معرفی فینالیست‌های جایزه خودروی پاک 2020 مجله CarBuzz

دوشنبه 17 آذر 1399 - 09:30
مطالعه 5 دقیقه
Porsche Taycan Turbo S (8)
خودروهای الکتریکی شده در مدت‌زمان کوتاهی راه طولانی‌ای را طی کردند و هم‌اکنون نمونه‌های بسیار جذابی در بازار حضور دارند. جایزه خودروی پاک CarBuzz...
تبلیغات

خودروهای الکتریکی شده در مدت‌زمان کوتاهی راه طولانی‌ای را طی کردند و هم‌اکنون نمونه‌های بسیار جذابی در بازار حضور دارند. جایزه خودروی پاک CarBuzz به خودروهای هیبریدی و الکتریکی‌ای تعلق می‌گیرد که راندمان بالا را با سایر ویژگی‌ها همچون کیفیت، جذابیت و لذت بالا ترکیب کنند؛ بنابراین بجای انتخاب خودرویی که کمترین مصرف سوخت را دارد ما سه فینالیست را انتخاب کردیم که بهترین ویژگی‌ها را با کمترین میزان مصرف سوخت ارائه می‌کنند.

در اولین سالی که این جایزه اعطا شد تویوتا راو 4 هیبرید 2019 با مصرف سوخت کم و البته فضای کابین و بار زیاد برنده شد. امسال خودروهای هوندا CR-V هیبرید، لکسس UX هیبرید، تویوتا کرولا هیبرید، تویوتا ونزا و ولوو S60 T8 نتوانستند به بخش نهایی راه یابند. برنده این جایزه 21 دسامبر اعلام خواهد شد و ما نیز آن را پوشش خواهیم داد. فینالیست‌های امسال عبارت‌اند از:

  • هیوندای سوناتا هیبرید 2020

پس از بازطراحی کامل در مدل سال 2020، سدان میان سایز سوناتا در نسخه هیبریدی نیز ظاهر شد. این خودرو همان ظاهر متمایز و جذاب نسخه بنزینی را با قدرتی مشابه ترکیب کرده است. نیروبخش سوناتا هیبرید 2020 پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری 150 اسبی و واحدی الکتریکی است که در کل 192 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. این خودرو نه تنها قوی‌تر بوده بلکه مصرف سوخت ترکیبی 4.5 لیتری در هر صد کیلومتر دارد.

عملکرد سوناتا آنجا برجسته‌تر می‌شود که بدانیم صندلی عقب و صندوق خودرو فضای زیادی دارند. طراحان هیوندای حداکثر تلاش خود را در طراحی جذاب کابین به کار برده‌اند و این خودرو ارزش نشان لوکس‌تری را دارد. قیمت پایه سوناتا هیبرید در تریم بلو از 27750 دلار شروع می‌شود و به 35300 دلار برای مدل لیمیتد می‌رسد.

هیوندای برای اولین بار در فینال این بخش حضور می‌یابد. البته پالیسید سال پیش برنده جایزه هیجان‌انگیزترین خودروی خانوادگی CarBuzz شد.

  • تویوتا راو 4 پرایم 2021

راو 4 پرایم 2021 اولین مدلی در تاریخ این خودروست که از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده می‌کند. در بطن راو 4 پرایم همان پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری بنزینی قرار داشته اما از باتری بزرگ‌تر و پیشرانه‌های الکتریکی قوی‌تری استفاده شده که حاصل آن قدرت قابل‌توجه 302 اسب بخاری می‌باشد. نه تنها پرایم قوی‌ترین راو 4 تاریخ است بلکه دومین محصول پرشتاب تویوتا پس از سوپرا محسوب می‌شود.

راو 4 پرایم مصرف سوخت ترکیبی 6.1 لیتری داشته و در حالت تمام الکتریکی شعاع حرکتی 67 کیلومتری را ثبت می‌کند. با قیمت 38100 دلاری راو 4 پرایم گران‌ترین نسخه این خانواده بوده و البته با سفارش برخی آپشن ها قیمتش به راحتی از 40 هزار دلار عبور می‌کند. البته این خودرو مشمول مشوق‌های 7500 دلاری است.

  • پورشه تایکان توربو 2020

اگرچه تسلا سال پیش به عنوان فینالیست در این بخش حضور داشت اما تایکان توربوی جدید باعث شد نگاه‌ها به سمت این خودروی الکتریکی خیره شود. اگرچه ما به‌طور مختصری با تایکان توربو همراه بوده‌ایم اما کاملاً تحت تأثیر آن قرار گرفته‌ایم. نسخه عادی تایکان توربو قدرت 670 اسبی داشته درحالی‌که خروجی مدل توربو S به 750 اسب بخار می‌رسد. تایکان توربو S با شتاب 2.6 ثانیه‌ای و ظاهر جذابش ثابت کرده که خودروهای الکتریکی دیگر کلافه کننده نیستند. پورشه ثابت کرده خودروهای الکتریکی می‌توانند از نظر هیجان کاملاً پا به پای مدل‌های بنزینی حرکت کنند.

شعاع حرکتی 323 کیلومتری این خودرو نیز محافظه‌کارانه اعلام شده است. اگرچه این خودروساز محبوب یک خودروی الکتریکی بسیار جذاب تولید کرده اما قیمت 103800 دلاری مدل 4S باعث می‌شود دست بسیاری از افراد از رسیدن به آن کوتاه بماند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.