با سرگرم‌کننده‌ترین خودروها آشنا شوید

دوشنبه 4 اسفند 1399 - 11:30
مطالعه 9 دقیقه
mazda-miata-fun
در روزگاری نه‌چندان دور خودروهایی تولید شدند که با دیگر خودروهای کاربردی تفاوت زیادی داشتند.
تبلیغات

خودروهایی که برای لذت خالص رانندگی تولید شدند تا جوانان آن زمان را به خود جلب کنند. خودروهایی که در تاریخ ماندگار شدند و بعضاً تا همین امروز نیز تولید شده و تقاضای خوبی برای آن‌ها وجود دارد؛ آن هم فقط به یک دلیل: عشق!

اگر به سال‌های دور دهه 50 برگردیم با خودروهای به اصطلاح هات-راد (Hot-Rod) آشنا می‌شویم که از انصاف نگذریم بسیار دوست‌داشتنی هستند؛ اتومبیل‌هایی هات-راد خوانده می‌شوند که لوازم تزئینی و رفاهی آن‌ها را جدا کرده و فضای به وجود آمده و وزن کاسته شده را به جایگزین کردن پیشرانه‌های بزرگتر و قدرتمندتر یا تیون کردن پیشرانه و لوازم دیگر اختصاص می‌دادند.

سپس در دهه‌های بعد، فورد ماستنگ را متولد کرد، شورولت کامارو را، داج از چارجر تا دارت را عرضه می‌کرد، پلیموث، ...، پونتیاک؛ در اروپا جولیا، استراتوس، ای-تایپ و... و همین‌طور داتسون 240z، اسکای‌لاین، سوپرا و...

به عقیده نگارنده این سالها بهترین زمان "ماشین بازها" بود؛ خودروهای اسپرتی ساخته شدند با کمترین تکنولوژی و از نظر عملکرد ساده اما با پیشرانه‌های قدرتمند و توانستند راننده‌های قابلی را پرورش دهند که امروز کمتر می‌بینیم.

اما هدف این مقاله معرفی سرگرم کننده‌ها یا به اصطلاح فان ترین خودروهایی ست که تاکنون ساخته شده‌اند.

 

کپی لینک

1. مزدا mx-5 میاتا

mx-5 در زمان اولین معرفی غوغایی بین هواداران خودروهای اسپرت به پا کرد؛ هنوز هم در دسترس ترین اسپرتِ موجود است. ترکیب وزن بسیار کم، قدرت مناسب که از 115 اسب بخار در حال حاضر به حدود 150 اسب رسیده است، فرمان‌پذیری استثنایی، گیربکس دستی، قابلیت تیون کردن و از همه مهم‌تر سقف جمع شونده. همه این‌ها در یک پکیج جمع‌وجور، محور محرک عقب و به‌عنوان یک خودروی خالص از تکنولوژی‌های پیچیده، مهارت راننده را محک میزند.

 

کپی لینک

2. لوتوس الیز

الیز، این زاده شده در پیست کوچک با پیشرانه میانی تویوتا 1.8 لیتری 220 اسبی به همراه مشتقات قدرتمندتر با وزن 900 کیلوگرمی دومین خودروی این فهرست است. خودروی پیست محور تیز و فرزی که 0-100 کیلومتر در ساعت را در حدود 4.5 ثانیه می‌افزاید و نیروی رو به پایین 125kg را در سرعت 225km/h تولید می‌کند، کمترین سطح تکنولوژی کمک‌راننده را در میان خودروهای اسپرت داراست که همین موضوع به جذابیت رانندگی با گیربکس دستی 6 سرعته آن می‌افزاید.

 

 

کپی لینک

3. فولکس واگن گلف GTI Mk1

چه چیزی لذت‌بخش‌تر است از راندن یک گلف 810 کیلوگرمی که در نمونه‌های اولیه 108 اسب بخار نیرو را به گیربکس 4 سرعته دستی و در نهایت به چرخ‌های جلو می‌فرستد؟

شاید شما یک پورشه 911 را ترجیح بدهید اما هیچ چیز جای ویراژ دادن یا قسر در رفتن از ترافیک‌های شهر را نمی‌گیرد؛ و محفظه پیشرانه آن‌قدر فضا در اختیار شما می‌گذارد که یک موتور 6 سیلندر را در آن جا بدهید.

شما می‌توانید هرکاری با این خودرو بکنید، او شما را تنها نخواهد گذاشت.

 

 

کپی لینک

4. هوندا سیویک Si نسل پنجم

شاید گلف را دوست نداشته باشید که البته بعید می‌دانم، ولی از سیویک مدل 95VTEC نمی‌توانید به‌راحتی بگذرید.

این خودرو را شاید بتوان همزاد ژاپنی گلف دانست که طیفی از قدرت‌های 125 تا 168 اسب بخار را در اختیار شما می‌گذارد.

اگر به قابلیت‌های این شوالیه باور ندارید، چرا یوتیوب را باز نمی‌کنید؟

 

کپی لینک

5. سوزوکی جیمنی

همه چیزهای جالب روی جاده اتفاق نمی‌افتند؛ به بیرون از جاده سری بزنیم.

شاید شما از آن دسته آدم‌ها باشید که ماجراجویی در محیط بکر و گِلی شدن را ترجیح بدهید؛ بنابراین یک سوزوکی جیمنی 1.5 لیتری با گشتاور 140N.m با وزن 1100 کیلوگرمی، فاصله محوری 225 cm، شاسی نردبانی و دیفرانسیل قفل شونده، گزینه مناسبی برای شماست.

البته جیپ رانگلر هم آفرودر توانایی ست ولی جیمنی جالب‌تر به نظر می‌رسد. این‌طور نیست؟

شما چه اتومبیل‌هایی را به این لیست اضافه می‌کنید؟

گردآوری: آرین

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.