی سپر جلو و عقب و زیر رکابی‌های جانبی می‌شود. نکتهٔ جالب در مورد کیت ام‌وی‌ام X33 S اینکه در بخش عقبی آن به شکلی کاملاً ابتدایی دو به‌اصطلاح سر اگزوز نمایشی طراحی شده است.

mvm-x33-02

پس از X33 S، سدان ۵۵۰ قرار گرفته است که در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مدل قبلی ۵۳۰ است. این خودرو در جلو و عقب تغییراتی را نسبت به ام‌وی‌ام ۵۳۰ تجربه کرده است اما همچنان ظاهر ناهماهنگ و نه‌چندان زیبایی دارد. در طرف دیگر غرفهٔ مدیران‌خودرو، دو مدل ۳۱۵ S و ۱۱۰ S قرار گرفته‌اند. ام‌وی‌ام ۳۱۵ S نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ۳۱۵ قبلی است که در مدل‌های مختلف سدان لیفت‌بک، هاچ‌بک ساده، هاچ‌بک اسپرت و هاچ‌بک اسپرت لاکچری به بازار عرضه می‌گردد. نسخهٔ به نمایش درآمده در نمایشگاه از نوع هاچ‌بک اسپرت لاکچری است که دارای کیت پلاستیکی بدنه است.

مدل ۱۱۰ S هم که در کنار ۳۱۵ S قرار دارد، در اصل نسل جدید مدل ۱۱۰ قبلی محسوب می‌شود که در داخل و خارج کاملاً تغییر کرده است. این هاچ‌بک سگمنت A هم در دو نسخهٔ کامفورت و لاکچری عرضه می‌شود که مدل دوم نزدیک به ۳۴ میلیون تومان قیمت دارد. مبلغی که هرگز متناسب چنین خودروی کوچکی با پیشرانهٔ سه سیلندر نیست.

پس‌ازاین دو ماشین، سه خودروی دیگر قرار دارند که همگی با پارچه پوشیده شده‌اند و قرار است از آن‌ها رونمایی گردد. کاملاً مشخص است که این سه خودرو همگی جدیدترین محصول مدیران‌خودرو یعنی کراس‌اوور ساب‌کامپکت X22 هستند. پس از گذشت چند ساعت از آغاز بکار روز نخست نمایشگاه اصفهان، مراسمی جهت رونمایی از این خودرو با حضور مسئولین ارشد شرکت مدیران‌خودرو برگزار شد. در این مراسم پس از تعریف و تمجیدهای فراوان از این خودرو تا جایی که فکر کردم قرار است محصولی از مایباخ یا رولزرویس رونمایی گردد (!)، سرانجام از ام‌وی‌ام X22 پرده‌برداری شد.

mvm-x22-01

mvm-x22-02

این خودرو اساساً نسخه‌ای اسپرت و کوپه مانند از همان کراس‌اوور X33 است و بر روی پلت‌فرم آن ساخته شده است اما در طراحی بیرونی در قسمت‌های جانبی و عقبی شباهت زیادی به هاچ‌بک ۳۱۵ داشته و از پیشرانه و گیربکس‌های آن نیز استفاده می‌کند؛ بنابراین در زیر کاپوت X22 شاهد قرارگیری یک موتور ۱.۵ لیتری با ۱۰۶ اسب بخار قدرت هستیم که البته تغییراتی نسبت به پیشرانۀ ام‌وی‌ام ۳۱۵ داشته و استاندارد آلایندگی آن به یورو ۵ پلاس ارتقاء یافته است. برای انتقال نیروی این موتور ‌هم دو گیربکس پنج سرعتهٔ دستی چهار سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. X22 در چهار نسخهٔ مختلف شامل دستی، دستی اسپرت، اتوماتیک و اتوماتیک اسپرت به بازار عرضه خواهد شد که قیمت ارزان‌ترین مدل آن یعنی دستی ساده از ۵۶,۷۰۰,۰۰۰ تومان آغاز شده و به ۶۶,۲۰۰,۰۰۰ تومان برای مدل اتوماتیک اسپرت می‌رسد.

درنهایت در آن‌سوی غرفهٔ مدیران‌خودرو نیز محصولاتی به نمایش درآمده‌اند که برخلاف بقیه با برند چری به بازار عرضه می‌شوند. این خودروها سدان آریزو ۵ و کراس‌اوور تیگو ۵ هستند که گران‌ترین محصولات مدیران‌خودرو بشمار می‌روند. همچنین خبر می‌رسد که مدیران‌خودرو قصد دارد به‌زودی کراس‌اوور جدیدتر تیگو ۷ را هم به سبد محصولات خود اضافه کند که البته در این نمایشگاه خبری از آن نیست.

در قسمت سوم و پایانی این مطلب طی روزهای آتی به ادامهٔ گزارش سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو اصفهان خواهیم پرداخت.

