هفته نامه

5 اشتباه معمول در زمان خرید خودروی الکتریکی

به راحتی می‌توان در زمان خرید اولین خودروی الکتریکی برخی جنبه‌های اساسی این دسته از خودروها را نادیده گرفت. واضح است که خودروهای الکتریکی یک قلمروی جدید برای اکثر خریداران می‌باشند.

خوشبختانه افراد زیادی هستند که تجربه مالکیت چند ساله این دسته از خودروها را دارند و می‌خواهند تجربیات خود را در اختیار دیگران بگذارند. یکی از بلاگرهای تکنولوژی در فضای مجازی که مالک تسلا مدل ۳ هم می‌باشد اندی اسلای است که در ویدئوی جدیدی ۵ اشتباه بزرگ در زمان خرید یک خودروی الکتریکی را ذکر کرده است.

اولین اشتباه در زمان خرید یک خودروی الکتریکی یا هر وسیله گران‌قیمت دیگر نادیده گرفتن پس‌انداز و از دست دادن آن است. همانند خودروهای درون‌سوز شما گزینه خرید خودرویی صفرکیلومتر یا کارکرده را دارید و در زمینه خودروهای الکتریکی خرید مدل‌های کارکرده گزینه هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود زیرا این خودروها کارکرد پایین‌تری داشته و هزینه‌های نگهداری و مشکلات آن‌ها کمتر از نمونه‌های مشابه درون‌سوز است.

هم‌اکنون اگر به دنبال خرید مدلی صفرکیلومتر هستید شامل مشوق‌های فدرال با حداکثر مبلغ ۷۵۰۰ دلار خواهید شد.

دومین اشتباه که خاص خریداران خودروهای الکتریکی است عدم داشتن برنامه شارژ می‌باشد. این هم یک موضوع بدیهی است زیرا شارژ باتری جز اصلی تجربه مالکیت خودرویی الکتریکی است. باید از توانایی شارز خودرو در خانه، اداره و مسیرهای هر روزه خود مطمئن شوید. اکثر مالکان خودروهای خود را در عصر و با استفاده از شارژر سطح ۲ شارژ می‌کنند که روش خوبی است.

اشتباه بعدی این است که خریداران این خودروها معمولاً خودروهایی با شعاع حرکتی کم را انتخاب می‌کنند. این موضوع کاملاً بستگی به افراد دارد اما همیشه باید به دنبال خودروی الکتریکی‌ای باشید که برد بالایی دارد. اسلای توصیه می‌کند مدل‌هایی با حداقل برد ۴۸۰ کیلومتر را انتخاب کنید. فکر نکنید که می‌توانید به اعداد اعلامی مؤسساتی همچون EPA در دنیای واقعی دست یابید زیرا فاکتورهای زیادی همچون دما، سرعت، نوع مسیر، ابعاد رینگ و… روی شعاع حرکتی خودروی الکتریکی تأثیر دارند.

با در نظر گرفتن این موارد برخی افراد مبلغ زیادی را صرف خرید خودروی الکتریکی می‌کنند که این هم یک اشتباه معمول دیگر است. بهتر است نیازهای خود را بشناسید و در این صورت می‌توانید خودرویی مناسب با برد کافی انتخاب کنید.

اشتباه پنجم هم نادیده گرفتن جنبه‌های مختلف مالکیت خودرویی الکتریکی است که از جمله آن‌ها می‌توان به هزینه‌های بیمه و پلاک و نگهداری اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    به نظرم خیلیاش اصلا اشتباه نبود!
    بخصوص مورد آخر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. porsche

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    خب درونسوز میخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرامرز

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    من با خودروی الکتریکی مشکلی ندارم و به نظرم آینده متعلق به خودروهای الکتریکی هست. ولی هنوز برای خرید خودروی الکتریکی زوده مگه اینکه بخواید خودروی لوکس و پر آپشن بخرید (مرسدس ای کیو اس بجای اس کلاس). از نظر برد و کاهش کارایی بعد از چند سال اختلاف زیاد هست بین الکتریکی و بنزینی. من یه گلف ۲۰۰۹ دارم هنوز همونقدر مصرف میکنه که تو دفترچه نوشته ولی نیسان لیف که ۲۰۱۰ معرفی شد هم خیلی گرونتر و بد قیافه تر از گلف بود و هم الان ۸۰ درصد بردش رو از دست داده. تو مدل های مشابه هم دست دوم لیف تو آلمان ارزونتره که افت قیمت بالاش رو نشون میده

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. مهردادکمال

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1794 ديدگاه)

    کلا خرید ماشین الکتریکی اشتباس 😁😁

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    یه بنزینی اقتصادی مثل کره‌ای ها یا ژاپنی‌ها بخری صد برابر برقی می ارزه اگه چندان دنبال سرعت و قدرت نباشی…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. Matin

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ایولا ،
    شنبه میخواستم برم بنگاه ، دیگ سرم کلاه نمیره،
    مرسی
    بنظرتون دناپلاس برقی سوپر دولوکس بهتره یا رانا برقی دو رنگ با کفی با دوخت آبی؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      مگه این مدلا رو داریم ؟🙂

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. امید

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      پراید یک مدل برقی زده 700 اسب بخار هم قدرتشه قیمتش هم پنجاه تومن بیشتر نیست اونو بخر😂😂😂😂

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. KASTECH

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (202 ديدگاه)

    برای ایران که همیشه تو صف پمپ بنزینی ماشین برقی گزینه بهتریه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا