بهترین خودروهای دیفرانسیل عقب دست دوم و ارزانقیمت در بازار جهانی
افراد زیادی در دنیا به خودروهای دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک علاقه دارند اما از نظر جذابیت و هیجان نمیتوان چشم را روی خودروهای دیفرانسیل عقب بست. جدا بودن چرخهای محرک و سیستم فرمان باعث ارائه دینامیکی میشود که سواری هیجانانگیز را در پی داشته و درعینحال نیازمند مهارت خاص راننده برای بهره بردن از این نوع طراحی است. همچنین هیچچیزی لذتبخشتر از بازی کردن با عقب خودرو و حفظ کنترل آن نیست؛ اما مشکل خودروهای دیفرانسیل عقب به قیمت آنها مربوط میشود چراکه یافتن خودروی دیفرانسیل عقب جذاب با قیمت مناسب کار سختی خواهد بود.
خودروهای دیفرانسیل جلو هزینه ساخت کمتری دارند زیرا پیشرانه و چرخهای محرک در یک بخش و نزدیک به گیربکس قرار دارند اما در خودروهای دیفرانسیل عقب باید ارتباط بین چرخهای محرک و پیشرانه در طول شاسی برقرار شود که به معنی مهندسی بیشتر و پیچیدهتر است. البته اگر پیشرانه در بخش پشتی یا میانی خودرو نصب شود داستان کاملاً متفاوتی وجود خواهد داشت. با تمامی این تفاسیر میخواهیم 8 خودروی دیفرانسیل عقب جذاب و ارزانقیمت صفرکیلومتر یا دستدوم را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.
مزدا MX-5 میاتا
مزدا میاتا همیشه پاسخی به این سؤال بوده است: بهترین خودروی دیفرانسیل عقبی که در بازار آمریکا میتوان خرید کدام است؟ اگرچه MX-5 میاتا خودروی بسیار سریعی نیست اما اگر نیازمند پیشرانهای قدرتمند هستید باید رانندگی با این محصول مزدا را یاد بگیرید چراکه تواناییهای زیاد و سواری لذتبخش را ارائه میکند. شاسی خودرو بسیار خوب بالانس شده و فرمان نیز دقیق است. همین موضوع درباره گیربکس هم صدق میکند. قیمت مدل صفرکیلومتر میاتا حدود 29 هزار دلار است اما مدلهای دستدوم بسته به میزان کارکرد، شرایط ظاهری و فنی و سال ساخت قیمتهای کمتری دارند. در دل میاتا پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری 181 اسب بخاری قرار دارد.
مزدا RX-8
این محصول جذاب مزدا را میتوان یک اسباببازی هیجانانگیز برای آخر هفته دانست و البته باید دانست RX-8 یکی از گرانترین خودروهای دیفرانسیل عقب دستدوم بازار است. نکته مهم این است که نباید به سراغ برخی نمونههای این خودرو با پیشرانه روتاری رفت چراکه مشکلات خاص خود را دارند. RX-8 کمی عجیب به نظر میرسد اما یک خودروی دیفرانسیل عقب متوازن با سواری لذتبخش و پیشرانهای 232 اسب بخاری با ردلاین 9 هزار است.
فورد موستانگ اکوبوست
این تصور که طرفداران فورد موستانگ فقط باید نسخه 8 سیلندر آن را بخرند از دور خارج شده و هر فردی که تواناییاش را داشته باشد گزینه مدنظر خود را خریداری خواهد کرد. این موضوع به ویژه درباره نسخه دیفرانسیل عقب موستانگ اکوبوست با قیمت پایه حدود 32 هزار دلار صدق میکند. این خودرو 315 اسب بخار قدرت دارد که بیشتر از خروجی اکثر خودروهای رده میانی بازار است و درعینحال قیمت مناسبی هم دارد. موستانگ در حال حاضر تواناییهای زیادی در عبور از پیچها نشان میدهد.
