مطالعه قابلیت اطمینان خودروها جی‌دی پاور 2025، صدرنشینی لکسوس و بیوک

شنبه 27 بهمن 1403 - 14:01
مطالعه 3 دقیقه
JD-Power-5
در جدیدترین مطالعهٔ قابلت اطمینان خودروهای سه‌ساله جی‌دی پاور، مشکلات خودروها افزایش قابل‌توجهی داشته که ناشی از چالش‌های دوران کرونا است.
تبلیغات

هرچند جهان از دوران کرونا فاصلهٔ زیادی گرفته ولی صنعت خودروسازی همچنان با تأثیرات ماندگار این همه‌گیری جهانی خصوصاً در مورد قابلیت اطمینان خودروها دست‌وپنجه نرم می‌کند. مشکلات دوران کرونا مثل اختلال در زنجیرهٔ تأمین قطعات، کمبود نیم‌رسانا و کسری نیروی کار همچنان گریبان گیر خودروسازان است و جدیدترین مطالعهٔ جی‌دی پاور نشان می‌دهد این مشکلات به قابلیت اطمینان خودروها لطمه‌ای جدی زده است. به گفتهٔ جی‌دی پاور، تعداد مشکلاتی که خودروهایی با عمر سه سال گزارش شده به بالاترین سطح از سال 2009 رسیده است.

جی‌دی پاور در جدیدترین مطالعهٔ قابلیت اطمینان سه‌سالهٔ خود، خودروهای مدل 2022 در سراسر آمریکا را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار داده و قابلیت اطمینان را بر اساس تعداد مشکل در هر صد خودرو (PP100) اندازه‌گیری کرده است. میانگین قابلیت اطمینان کل خودروسازان به 202 مشکل در هر صد خودرو رسیده که کاهش 6 درصدی قابلیت اطمینان را نسبت به مطالعهٔ سال گذشته نشان می‌دهد که در مورد خودروهای مدل 2021 بود. برای دومین سال پیاپی، مشکلات اتصال اندروید اتو و اپل کارپلی در صدر لیست شکایات مالکین قرار گرفته است. نصف مشکلاتی که مالکین خودروها در این مطالعه اظهار داشته‌اند مربوط به همین سیستم‌ها بوده است. به گفتهٔ جی‌دی پاور، بسیاری از خودروهای مدل 2022 در زمان اختلال شدید زنجیرهٔ تأمین قطعات و کمبود پرسنل ساخته شده‌اند که احتمالاً یکی از دلایل افزایش مشکلات بوده است.

بااین‌حال، در همین شرایط هم برخی خودروسازان بهتر عمل کرده و برخی پیشرانه‌ها قابل‌اعتمادتر بوده‌اند. مشکلات خودروهای الکتریکی در این مطالعه 33 PP100 کمتر شده و حالا این خودروها پس از مدل‌های هیبریدی با 199 PP100 و خودروهای درون‌سوز با 200 PP100 در رتبهٔ سوم قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر، خودروهای پلاگین‌هیبریدی بیشترین مشکلات را داشته‌اند. در بین خودروسازان نیز لکسوس و بیوک به ترتیب با 140 و 143 مشکل در هر صد خودرو، بهترین عملکرد را داشته‌اند. مزدا، تویوتا، کادیلاک، شورلت، جی‌ام‌سی، پورشه، ب‌ام‌و، مینی، کیا و هوندا هم دیگر خودروسازانی هستند که قابلیت اطمینانی بالاتر از میانگین داشته‌اند. قابل‌اعتمادترین خودروی این مطالعه هم تویوتا آوالون بوده است.

از سوی دیگر، چندین برند بزرگ با مشکلاتی بیشتر از حد متوسط مواجه بوده‌اند. فولکس‌واگن با 285 مشکل در هر صد خودرو، بدترین عملکرد را داشته و پس‌ازآن کرایسلر با 282، جیپ با 275، آئودی با 273 و لندروور با 270 رتبه‌های آخر جدول را پر کرده‌اند. با وجود اوضاع نا به سامان قابلیت اطمینان خودروها، یکی از مدیران جی‌دی پاور گفته است:

هرچند افزایش مشکلات خودروها در مطالعهٔ امسال ممکن است برای خودروسازان و مالکین خبر بدی باشد ولی باید به یاد داشته باشیم که در این مطالعه، خودروهای سه سال پیش بررسی شده‌اند که در زمان اختلالات بزرگ صنعت خودروسازی ساخته شده‌اند.

به‌عبارت‌دیگر، از خودروهایی که در میانهٔ یک کابوس لجستیکی از خط تولید خارج شده‌اند نباید انتظار تجربه‌ای بدون مشکل را داشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.