هزینه‌های مالکیت خودروی برقی ارزان‌تر از خودروی بنزینی است

سه‌شنبه 8 شهریور 1401 - 16:30
مطالعه 4 دقیقه
electric-car
پیش از این گفته می‌شد که خرید خودروی برقی در طول زمان مقرون‌به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر از مدل بنزینی خواهد بود، اما مطالعه‌ی جدید می‌گوید در شرایط...
تبلیغات

پیش از این گفته می‌شد که خرید خودروی برقی در طول زمان مقرون‌به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر از مدل بنزینی خواهد بود، اما مطالعه‌ی جدید می‌گوید در شرایط واقعی هزینه‌های مالکیت خودروهای برقی ارزان‌تر از خودروهای بنزینی است.

معمولا کارشناسان می‌گویند حتی اگر خودروهای برقی هزینه‌های اولیه بالاتری داشته باشند، در دراز مدت نسبت به خودروهای بنزینی باعث صرفه‌جویی خواهند شد. به گزارش electrek، این موضوع اساساً به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌های سوخت و تعمیر و نگهداری است و در بیشتر موارد ثابت شده است. با این حال، مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد که داشتن نسخه الکتریکی یک خودرو در واقع ارزان‌تر از نسخه بنزینی آن است که از اولین پرداخت ماهانه شروع می‌شود.

مطالعه‌ی کنونی که توسط Electrek پوشش داده شده است، تجزیه و تحلیل موسسه Energy Innovation از خودروهای الکتریکی در مقابل هزینه خودروهای بنزینی در هر ایالت آمریکا بود. در این مطالعه هزینه‌های مالی خودرو (پرداخت ماهیانه)، سوخت، تعمیر و نگهداری، بیمه و سایر هزینه‌های خودروی الکتریکی لحاظ شده است و حتی شامل اعتبارات مالیاتی خودروهای برقی و مشوق‌های دولتی هم می‌شود.

اساساً، مطالعه فراتر از هزینه معمول مالکیت ۱۲ ماهه یا مدل هزینه مالکیت بلندمدت است. در عوض، مجموع هزینه‌های ماهانه را در یک دوره مالی ۶ ساله تقسیم می‌کند تا مشخص شود که داشتن خودروی برقی در مقایسه با خودروی بنزینی به صورت ماهانه چقدر هزینه دارد.

بخش جالب مطالعه این است که کدام خودروها انتخاب شدند. تقریباً در هر موردی، به‌جای انتخاب خودروهای برقی هدفمند در مقابل خودروهای مشابه بنزینی، مدل‌هایی انتخاب شده‌اند که هم با پیشرانه‌های بنزینی و هم پیشرانه برقی در دسترس هستند.

دلیل احتمالی پشت این تصمیم باید منطقی باشد؛ این یک مقایسه بسیار برابرانه ایجاد می‌کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر در مطالعه از خودروهای برقی مانند تسلا مدل Y و کیا EV6 یا شورلت بولت استفاده شده بود، نتایج می‌توانست متفاوت باشد و ما نمی‌توانیم درباره‌ی چگونگی آن حدس بزنیم.

می‌توان گفت که اعتبار مالیاتی ۷،۵۰۰ دلاری فدرال برای خودروی برقی تفاوت زیادی در اینجا ایجاد می‌کند. نتایج ممکن است برای خودروهای برقی که دیگر واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی نیستند، متفاوت باشد و بسیاری از خریداران در وهله اول به سادگی قادر به استفاده از اعتبار نیستند. در نهایت، هیچ تضمینی وجود ندارد که اعتبار مالیاتی در آینده باقی بماند.

به هر حال، مدل‌های مورد استفاده برای مطالعه به شرح زیر است:

فورد F-150 XL در مقابل فورد F-150 لایتنینگ پرو

هیوندای کنا SEL در مقابل هیوندای کنا الکتریک SEL

هیوندای کنا لیمیتد در مقابل هیوندای کنا الکتریک لیمیتد

کیا نیرو EX پریمیوم در مقابل کیا نیرو برقی EX پریمیوم

نیسان ورسا S ایکس‌ترونیک CVT در مقابل نیسان لیف

ولوو XC40 اینسکریپشن در مقابل ولوو XC40 ریچارج پلاس

مقایسه هزینه‌های این خودروهای رقیب بنزینیی و برقی ثابت کرد که برای اکثر مدل‌ها در اکثر ایالت‌ها، خودروهای برقی ماه به ماه ارزان‌تر بودند. علاوه بر این، همه خودروهای برقی از نظر کل هزینه مالکیت ارزان‌تر از همتایان بنزینی خود هستند.

همان‌طور که می‌بینید، در هر مقایسه‌ای به غیر از نیسان لیف (و برخی ممکن است در مورد لایتنینگ استدلال کنند)، خودروهای رقیب اساساً همان خودرو با پیشرانه متفاوت هستند. با این اوصاف، نسخه‌های مختلف خودروها دارای مجموعه‌های استاندارد و ویژگی‌های اضافی متفاوتی هستند؛ بنابراین هنوز دقیقاً یکسان نیستند. به خاطر داشته باشید، تمام خودروهای برقی فوق واجد شرایط دریافت ۷،۵۰۰ دلار اعتبار مالیاتی هستند و این مورد در نتایج لحاظ شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.