گزارش اختصاصی پدال از سیزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان (قسمت اول)

ادامه دارد…

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    از سیتروئن ها خیییلى خوشم اومد?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رضا

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (241 ديدگاه)

      اونایی که به ماشین چینی ایراد میگیرند حالا برن ماشین (مثلا) فرانسوی بخرن. این ماشین ها هم در واقع چینی هستند و فقط لوگو سیتروئن رو دارند حتی طراحیشون هم در چین انجام شده حالا برید پول برند بدید. موتور و گیربکس سیتروئن c4 رو گذاشتن رو c6 با ۱۵۰ میلیون قیمت. مردم بیچاره تا کی باید پول زور بدند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Fariman

        ۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (80 ديدگاه)

        خیلی فرق هست بین برند چینی با برند اروپایی که به خاطر کاهش هزینه های ساخت در چین مونتاژ میشه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Parker

          ۸ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11443 ديدگاه)

          یقینا سطح کیفیتش از ماشین های بومی چینی مثل لیفان و جک و … بهتر خواهد بود.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. رضا

          ۸ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (241 ديدگاه)

          عزیزم این ماشین ها مخصوص بازار چین و کشورهای جهان سوم است این ماشینها روی فرانسه رو به خودشون نخواهند دید

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. ساسان.م

        ۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (338 ديدگاه)

        گیرم که طراحیش در بورکینافاسو انجام شده باشه چه ربطی داره به اعتبارو ارزش اون برند؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. هاشم

        ۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (48 ديدگاه)

        شما که اینو میگی ایا میشه بگی که:
        حالا شما برید گوشی ایفون مثلا امریکایی بخرید.
        ایا گوشی ایفون که کلا در چین تولید میشه چیزی از اعتبارش کم شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. محمد

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سیتروئن C4 خیلی برتر از الانترا هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Parker

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11443 ديدگاه)

      .
      ۲ مورد از همون خیلی برتری !! های سیتروئن C4 بر هیوندای الانترا رو میشه واسه ما هم بگی ؟ (۰.۵ نمره)
      یکی بگی هم نصف نمره رو میگیری.

      فقط خواهشا نگو سازنده ی فرانسوی که اولا این ماشین ها ساخت چین اند و از این لحاظ هیچ برتری نیست، ثانیا از همون فرانسوی ها هم مردم دل خوشی ندارند.

      حتما قیافه ی این رو با الانترای نسل قدیم مقایسه کردی.
      نسل جدید الانترا اگه از این زیباتر نباشه ، زشت تر نیست.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Parker

        ۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11443 ديدگاه)

        نمیدونم مردم ماچرا هرچی دم دستشون هست براشون عادی میشه ، چیزی که ازش دور بودن فکر میکنن قراره خیلی مسئله ی جالب و بی نظیری باشه.

        چون نیسان پاترول در ایران وارد نشد و لندکروزر شد ، همه فکر میکنن نیسان پاترول حتما باید حسی هزار برابر بهتر از لندکروزر داشته باشه.

        چون الان ۶-۷ ساله ماشین فرانسوی در ایران مونتاژ نمیشه مردم ما یکم جوگیر شدن. این کره ای ها چون وارد میشن و دم دستن” اَخ” هستند !!
        ماشین فرانسوی الان برای مردم ما شده هم سطح بنز ، BMW و لکسوس !!

        ماشین های فرانسوی خوبن. خوب. کره ای ها هم خوبن. از این لحاظ هیچ برتری نیست مگر سلیقه ی شخصی.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Ara

          ۸ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (14 ديدگاه)

          موتور قوی تر که اشاره شده ۱۶۰ اسب بخار و توربو شارژر
          هندلینگ و کیفیت سواری بهتر که مشخصه سیتروئن هستش
          قیمت کمتر که مطمئنا از الانترا کمتر میشه چون الانترا تا ۱۳۰ رفته نسل جدیدش.
          باقی مواردش بهتر نباشه هم سطحن.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. سامان اذری

          ۸ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (2930 ديدگاه)

          خودروهای کره ای تقریبا سیاست ژاپن رو در پیش گرفتند
          درسته مونتاژ و کیفیتشون درحد ژاپن نیست ولی خودر وهاشون با کیفیت و کم استهلاک هستند نمونش هم ورنا اوانته های ۱۰ سال پیشه که تو ایران با این خیابون و بنزین درسته عیب هایی دارن ولی درکل خوب دوام اوردند
          من کلا قرار باشه بین کره و فرانسه تو یه کلاس ماشین انتخاب کنم قطعا کره رو انتخاب میکنم
          ولی در کل انتخاب اول و اخرم ژاپن هست
          ایمن کم مصرف کم استهلاک ارزان و جدیدا بسیار زیبا

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. Parker

          ۸ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11443 ديدگاه)

          .
          _______________________________________________
          – از هندلینگش که از پشت مانیتور قاعدتا چیزی نفهمیدی.
          برتری که گفتم بگو منظورم مستند و با مدرک بود و قانع کننده. نه حدس و گمان.
          از هندلینگ و کیفیت سیتروئن مونتاژ شده تا سوار نشی چیزی نمیفهمی.
          تازه برای یک ماشین شهری هندلینگ بعد از استهلاک ، هزینه ی تعمیرات، افت قیمت ، بازار دست دوم، مصرف سوخت، کابین بی سر و صدا، کیفیت مونتاژ در رتبه ی ۷-۸ اهمیت قرار داره. ماشین اسپورت که نمیخری.
          ___________________________________________
          – در مورد قیمت هم که هنوز هیچ چی اعلام نشده.
          بازم رفتی تو فاز حدس و گمان.

