هفته نامه

۱۰ خودروی شرکتی برتر دنیا کدامند؟

در بسیاری از کشورها، شرکت‌ها به کارمندان خود خودروهای شرکتی را به عنوان مزایا ارائه می‌دهند؛ در این مقاله فهرستی از ۱۰ خودروی شرکتی برتر را ارائه می‌دهیم که مدل‌های برقی و پلاگین هیبریدی در آن حضور دارند.


خودروهای شرکتی همیشه یکی از مزایا و شیرین‌کننده‌ها برای ثبت‌نام در شغل جدید به شمار می‌روند. با این حال، افزایش مالیات در سال‌های اخیر به این معنی است که بسیاری از کاربران چنین خودروهایی را به نفع جایگزین‌های نقدی کنار گذاشته‌اند. اما با توجه به اینکه دولت‌ها مایل به حفظ محیط زیست و هوای پاک هستند، هم‌اکنون مشوق‌های زیادی برای ثبت‌نام و خرید مجموعه‌ای از خودروهای شرکتی وجود دارد، البته اگر مایل به استقبال از برق‌سازی خودروها هستید.

برخی ممکن است بپرسند، بهترین خودروها برای کاربران تجاری کدام هستند؟ در این‌جا ما فهرست علاقه‌مندی‌های وب‌سایت اتوکار را در ۱۰ دسته، از سوپرمینی‌ها گرفته تا خودروهای شاسی‌بلند و مدل‌های بین آن‌ها ارائه می‌دهیم. همه‌ی آن‌ها از امتیاز کم مزایا در نوع یا BiK (درصدی از ارزش خودرو که بر آن مالیات تعلق می‌گیرد) بهره می‌برند، اما هنوز هم برای رانندگی عالی هستند.

مزایا در نوع (BIK) به هرگونه منفعت غیرنقدی ارزش پولی گفته می‌شود که کارفرما برای کارمند خود ارائه می‌کند. از جمله این مزایا می‌توان به خودروی شرکتی یا هزینه‌ی سفر و ایاب و ذهاب و سایر موارد اشاره کرد. مزایای شغلی ارزش پولی دارند، بنابراین به عنوان درآمد مشمول مالیات تلقی می‌شوند. به عبارت دیگر، مزایا در نوع (یا BIK) مالیاتی است بر کارمندانی که مزایایی اضافه بر حقوق خود دریافت می‌کنند. اگر خودروی شرکتی برای استفاده شخصی دارید، باید سهم BIK یا مالیات خودروی شرکتی را بپردازید.

هر خودرو دارای درصد BIK خاصی است. این درصد براساس میزان انتشار دی‌اکسیدکربن و مقدار P11D محاسبه می‌شود. ارزش P11D فهرست قیمت خودرو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و هرگونه هزینه‌ی تحویل است، اما شامل هزینه ثبت‌نام اولیه یا مالیات جاده نمی‌شود. هر آپشن کارخانه‌ای که روی خودرو نصب شده باشد، در فهرست قیمت و بنابراین ارزش P11D لحاظ می‌شود.

 

کراس‌اور کامپکت

خودروی شرکتی / company car رنجرور ایوک

رنجرور ایوک P300e تیپ SE: رنجرور با عرضه نسخه اصلی ایوک (Evoque)، گوی سبقت را از رقبا ربوده است، درحالی‌که نسل دوم آن هم‌چنان در رقابت با سایر محصولات این کلاس، قدرتمند ظاهر می‌شود. ایوک خودرویی شیک و پیچیده است و رانندگی کردن با آن بسیار خوب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. کافی است به آن نگاه کنید و در داخل خودرو بنشینید؛ به‌زودی می‌فهمید که حال و هوای لوکس و تطبیق‌‌پذیری با مدل‌های بزرگتر ساخت رنجرور را در اندازه‌ای کوچکتر و قابل کنترل‌تر ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، ورود نسخه‌ی P300e پلاگین هیبریدی به بازار، آن را برای انتخاب‌کنندگان خودروهای شرکتی بسیار جذاب‌تر کرده است. ترکیب فوق‌العاده پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری سه سیلندر بنزینی و موتور الکتریکی، دستیابی به ۵۵ کیلومتر (۳۴ مایل) ظرفیت پیمایش الکتریکی و ۴۴ گرم در کیلومتر انتشار دی‌اکسیدکربن، نرخ ۱۱ درصدی BiK را نوید می‌دهد. افرادی که نرخ پایین‌تری دریافت می‌کنند با حداقل صورت‌حساب مالیاتی ۹۸۱ پوندی مواجه می‌شوند، اما برخی افراد با خرید نسخه‌ی HSE توانسته‌اند ۳۰ پوند بیشتر در پرداخت مالیات صرفه‌جویی کنند.