نیسان 370Z
به دلیل دریفت ها و تیونینگ های سنگین، نسخههای دستدوم نیسان 370Z وضعیت جالبی ندارند مگر اینکه بتوانید نسخههای بسیار خوب را پیدا کنید. با قیمت حدود 12 هزار دلار میتوان این خودروی ژاپنی کارکرده با کیلومتر حدود 160 هزار کیلومتر را خریداری کرد. همچنین نسخههای کانورتیبل 370Z نیز وجود دارند اما اکثر طرفداران نسخه سقف ثابت را میخواهند. پیشرانه 6 سیلندر این خودرو 332 اسب بخار قدرت تولید میکند هرچند بهتر است از نمونههایی با کارکرد بالا دوری کرد. البته اگر خواهان کمی کابین لوکستر هستید میتوانید اینفینیتی G37 کوپه با سواری مشابه را خریداری کنید. همچنین 370Z نیسمو نیز وجود دارد که کمی گرانتر و البته جذابتر است.
بی ام و 330i E46
شاید آخرین نسل از بی ام و سری 3 که ابعاد مناسب و سواری واقعاً لذتبخش داشت نسل E46 بود. یکی از برجستهترین اعضای این خانواده 330i ZHP است که با پیشرانه 6 سیلندر 235 اسب بخاری عرضه شد و اولین سری 3 غیر M با گیربکس 6 سرعته دستی به شمار میرفت. این خودرو در عین قوی بودن سواری راحتی را ارائه میکرد هرچند فضای صندلی عقب آن کاملاً متوسط بود. هماکنون میتوان نسخههای بسیار خوب آن را با قیمت فراتر از 30 هزار دلار خریداری کرد.
تویوتا GR86/سوبارو BRZ
اگر علاقهای به میاتا ندارید میتوانید هموطنهای آن یعنی تویوتا GR86 و سوبارو BRZ را انتخاب کنید که از نظر قیمتی تقریباً در بازه مشابه میاتا قرار دارند. با مبلغ حدود 30 هزار دلار پشت فرمان خودرویی با پیشرانه 228 اسب بخاری مجهز به گیربکس دستی مینشینید. برخلاف MX-5 میتوان از فضای بیشتر صندلیهای عقب نیز استفاده کرد.
لکسوس IS 300
یکی دیگر از خودروهای دیفرانسیل عقب جذاب و ارزانقیمت اولین نسل لکسوس IS است که قابلیت اطمینان بالایی دارد. با قیمت کمتر از 10 هزار دلار میتوان IS 300 با کارکرد کمتر از 100 هزار کیلومتر را خریداری نمود. البته نگرانیهایی از نظر قطعات مربوط به سیستم تعلیق وجود دارد اما پیشرانه 6 سیلندر خانواده JZ تویوتا قابلیت اطمینان بالایی دارد. با کمی جستوجو میتوان خودروهای دیگر لکسوس همچون ES 2014 با پیشرانه 8 سیلندر را یافت که حدود 23 هزار دلار قیمت دارد و کارکردش نیز زیر 100 هزار کیلومتر است. IS 300 از پیشرانه 3 لیتری با قدرت 215 اسب بخار استفاده میکند.
پورشه باکستر
همانند مزدا RX-8، مردم از پورشه باکستر ارزانقیمت فراری هستند و مشکل اصلی به نشان پورشه و طراحی پیشرانه وسط آن مربوط میشود. همانطور که گفتیم خودروهای لوکس افت قیمت بالایی دارند و هزینههای نگهداری آنها نیز زیاد است اما یکی از خودروهای دیفرانسیل عقب جذابی که میتواند مدنظر قرار گیرد پورشه باکستر است. با قیمت حدود 16 هزار دلار میتوانید نسخههای کم کارکرد باکستر را پیدا کنید. این خودرو از پیشرانه 6 سیلندر 2.5 لیتری با 201 اسب بخار قدرت استفاده میکند.