پردرآمدترین خودروسازان بازار چین در سال 2024 را بشناسید

شنبه 13 بهمن 1403 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
5
با انتشار لیست پردرآمدترین خودروسازان بازار چین در سال 2024 مشخص شده است کمپانی‌های بی وای دی، مرسدس بنز و فولکس‌واگن رتبه‌های اول تا سوم را به...
تبلیغات

با انتشار لیست پردرآمدترین خودروسازان بازار چین در سال 2024 مشخص شده است کمپانی‌های بی وای دی، مرسدس بنز و فولکس‌واگن رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

به تازگی یک موسسه تحقیقاتی به نام سینا فاینانس لیستی از میزان درآمدهای حاصل از فروش خودروهای سواری خودروسازان فعال در چین طی سال 2024 را منتشر نموده است. بر اساس لیست پردرآمدترین خودروسازان بازار چین، شرکت بی وای دی بیشترین میزان درآمد از فروش خودروهای سواری بازار چین در سال قبل را به خود اختصاص داده و پس از آن نیز شرکت‌های مرسدس بنز و فولکس‌واگن قرار دارند. در جدول زیر 15 برند برتر با بیشترین درآمد در سال 2024 را مشاهده می‌کنید:

ردیف

نام خودروساز

متوسط قیمت هر خودروی فروخته شده (دلار)

درآمد حاصل از فروش محصولات (میلیارد دلار)

1

بی وای دی

16,700

58.1

2

مرسدس بنز

59,500

42.5

3

فولکس‌واگن

19,700

41.9

4

تویوتا

23,300

36.7

5

بی ام و

46,900

32.7

6

تسلا

33,800

22.3

7

آیتو

55,500

21.4

8

لی اتو

42,000

21.1

9

هوندا

20,800

17.8

10

جیلی

12,700

13.2

11

چری

14,600

10.4

12

لندرور

140,500

10

13

بیوک

25,400

9.9

14

نیو

47,200

9.7

15

چانگان

11,200

9

متوسط قیمت خودروهای فروخته شده بی وای دی در سال قبل 16.700 دلار بوده و این برند توانسته 3.49 میلیون دستگاه خودرو را به فروش برساند که به معنی درآمد بیش از 58 میلیارد دلاری است. از طرف دیگر با اینکه حجم فروش سالانه مرسدس بنز سه برابر کمتر از فولکس‌واگن بوده و فقط 710 هزار دستگاه خودرو را به مشتریان چینی تحویل داده اما قیمت بالاتر محصولات باعث شده مرسدس بنز با درآمد 42.5 میلیارد دلاری بالاتر از فولکس‌واگن قرار گیرد. متوسط قیمت محصولات فروخته شده فولکس‌واگن در سال قبل 19.700 دلار بوده و این خودروساز با فروش سالانه 2.13 میلیون دستگاهی به درآمد 41.9 میلیارد دلاری رسیده است.

شایان ذکر است شرکت‌های آیتو و لی اتو چین جزو 10 برند اول از نظر درآمد حاصل از فروش در سال 2024 بوده‌اند و شرکت‌های مشهور چینی از جمله جیلی، چری و چانگان را پشت سر گذاشته‌اند. آیتو بخشی از اتحاد حمل‌ونقل هوشمند هارمونی یا HIMA بوده و حدود 390 هزار دستگاه خودرو را با قیمت متوسط 55.500 دلار فروخته است. حجم فروش سال قبل لی اتو نیز به فراتر از 500 هزار دستگاه رسیده و با رشد فروش 33 درصدی، این برند توانسته درآمد خوبی را کسب کند. در واقع لی اتو اولین برند انرژی جدید چینی است که فروش بیش از 500 هزار دستگاهی را در یک سال به ثبت می‌رساند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.