          حدس خود من بر اساس تجربه ی تالیسمان و … که ۱۰۰۰ بار اینجا تکرار شده اینه که اول قیمتش رو حدود ۱۲۰ اعلام میکنند. بعد ظرف کمتر از ۲ سال به ۱۸۰ میلیون خواهد رسید.
          _________________________________________
          – الانترا مدل ۱۸۰۰ سی سی ۲۰۱۶ ، ۱۴۷ اسب بخار قدرت داره. ۱۳۰ میلیون.
          مدل ۲ لیتری ۲۰۱۷ میخواد وارد بشه ، ۱۶۸ اسب بخار ، ۱۵۳ میلیون.
          – موتور توربو شارژر وقتی اختلاف قدرتش ۳ اسب باشه ، با اون همه استهلاک و هزینه ی تعمیرات به درد خودشون میخوره.
          __________________________________________________

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. Parker

          ۸ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11443 ديدگاه)

          من از هیچ کدوم نه هیوندای نه سیتروئن دل خوشی ندارم.
          هر دو خیلی گرونن.
          هر دو در حد قیمتشون نیستند.

          ولی خواهشا جوگیر نشید.
          اینقدر الکی تعریف نکنید.
          فاز ندید.

          به خدا ما ایرانی ها در جوگیری رتبه ی ۱ هستم. با اختلاف قاطع رتبه ی ۱ هستیم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. تيرداد

          ۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (16 ديدگاه)

          باز شما مردم رو جمع بستی قیمت ماشینای فرانسوی خیلی به صرفه تره چون مونتاژ میشه کسی اینارو با بنز یکی نکرد هر ماشینه جدیدی تازگی داره دیگه مردم رو جمع نبند فعلا تو کشور ما بخاطر گمرک و ۴ برابر شدن قیمت خودرو بخاطر دلار که ٨ برابر قیمت جهانی میشه مجبورن تو رنج قیمت های پایین ماشین هایی که ندیدنو هم بخرن چون چاره ای ندارن الان هم ماشین های فرانسوی با تکنولوژی روز اومدن با این قیمت معلومه میخرن هم خوشگل هم ایمنی هم امکانات با این وضع خیلیم خوبه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. ویلیامز

        ۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        مجید جان خودروهای فرانسوی خودروهای بدی نیستن ک!…ایرانخودرو باعث ایجاد این نگرش منفی شده…پژو سیتروئن خودروهای خوبی تولید میکنن و مدل کاکتوس سیتروئن هم مدل موفق و محبوبیه…جدیدا هم پژو سیتروئن مدل های جدید و ب روزی تولید کردن مثه ۳۰۰۸ و…از طرفی چن روز پیش هم تو مسابقه رالی پژو مقام اول تا سومو گرفت…اینایی ک گفتم بخش کوچیکی بودن…رنو هم جدیدا مدل های فوق العاده ای تولید کرده ک خیییلی نسبت ب قبلش پیشرفت قابل توجه ای داشته مثه تالیسمان و نسل جدید مگان و نسل جدید کولئوس ،از طرفی حظور در فرمول وان پشتوانه محکمی برای توسعه محصولاتش هس…البته این حرفم ب معنی بد بودن خودروهای کره ای نیس چون در چندین رتبه بندی اخیر کیا و هیوندا در جایگاه مناسبی قرار گرفتن و مهارت زیادی کسب کردن،منظورم اینه هر دو طرف خوبن و با ورود خودروهای جدید قدرت انتخاب بیشتر شده.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. رضا

        ۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (241 ديدگاه)

        یکی نیست به اینا بگه برو فرانسه اگه یکی ازاین ماشین ها رو دیدی به نظر من این شترگاو پلنگ ها توان رقابت با اپتیما و آرزا و تلیسمان رو ندارند چه برسه به اینکه بخواهند برای بازار اونها ایجاد خطر کنند.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      4. وحید

        ۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (324 ديدگاه)

        تا زمانی که وضع بنزینمون داغونه
        سمت خودرو های توربو نمیشه رفت
        ۱۵۰ بدی یه کرولا بگیری بهتره پول پای محصولی بدی که دست سایپا تو کاره
        تجربه نشون داده از ابشن هاش اینقدر کم میزارن تا دیگه برچسپ لوکس برداشته میشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. جواد

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (986 ديدگاه)

    البته نیاز نیست مدیران خودرو به خاطر رونمایی مسخره کنین همین شرکت تنها شرکتی هستش که به طور مرتب محصولاتش به روز میکنه که به نظر من همیشه طراحی اون داره بهبود پیدا میکنه حالا نمیخواد اونو با بزرگان مقایسه کنید فقط کافی با سایر رقبا داخلی مقایسه بشه البته در مورد کیفیت باید دارندگان این خودروها نظر بدن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علی

