حجیم ترین پیشرانه‌ های در حال تولید؛ از کرایسلر تا بوگاتی

سه‌شنبه 15 آبان 1403 - 08:30
مطالعه 6 دقیقه
bmw-n74-engine-
در این مقاله حجیم ترین پیشرانه‌ های حال حاضر دنیا را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.
تبلیغات

همه ماشین بازها پیشرانه‌ های حجیم و بزرگ را دوست دارند. از غرش هیجان‌انگیز گرفته تا قدرت تولیدی حیرت‌انگیز، چنین نیروگاه‌هایی جزو گزینه‌های اول برای خودروهای پرفورمنس و عضلانی بوده‌اند. طبیعتاً اکثر این پیشرانه‌ها در دل محصولاتی همچون شاسی بلندها و وانت پیکاپ های فول سایز قرار می‌گیرند. در مقاله پیش رو حجیم ترین پیشرانه‌ های حال حاضر دنیا را خدمت شما معرفی کرده‌ایم.

کپی لینک

حجیم ترین پیشرانه‌ های حال حاضر دنیا

کپی لینک

8 سیلندر 6.4 لیتری همی کرایسلر

پیشرانه 392 همی اولین بار در سال 2011 روی دوج چلنجر SRT8 معرفی شد و از آن زمان تاکنون روی محصولات رم، دوج و جیپ دیده شده است. این پیشرانه با حجم دقیق 6407 سی‌سی جزو حجیم ترین پیشرانه‌های حال حاضر دنیاست و قدرت آن به 485 اسب بخار می‌رسد. وزن پیشرانه موردبحث به خاطر ساختار بلوک چدنی خود بالاست اما سر سیلندرها از آلومینیوم ساخته شده‌اند.

کپی لینک

12 سیلندر 6.5 لیتری فراری

طبیعی است که فراری هم در لیست حجیم ترین پیشرانه‌ های حال حاضر دنیا حضور داشته باشد. خودروی 812 سوپرفست به پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری مجهز است و ایتالیایی‌ها از آن به عنوان سریع‌ترین فراری جاده‌ای دنیا نام می‌برند. قدرت این پیشرانه به 789 اسب بخار می‌رسد و مهم اینکه 80 درصد حداکثر گشتاور در دور 3500 قابل دسترسی است.

کپی لینک

12 سیلندر 6.5 لیتری لامبورگینی

یک پیشرانه دیگر که به سوپر اسپرت ساز ایتالیایی تعلق دارد. لامبورگینی از پیشرانه‌های 12 سیلندر خود در خودروهای گوناگون استفاده کرده و نیروگاه 12 سیلندر کد L539 آن اولین بار در سال 2010 و روی آونتادور سوار شد. این نیروگاه پرقدرت نسبت قدرت به وزن 2.98 اسب بخار به ازای هر کیلوگرم را دارد و با قدرت 759 اسب بخاری خود باعث ثبت صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.9 ثانیه‌ای می‌شود.

کپی لینک

12 سیلندر 6.6 لیتری توئین توربوی بی ام و/رولزرویس

نیروگاه 6.6 لیتری توئین توربوی یاد شده در بی ام و M760i و چندین محصول رولزرویس نصب شده است. پیشرانه موردبحث اولین بار در سال 2008 روی بی ام و سری 7 دیده شد. این نیروگاه با کد N74 شناخته می‌شود و حجم آن از 6 لیتر در سال 2008 به 6.6 لیتر در حال حاضر رسیده است. با اینکه بی ام و تولید پیشرانه 12 سیلندر خود را متوقف کرده اما رولزرویس به تولید آن با قدرت 632 اسب بخار ادامه می‌دهد.

کپی لینک

8 سیلندر 6.6 لیتری توربو دیزل دورامکس شورولت/جی ام سی

این پیشرانه با کد L5P شناخته شده و در وانت‌های شورولت و جی ام سی بکار می‌رود. با حجم 6599 سی‌سی، پیشرانه دورامکس واقعاً جزو حجیم ترین پیشرانه‌ های حال حاضر دنیا بوده و قدرتش با تغییراتی در سال 2017 به 445 اسب بخار رسیده است. البته آنچه جلب‌توجه می‌کند گشتاور 1234 نیوتون متری است که از دور 1600 در دسترس راننده خواهد بود.

کپی لینک

8 سیلندر 6.7 لیتری توربو دیزل فورد

فورد هم گزینه پیش‌فرض لیست حجیم ترین پیشرانه‌ های حال حاضر دنیا خواهد بود چراکه همواره به پیشرانه‌های حجیم علاقه داشته است. نیروگاه پاور استروک این خودروساز حجم 6656 سی‌سی دارد و در بزرگ‌ترین وانت‌های فورد همچون F-350 و F-450 نصب شده است. قدرت پیشرانه توربو دیزل فورد به 500 اسب بخار می‌رسد و گزینه‌ای ایده آل برای وانت‌های جان‌سخت است.

کپی لینک

6 سیلندر 6.7 لیتری توربو دیزل کامینز

کاتالوگ کامینز پر از پیشرانه‌های بسیار مطمئن و پرقدرت است اما شاید بهترین گزینه آن پیشرانه 6 سیلندر 6.7 لیتری توربو دیزل رم باشد که 420 اسب بخار قدرت دارد و در خودروهای رم 2500 و رم 3500 نصب شده است. رم 3500 با چنین پیشرانه‌ای قدرت بکسل فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. کامینز همچنین می‌گوید پیشرانه موردبحث در هر 24 هزار کیلومتر نیاز به تعویض روغن داشته و مصرف سوخت بسیار مطلوبی دارد.

کپی لینک

12 سیلندر 6.75 لیتری توئین توربوی بی ام و/رولزرویس

همکاری بی ام و با رولزرویس منجر به تولید برخی از حجیم ترین پیشرانه‌ های حال حاضر دنیا شده و سری محصولات N74 نیز جزو برجسته‌ترین آن‌هاست. پیشرانه N74B68 در خودروهایی همچون فانتوم، گوست و کولینان به کار رفته و با حجم 6.75 لیتری خود قدرت 563 اسب بخاری دارد. با اینکه نسخه‌های مختلفی از پیشرانه‌های N74 تولید می‌شوند اما این مدل ویژه به‌طور خاص برای نصب روی فانتوم 2018 تولید شده است.

کپی لینک

8 سیلندر 6.8 لیتری توئین توربوی بنتلی

پیشرانه بنتلی جزو جذاب‌ترین و قوی‌ترین نیروگاه‌های نصب شده روی خودروهاست و بیش از 60 سال است که روی خط تولید قرار داشته و حدود 36 هزار نمونه از آن تولید شده است. این پیشرانه سری L حجم دقیق 6750 سی‌سی داشته و با اختلافی اندک حجیم تر از پیشرانه بی ام و/رولزرویس است. حداکثر قدرت پیشرانه بنتلی به 530 اسب بخار می‌رسد.

کپی لینک

16 سیلندر 8 لیتری کواد توربوی بوگاتی

این نیروگاه حجیم در بوگاتی شیرون بکار رفته و داستان برجسته‌ای دارد. خروجی پیشرانه بوگاتی به 1500 اسب بخار می‌رسد تا بتواند پرفورمنس فوق‌العاده‌ای را ارائه نماید. شیرون می‌تواند در عرض 2.5 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد و از نظر حداکثر سرعت نیز جزو رکوردداران دنیا باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.