معرفی بهترین برندهای خودرویی سال 2020

پنج‌شنبه 1 آبان 1399 - 11:30
مطالعه 6 دقیقه
Toyota-best
سال 2020 برای همه به ویژه صنعت خودرو سال سختی بوده است. فعلاً هم نشانه‌ی خاصی برای احیای سریع شرکت‌های آسیب دیده از بحران شیوع کرونا دیده نمی‌شود....
تبلیغات

سال 2020 برای همه به ویژه صنعت خودرو سال سختی بوده است. فعلاً هم نشانه‌ی خاصی برای احیای سریع شرکت‌های آسیب دیده از بحران شیوع کرونا دیده نمی‌شود. البته دنیا متوقف نشده و همه به دنبال رسیدن به جایگاه مناسب خود هستند هرچند که سختی‌های زیادی پیش رویشان وجود دارد.

این امر در زبان تجارت به معنی پستی و بلندهای زیادی به ویژه در بخش خودرو بوده و ارزش کلی شرکت‌ها دستخوش تغییرات زیادی شده است. به‌طور ساده باید گفت برخی خودروسازها سریعاً خود را با تغییرات رخ داده تطبیق می‌دهند و شرایط بهتری دارند.

بیست و یکمین گزارش سالانه اینتربرند روی تحلیل کمپانی‌های گوناگون در بخش‌های مختلف تمرکز داشته اما چون عمده تمرکز ما روی صنعت خودروست به همین خاطر در این گزارش به دنبال برندهای خودرویی بوده‌ایم. این تحقیق از سه فاکتور اصلی برای ارزش‌گذاری استفاده کرده است:

  • عملکرد مالی محصولات و سرویس‌های برندها
  • نقش برند در تصمیمات منجر به خرید
  • میزان رقابتی بودن برند و توانایی آن در ایجاد وفاداری و بنابراین تقاضا و سود پایدار در آینده

نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد تویوتا یک‌بار دیگر بالاترین رتبه را بین برندهایی خودرویی در بین 100 برند اول لیست اینتربرند به دست آورده است. این خودروساز ژاپنی در بین تمامی برندهای بررسی شده جایگاه هفتم را با ارزش 51.595 میلیون دلار به خود اختصاص داده است. درست پایین‌تر از تویوتا هم مرسدس بنز با ارزش 49.268 میلیون دلاری قرار داشته و پس از آن‌ها نیز ب ام و با ارزش 39.756 میلیون دلار سومین برند برتر خودرویی در سال جاری میلادی می‌باشد.

با بررسی این لیست به شرکت تسلا می‌رسیم که دوباره وارد لیست برندهای برتر شده و جایگاه کلی چهلم را بین برندهای صنایع گوناگون به دست آورده است. این شرکت آخرین با در سال 2017 وارد این لیست شده بود. ارزش بازار این برند طبق گفته اینتربرند برابر با 12.758 میلیون دلار است.

اما جدای از برندهای خودرویی این غول‌های تکنولوژی هستند که لیست را در قبضه دارند به گونه‌ای که سه شرکت اپل، آمازون و مایکروسافت سه رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند. کمپانی‌های شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی نیز در دوران شیوع کرونا موفقیت خوبی را نصیب خود کرده‌اند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.