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بله زود به زود مدل معرفی میکنه با قیمت های تخیلی الان اون s110 چی داره که قیمت گذاشتن ۳۲ خرده یا این آریزو با موتور ۱۵۰۰ غیر مانیتور و دوربین چه اپشنی رو داره گذاشتن ۷۳ میلیون یا x22 الان چیش بالاخره از اون h30کراسه حتی موتورشم ضعیف تره اون میده ۴۳ این میده ۶۶ واقعا روی ایران خودرو و سایپا رو سفید کرده اگه میبینی ماشیناش زیاد شده به خاطر خود ماشیناش نیست فقط به خاطر طرح های اقساطی شه اونم با در صد بالا واقعا متاسفم می گفتیم خودروسازی خصوصی بشه بهتره اینم از مونتاژ کار خصوصی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. ahmad

      ۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      زنده باد مدیران خودرو که زود زود هر آشغال جدیدی که توی چین میاد و زارت تزریق میکنه توی ایران!

      لامصب آشغال هارو داغ داغ به دست مصرف کننده میرسونه!!!
      از جمله اون جاروبرقی سرنشین دار رو!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. هادی

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    وقتی میبینم بازار ما شده جایگاه جولان برند های چینی که جدا از بحث این که چه کیفیتی دارند فقط در فکر فروش هستند تاسف میخورم. اصلا به این عکس ها نگاه میکنی این یکی ازون یکی نچسب تر.
    ما اگه قرار نیست آئودی و تویوتا و کیا و هیوندا و… سوار بشیم پس بهتره همون دنای خودمون رو سوار بشیم. چرا ما بازار فروش چین شدیم آخه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. sunmartin

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1917 ديدگاه)

      کاملا موافقم متاسفانه جولانگاه خودروهای چینی و کاش عنوان نمایشگاه به “دستاوردهای صنعت خودروی چین” تغییر نام دهید تا محلی از اعراب داشته باشد??

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. جواد

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (986 ديدگاه)

    عزیز من ما کجا شدیم بازار فروش برندهای چینی این برندها به تنهایی نزدیک ۱۰ میلیون تولید دارن و کمتر از ۱۰۰ دستگاه فروش در ایران که یک درصد کل تولیدات چین میشه این حرفها چیه فقط شما را رجوع میدم به گزارش دیروز پدال در مورد امار فروش شاسی بلند چین تا واقعیت ببین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Parker

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11443 ديدگاه)

      ۱۲ درصد صادرات خودروی چین => به ایران.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Das Beste Oder Nichts

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (219 ديدگاه)

      بله حدود ۱۲ درصد:

      پایگاه خبری تحلیلی انتخاب
      یک کارشناس صنعت خودرو گفت: سال گذشته میلادی (۲۰۱۲) پس از الجزایر، عراق و روسیه، ایران چهارمین مقصد صادراتی خودروهای تولید‌ شده با برند چین بوده است.

      مصطفی ممقانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس جدیدترین آمارهای منتشر ‌شده، در سال ۲۰۱۲ میلادی الجزایر با ۱۴۹ هزار و ۸۰۰ دستگاه بیشترین خودروهای چینی را در جهان خریداری کرده است.

      وی با بیان اینکه دو کشور عراق با خرید ۹۰ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو و روسیه با خرید ۸۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه در رتبه‌های دوم و سوم این رده‌بندی قرار دارند، خاطرنشان کرد: سال گذشته میلادی ۷۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه از خودروهای چینی به ایران صادر شد که البته بیشتر آن شامل خودروهای مونتاژ شده با برند چین در کارخانه‌های داخل کشور است.

      این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: پس از ایران، شیلی پنجمین کشوری است که با ۶۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه بیشترین خریدار خودروهای چینی در جهان بوده است. پرو نیز با ۳۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه ششمین خریدار عمده خودروهای چینی بوده است.

      وی افزود: پس از این کشورها مصر با ۳۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه، ونزوئلا با ۳۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه، کلمبیا با ۳۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه و اوکراین با ۳۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه از عمده خریداران خودروهای چینی در سال ۲۰۱۲ میلادی بوده‌اند.

      ممقانی بیان اینکه کل صادرات خودروهای چینی در سال گذشته میلادی معادل یک میلیون و ۵۶ هزار دستگاه بوده است، خاطرنشان کرد: ۶۲.۷ درصد کل صادرات خودرویی چین در سال گذشته میلادی مربوط به ۱۰ کشور یاد شده است

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. shahin

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (859 ديدگاه)

    گزارش عالی و بی طرفانه بود.یه سری سایت ها یه جوری ریپورتاژ آگهی این چینی هارو انجام دادن از این نمایشگاه که به قول شما آدم اگه ندونه فکر میکنه مایباخ هستن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. جواد

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (986 ديدگاه)

    شما اون ۱۲ درصد نبین کل تولیدات به فروش در ایران یک درصد هستش اون ۱۲ درصدم به خاطر صادرات کم چینهیها هستش چون بازار داخلی بزرگی دارن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Parker

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11443 ديدگاه)

      دوست گرامی ، عزیز من
      اگر مصرف بازار داخلی بره بالا ، به جای اینکه از هر ۱۰۰ خودرو ۱۲ تا به مثلا ایران صادر بشه، از هر ۱۰۰ خودرو ۵ تا به ایران صادر میشه. چون اون ۷ تای دیگه هم به مصرف بازار داخلی میرسند.

