کاربران فضای مجازی در سال 2020 بیشتر به دنبال کدام برند بودهاند؟!
علیرغم تأثیرات منفی همهگیری کرونا در جهان، تویوتا سال پیش حرف اول را در صنعت خودرو زد. پس از 5 سال حرکت در سایه گروه فولکسواگن، این غول ژاپنی دوباره توانست پرفروشترین خودروساز دنیا باشد.
البته احیای تویوتا به همین مورد ختم نمیشود. طبق نتایج مطالعه Compare the Market، تویوتا در سال 2020 رتبه اول جستوجوی برندهای خودرویی در موتور جستوجوی گوگل را به خود اختصاص داده است. در سال 2019 ب ام و رتبه اول را در اختیار داشت اما با همهگیری کرونا باواریاییها جایگاه خود را از دست دادهاند.
تحلیلهای Compare the Market شامل نتایج جستوجوی 158 کشور در سالهای 2018، 2019 و 2020 بوده است. حجم جستوجوی کلی برندهای خودرویی در سال 2020 حدود 88 میلیون بار بوده است.
بر پایه نتایج به دست آمده تویوتا در 55 کشور رتبه اول را داشته و 34.8 درصد از جستوجوهای کل کشورهای بررسی شده را به خود اختصاص داده است. این عملکرد نسبت به سال 2019 بهبود قابلتوجهی را نشان میدهد زیرا تویوتا در آن سال فقط در 17.7 درصد از کشورها بیشترین برند خودرویی جستوجو شده بود.
از طرف دیگر بامو افت فاحشی را تجربه کرده و از رتبه اول در سال 2019 به رتبه 34 در سال 2020 تنزل پیدا کرده که افت 64 درصدی را نشان میدهد. البته این برند آلمانی همچنان رتبه اول را در بازه زمانی 3 ساله حفظ کرده و 38.3 درصد از کل جستوجوهای برندهای خودرویی را به خود اختصاص داده درحالیکه این مقدار برای تویوتا 31.3 درصد بوده است.
مرسدس بنز هم سومین برند جستوجو شده در 158 کشور بوده است. موضوع جالب اینکه رتبهبندی کیا و فورد در این بررسی بهبود یافته و دو شرکت یاد شده به ترتیب چهارم و پنجم بودهاند. هر دو برند در سال 2019 رتبههای آخر را داشتند و تنها در یک کشور بیشترین میزان جستوجو را به خود اختصاص داده بودند.