گزارش کامل نمایشگاه خودروی پکن 2018 – ایستگاه آخر

سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1397 - 14:30
مطالعه 9 دقیقه
inside-the-beijing-motor-show-byd-qin-pro-plug-in-hybrid-sedan-688
سرانجام پس از چند روز گشت‌وگذار در نمایشگاه خودروی پکن 2018، این رویداد مهم آسیایی به پایان رسید. سعی ما نیز بر آن بود تا در این چند روز جدیدترین...

سرانجام پس از چند روز گشت‌وگذار در نمایشگاه خودروی پکن 2018، این رویداد مهم آسیایی به پایان رسید. سعی ما نیز بر آن بود تا در این چند روز جدیدترین دستاوردهای صنعت خودروی چین و البته جهان را خدمت شما عزیزان تقدیم نماییم. هم‌اکنون و در روز پایانی با آخرین قسمت از گزارش نمایشگاه خودروی پکن در خدمت شما عزیزان هستیم. با ما همراه باشید.

آخرین قسمت گزارش را با برند اورا آغاز می‌کنیم که زیر چتر حمایتی گریت وال قرار داشته و محصولات الکتریکی تولید می‌کند. این برند تلاش دارد خریداران جوانی را که در شهرهای بزرگ سکونت دارند به محصولات خود جذب کند.

اورا سه محصول جدید را روانه نمایشگاه کرده که به نوعی جذاب هم هستند. اولین خودرو که نمونه‌ای شهری است R2 نام داشته و شبیه لامپ‌های آبی است. اورا می‌گوید طول این خودرو 3.5 متر بوده و حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت و برد 350 کیلومتری دارد.

دومین محصول این شرکت R1 نام داشته و طول 3.4 متری، سقف سرعت 100 کیلومتر در ساعتی و محدوده حرکتی 300 کیلومتری دارد. هنوز مشخص نیست که این دو محصول وارد بازار می‌شوند یا خیر.

اما اولین محصول تولیدی برند اورا IQ نام دارد که متأسفانه به اندازه دو خودروی قبلی جذاب نیست. با طول 4.4 متری، سقف سرعت 150 کیلومتر در ساعتی و محدوده حرکتی 360 کیلومتری، اورا IQ در نیمه دوم سال وارد بازار خواهد شد.

غرفه بعدی که مشاهده کردیم به برند BYD تعلق داشت. این برند سه محصول جدید را به پکن آورده که اولین آن کراس اوور مفهومی E-Seed است. این خودروی الکتریکی از آلومینیوم ساخته شده و برد 600 کیلومتری و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.9 ثانیه‌ای دارد.

طراحی این خودرو در مقایسه با سایر محصولات BYD بسیار متفاوت بوده و به نوعی عجیب است. لوگوی BYD نیز روی این خودرو متفاوت کار شده است.

و این هم زبان طراحی جدید BYD که توسط طراح ارشد شرکت ولفگانگ اگر پیاده شده است. این سدان قرمز Qin Pro نام داشته و قوای محرکه پلاگین هیبریدی آن قدرت 304 اسب بخاری دارد.

این هم BYD تانگ 500 اسب بخاری که ظاهر زیبایی هم دارد. تانگ همین چند هفته پیش عرضه شده و بهای آن از 265900 یوان آغاز می‌شود.

غرفه بعدی به ولمایستر تعلق داشت. اولین خودروی این شرکت یک شاسی‌بلند الکتریکی با نام EX5 است.

خودروی بعدی هم کانسپت EX6 است که کمی بزرگ‌تر از خودروی قبلی بوده و 6 نفره است. محدوده حرکتی آن 600 کیلومتر بوده و به نظر آماده تولید می‌باشد.

اما بخش خودروهای ویژه مک لارن از تمام خلاقیت خود برای ارائه تِم اژدها بر روی 570S استفاده کرده‌اند. احتمالاً تیم چینی مک لارن نمی‌دانستند که سال 2012 سال اژدها بوده است.

یکی از نکات جالب‌توجه نمایشگاه پکن 2018 عدم وجود پیکاپ های تراک زیاد در این رویداد بود. البته خودروسازان چینی در این بخش بهتر می‌شوند. جک از جمله چینی‌هایی است که پیکاپ جدید T8 را معرفی کرده است. این پیکاپ 5.3 متری از پیشرانه 2 لیتری توربودیزل 136 اسب بخاری استفاده کرده و ماه آینده وارد بازار چین خواهد شد.

توقفی کوتاه هم جلوی غرفه آئودی داشتیم. این برند آلمانی از نسخه کشیده‌تر شاسی‌بلند Q5L رونمایی کرده است. طول این خودرو 8.8 سانتی‌متر بیشتر بوده تا فضای بیشتری برای سرنشینان عقب ایجاد گردد.

سینگولاتو نیز یکی دیگر از برندهای الکتریکی جدید چینی می‌باشد که شاسی‌بلند iS6 را معرفی کرده‌اند. این خودرو دارای درب‌های موسوم به suicide است که جالب می‌باشد! باتری 75 کیلووات ساعتی و برد حرکتی 400 کیلومتری از جمله شاخصه‌های این خودرو هستند.

و می‌رسیم به غرفه هیوندای! این برند کره‌ای به دلیل عرضه سدان های زیاد آن‌هم در زمانه‌ای که اکثر خریداران به دنبال شاسی بلندها و کراس اوورها هستند به مشکل برخورده است. خب آن‌ها برای حضور در پکن چه کرده‌اند؟ یک سدان معرفی کرده‌اند! این خودرو لافستا نام داشته و در زبان ایتالیایی به معنی فستیوال است.

لافستا به دنبال جذب خریداران جوان است. البته اکثر جوانان این روزها به دنبال شاسی بلندها هستند. پیشرانه 1.6 لیتری توربوی لافستا قدرت 190 اسب بخاری داشته و توسط جوینت ونچر بیجینگ-هیوندای ساخته می‌شود.

کیا باهوش‌تر از هیوندای است. آن‌ها یک کراس اوور جدید با نام Yipao را رونمایی کرده‌اند که نسخه چینی کیا استونیک می‌باشد.

و این زیبای آبی نسخه فیس لیفت شده نیسان GT-R نیست بلکه Aiways RG ناتالی نام دارد که توسط دو شرکت Aiways و رولاند گامپرت توسعه یافته است. RG ناتالی یک خودروی اسپورت سلول سوخت هیدروژنی با شتاب 2.9 ثانیه‌ای است. بنا به گفته شرکت تولید این خودرو سال آینده شروع خواهد شد.

ب ام و نیز کانسپت iX3 را به نمایشگاه پکن آورده که پیش‌نمایشی از نسخه الکتریکی X3 برای بازار چین می‌باشد. این خودرو در سال 2020 توسط جوینت ونچر برلیانس- ب ام و ساخته خواهد شد. iX3 دارای قدرت 270 اسب بخاری و برد 400 کیلومتری می‌باشد.

این جانور قهوه‌ای هم چانگ فنگ لئوپارد ماتو جدید است که پرچم‌دار شاسی بلندهای شرکت می‌باشد. جلوپنجره بزرگ این خودرو را دوست داریم. ماتو طول 4.7 متری داشته و از پیشرانه 1.6 لیتری 204 اسبی استفاده می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.