معرفی بهترین شاسی‌بلندهای شاسی مستقل حال حاضر دنیا

چهارشنبه 12 دی 1403 - 04:16
مطالعه 9 دقیقه
cadillac-escalade-v-by-hennessey
در مقاله پیش رو شما را با بهترین شاسی‌بلندهای شاسی مستقل یا بدنه روی فریم دنیا در سال 2024 آشنا خواهیم کرد.
تبلیغات

شاسی‌بلندهای شاسی مستقل یا بدنه روی فریم (نردبانی) خودروهایی سرسخت و خشن با توانایی‌های آفرود بالا هستند و درعین‌حال از فضایی مطلوب برای حمل تمامی اعضای خانواده و وسایل آن‌ها سود می‌برند. شاید گفتن این جمله اغراق باشد اما هیچ‌کدام از کراس اورهای فعلی بازار نمی‌توانند همه این ویژگی‌ها را یکجا ارائه کنند چراکه ساختار یکپارچه کراس اورها بیشتر مناسب مسیرهای جاده‌ای و هموار است و به همین خاطر در بخش آفرود و یدک کشی قافیه را به مدل‌های شاسی مستقل واگذار خواهند کرد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با بهترین شاسی‌بلندهای شاسی مستقل حال حاضر دنیا آشنا کنیم.

کپی لینک

بهترین شاسی‌بلندهای شاسی مستقل دنیا

کپی لینک

شورولت تاهو و سابربن 2025

اگر خانواده‌ای پرجمعیت دارید و یا می‌خواهید وسایل زیادی همچون تریلر یا قایق را حمل کنید شاسی‌بلندهای بدنه روی فریم شورولت جزو بهترین‌ها خواهند بود. با وجود سه ردیف صندلی، تاهو و سابربن فضای کافی برای یک سفر راحت را دارند. سابربن گزینه جادارتری است و از فاصله بین محوری و بدنه طویل‌تری سود می‌برد و به همین خاطر فضای بار بیشتری هم دارد. این دو خودرو از نظر تکنولوژی نیز در سطح بالایی قرار دارند به گونه‌ای که همه تریم های آن‌ها به‌صورت استاندارد با نمایشگر 17.7 اینچی و پشت آمپرهای 11 اینچی عرضه می‌شوند. پیشرانه‌های 8 سیلندر 5.3 و 6.2 لیتری با 355 و 420 اسب بخار قدرت در دسترس هستند و نمونه 6 سیلندر توربودیزل 305 اسب بخاری نیز وجود دارد. همه مدل‌ها از گیربکس 10 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کنند.

کپی لینک

جی ام سی یوکان و یوکان XL مدل 2025

باید دانست یوکان نیز اساساً از زیرساخت مشترکی با تاهو و سابربن سود می‌برد و به شاسی نردبانی، پیشرانه‌ها و سیستم تعلیق پسرعموهای خود مجهز است. البته کابین محصولات جی ام سی به ویژه در مدل‌های دنالی و دنالی اولتیمیت لوکس‌تر است. کابین این مدل‌ها پر از بهترین متریال و ویژگی‌هاست و می‌توانید از صندلی‌های جلو با تنظیم در 16 جهت لذت ببرید. سواری نرم یوکان و یوکان XL کاملاً جلب‌توجه می‌کند و پیشرانه‌ها نیز سر و صدای کمی دارند.

کپی لینک

کادیلاک اسکالید 2025

اسکالید از همان پلتفرم تاهو، سابربن و یوکان سود می‌برد اما از نظر لوکس بودن در سطح دیگری است. به منظور نمایش تعهد کادیلاک به کلاسی لوکس‌تر، اسکالید فاقد پیشرانه توربودیزل و نسخه بنزینی 8 سیلندر کوچک‌تر بوده و نسخه پایه آن از پیشرانه 6.2 لیتری 420 اسب بخاری و گیربکس 10 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. از طرفی امکان سفارش پیشرانه 6.2 لیتری سوپرشارژردار با خروجی 682 اسب بخار و صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 4.7 ثانیه‌ای نیز وجود دارد. این خودرو از نمایشگر 55 اینچی استفاده می‌کند و بنابراین فرصتی بی‌نظیر برای تماشای فیلم و سریال در داخل کابین خودرو مهیاست. لیست تجهیزات خودرو نیز بسیار بلند بالاست و شامل هر چیزی که تصور کنید می‌شود.