خودروی الکتریکی بزرگ

خودروی شرکتی / company car مرسدس بنزز EQCمرسدس EQC400 4MATIC تیپ اسپرت: اولین خودروی تمام الکتریکی مرسدس بنز نیز یکی از بهترین‌ محصولات این شرکت به شمار می‌رود. EQC زیبا که با چالش‌های رقبای شاسی‌بلند از آئودی، جگوار و تسلا مقابله می‌کند، خودرویی کاملا عالی است که دینامیک رانندگی را با ظرفیت پیمایش مفید ۴۱۰ کیلومتری (۲۵۵ مایلی) ترکیب می‌کند. خودروی برقی مرسدس بنز به لطف موتورهای دوقلوی ۴۰۲ اسب بخاری سرعت شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد، درحالی‌که سیستم تعلیق بادی آن سواری راحت را با هندلینگ دقیق فراهم می‌کند.

همچنین این خودرو فضای زیادی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، درحالی‌که فضای داخلی معمولاً به خوبی تکمیل شده و با مواد و فناوری درجه یک ساخته شده است. برای کاربران تجاری، تیپ پایه اسپرت مدلی است که باید خریداری کنند. این مدل بسیار مجهز است و با نرخ ۱ درصدی BiK، افرادی که نرخ بالاتری دارند، فقط ۲۶۳ پوند مالیات پرداخت خواهند کرد.

سدان سایز متوسط

بی‌ام‌و 530e / BMW 530e

بی‌ام‌و ۵۳۰e تیپ SE: برخی چیزها هرگز تغییر نمی‌کنند و با وجود رقبای متعدد (اعم از سالن و شاسی‌‌بلند)، بی‌ام‌و سری ۵ همچنان پادشاه خودروهای شرکتی است. این امر به‌ویژه درباره‌ی مدل پلاگین هیبریدی صادق است، که نشان تجاری بی‌ام‌و را با هندلینگ دقیق و بهبود مسافت طولانی ارائه می‌کنند، اما معافیت مالیاتی کمی را به همراه دارند.

مدل ۵۳۰e با قدرت مجموع ۲۸۸ اسب بخار بهترین گزینه‌ی این خودرو است که از ترکیب پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر و موتور الکتریکی ۱۲۷ اسب بخاری بهره می‌برد. این خودرو به زیبایی برای ترکیبی دلپذیر از قدرت پیشرانه‌ی احتراقی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت یکپارچه شده است. همچنین خرید این خودرو با بهره‌گیری از میزان انتشار ۳۱ گرم در کیلومتر دی‌اکسیدکربن و ۱۱ درصد رتبه BiK، باعث صرفه‌جویی سالانه حداقل ۱،۰۷۳ پوند برای مدل‌های SE می‌شود.

هاچ‌بک خانوادگی

فولکس‌واگن گلف / VolksWagen Golf

فولکس‌واگن گلف ۱.۴ TSI ای‌هیبرید تیپ استایل: مدل برقی فولکس واگن گلف همیشه یکی از محبوب‌ترین هاچ‌بک‌های خانوادگی بوده است. اما جدیدترین مدل نسل هشتم، فولکس‌واگن همه‌کاره را در صدر کلاس خود قرار می‌دهد. البته گلف برای هر سلیقه و با هر بودجه‌ای وجود دارد و برای رانندگان خودروهای شرکتی، مدل پلاگین هیبریدی ۱.۴ TSI eHybrid در تیپ لوکس Style است که با انتشار دی‌اکسیدکربن ۲۱ گرم در کیلومتر، نرخ پایین BiK هفت درصد را به دست می‌آورد.

با این حال، نرخ پایین BiK با ۲۰۴ اسب‌بخار قدرت تولیدی از سیستم محرکه بی‌سابقه نیست؛ درحالی‌که مانند سایر مدل‌ها، تعادل سواری و هندلینگ را کاملاً با هم در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی بسیار خسته‌کننده به نظر می‌رسد، اما از همه جنبه‌های دیگر این خودرویی است که رانندگان و مدیران شرکت‌ها را راضی نگه می‌دارد.

