در مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ جیدی پاور ۲۰۲۵، لکسوس و نیسان بهترین عملکرد را داشتهاند درحالیکه آئودی و ولوو در قعر جدول جای گرفتهاند.
موسسه جیدی پاور گزارش سالانه مطالعه کیفیت اولیه را برای سال ۲۰۲۵ منتشر کرده است. این مطالعه که اکنون در چهلمین سال خود قرار دارد، بازخورد بیش از ۹۲ هزار خریدار خودروهای مدل ۲۰۲۵ را جمعآوری کرده و از آنها درباره مشکلات تجربهشده در ۹۰ روز اول مالکیت سؤال کرده است. شرکتکنندگان در بازه زمانی ژوئن ۲۰۲۴ تا می ۲۰۲۵ به ۲۲۷ پرسش در زمینههای مختلف ازجمله موتور، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، کیفیت کابین و تجربه رانندگی پاسخ دادند. درحالیکه برندهای لوکس معمولاً در زمینه قابلیت اطمینان عملکرد برجستهای ندارند، لکسوس با ۱۶۶ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو در صدر رتبهبندی قرار گرفت.
در مقابل، سایر خودروسازان لوکس عملکرد ضعیفتری داشتند و آئودی با ۲۶۹ مشکل در جایگاه آخر ایستاده است. ولوو با ۲۵۸ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو، تنها اندکی بهتر عمل کرد و در رتبه ماقبل آخر قرار گرفت. اختلاف قابلتوجهی بین نیسان و اینفینیتی مشاهده میشود. نیسان بهعنوان یک برند غیرلوکس با تنها ۱۶۹ مشکل، در رتبه دوم قرار گرفته درحالیکه برند لوکس اینفینیتی با ۲۴۲ مشکل در نزدیکی انتهای جدول خودنمایی میکند. میانگین مشکلات در سال جاری ۱۹۲ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو بود که نسبت به ۱۹۴ مشکل سال گذشته بهبود اندکی نشان میدهد. بسیاری از برندهای لوکس عملکردی پایینتر از میانگین داشتند، بهاستثنای لکسوس (رتبه ۱)، جگوار (رتبه ۴)، بیوک (رتبه ۹)، جنسیس (رتبه ۱۰) و پورشه (رتبه ۱۳).
تنها یک برند بیش از آئودی مشکل داشته که ریویان با ۲۶۹ مشکل است. بااینحال، این استارتاپ آمریکایی به دلیل عدم تطابق با معیارهای مطالعه، در رتبهبندی نهایی جای نگرفته است. تسلا نیز با ۲۰۰ مشکل، همرده با کادیلاک و تویوتا بود ولی به همان دلیل ریویان در رتبهبندی نهایی گنجانده نشد. عملکرد ضعیف تویوتا در مقایسه با میانگین، شگفتآور است. همچنین دیدن مزدا با ۲۲۵ مشکل، همرده با فولکسواگن، کمی غافلگیرکننده است. البته این مطالعه تنها ۹۰ روز اول مالکیت را پوشش میدهد و معیاری برای قابلیت اطمینان بلندمدت نیست. جیدی پاور اشاره میکند که خودروهای لوکس معمولاً مشکلات بیشتری نسبت به خودروهای غیرلوکس دارند. خودروهای پلاگینهیبریدی نسبت به خودروهای الکتریکی مشکلات بیشتری ایجاد میکنند و مدلهای کاملاً جدید معمولاً نسبت به نسخههای قبلی خود مشکلات بیشتری دارند.
این مطالعه تنها به قابلیت اطمینان محدود نیست، بلکه سایر مشکلات گزارششده توسط مالکان را نیز در برمیگیرد. برای مثال، جیدی پاور به نارضایتی روزافزون از کنترلهای لمسی سیستم تهویه اشاره میکند که بسیاری از رانندگان آن را غیرکاربردی میدانند. شکایت دیگر درباره جا لیوانیها است که اغلب نمیتوانند انواع مختلف لیوانها و بطریها را بهخوبی نگه دارند. بازگردیم به آئودی که به نقاط ضعف خود، حداقل در زمینه کیفیت کابین، اذعان کرده است. اسکار دا سیلوا مارتینز، رئیس بخش ارتباطات محصول و فناوری آئودی، در مصاحبه اخیر خود اظهار داشت:
ما در گذشته قطعاً در زمینه کیفیت عملکرد بهتری داشتهایم، اما دوباره به آن سطح خواهیم رسید.