      خواهشا یکم فکر کنید??

      خودتون حرف خودتون رو نقض میکنید.

      .

      .

      در من ما راجع به کل صادرات حرف نمیزنیم. این جا بحث خودرو هست. صادرات قلم و دفتر و جوراب و … به این سایت ربطی نداره. حاشیه نرید.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. حمیدرضا

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2412 ديدگاه)

    مدیران خودرو یا بهتر بگم شرکت چری داره خیلی سریع حرکت میکنه فقط تنها ایراد مهمی که میشه بهشون گرفت توجه کمتر به نوع پیشرانه خودرو هست که معمولا توش تنوعی نیست اگر این بخش رو هم مورد توجه قرار میدادن خیلی میتونستن تو فروش خودرو موفق باشن در ضمن قرار بود سیتروئن وارد بشه خودروهای مردمی بسازه اینا همشون برا ثروتمنداست ما نهایتا پول خرید ام وی ام ۱۱۰ اس رو داشته باشیم تازه اگر بتونیم بخریم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. یاسین

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    به نظرم سیتروئن c4 شانسش خوبه برای بازار ایران چون یه سدان کوچیکه با قیمت حدود ۱۰۰ که احتمالا با شصت هفتاد تومن پول پیش اقساطی میدنشو مردم میخرن اما c6 و پژو ۵۰۸ دوتا ماشینن که به نظرم فقط در یه صورت موفق میشن اونم اینکه قیمتشون بیشتر ۱۵۰ نشه چون ۱۵۰ مرز قیمت خیلی حساسیه مثلا کسی که ۱۶۰ تا داره ومیخواد تو این سگمنت چیزی بگیره نمیاد این دوتا رو بخره میزاره روش یا مثلا قسطی تالیسمان یا سوناتا یا اپتیما میگیره میگه بابا چه کاریه اینهمه پول بدم اینارو بگیرم ولی اگه مثلا من ۱۵۰ ته بودجم باشه وهیچ رقمه نتونم بیشترشو جور کنم بین این دوتا یکیو انتخاب میکنم (البته من ۵۰۸ رو انتخاب میکنم چون حداقل تو بازار اروپا مطرحه مثل C6 یه ماشین طراحی شده برای صرفا بازار کشورهای درحال توسعه نیست) یه دلیل دیگه هم که ترغیب میکنه به خرید این دوتا خدمات پس از فروشه بالاخره کاچی به از هیچیه درسته اره ایران خودرو و سایپا خدمات پس از فروششون تحفه ای نیست ولی بالاخره هست ولی در کل قیمتشون بره بالای ۱۵۰ محکوم به شکستن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. حقیقت

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (899 ديدگاه)

    در متن فوق چند عبارت نادرست دیده می شود که در اینجا تصحیح می کنم.
    ۱ – ام وی ام x22 یا همان چری تیگو ۳x محصولی کاملا جدید از شرکت چری است و به هیچ عنوان نسخه ای کراس از ام وی ام ۳۱۵ محسوب نمی شود..پایه طراحی ام وی ام ۳۱۵ و یا همان چری فالوین (fullwin) مربوط به سال ۲۰۱۰ میلادی است که در سال ۲۰۱۲ میلادی دستخوش فیس لیفت شد.طراحی داخلی و خارجی و ابعاد بیرونی (اعم از فاصله بین دو محور و ارتفاع و طول) ام وی ام x22 هم کاملا با ام وی ام ۳۱۵ تفاوت دارد.
    طول/عرض/ارتفاع ام وی ام x22 معادل : ۴۲۰۰/۱۷۶۰/۱۵۷۰ میلی متر و فاصله بین دو محور : ۲۵۵۵ میلی متر
    طول/عرض/ارتفاع ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک معادل : ۴۱۸۸/۱۶۸۶/۱۴۸۰ میلی متر و فاصله بین دو محور : ۲۵۲۷ میلی متر
    ۲ – سیتروئن c4 علاوه بر چین،آرژانتین و روسیه در خود فرانسه نیز تولید می شود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیر دهقان

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (569 ديدگاه)

      در مورد اول حق با شماست و X22 خودروی جدیدی محسوب میشود که البته بر روی پلت فرم X33 ساخته شده و از موتور و گیربکس ۳۱۵ استفاده می کند.
      اما در مورد دوم، نسخۀ سدان سیتروئن C4 فقط در سه کشور چین، روسیه و آرژانتین تولید میشود و در فرانسه تولید نمیشود بلکه نسخۀ اصلی هاچ بک C4 در فرانسه تولید میشود.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. حقیقت

        ۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (899 ديدگاه)

