10 خودروی جذابی که کریس هریس مالک آنها بوده است
بهجز سه مجری بسیار عالی و محبوب گرندتور، به حتم یکی دیگر از مشهورترین خبرنگاران حوزه خودرو در دنیا، کریس هریس است. هریس علاوه بر مجریگری برنامه تاپ گیر جدید و نویسندگی در رسانههای خودرویی بسیاری که شامل برند خودش یعنی Chris Harris on Cars هم میشود، نکات برجستهٔ دیگری هم در کارنامه خود دارد که به خاطر فضای سلبریتیدوست شبکههای اجتماعی به وجود آمده است.
آیا مشتاق هستید تا بدانید خودروهایی که این نویسنده مشهور مالک آنها بوده است چه خودروهایی هستند؟ خوب، این لیستی از ده خودروی جذاب کریس هریس است که طبق گفتهها و توییتهای وی در شبکههای مجازی به دست آمده است:
فراری 599 GTB
کریس هریس با فراری رابطه تنگاتنگی داشته است. پس از اینکه هریس برند مذکور را متهم به تغییر خودروها برای به دست آوردن نتیجههای بهتر در بررسیها کرد، فراری تصمیم گرفت که دیگر خودروهایش را به هریس قرض ندهد، اما از آنجایی که کنجکاوی هریس برای امتحان کردن 599 GTB بسیار زیاد بود، تصمیم گرفت تا یکی را بخرد.
این خودرو از یک موتور 6 لیتری V12 سود میبرد که قدرتی 620 اسب بخاری داشت و میزان 608 نیوتنمتر گشتاور را هم ارائه میکرد. حداکثر سرعتش هم 330 کیلومتر بر ساعت بود و شتابی 3.7 ثانیه داشت.
سیتروئن 2CV
یکی از اصلیترین خودروهای فرانسوی که تا به حال تولید شده است: سیتروئن 2CV فروتن! علیرغم قدرت پایینش، این خودرو جزو یکی از خودروهای گاراژ رؤیایی کریس هریس بود. موتور 0.4 لیتری این خودرو 19 اسب بخار قدرت داشت که میتوانست این خودرو را به حداکثر سرعت 85 کیلومتر بر ساعت برساند!
فراری FF
هریس مالک یک دستگاه FF هم بوده (FF مخفف Ferrari Four یا Ferrari Four-seater است). این اولین خودروی مارانلو بود که سیستم چهارچرخ محرک داشت.
موتور 6.2 لیتری V12 این خودرو 660 اسب بخار قدرت و 683 نیوتنمتر گشتاور تولید میکرد. همچنین درحالیکه این خودرو موتور جلو بود، جعبهدنده و دیفرانسیلش در عقب جای گذاری شده بودند تا از لحاظ وزنی به تعادل برسد.
لندروور رنجروور کلاسیک
البته، هیچ گاراژ خودرویی بدون یک خودرو با قابلیت آفرود بالا کامل نمیشود. این خودرو واقعاً برای هر گاراژی واجب است، پس چطور ممکن است هریس یکی از آن را نداشته باشد؟!
پژو 205 رالی
205 رالی یک نسخه جذاب از خودروی عادی 205 و نسخهای ارزانتر از 205 GTi است. زیر کاپوت این خودرو یک موتور 1.3 لیتری کوچک وجود داشت که میتوانست 103 اسب بخار قدرت تولید کند. مقدار زیادی به حساب نمیآید ولی برای خودرویی با چنین وزن و موتوری مناسب بود. 205 رالی در دوره خودش توان به چالش کشیدن رقبای گران قیمتش را داشت.
بامو M3 E30 Evolution
مهمترین M3 که از 1985 تا 1990 تولید شده است، این مدل است. هریس هم مالک یک مدل اسپرت اوولوشن بود. این خودرو دارای یک موتور 2.46 لیتری با قدرت خروجی 238 اسب بخار بود. در واقع این خودرو با M30 E30 های عادی هم در ظاهر و هم در باطن تفاوت داشت. در ظاهر خودرو، چیزهایی نظیر جلوپنجرهٔ بزرگتر، اسپلیترهای تطبیقپذیر و یک بالچه عقب خودنمایی میکردند. بهعلاوه، مجراهای خنکسازی ترمز هم در محل چراغهای قورباغه شکلش قرار داشتند.
بامو M5 E28
بامو M5 E28 جزو نخستین نسل سدانهای با عملکرد بالا بود. ظاهری نسبتاً نچسب داشت ولی زیر کاپوتش، یک موتور 3.4 لیتری با قدرت 286 اسب بخار و گشتاور 340 نیوتنمتر خودنمایی میکرد. این موتور بهصورت طولی نصب شده بود و دارای میل بادامک دوگانه بود.
M5 E28 دارای شتاب اولیه 6.5 ثانیهای و سقف سرعت 245 کیلومتر بر ساعت بود. از این خودرو تا سال 1988 تنها 2241 دستگاه تولید شد.
فراری 512 TR
مطمئناً هریس عاشق فراریها بوده است پس بیدلیل نیست که وی مالک یک فراری 512 TR هم بوده (این خودرو یک نسخه متحول شده از تستاروزا بود که از تغییراتی در چهره و طراحی داخلی و قطعات مکانیکیاش سود میبرد).
یک موتور 4.9 لیتری V12 با قدرت 314 اسب بخار و شتابی 4.8 ثانیهای و سقف سرعت 314 کیلومتر بر ساعت هم برای این دلربا در نظر گرفته شده بود.
پورشه 911 GT3 RS 4.0
پورشه 911 GT3 RS 4.0 مدل 2011 آخرین تکامل در نسل 997 GT3 بود. موتور 4 لیتری تختش 493 اسب بخار قدرت و 460 نیوتنمتر گشتاور تولید میکرد و برای رسیدت به 100 Km/h سرعت هم تنها به 3.5 ثانیه زمان نیاز داشت. سقف سرعتش 308 کیلومتر بر ساعت بود و تنها 600 نمونه از آن به تولید رسید.
پورشه 911 993 GT2
خودروی کم یاب دیگر این لیست، 911 GT2 است، آن هم نسخه توربوی مسابقهای 993. این خودرو در ابتدا برای به دست آوردن جایگاه در قهرمانی GT2 تولید شد. تنها 57 واحد از آن تولید شدند و هر یک ارزشی نزدیک به یک میلیون دلار دارد!
منبع: motor1