گزارش پدال از همایش خودروهای کلاسیک در پیست آزادی
در این رویداد تقریباً تمامی کلوپهای زیر نظر کمیته کلاسیک حضوری پر رنگ داشتند و همین امر باعث شد تا حدود 1200 خودرو در این برنامه شرکت کنند. تمامی خودروهای حاضر با هماهنگی قبلی به پیست آزادی آمده بودند و همین امر باعث شده بود تا اکثر خودروهای شرکتکننده از نمونههای خاص و بکر باشند.
تعدادی از خاصترین خودروهای حاضر در همایش شامل: داج چارجر 1968، پلیموث کودا 1970، پورشه 911، کوروت نسل سوم موسوم به C3، داج چلنجر 1974، فورد ماستنگ 1965، شورولت شِوِل 1972، تعدادی شورولت کامارو و پونتیاک ترنس ام از نسلهای مختلف، تعدادی از نسلهای مختلف شورولت ایمپالا شامل مدلهای 1963,1964,1973,1975,1976,1977,1978، شورولت مونتکارلو، تعدادی شورولت بلیزر و انواع مدلهای جیپ، آلفا رومئو اسپایدر، بی ام و 2002، بی ام و M3 E46، بی ام و E36، بنز 190 sl، بنز 230 sl معروف به پاگودا، بنز SLC، بنز 170، بنز w111 کوپه، تعدادی فولکس بیتل و گلف در رنگهای مختلف که جذابیت خاصی به برنامه داده بودند، میشد. همچنین حضور تعدادی خودروی روز مانند داج چارجر 2016، بنز AMG GTS، آلفا رومئو 4C لانچ ادیشن نیز رنگ و بوی خاصی به برنامه بخشیده بودند.
حضور خودروها در پیست از صبح جمعه شروع شده بود؛ اما بازدیدکنندگان از ساعت 14:30 و پس از تهیه بلیت اجازه ورود به پیست را دریافت کردند. این برنامه تا ساعت 19 ادامه داشت و تقریباً 16 هزار نفر برای بازدید از این برنامه خود را به پیست آزادی رسانده بودند.
در مجموع میتوان گفت این برنامه از نظر تعداد، تنوع و کیفیت خودروها و همچنین استقبال علاقهمندان بسیار با کیفیت بود؛ اما طبق معمول و مانند هر برنامهٔ دیگری که توسط کمیته کلاسیک و در رأس آن فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری برگزار شده است بدون حاشیه و مشکل نبود که از آن جمله میتوان به افزایش قیمت بلیت و پارکینگ، گرانفروشی بوفههای مستقر در پیست که نظارتی نیز به آنها نمیشد، ناهماهنگی بین افراد مسئول پیست و حراست که باعث بروز مشکلاتی برای خبرنگاران و عکاسان شد.
امیدواریم در آینده برگزاری چنین برنامهها و یا برنامههای مشابه با نظارت و مشکلات کمتری برگزار شود. در ادامه شما را به دیدن عکسهای این همایش دعوت میکنیم.
عکاسان: سجاد عباسی، ابوالفضل ابراهیمی، محمدحسین رضایی، صابر پاشا