9 سدان مطرح بازار ایران تا مرز 150 میلیون
9 سدان مطرح بازار ایران تا مرز 150 میلیون

9 سدان مطرح بازار ایران تا مرز 150 میلیون

سام کاویانی: این روزها در بازار خودروی کشورمان، توجه بسیاری از مشتریان به خرید سدان هایی با بهای نزدیک به رقم 150 میلیون تومان و یا کمتر از آن متمرکز شده است. عمده این سدان‌ها را می‌توان جایگزینی اقتصادی و ارزان‌تر برای آن دسته از نسخه‌های خارجی معروفی به شمار آورد که در این ایام دستکم بالای 300 میلیون تومان و یا بالاتر از آن برچسب خورده‌اند. در این میان، به نظر 9 نمونه از مدل سدان اعم از داخلی و یا مونتاژی از اقبال بیشتری نزد آحاد مشتریان وطنی برخوردارند. ما هم در اینجا معایب و مزایای آنها را تیتروار برای شما خوانندگان عزیز تشریح نمودیم.

چری آریزو 5 دنده‌ای لاکچری (1.5 لیتری طبیعی)

حدود قیمت در بازار: 154 میلیون تومان


نکات مثبت: طراحی مدرن و جوان‌پسند، کابین و صندوق عقب جادار، فرمان نرم، پیشرانه کم استهلاک، مونتاژ و رنگ‌آمیزی مناسب بدنه، ایمنی مناسب خودرو، آپشن های متنوع رفاهی

نکات منفی: شتاب ضعیف، ضرایب سبک گیربکس، سامانه ابتدایی و پر سروصدای فنربندی، نفوذ صدای پیشرانه به داخل کابین در دورهای بالا، سروصدای داشبورد در جاده‌های ناهموار، وفور پلاستیک‌های کم کیفیت در داخل کابین، قیمت گران، افت قیمت در نسخه‌های دست دوم

بسترن B30

حدود قیمت در بازار: 125 الی 130 میلیون


نکات مثبت: طراحی جذاب و اسپرتی، سواری نرم، فرمان نرم برقی، تعویض نرم گیربکس خودکار، کابین و صندوق عقب جادار، آپشن های متنوع رفاهی، کیفیت ساخت خوب، ایمنی مناسب

نکات منفی: شتاب ضعیف، ترمزهای نه‌چندان قوی، طرح بسیار قدیمی داشبورد و وفور پلاستیک‌های کم کیفیت در جای‌جای کابین، نفوذ زیاد صدای پیشرانه به داخل کابین، قیمت گران، خدمات پس از فروش نه‌چندان گسترده

دنا پلاس ساده (موتور EF7)

حدود قیمت در بازار: 100 الی 105 میلیون تومان


نکات مثبت: طراحی جذاب و با ابهت، فرم جذاب داشبورد، فضای جادار کابین و صندوق عقب، ترمزهای قوی، کلاچ نرم، مانور پذیری مناسب، کشش نسبتاً خوب، آپشن های رفاهی متنوع، خدمات پس از فروش گسترده

نکات منفی: تعویض نسبتاً سفت دسته دنده گیربکس، اشکالات برقی، نفوذ صدای باد و پیشرانه به داخل کابین در سرعت‌های بالا، کیفیت ناهمگون متریال مصرفی در کابین

جک J4

حدود قیمت در بازار: 98 الی 105 میلیون تومان


نکات مثبت: فنربندی نرم، گیربکس CVT هماهنگ با پیشرانه، شتاب مناسب و چابکی اولیه خودرو در قیاس با دیگر رقبای هم‌وطن، ترمزهای قوی، طرح نسبتاً جذاب داشبورد و فرمان

نکات منفی: طراحی نه‌چندان عامه‌پسند بدنه، کمبود برخی از آپشن های رفاهی، فضای کم برای سرنشینان بلندقد در قسمت عقب، عرضه نامنظم خودرو

 

پژو 207 صندوقدار

حدود قیمت در بازار: 115 الی 120 میلیون تومان


نکات مثبت: طراحی عامه‌پسند، فرمان نرم برقی، مونتاژ نسبتاً مناسب، هندلینگ خوب، ترمزهای قوی، آپشن های رفاهی متنوع، فرم جذاب داشبورد در قیاس با دیگر رقبای قیمتی، مصرف سوخت کم، خدمات پس از فروش گسترده، بازار خوب دست دوم