        در تکمیل کامنت شما باید گفت که دورانی در جهان به ویژه در آمریکا روال بر این بود که خودروساز برای هر نوع سلیقه ای خودروی کاملا جدیدی خلق کند اما این روزها خلق یک خودروی کاملا جدیدی که تمامی بخش های آن از نو طراحی شده باشند و از صفر تا صد آن کلا تعویض شده باشد دست کم بالای یک میلیارد دلار سرمایه می برد.اکنون اتومبیل “کاملا جدید” خواب و خیالی بیش نیست و از همین رو هر اتومبیل به اصطلاح جدیدی که به بازار می آید مخلوطی است از طرح های جدید و قدیم.ممکن است بدنه و داشبورد و یا برخی قسمت های دیگر یک خودرو جدید باشند ولی هیچ کمپانی حتی تویوتا نیز توانایی مالی لازم برای ساخت یک خودروی “صد در صد” جدید ندارد.پس با این حساب نباید انتظار داشت که که کمپانی نوپایی همچون چری از روال متفاوتی پیروی کند،چری مشابه همان عملی را انجام می دهد که دیگر خودروسازان دنیا انجام می دهند.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  11. sunmartin

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1917 ديدگاه)

    از نظرات پارکر “parker” بسیار لذت بردم آفرین بر چنین طرز تفکر واقع گرایانه ای با کدام استدلال سیتروئنی که در هیچ رنکینگی موفقیتی کسب نکرده و کاملا در چین تولید میشود را با خودروی سال ۲۰۱۵ آمریکا هیوندای النترا مقایسه میکنید النترایی که یکی از پرفروشترین خودروهای حال حاضر آسیایی در جهان است و در یک گزارش در همین سایت به آمار فروش خیره کننده آن در جهان اشاره شد
    بنده طی ۴ ساعت در نمایشگاه از چند خودرو دیدن کردم که بهترین کیفیت ها و طراحی به زعم بنده هیوندای i20 و i10 و خودروی زیبا و دارای اصول دقیق مهندسی و تقریبا با کیفیت و قدرتمند چانگان xt بود اگر اینخودرو بزودی به مرحله مونتاژ داخلی برسد خیلی از معادلات را با موتور قوی ۱۶۷ اسبی تریم داخلی بسیار زیبا هدلایت های تهاجمی و نمای عقب کاملا اسپرت و اصولی برهم خواهد زد این اولین باریست که در مورد یک خودروی چینی میتوانم نظر مثبتی ارائه کنم
    در مورد کیا سراتو باینکه نسل قدیم و تقریبا فاقد اپشن تولید میشود اما گیرباکس و انجین قوی ۱۵۶.۵اسبی با یک موتور اتمسفریک و چالاک این خودرو بعلاوه فضای داخلی فراخ و برند معتبر کیا و نیز تریم زیبای داخلی آن چنان مورد قبول مشتریانی که بیشتر کیفیت را به کمیت ترجیح میدهند واقع شده که تا شهریور سال آینده تحویل آن پر شده است
    خودروی زیبا و کوچک i20 را میتوان یک خودروی کامل بی نقص و با کیفیت و جادار تلقی کرد بطوریکه این خودرو در قسمت عقب فضای بسیار خوبی برای راحتی سرنشینان عقب دارد بلطف طراحی آرگونومی صندلی ها و افزایش چند میلیمتری فاصله دو محور
    قرار است چانگان xt با قیمت رقابتی ۶۰ ملیون
    و نیز هیوندای i20 با تخفیف خوب در ماه آینده اطلاع رسانی شود اما اگر این وعده و وعیدها به سرانجام برسد?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. رامتین

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2512 ديدگاه)

    اولا خیلی خوشحالم که خودروسازها رو به سمت توربو و خودروهای پربازده رفتن و بیشک دولت هم مجبور میشه (همیشه یادتون باشه تا مجبور نشه کاری نمیکنه دولت) بنزین مناسب بیارن که البته تصمیم هم درین مورد گرفته شده. من خودم به موفقیت c4 خیلی خوشبینم و محصولی در حدود ۱۰۰ تومن و برند خوشنام در بین ایرانیان با این بازده اصلا در بازار نیست. البته خوشحالیم از اینه که با اومدن c4 که ۱۶۵ اسبه و در عین ناباوری پژو۲۰۰۸ هم با موتور ۱۶۰اسبی ساخت شرکتds قراره بیاد (کل گروه تلگرام پژو با شنیدن این خبر خوشحال شدن و از الان آماده شدن برای ثبت نام پژو۲۰۰۸ که مدل۲۰۱۷ مونتاژ میشه اگر با موتور ۱۶۰اسبی بیاد نه۱۲۰اسبی) . بدین ترتیب من شاید به خواستم برسم و مگان۲۰۱۷ که قرار بود با قیمت ۱۳۰تومن و موتور۱۳۰ اسبی بیاد را با وجود خودروهای ارزونتر وارد نکنند و مگانgt با ۲۰۰ اسب را عرضه کنند. البته اگه زیر۱۵۰تومن باشه. (چون میدونم گلفgt شاید هیچوقت ایران نیاد).