کپی لینک

فورد اکسپدیشن و اکسپدیشن مکس 2025

پاسخ فورد به شاسی‌بلندهای شاسی مستقل جنرال موتورز مدل اکسپدیشن است که برای مدل 2025 خود به‌روز شده و از در پشتی جدا سود می‌برد. همان‌طور که انتظار می‌رود نسخه مکس این خودرو از فضای بار و کابین زیادی سود می‌برد و یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های آن را می‌توان ظرفیت یدک کشی بالایی دانست که اکسپدیشن را وارد محدوده وانت پیکاپ ها می‌کند. اگرچه خبری از پیشرانه 8 سیلندر نیست اما نمونه 6 سیلندر 3.5 لیتری توربو با قدرت 400 یا 440 اسب بخار در دسترس است. یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک نیز نیرو را روانه چرخ‌ها می‌کند.

کپی لینک

تویوتا سکویا 2025

جدیدترین شاسی‌بلند فول سایز تویوتا باعث شده برخی افراد با خود فکر کنند چرا مردم به دنبال خرید این شاسی‌بلندهای شاسی مستقل و بزرگ هستند. سکویا 2025 خودرویی بزرگ است اما کابین آن به اندازه رقبا جادار به نظر نمی‌رسد. اگرچه فضای داخلی خودرو پذیرفتنی طراحی شده اما ما انتظار بیشتری از آن به ویژه در ردیف سوم صندلی‌ها و فضای بار داشتیم. البته سکویا جدید تمرکز ویژه‌ای روی لذت و هیجان دارد و به‌صورت استاندارد از پیشرانه 3.4 لیتری توربوی هیبریدی با 437 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. سکویا به پیشرانه 10 سرعته اتوماتیک مجهز است هرچند کمی تشنه بنزین به نظر می‌رسد.

کپی لینک

اینفینیتی GX80 مدل 2025

شاید جدیدترین نسل GX80 خیلی سر و صدا نکرده باشد اما جزو بهترین محصولات اینفینیتی است. با استفاده از پلتفرم کاملاً جدید، شاسی‌بلند فول سایز این برند کاملاً مدرن شده و بجای پیشرانه 8 سیلندر قدیمی پذیرای یک نیروگاه 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربوی جدید با 450 اسب بخار قدرت شده است. طراحی ظاهری خودرو نیز ظریف و درعین‌حال کاربردی بوده و کابین نیز لوکس کار شده است. از نظر تجهیزات و تکنولوژی نیز کمبودی وجود ندارد. QX80 کابین و فضای باری جادار دارد و سواری نرمی را ارائه می‌کند.

کپی لینک

لکسوس GX550 مدل 2025

یکی دیگر از شاسی‌بلندهای شاسی مستقل برجسته بازار لکسوس GX550 است که روی آفرود تمرکز ویژه‌ای داشته است. با استفاده از پلتفرم جدیدترین نسل لندکروزر و 4 رانر، لکسوس GX از نظر قابلیت‌های خارج از جاده فوق‌العاده عمل می‌کند. البته این خودرو در جاده نیز سواری خوبی دارد و پیشرانه 6 سیلندر 3.4 لیتری توئین توربوی جدید با 349 اسب بخار قدرت کار خود را به راحتی انجام می‌دهد. البته فضای کابین خودرو به اندازه رقبا جادار نیست و ردیف سوم آن تنگ است. هرچند از نظر کیفیت کابین و تجهیزات بکار رفته جای بحثی وجود ندارد.

