تأثیرگذارترین برندهای مجله تایم؛ حضور فورد و ریویان، غیبت تسلا!
فورد و ریویان در لیست 100 شرکت تأثیرگذار مجله تایم قرار گرفتند اما خبری از تسلا نیست و این امر باعث سردرگمی طرفداران برند مشهور ایلان ماسک شده است. هر برند حاضر در این لیست به خاطر ویژگی خاصی برجسته شده است. این ویژگی برای فورد تلاشها برای الکتریکی کردن تمامی محصولاتش از جمله وانت پرفروش F-150 بوده است. فورد سرمایهگذاری میلیاردها دلاری خود برای تولید خودروهای الکتریکی و باتریها را اعلام کرده است و تقاضا برای وانت تمام الکتریکی F-150 لایتنینگ باعث شده است ارزش فورد به بالاتر از 100 میلیارد دلار در ماه ژانویه برسد.
جیم فارلی مدیرعامل فورد هیجان خود از این خبر را در توییتر اعلام کرده است و گفته است:
قرار گرفتن در لیست تایم یک اتفاق هیجانانگیز برای فورد و کل صنعت خودروست
اگرچه ریویان کمتر از هزار دستگاه وانت R1T را به مشتریان تحویل داده است اما 83 هزار پیش سفارش را دریافت کرده است. این برند کمتر روی رقابت با وانت الکتریکی فورد تمرکز دارد و بیشتر روی افزایش تولید خودروهای الکتریکی مانور میدهد. این برند امیدوار است به میزان تولید 25 هزار دستگاهی در طول سال برسد.
علاوه بر فورد و ریویان، شرکت چینی BYD نیز در لیست تایم دیده میشود. اگرچه BYD برندی با شهرت و سابقه فورد نیست اما به خاطر تولید باتریهای قابل شارژ و خودروهای الکتریکی در چین شناخته میشود. فورد و BYD تنها خودروسازان در بخش تایتان این لیست هستند درحالیکه ریویان در بخش خلاقان مجله تایم قرار گرفته است. بخش تایتان شامل برندهای دیگری همچون آمازون، فایزر، اپل، مایکروسافت، نتفلیکس، والمارت و دیزنی است.
پس تسلا چه شده است؟ درست در نقطه مقابل فورد و ریویان، تسلا حتی نتوانسته است یک دستگاه از سایبرتراک را تولید کند، خودرویی که در سال 2019 معرفی شد. اگرچه تسلا در این لیست حضور ندارد اما تایم اخیراً ایلان ماسک مدیرعامل این خودروساز را به عنوان شخصیت سال 2021 انتخاب کرده است. این دومین سالی است که لیست مؤثرترین برندهای مجله تایم منتشر میشود و بنابراین شاید در آینده تسلا را در آن ببینیم. در اولین سال انتشار این لیست شرکتهای جنرال موتورز، فولکسواگن و BYD در آن حضور داشتند.