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. آرش

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    پس ۲۰۷ صندوق دار کوووووووووووووووو
    اخبار که نشونش داد از خنده پکیدم …..
    باید میدیدین مسئول قسمت طراحی ایران خودرو با چه غروری حرف میزد …
    غرورش تو حلقش …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. sunmartin

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1917 ديدگاه)

    تندر پلاس اصلا نمیشد طرفش رفت اینقدر دورو بر اینخودرو بازدید کننده بود این افراد دور اینخودرو بقدر تجمع کرده بودند که گویی خودرویی جدید است که من فقط یک فیلم چند دقیقه ای گرفتم اما قوس شیشه عقب و حالت چراغ ها ملایم ترشره و نوار کرومی زیر صندوق عقب به هماهنگی طراحی آن کمک کرده تریم داخلی داشبورد همان مدل قدیمی است اما رویه درب ها همانند ساندرو شده و مدل اتومات آن با تغییر جزیی لیور دنده کمی تغییر کرده البته تمام جزئیات فنی یکسان است
    از افرادیکه قصد خرید خودرو تا مرز ۵۵ را دارند درخواست میکنم قدری تامل کنند و حتما چانگان ایکس تی ۲۰۱۶ (نه مدلی که درجراید است) که متعلق به ۲۰۱۳ است را ببینند قرار است در فروردین یا اردیبهشت ثبت نام شروع شود اینخودرو با ۱۶۰ اسب قدرت و ترمز پارک برقی صندلی برقی سانروف ۳ حالته و دارای هود گارد و هدلایت های بسیار زیبای جلو چراغ های زیبای عقب و قوس های کنتری حساب شده شما را دقیقا به یاد مزدا ۶ می اندازد اینخودرو تنها خودروی چینی بود که در نمایشگاه نظر مزا جلب کرد
    از کاربران و مهندس امیر دهقان سوالی دارم اگر اطلاعی از یک قطعه عجیب بشکل یک توری کوچک با یک خط صلیب در دو طرف ستون ۲۰۰۸ و نیز سیتروئن c4 اطلاعی دارند بگویند این قطعه و یا آپشن چیست؟ البته قرار است مدل فیس لیفت ۲۰۰۸ در ایران تولید شود و مدلی که در نمایشگاه به معرض نمایش عمومی قرار داده شده بود بنده متوجه شدم دیزلی است
    و اما در سیتی سنتر اصفهان از دو خودروی ds بازدید کردم که یگی از آنها ds 5 مدل ۲۰۱۶ بود اینخودرو در تریم داخلی بقدری زیبا بود و لیور دنده درست مانند سیتروئن c6 البته بسیار لاکچری تر طراحی شده بود سیستم صوتی خودرو دارای حافظه بود و درآن تعدادی آهنگ فرانسوی در حال پخش، نکته جالب یک مانیتور راننده محور در منتهی علیه سمت راست کیلومتر آنالوگ اینخودر و قرار داده شده که مشخصات تراک درحال پخش و سایر اطلاعات موسیقی را نمایش میدهد
    یک ساعت انالوگ بصورت عمودی هم در قسمت چپ کابین از برندی لوکس نصب شده صندلی ها چرم دارای قطعات مکعبی شگل هستند و فرمان D شکل
    در زیر جا لیوانی های در های طرفین یک بک لایت ملایم قرمز وجود دارد و در زیر آن برای سرد و گرم کردن لیوان ها قطعات الکترونیکی کار شده سقف خودرو پانورا ما بوده و از همه چیز لاکچری تر و زیباتر وجود چندبن و چند کلید دارای بک لایت در سقف اینخودرو است که بیشتر شبیه هواپیما های پستفری کار شده و بسیار زیباست به نظر من با وجود قیمت ۲۱۷ ملیونی این خودرو واقعا ds در مدل جدید خود بسیار لوکس و متفاوت عمل کرده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رضا

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2512 ديدگاه)

      جناب سانمارتین بعنوان یک نظرخواهی بنظرت ساندرو استپ وی دنده ای گزینه بهتریه یا دنا پلاس که قراره یکی د وماه دیگه بیاد. قیمت کارخونه این دو دقیقا برابرن و حدود ۴۷تومن. در بازار فرق داره البته. جدا از بحث سایز و ابعاد و صندوق(چون برام مهم نیست) کدام گزینه بهتریه برای داشتن حدود ۳سال. (شاید اگر مثلا میگفتم ۱۰سال بیشک رنو پاسخ بود). چون فکر میکنم در رنج خودروهای زیر۵۰ تومن این دو بهترینند. با تشکر

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. sunmartin

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1917 ديدگاه)

