10 فینالیست تور جهانی هات ویلز 2023؛ تعریف خاص از تیونینگ
هات ویلز به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاههای خودرویی سیار در دنیا شناخته میشود و طرفداران زیادی دارد. ایده راهاندازی این تور جهانی نیز آشنایی تیونرها با یکدیگر و معرفی استعدادهای برتر در زمینه ارتقای خودروهاست. کار قضاوت درباره خودروهای فینالیست و برنده نهایی توسط کارشناسان دنیای خودرو به رهبری جی لنو مشهور صورت میگیرد و ما نیز میخواهیم فینالیستهای تور هات ویلز در سال 2023 را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.
- انگلستان: مایکل والهد و ام جی B-EAST
کار تولید این خودرو هشت سال طول کشیده و تیم تولید کننده اهمیت زیادی به محیطزیست داده است. ام جی B GT مایکل والهد از برخی قطعات شاخص دیگر برندها از جمله پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری جگوار، شفت رنجروور قدیمی و حتی ترمزهای نیسان سیلویا S14 استفاده کرده است. جالب اینکه دریچه گاز خودرو از موتورسیکلت ترایومف گرفته شده و پوشش روی صندلیها نیز از شلوارهای جین دستدوم تولید شدهاند.
- فرانسه: تیبالت لاگاردر و Golghot I
اینکه چنین خودروی عجیب و جذابی در لمان فرانسه تولید شده کمی شاعرانه به نظر میرسد. خودروی ساخته شده توسط تیبالت از محصولات قبل از جنگ جهانی الهام گرفته و یک پیشرانه 8 سیلندر را در دل خود جای داده است.
- آلمان: فیلیپ جاگر و بی ام و 2002
زمانی که یک بی ام و 2002 Tii تورینگ خسته و یک پیشرانه 8 سیلندر متعلق به بی ام و M5 را پیدا کنید چهکار خواهید کرد؟ احتمالاً فشار خونتان افزایش خواهد یافت اما بهتر است آنها را با یکدیگر ترکیب کرده و در تور هات ویلز شرکت کنید. این دقیقا کاری است که فیلیپ جاگر انجام داده و خودروی تقریباً 50 ساله بی ام و را به هیولای دریفت بدل کرده است.
- اندونزی: دیوید سباستین و نیسان جوک
خودروی موردبحث برای تکرار موفقیتهای جوک در مسابقاتی به همین نام در ژاپن و همچنین مسابقات DTM تولید شده و پیشرانه آن 450 اسب بخار قدرت تولید میکند. گیربکس دستی سفارشی نیز جزو دیگر ویژگی این خودروی ژاپنی است.
- نیوزلند: کریس واتسون و سایبرپانک
واتسون برای تولید این خودرو از بازی ویدئویی سایبرپانک الهام گرفته و آنچه مشاهده میکنید یک مزدا MX-5 مدل 1990 است که از تغییرات زیادی شامل نوار نورانی عقب، اسپویلر تیغهای و رینگهای 15 اینچی سود میبرد.
- لهستان: ساموئل لکویز و دایهاتسو های جت
یکی از شاخصترین خودروهای امسال هات ویلز همین دایهاتسو خواهد بود. لکویز برای پروژه خود های جت 1985 را انتخاب کرده و با حذف پیشرانه اصلی یک موتورسیکلت را در عقب خودرو جای داده تا راه جدیدی برای جلبتوجه پیدا کند. لکویز تقریباً تمامی بخشهای دایهاتسو از کفپوش گرفته تا سیستم تعلیق را تغییر داده است.
- مکزیک: خوان کارلوس و 928 پیکاپ
خوان کارلوس به عنوان نماینده مکزیک یک دستگاه پورشه 928S مدل 1980 را انتخاب کرده و هدف اصلی او نیز تبدیل پورشه به وانت پیکاپ بوده است. به لطف تغییرات رخ داده این خودرو میتواند دو موتورسیکلت و وسایل زیاد دیگری را حمل کند. سینی زیرین کامل، رول کیج سفارشی و لاستیکهای آفرود باعث بهبود تواناییهای حرکتی 928 میشوند.
- آمریکا (جورجیا): مایکل سیر و شورولت کامارو
یکی از جذابترین داستانهای امسال هات ویلز به مایکل و شورولت کامارو 1981 او مربوط میشود. مایکل این خودرو را تنها زمانی که 15 ساله بود خرید و در 18 سال اخیر تلاش کرد تا آن را ارتقا دهد. این کامارو از بدنهای سفارشی سود میبرد و متعلق به نسل دوم است. از ویژگیهای خاص خودرو میتوان به پیشرانه دستساز LT و اگزوز سفارشی اشاره کرد.
- آمریکا (تگزاس): دیوید آلمانزان و مرسدس بنز 3000
دیوید، مدرس برنامهریزی تکنولوژی خودرویی است و از مرسدس 300D به عنوان یکی از مدلهای آموزشی در کلاسها استفاده میکند. او در طول سالهای گذشته بیش از 260 پیشنهاد دانشجویان را به منظور تغییر این خودرو دریافت کرده که از جمله آنها میتوان به قوس چرخهای پهنتر برای جای دادن رینگ و لاستیکهای بزرگ اشاره کرد.
- آمریکا (آریزونا): مایکل براون و بی ام و ایزتا
این لیست را با یک جفت بی ام و ایزتا تغییر یافته به پایان میرسانیم. اولین آنها یک ایزتا 1957 درگستر است که از پیشرانه 1200 سیسی هارلی دیویدسون استفاده میکند. خودروی بعدی نیز به پیشرانه 6 سیلندر شورولت مجهز شده و بنابراین تواناییهای زیادی دارد.