در همین حال، در بخش خودروها، پورشه ۹۱۱ بهترین عملکرد را داشته و با کمترین مشکلات در ۹۰ روز اول مواجه بوده است.
Cehx
۱۰ تیر ۱۴۰۴جایگاه جگوار متعجبم کرد
N-SK
۱۰ تیر ۱۴۰۴حرف از کیفیت شه نه اروپایی اثری ازش هست نه آمریکایی، ما ژاپنی فن ها به دعوای اروپایی فن و آمریکایی فن در سایت خندمون میگیره.
JDM سابق
۱۰ تیر ۱۴۰۴جگوار چهارم تویوتا بیستم
فکر کنم جنگ ۱۲ روزه روی اونا هم تاثیر گذاشته
R@min
۱۰ تیر ۱۴۰۴چرا برندهایی که تو شرف ورشکستگی هستن یهو اومدن بالا ؟!!
Taha Ayoobi
۱۰ تیر ۱۴۰۴یادمه جیدی پاور از قدیما یه مقدار بازی بازی میکرد با نتیجه
JDM سابق
۱۰ تیر ۱۴۰۴چون توی چند سال کیفیت یک مدل یا یک برند مشخص میشه
اینا رفتن تازه کیفیت اولیه رو برآورد کردن
امکان داره یه محصول کیفیت اولیه خوبی داشته باشه ولی تو دراز مدت روزگارتو سیاه و کبود کنه
R@min
۱۰ تیر ۱۴۰۴همون قضیه شارژ رسانه هست با این اخبار میخوان مشتری بکشونن سمت خودشون.
Taha Ayoobi
۱۰ تیر ۱۴۰۴دقیق
هادی
۱۰ تیر ۱۴۰۴تویوتا ضعیف بوده ؟؟؟؟
اونوقت نیسان که در آستانه ی ورشکستگیه و محصولات اش کاملا افت کیفیت داشتن نسبت به سال های قبل ، رفته جایگاه دوم !
Nismo
۱۰ تیر ۱۴۰۴بعد چجوریه که زیر برند لوکس نیسان که میشه همون اینفینیتی رتبه آخره؟
یا لکسوس که در واقع زیر برند لوکس تویوتا هست رتبه اوله خودِ تویوتا وسطهاست؟
JDM سابق
۱۰ تیر ۱۴۰۴بالا توضیح دادم.
عجله نکن نیسمو جان
منتظرم یه پست درخور پیدا کنم تا مطلب موردنظرت رو کامنت کنم
هنری فورد
۱۰ تیر ۱۴۰۴صنعتِ بی نقصِ ژاپن
Taha Ayoobi
۱۰ تیر ۱۴۰۴جالبه
NISSAN
۱۰ تیر ۱۴۰۴آروزی دیدن چنین روزی رو داشتم که نیسان نسبت به رقیبش(تویوتا) برتر باشه و آرزوم برآورده شد…
واقعا از شدت خوشحالی نمیدونم چی کار کنم…..
KOP
۱۰ تیر ۱۴۰۴فولکس واگن و آئودی چیزی که کاشتند برداشت میکنند، مشتری را با افت تدریجی محصولات و مواد مثل پلاستیک براق طرح پیانویی که یک ماه دوم نمیاره و یکروز تمیز نمیمونه و دکمه های خازنی پر دردسر و الان کنترل های تمام لمسی مایوس کرد.
من استفاده کننده محصولاتشون بودم ، اما برای انتخاب بعدی باید به سراغ BMW قبل از فیس لیفت که تمام لمسی نیستند برم.
کنترلر غیر لمسی باید به خودرو ها برگرده