ارزان ترین خودروهای 6 سیلندر 2025؛ از تلوراید تا چروکی و پاسیفیکا

جمعه 26 بهمن 1403 - 08:30
مطالعه 5 دقیقه
54
این مقاله به معرفی ارزان ترین خودروهای 6 سیلندر خورجینی سال 2025 اختصاص دارد.

با اینکه اولین خودروی 8 سیلندر خورجینی تاریخ در سال 1905 تولید شده اما پیشرانه‌های دیگر در سال‌های بعد از آن پدیدار شده‌اند. بیوک لسابر 1962 اولین خودروی آمریکایی بود که از پیشرانه 6 سیلندر خورجینی استفاده کرد و برخی فاکتورهای کلیدی وجود داشتند که باعث شدند نیروگاه 6 سیلندر بیوک به پیشرانه‌ای خاص تبدیل شود. با وجود سه سیلندر در هر طرف و شکل دادن حرف V، پیشرانه 6 سیلندر خورجینی گزینه‌ای محبوب بوده است چراکه در مقایسه با پیشرانه 8 سیلندر خورجینی، هم از نظر طراحی راندمان بالایی داشته و هم سبک‌تر بوده و هم اینکه فضای کمتری را اشغال کرده است. طبیعی است که خودروهای اقتصادی و کوچک‌تر با پیشرانه‌های 3 و 4 سیلندر قیمت کمتری دارند و اگر بخواهید خودرویی 6 سیلندر انتخاب کنید باید بهای بیشتری بپردازید. البته چندین خودروی صفرکیلومتر با قیمت حدود 40 هزار دلار وجود دارند که به پیشرانه 6 سیلندر خورجینی مجهز هستند. در این مقاله ما هر نوع خودرویی با این نوع پیشرانه را خواهیم داشت و بنابراین فقط نباید دنبال خودروهای اسپرت بود.

کپی لینک

ارزان ترین خودروهای 6 سیلندر 2025

کپی لینک

کیا تلوراید LX مدل 2025

قیمت: 36,390 دلار

تلوراید شاسی‌بلند میان سایز و سه ردیفه کره‌ای است که از تجهیزات کامل و پیشرانه 6 سیلندر خورجینی سود می‌برد و ارزش بالایی در برابر مبلغ پرداختی دارد. کارشناسان تحت تأثیر فضای کابین زیاد آن قرار گرفته‌اند هرچند مصرف سوخت پیشرانه کمی بیش از حد انتظار بوده است. تلوراید با پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری 291 اسب بخاری عرضه می‌شود. البته جذاب‌ترین بخش تلوراید را می‌توان طیف وسیع سیستم‌های کمک‌راننده حتی در تریم پایه دانست که شامل مواردی همچون ترمز اضطراری خودکار، تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی است.

کپی لینک

جیپ گرند چروکی لاردو A مدل 2025

قیمت: 36,495 دلار

گرند چروکی اولین بار در سال 1992 معرفی شد و از همان زمان تاکنون عملکرد مطلوبی داشته است و حالا در پنجمین نسل خود قرار دارد. افرادی که خواهان شاسی‌بلندی پنج نفره با پرفورمنس قابل‌احترام هستند گرند چروکی را گزینه مناسبی خواهند یافت. با وجود پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری 293 اسب بخاری، شاسی‌بلند جیپ پرفورمنس خوبی دارد هرچند مصرف سوخت آن بالاست. پیشرانه 6 سیلندر پنتاستار در سال 2011 معرفی شده و در برندهای زیادی از جمله کرایسلر، دوج و جیپ بکار رفته است.

کپی لینک

هیوندای پالیسید SE مدل 2025

قیمت: 36,800 دلار

پالیسید در سال 2020 و به عنوان شاسی‌بلندی سه ردیفه که ظاهری لوکس را با قیمتی اقتصادی ترکیب کرده بود عرضه شد. از آن زمان تاکنون چیز زیادی تغییر نکرده و پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری تنفس طبیعی پالیسید همچنان 291 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. از جمله ویژگی‌های پیشرانه این خودروی کره‌ای می‌توان به سیکل آتکینسون آن اشاره کرد که زمان‌بندی پیشرانه را تغییر می‌دهد. مزیت این کار مصرف سوخت بهتر است. جدای از پیشرانه، جذاب‌ترین ویژگی پالیسید را می‌توان تجهیزات لوکسی دانست که معمولاً در این بازه قیمتی یافت نمی‌شوند. برای مثال نمایشگر لمسی 12.3 اینچی، درگاه‌های USB در ردیف دوم، دیلایت های LED و... جزو تجهیزات شاسی‌بلند هیوندای هستند.

کپی لینک

فورد F-150 XL مدل 2025

قیمت: 37,065 دلار

تنها شاسی‌بلندها نیستند که در لیست ارزان ترین خودروی 6 سیلندر خورجینی 2025 قرار دارند چراکه پرفروش‌ترین وانت پیکاپ آمریکا یعنی فورد F-150 نیز از این پیشرانه استفاده کرده و قیمت مناسبی دارد. تریم XL این وانت به نیروگاه 6 سیلندر 2.7 لیتری مجهز است و 325 اسب بخار قدرت دارد. برخلاف خودروهای قبلی، پیشرانه F-150 دارای دو توربو بوده و هم شتاب خوبی دارد و هم از نظر مصرف سوخت کلی بهینه عمل کرده است.

کپی لینک

هوندا ریجلاین اسپرت مدل 2025

قیمت: 40,150 دلار

ریجلاین به عنوان تنها وانت پیکاپ هوندا از سال 2006 تاکنون در بازار حضور دارد. این خودرو از پیشرانه 3.5 لیتری با 280 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. پیشرانه 6 سیلندر هوندا از تزریق مستقیم سود می‌برد و پرفورمنس چابک و راندمان بالا را با یکدیگر ترکیب کرده است. با اینکه ریجلاین طراحی جذابی دارد اما تیپ تریل اسپرت آن توانایی آفرود مشابه رقبا را ندارد؛ اما ریجلاین اسپرت با سیستم چهار چرخ محرک و هدایت گشتاوری عرضه می‌شود و در هوای نامساعد توانایی‌های بهتری خواهد داشت. مدیریت کشش هوشمند نیز جزو دیگر ویژگی‌های وانت موردبحث است.

کپی لینک

کرایسلر پاسیفیکا سلکت مدل 2025

قیمت: 42,450 دلار

نهایتاً به آخرین خودرو در لیست ارزان ترین خودروهای 6 سیلندر خورجینی 2025 می‌رسیم که یک مینی ون است. پاسیفیکا اولین بار در سال 1983 عرضه شد و برخی ویژگی‌ها همچون درهای کشویی به نماد آن تبدیل شدند. با اینکه پاسیفیکا در ابتدا حالتی شبیه شاسی‌بلندها و کراس اورها داشت اما در ادامه به یک مینی ون بدل گردید. پاسیفیکا از همان پیشرانه 6 سیلندر گرند چروکی استفاده می‌کند هرچند قدرت کمتری دارد. یکی از جذابیت‌های این خودرو را می‌توان صندلی‌هایی دانست که فضای بار زیادی را فراهم می‌سازند. در تیپ سلکت این خودرو ویژگی‌هایی همچون صندلی‌های جلو و فرمان گرم شونده وجود دارند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.