نکات منفی: تنش گیربکس خودکار در هوای گرم، شتاب اولیه نسبتاً کند، سروصدای داشبورد پس از مدتی کارکرد، پلاستیک کم کیفیت دور غربیلک فرمان، قیمت گران

رنو تندر 90 پلاس (دنده اتوماتیک)

حدود قیمت در بازار: 110 الی 115 میلیون تومان


نکات مثبت: کیفیت ممتاز ساخت، پیشرانه و گیربکس هماهنگ، فضای جادار کابین و صندوق عقب، بازار دست دوم مناسب، خدمات پس از فروش گسترده

نکات منفی: طراحی نه‌چندان زیبا، کمبود آپشن های رفاهی، تخلیه روغن گیربکس از گردگیر پلوس، سواری نه‌چندان راحت در بخش عقب

 

برلیانس H230 (دنده دستی)

حدود قیمت در بازار: 68 الی 75 میلیون تومان


نکات مثبت: کلاچ بسیار نرم، فرمان نرم و خوش دست، اتاق و صندوق جادار، پیشرانه کم استهلاک، شتاب نسبتاً خوب، قیمت مناسب در قیاس با رقبا، بازار دست دوم نسبتاً خوب

نکات منفی: طراحی نه‌چندان عامه‌پسند، داشبورد پلاستیکی و کم کیفیت، پایداری نامناسب خودرو در سرعت‌های بالا، نفوذ صدای پیشرانه در دورهای بالا، آپشن های کم رفاهی، کمبود و گرانی برخی از لوازم یدکی، مونتاژ نه‌چندان مناسب

 

برلیانس H330 (پیشرانه 1.65 لیتری و دنده اتوماتیک)

حدود قیمت در بازار: 115 الی 120 میلیون تومان

برلیانس H330


نکات مثبت: طراحی جذاب و شیک، ترمزهای قوی، پیشرانه کم استهلاک، صندوق عقب جادار، پایداری نسبتاً مناسب، فرمان خوش دست، بهبود خصوصیات پیشرانه 1.65 لیتری نسبت به نمونه 1.5 لیتری

نکات منفی: فنربندی نسبتاً ضعیف، دید کم بخش عقب، عملکرد ضعف جعبه دنده خودکار در حالت دستی، فضای نسبتاً کم برای سرنشینان بلندقد در عقب، کمبود و گرانی برخی از لوازم یدکی، مونتاژ نه‌چندان مناسب، سروصدای کابین پس از مدتی کارکرد

 

جیلی GC6 اکسلنت

حدود قیمت در بازار: 95 الی 100 میلیون تومان

جیلی GC6 نیو فیس


نکات مثبت: سواری نرم و راحت، گیربکس و پیشرانه نسبتاً هماهنگ، ترمزهای مناسب، طرح جذاب داشبورد و فرمان، کیفیت ساخت خوب

نکات منفی: طرح قدیمی و پیش پا افتاده قسمت عقب و بخش‌های کناری خودرو، شتاب نسبتاً ضعیف، کمبود برخی از تجهیزات رفاهی، نفوذ صدای پیشرانه به کابین در دورهای بالا، تعداد بسیار کم نمایندگی در سطح کشور

درباره نویسنده

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

مطالب مرتبط

29 دیدگاه

    1. - A M I R -
      سوابق: (595 دیدگاه) ,

      دقیقا زارت !
      مسخرس که باید کلی کار کنی تا بتونی با 150 میلیون سرمایه همچین ماشینایی رو بگیری که جز هزینه هیچی ندارن ؛
      مسخره تر اینه که تا همین پارسال با همین مقدار پول که معادل 34 هزار یورو میشد میتونستی تو آلمان یه بی ام و 640 مدل 2014 با کارکرد فقط 35 هزارتا بخری و الان با این مقدار پول تو همون آلمان میتونی یه سری 1 مدل 2014 با حداقل آپشن بخری …

      پاسخ
    2. Reza
      سوابق: (1002 دیدگاه) ,

      از 9 تا 6 تاش چینیه ، بقیش هم آهن قراضه هستش.