    رضا جان اگر شما یک خودروی تقریبا کم اذیت میخواهد و خانواده پر جمعیتی ندارید قطعا ساندرو دنده ای با توجه به محدودیت قیمتی که دارید
    بدلایل گوناگون رنو ساندرو در بازار محبوب شده و به طرز چشم گیری خرید و فروش میشود شتاب و سرعت خوب و تقریبا ظاهر هماهنگ تری نسبت به ال نوت دارد حتی مدل پلاس اینخودرو (تندز پلاس سدان ) نرمی دنده ها در ساندرو و کلاچ از دیگر خصوصیات این خودرو است البته اگر با داشبورد بی روح و کنسول کسل کننده آن کنار بیایی میتواند گزینه مناسب تری در این رنج باشد
    اما اگر یک خودروی خانوادگی میخواهید دنا پلاس انتخاب بهتری است البته برای خانواده های با جمعیت ۴ نفر وجود سانروف چیزی که کودکان زیاد میپسندند گرافیت های هدلایت جلو باز طراحی شده کنسول زیباتر و مانیتور و دوربین و نیز شتاب قدری بهتر نسبت به ساندرو از خصوصیات احتمالی دنا پلاس است اما بک نکته را هرگز فراموش نکنید دنا پلاس یا در آینده دنا دابل پلاس ++ و با هر نام دیگر یک پژو ۴۰۵ دستکاری شده بنام سمند است که با تغییر چراغ ها و ظاهر داشبورد به شکل دنا پلاس درآمده ، اگر من در این رنج میخواستم خرید کنم مثل شما سر دوراهی قرار میگرفتم و قطعا رنو ساندرو را برمیگزدیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رضا

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2512 ديدگاه)

      بسیار عالی. ممنون. بنظرتون حال ساندرو گزینه بهتریه یا استپ وی؟ کلا جز بعضی تغییرات ظاهری، تفاوت دیگه ندارند. ۳-۴ تومن تفاوت قیمت هست. در واقع از نظر ظاهری کدوم گزینه بهتریه؟ چون فنی بنظرم کاملا یکسانه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. sunmartin

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1917 ديدگاه)

    ساندرو علیرقم تفاوت بسیار کم با استپ وی و به میزان ۴.۵ سانتیمتر بسیار محبوب تر است نمونه بارز این صحبت دوس بنده و همسایگان هستند که مس از ورود استپ وی ساندرو معمولی را فرخته استپ وی خریداری کردند ساندرو استپ وی خودروی خوش اقبالی در بازار ایران است و بنظر من دارای ارجحیت خرید است رضای گرامی شما فرد باهوشی هستید که دو انتخاب بسیار عاقلانه را درسبد خود رزرو کردید که هردو محبوب هستند حال بنده با ساندرو استپ وی بیشتر موافقم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. ali

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (753 ديدگاه)

    ایدو xt قراره تو چه رنج قیمتی باشه ؟ قدرت موتورش خیلی خوبه…ظاهرشم بد نیست… چانگان هم ماشیناش بی کیفیت نیستن تو چینی ها خوبن… ببینیم چقدر قیمت میخوره…!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. sunmartin

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1917 ديدگاه)

    از همینجا میگم من از نزدیک xt دیدم طراحیش محشر بود کیفیتش هم خوب بود امکانات عالی و انجیمن و قدرت و گشتاور هم عالی بی شک دز قیمت ۶۰ ملیون اگه عرضه بشه خیلی در بازار موفق خواهد بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حامد

      ۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      بالاخره نفهمیدیم تو با چینی ها چند چندی؟؟؟ هر کدوم به پولت برای خرید قسطی میخوره و چراغاش برات قشنگ میاد ، محشره…
      هر کدوم هم که در حد قیمت سراتو سایپا باشه و وارد محدوده کره ها باشه ( مثل پژو و رنو و سیتروئن فرانسوی ها و ام جی انگلستان) گرونه و مواد بازیافتی و پلاستیک و … خخخخخخخخخ

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. امیر قاضی زاده

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    من در نمایشگاه مشهد، اتوموبیل چانگان CS75 رو از نزدیک دیدم.
    در نگاه اول و در نمای جلو، شما یاد رنج روور خواهید افتاد. از نظر ابعاد و اندازه، خودرو بسیار بزرگ و در حد سورنتو ۲۰۱۶ هستش تقریبا و ظاهر خشن و جذابی رو داره.
    کیفیت مواد به کار رفته در داخل خودرو بسیار عالی و با کیفیت بودند و امکانات جانبی خودرو بسیار خوب. واقعا در نگاه اول که این ماشین رو دیدم، به هیچ عنوان با خودرویی بی کیفیت یا به اصطلاح چینی (!!!) روبرو نشدم.
    امکانات جانبی این خودرو شامل: گرم کن و سرد کن صندلی ها، مانیتور بزرگ ۸ اینچی با قابلیت ردیاب ماهواره ای، کیلیس، اتوپارک، اتومات، آینه های جانبی برقی تاشو، رینگ های اسپرت بزرگ آلومینیومی، چراغ های جلو هالوژن، سانروف بسیار بزرگ و… تنها بخشی از امکانات این خودرو بودند.
    امیدوارم تونسته باشم نگاه کلی به این خودرو داشته باشم.
    در نمایشگاه برای این خودرو ثبت نام هم میکردند که قیمتش ۷۵ میلیون بود و بنده هم اسم نوشتم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا