نیش گاز: پورشه 911 توربو S یا آکورا NSX؟!

جمعه 8 دی 1396 - 13:30
مطالعه 9 دقیقه
2 - nsx-twin-128
در این قسمت از سری مطالب "نیش گاز" یکی از جذاب‌ترین رویارویی‌های دنیای خودرو را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.
تبلیغات

شما یکی از بهترین خودروهای آلمانی یعنی پورشه 911 توربو S را ترجیح می‌دهید یا اینکه دوست دارید پشت فرمان جدیدترین نسل اسطوره ژاپنی‌ها یعنی آکورا NSX بنشینید؟ هر دو خودرو می‌توانند به سرعت‌های فوق‌العاده‌ای برسند و البته استایل متمایزی هم دارند اما به یاد داشته باشید همیشه یک برنده وجود دارد!

کار را با پورشه آغاز می‌کنیم که در فرم کوپه خود می‌تواند تنها در 2.8 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد. چیزی که باعث ایجاد این شتاب فوق‌العاده می‌شود پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری تختی است که طبق سنت پورشه در عقب جا خوش کرده است. با توربوشارژرهای بزرگ‌تر بکار رفته، قدرت این خودرو به رقم احساس‌برانگیز 580 اسب بخار رسیده است. یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک گشتاور عظیم این آلمانی توانا را به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند.

اما آکورا هم دست خالی نیست زیرا NSX خیره کننده را عرضه کرده است. این خودرو دارای قوای محرکه هیبریدی بوده که از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو و سه پیشرانه الکتریکی تشکیل شده است. در کل این خودروی ژاپنی قدرت 573 اسبی داشته و قلب آهنین آن به همراه گیربکس 9 سرعته دوکلاچه اتوماتیک باعث می‌شود شتاب صفر تا 96 کیلومتر NSX تنها در 2.9 ثانیه ثبت شود.

این دو خودرو از نظر مصرف سوخت شرایط یکسانی دارند به گونه‌ای که طبق گفته EPA در هر صد کیلومتر 11.2 لیتر مصرف می‌کند. یکی از این دو خودرو مزیت قابل‌توجهی دارند و آن هم آکورا NSX است. مزیت این خودرو به قیمت آن مربوط می‌شود که از حدود 157 هزار دلار آغاز شده درحالی‌که پورشه به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر بوده و بهای آن حدود 190 هزار دلار می‌باشد.

خب با این تفاسیر شما کدام خودرو را انتخاب می‌کنید؟ آلمانی اسطوره‌ای یا ژاپنی احیا شده؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.