      پاسخ
    3. علی
      سوابق: (37 دیدگاه) ,

      یک فشار دیگه امریکا بیاره اینها میشن 200 میلیون تومان ! یک فشار دیگه بده میشن 300 میلیون تومان !

      پاسخ
      1. امین
        سوابق: (61 دیدگاه) ,

        عزیز برادر هیچ ربطی به آمریکا نداره. وقتی مسوولین بی لیاقت بالای سر صنعت خودرو و البته یه عده مافیا که فقط به منافع شخصی خودشون فکر میکنن بهتر این این نباید انتظار داشت.

        پاسخ
    4. Aston martin
      سوابق: (1347 دیدگاه) ,

      با این پول چن سال پیش میشد آزرا خرید.با گذاشتن این لیست تطحیر میکنی این قیمتای نانشروع رو پدال

      پاسخ
  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1777 دیدگاه) ,

    بنظر من همشون آشغال و هزار بار هِیف پول ،.

    اما جَک J4 خودرویی بهتر نسبت به بقیه به چشم میاد و از نزدیک دیده بودم ، بهتر از پژو ، دنا و باقی چینیها بود ، و جَک نشون داده که بهتر از باقی چینیها کار کرده .

    پاسخ
    1. مزدا
      سوابق: (1106 دیدگاه) ,

      چقد سدان های متنوع و با کیفیت داریم !!
      ما چقد خوشبختیم!!
      سدان های به روز دنیا با قیمت مفت تو ایران !!!
      اگه به اینا سدان میگید انتظار نداشته باشید دنیا بهمون نخندن😐😐

      پاسخ
    2. علی
      سوابق: (492 دیدگاه) ,

      یه جی۵ کارکرده یا آریوS300 دستی رو به همه اینها ترجیح میدم
      هرچند گزینه های قابل دفاعی نیستن ولی هرچه باشه ارزش خریدشون بیشتر از آریزو دستی ۱۵۰ تومنیه
      با نصف قیمتش میشه آریو دستی خرید
      و با دو سوم قیمتش یه جی۵ تمیز اتومات

      پاسخ
  2. بهراد
    سوابق: (487 دیدگاه) ,

    دسته دنده رو دیدم فک کردم دستکش بوکس بچس خخخخ

    پاسخ
  3. sina
    سوابق: (1772 دیدگاه) ,

    اقا کسی اگه اطلاعات یا تجربه مالکیت این ماشین ها رو داره با ما هم در میون بذاره لطفا
    خعلی ها از من می پرسن راجبشون ولی من هیچ اطلاعی ندارم متاسفانه 🙁

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (642 دیدگاه) ,

      همون خیلیا بدبختمون کردن و نمیزارن به حقمون برسیم

      پاسخ
  4. King918
    سوابق: (2439 دیدگاه) ,

    همشون با هم 50 تومن نمی ارزن …
    البته اون تندر 90 مجانی هم گرونه

    پاسخ
    1. Hassan
      سوابق: (35 دیدگاه) ,

      هیچکدوم به درد نمیخورن با این قیمتا و لی اگه من رو مجبور به انتخاب از بین اینا میکردن شاید ابتدا تندر و بعدش 207 روانتخاب میکردم .

      پاسخ
  5. MAHDI
    سوابق: (2525 دیدگاه) ,

    کیفیت کابین بسترنb30به شکل عجیبی پایین هستش. کاملاشکننده.ام جی360 نسبت به خودروهای این لیست قابل قبول تر بوداما خدمات پس از فروش خیلی ضعیفی داشت. برای یک خریدار چاره ای جز انتخاب نداره. یانخره بالین اینها انتخاب کنه کسی که ازسمندو405 و…. خسته شده

    پاسخ
  6. MAHDI
    سوابق: (2525 دیدگاه) ,

    عکس های جدیدترتویوتا سوپرا رو فرستادم دوستان

    پاسخ
  7. Mad.z.Max
    سوابق: (309 دیدگاه) ,

    جدی جدی به قیمته بالای صدمیلیون این خودروهای پوسیده ی قدیمی بنجل عادت کردیم…
    چقدر بده که ماها انقد زود به هر نوع فشار و سختی عادت میکنیم…

    پاسخ
  8. محمدامین مقدم
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    و همچنان خودروسازان منتظر رفیق رفقای دیرینه ی دلال خود هستند !

