ایمن‌ترین خودروهای سال 2018 به انتخاب یورو انکاپ

پنج‌شنبه 22 آذر 1397 - 10:30
مطالعه 7 دقیقه
lexus-es-euro-ncap-3
پس از نتایج ناامید کننده‌ی نسل جدید جیپ رانگلر و فیات پاندا در تست‌های تصادفات، یورو انکاپ ایمن‌ترین خودروهای سال 2018 در هر کلاس را معرفی کرده است.
تبلیغات

برنده‌ی بزرگ در کلاس خودروهای خانوادگی کوچک مرسدس بنز A کلاس جدید است. این هاچبک جمع‌وجور توانسته رقبای اصلی را کنار بزند و برای حفاظت از سرنشینان بالغ، خردسال و عابران پیاده امتیازهای 96، 91 و 92 درصد را کسب کند. این خودرو در بحث سیستم‌های ایمنی کمک راننده نیز 75 درصد امتیازات را به دست آورده است.

مدال طلای کلاس خودروهای خانوادگی بزرگ نیز به لکسس ES رسیده است. این سدان اجرایی که جایگزین GS شده توانسته 5 ستاره‌ی ایمنی و امتیازات 91، 87 و 90 درصد را برای بخش‌های حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال، خردسال و عابران پیاده کسب نماید. این خودرو در بخش سیستم‌های کمک راننده هم امتیاز 77 درصدی را کسب نموده است.

یورو انکاپ برای اولین بار جایزه‌ی بهترین عملکرد ایمنی در بخش خودروهای الکتریکی شده را نیز اعطا کرده است. لکسس ES 300h برنده‌ی این جایزه است.

هیوندای نیز در کلاس شاسی بلندها با نکسو برنده شده است. این کراس اوور سلول سوختی امتیازهای 94، 87 و 67 درصدی را کسب نموده و در بخش سیستم‌های کمک راننده هم 80 درصد امتیازها را به دست آورده است.

یکی از مدیران ارشد یورو انکاپ می‌گوید:

ما در سال 2018 تست‌های سخت جدیدی را معرفی کردیم و البته تمرکز ویژه‌ای روی حفاظت از کاربران آسیب‌پذیر جاده داشتیم. سه برنده‌ی جوایز بهترین در کلاس‌های خود نشان‌دهنده‌ی این هستند که خودروسازان به دنبال حفاظت بالا از سرنشین‌ها بوده و یورو انکاپ نیز به دنبال این بهبودهای ایمنی حیاتی است.

به منظور دست‌یابی به جایزه‌ی بهترین خودروی ایمنی، خودروها باید بهتر از رقبا عمل کنند. متخصصان ایمنی خودروها در اروپا با جمع‌آوری امتیازهای خودروها در 4 بخش محصول ایمن را انتخاب می‌کنند. این چهار بخش عبارت‌اند از ایمنی بزرگ‌سالان، ایمنی خردسالان، ایمنی عابران پیاده و سیستم‌های کمک راننده. همچنین در هر سال مقایسه‌ای صورت می‌گیرد تا از اینکه تمامی خودروها دارای استانداردهای ایمنی مشابه هستند اطمینان حاصل گردد.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.