کپی لینک

تویوتا لندکروزر پرادو 2025

اگر خواهان قابلیت آفرود لکسوس GX550 هستید اما بودجه کمتری دارید می‌توانید تویوتا لندکروزر پرادو را با حدود 10 هزار دلار قیمت کمتر بخرید. البته پرادو 2025 منحصراً با پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری توربوی هیبریدی که 326 اسب بخار قدرت دارد عرضه می‌شود اما همین پیشرانه می‌تواند صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 7.7 ثانیه‌ای را مهیا کند. با وجود سیستم چهار چرخ محرک فول تایم، دنده‌سنگین 2 سرعته، دیفرانسیل لغزش محدود تورسن، دیفرانسیل عقب قفل شونده و ارتفاع قابل‌توجه از سطح زمین، لندکروزر پرادو جدید در آفرود بسیار توانا ظاهر می‌شود. البته تکان‌های بدنه پرادو در جاده کمی بیشتر از لکسوس است هرچند به لطف گشتاور موتورهای برقی، خودرو در ترافیک‌های شهری سریع‌تر از واقعیت حس می‌شود.

کپی لینک

تویوتا 4 رانر 2025

نسل جدید 4 رانر به پلتفرم مشترک با پرادو مجهز است اما تأکید بیشتری روی آفرود دارد. خودروی موردبحث به‌صورت استاندارد دیفرانسیل عقب است اما سیستم چهار چرخ محرک را می‌توان سفارش داد که باید دستی فعال شود. با بررسی 4 رانر 2025 می‌توان فهمید که این خودرو گزینه ارزان تویوتا برای آفرود است و حدود 15 هزار دلار ارزان‌تر از لندکروزر پرادوست. در مجموع 4 رانر گزینه‌ای مطلوب برای افرادی با بودجه محدودتر خواهد بود.

کپی لینک

جیپ رانگلر 2025

چندین دهه است که جیپ روشی سنتی را برای تولید یکی از محبوب‌ترین خودروهای خود در پیش گرفته و متأسفانه همین موضوع باعث شده سواری رانگلر در جاده درخشان نباشد؛ اما مشتریان به این موارد آگاه هستند و درعین‌حال می‌دانند که سیستم‌های سنتی رانگلر در محیط‌های خشن و چالش‌برانگیز فوق‌العاده عمل می‌کنند. در اینجاست که فرمان و اکسل جلو توانایی باورنکردنی خود را به نمایش می‌گذارند. در واقع رانگلر جزو بهترین آفرودرها بین شاسی‌بلندهای شاسی مستقل دنیاست.

کپی لینک

فورد برانکو 2025

اگر خواهان رقیبی مدرن‌تر برای رانگلر هستید فورد برانکو را انتخاب کنید که ترکیب موفق‌تری از پرفورمنس جاده‌ای و آفرود را فراهم می‌سازد. با اینکه برانکو طراحی رترویی دارد اما زیر پوست خود مدرن شده و از اکسل جلوی مستقل بهره می‌برد. نسخه پایه پیشرانه 6 سیلندر 2.7 لیتری توئین توربوی برانکو 330 اسب بخار قدرت دارد اما در مدل رپتور 418 اسب بخار قدرت را ارائه می‌کند. با وجود گیربکس 10 سرعته اتوماتیک، برانکو رپتور در عرض 5.6 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد. برانکو در آفرود هم می‌درخشد و به همین خاطر تجهیزات متنوعی را ارائه می‌کند.

کپی لینک

مرسدس بنز G کلاس 2025

اگر به دنبال یک شاسی‌بلند بدنه روی فریم سنتی هستید اما می‌خواهید کابینی لوکس داشته باشد، باید بودجه بیشتری را در نظر بگیرید. جدیدترین نسل مرسدس بنز G کلاس با قیمت قابل‌توجه 149 هزار دلار در دسترس است و بجای پیشرانه 8 سیلندر از نیروگاه 6 سیلندر 3 لیتری هیبریدی با 443 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. حتی نسخه تمام برقی G کلاس با قدرت 579 اسب بخار نیز تولید شده است. البته می‌توان AMG G63 با پیشرانه 8 سیلندر 577 اسبی را نیز سفارش داد. G کلاس لوکس‌تر از اکثر شاسی‌بلندهای این لیست است و فضای کابین و بار خوبی نیز دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.