    پاسخ
    1. af.1024
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      دلال ها خودشونن برادر من، نمایندگی رسمی ساپیا سراتو رو اون زمانی که 114 تومن بود قیمت کارخونش، 165 تومن میفروخت; دقیقا با قیمت بازار. خودشون عرضه رو کم کردن به نمایندگی ها دستور افزایش قیمت دادن از اون طرف به دولت فشار میارن که میبینید ما نمیتونیم تولید کنیم قیمتا رفته بالا اگر مجوز افزایش قیمت بدین میتونیم تولید رو دوباره شروع کنیم دولتم که میترسه یه تعداد کارگر بیکار بشن و تجمعی چیزی پیش بیاد مجوز افزایش قیمت رو میده اونم در حد 5 درصد زیر قیمت بازار. بازاری که قیمتشو خود خودروساز با شبکه توزیعش تعیین میکنه و خودش میتونه کم و زیاد کنه قیمتشو هر وقت که بخواد. من و شما هم سرکاریم تو اینترنت دنبال اخباریم که سلطان خودرو فلان و دلال ها به همان….

      پاسخ
  9. سامان
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    سال بعد پراید تو این رنج قیمته… اینا هم تو رده ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون

    پاسخ
  10. AMANTE
    سوابق: (231 دیدگاه) ,

    یعنی چی بگم هر چی بگم کم گفتم.
    ولی به این فکر کنید اکثر این ماشین ها، ماشین هایی هستن برای افرادی در جهان که ساده ترین کار و کمترین درآمد رو دارن و بعد یک سال یا دو سال می تونن بخرنش.
    بعد تو ایران مثلا فردی که تو بانک کار می کنه با پنج شیش سال پول پیشش رو میده و میره تو قسط و آخر با هزار و یک منت ماشین رو تحویل میدن.

    پاسخ
  11. Think different
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    فقط اونجاش ک در مورد دنا پلاس گفته طراحی با ابهت وجذاب و فرم جذاب داشبورد اخه این اشغال به درد نخور تعریف داره ما خودمون این ماشینارو شاخ کردیم از ماس ک بر ماس دنا معمولی ک سمند بود گفتن چیکار کنیم چیکار نکنیم دادن یه بچه چند تا لگد بزنه بغلاش یکم بره تو واقعا انگار جای فرو رفتگی با دسته چیه این اخه
    از انصافم نباید گذشت فقط چراغای جلوش خوبه تو نکات منفی ام به این اشاره شده ک همشون تقریبا اشغالن و جای اشغال اشغالیه نه تو خونه یه ایرانی حیف اسم با ابهت و با عظمت ایران که ب گند کشیدیمش اشغال جم کن شدیم

    پاسخ
  12. امیر
    سوابق: (920 دیدگاه) ,

    باعث تاسفه واقعا…
    اما با این حال بین این اشغالا معقول تر از همه اول تندر هس بعدش دنا بقیش مفتشم گرونه

    پاسخ
  13. شاهین
    سوابق: (642 دیدگاه) ,

    یکی از مسئولین شرکت سایپا هم گفته که پراید باید 120 میلیون بشود …
    میدونم توان خرید همون پراید رو هم دارید ولی نکنید اینکارو
    اگه الانم 30 تومن پول پراید میدین نشون دهنده اینه که مغزتون 30 ریال ارزش داره
    یکم به خودتون احترام بزاریدو نزارید بهتون بخندن
    ماکه حرص میخوریم و خندمون نمیگیره نزارید جوون مرگ بشیم
    البته نا گفته نمونه امروز ملت رو میدیدم توی نمایشگاه خودرو اعتراض میکردن انقدرخوشحال شدم برای وضعیتشون که نگو. باشه که رستگار بشن حالا حالاها

    پاسخ
  14. مسعود
    سوابق: (212 دیدگاه) ,

    مزدا 3 مدل 88 یا ماکسیما مدل 84 رو ترجیح میدم

    پاسخ
  15. سیامک
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من بعد از تجربه خیلی از اینا آخرش به یه اوانته۸۸ رسیدم درسته اپشن کمی داره ولی خرابی تو کارش نیست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.