تسلا پرفروش ترین برند لوکس بازار خودروی آمریکا در سال 2022

پنج‌شنبه 27 مرداد 1401 - 03:51
مطالعه 3 دقیقه
from-left-tesla-model-s-tesla-model-3-tesla-model-x-and-tesla-model-y
تسلا عنوان پرفروش ترین برند لوکس بازار خودروی آمریکا را به دست آورده و تقاضا برای محصولات این خودروساز در نیمه اول سال 2022 صعودی بوده است. در...
تبلیغات

تسلا عنوان پرفروش ترین برند لوکس بازار خودروی آمریکا را به دست آورده و تقاضا برای محصولات این خودروساز در نیمه اول سال 2022 صعودی بوده است. در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن سال جاری، این خودروساز 228989 دستگاه از خودروهای خود را در آمریکا به فروش رسانده که نسبت به فروش 142543 دستگاهی نیمه اول سال 2021 رشد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. این امر باعث شده تسلا بالاتر از برند بی ام و پرفروش ترین برند لوکس بازار آمریکا لقب گیرد. ژرمن‌ها در نیمه اول امسال فروش 157838 دستگاهی داشته‌اند که نسبت به فروش 180783 دستگاهی شش‌ماهه اول پارسال حاکی از افت 13 درصدی است.

به گزارش carscoops، یک پله پایین‌تر از بی‌ام‌و برند ژاپنی لکسوس با فروش 133616 دستگاهی قرار دارد که فروش آن نیز نسبت به رقم 164822 دستگاهی سال 2021 پایین آمده است. در رتبه‌های بعدی مرسدس بنز با فروش 133520 دستگاه (فروش شش ماه پارسال برابر با 155878 دستگاه) و آئودی با فروش 83473 دستگاه (فروش شش ماه پارسال برابر با 124403 دستگاه) قرار دارند.

بدون تعجب باید دانست تسلا همچنان به یکه‌تازی در بازار خودروهای الکتریکی ادامه می‌دهد و 68 درصد این بازار را در اختیار دارد. تسلا مدل Y در شش ماه ابتدایی امسال پرفروش ترین خودروی الکتریکی بوده و به خانه 103215 نفر راه یافته است. یک پله پایین‌تر تسلا مدل 3 با فروش 97075 دستگاهی قرار دارد و رتبه‌های بعدی به فورد موستانگ مک ای با فروش 18399 دستگاه، تسلا مدل S با فروش 15317 دستگاه، تسلا مدل X با فروش 13382 دستگاه و هیوندای آیونیک 5 با فروش 13200 دستگاه اختصاص دارند.

آمار و داده‌ها نشان می‌دهند میزان فروش خودروهای الکتریکی فورد نسبت به سال قبل 2 برابر شده و کیا نیز به لطف عرضه خودروی EV6 رشد فروش 6 برابری را ثبت کرده است. فروش خودروهای الکتریکی هیوندای 150 درصد بیشتر شده و پولستار نیز رشد فروش 8 برابری را به دست آورده است. همچنین محصولات بدون آلایندگی آئودی نیز رشد 16 درصدی داشته‌اند. یکی از تحلیلگران صنعت خودرو می‌گوید:

این ارقام نشان می‌دهند مصرف‌کنندگان آمریکایی بیش از پیش از متوجه می‌شوند که خودروهای الکتریکی بسیار خوبی وجود دارند که البته ساخت تسلا نیستند. انتظار می‌رفت تسلا رشد قابل‌توجهی داشته باشد اما نکته هیجان‌انگیز اینکه فروش محصولات الکتریکی خودروسازان مطرح نیز بسیار بیشتر شده است.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.