سدان کامپکت خانواده

بی‌ام‌و 330e / BMW 330e

بی‌ام‌و ۳۳۰e تیپ SE پرو: درخشش بی‌ام‌و سری ۳ به گونه‌ای است که تعجب می‌کنید چرا رقبای آن به زحمت می‌افتند. ترکیبی از هندلینگ جذاب، ظرافت چشم‌گیر و کیفیت، بی‌ام‌و ۳۳۰e را به انتخاب پیش‌فرض برای کسانی که عاشق رانندگی هستند و همچنین از مزایای شرکت‌ها بهره می‌برند، تبدیل کرده است. مدل ۳۱۸d قبلاً انتخاب پیش‌فرض مشتریان برای کاهش مالیات بود، اما مدل پلاگین هیبریدی ۳۳۰e با قدرت ۲۸۸ اسب‌بخار، عملکرد بهتری ارائه می‌دهد (۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۵/۹ ثانیه طی می‌کند که تقریباً سه ثانیه سریع‌تر است).

برای این خودرو با انتشار ۳۰ گرم گاز دی‌اکسیدکربن در هر کیلومتر، نرخ ۱۱ درصدی BiK لحاظ شده است. در نتیجه افرادی که نرخ پایین‌تری دارند، ۸۸۸ پوند مالیات پرداخت خواهند کرد، درحالی‌که برای ارزان‌ترین مدل دیزلی ۱،۹۵۶ پوند مالیات پرداخت می‌شود.

شاسی‌بلند خانوادگی

آئودی Q5 / Audi

آئودی Q5 50 TFSIe تیپ اسپرت: به سختی می‌توان از آئودی Q5 شیک و زیبا که محصولی کامل است، ایراد گرفت. شاسی‌بلند پرسرعت، جادار، مجهز و جذاب آئودی، خودرویی است که به‌طور یکپارچه وارد زندگی شما می‌شود. رانندگی با آن چندان سرگرم‌کننده نیست، اما قدرتمند تولید شده است و از امنیت کواترو بهره می‌برد. به‌علاوه راحتی زیادی برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد و دارای اعتبار بی‌عیب و نقصی در مسافت‌های طولانی است. افزودن پیشرانه‌های نیم هیبریدی، کارایی این خودرو را بهبود می‌بخشد، اما کاربران تجاری با استفاده از پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی خدمات بهتری دریافت می‌کنند.

مدل ۵۰ TFSIe در تیپ اسپرت، ترکیبی از پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزین و موتور برقی را با قدرت ۲۹۵ اسب بخار ارائه می‌دهد که ۳۵ گرم در کیلومتر آلایندگی دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند و باعث کسب نرخ ۱۳ درصدی BiK می‌شود. اگر بودجه شما بیشتر از این محدوده است، به خاطر داشته باشید که مدل ۳۶۲ اسب بخاری ۵۵ TFSIe بیش از مدل ۵۰ TFSIe هزینه‌ی مالیاتی برای خریدار دارد.

شاسی‌بلند لوکس

رنجرور اسپرت / Range Rover Sport

رنجرور اسپرت P400e پلاگین هیبریدی تیپ HSE: قبل از ورود آپشن برقی-بنزینی پلاگین هیبریدی، رنجرور اسپرت لذت تجاری گران‌قیمتی بود. با این حال، مدل‌های P400e با ترکیب پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی اینگنیوم (Ingenium) با موتور الکتریکی، می‌توانند مسافت ۴۰ کیلومتر (۲۵ مایل) را در حالت آلایندگی صفر طی کنند و کمتر از ۷۴ گرم در کیلومتر دی‌اکسیدکربن در تیپ HSE منتشر می‌کنند، که نرخ ۱۸ درصدی BiK به آن تعلق می‌گیرد.

با خرید این خودروی پلاگین هیبریدی، شما نصف مالیات مدل دیزلی معادل D۲۵۰ را می‌پردازید. وقتی با آن رانندگی می‌کنید، به اندازه خودروهای اسپرت‌ ۶ سیلندر پیشرفته نیست، اما از همه جنبه‌های دیگر شما همان امکانات درخورتوجهی را به دست می‌آورید که به آن اجازه می‌دهد در جاده پویا و در خارج از آن غیرقابل توقف باشد. فضای داخلی مجلل و جادار آن نیز احتمالاً مشتریان شرکتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

خودروی الکتریکی کوچک

پژو e-208 / Peugeot

پژو e-208 آلور پریمیوم: این روزها به ندرت پیش می‌آید که نسخه‌ی تمام الکتریکی از یک خودرو نسبت به همتای احتراق داخلی خود مطلوب‌تر باشد، اما این دقیقاً در مورد پژو e-208 صادق است. سبک، ظرافت و راحتی مدل استاندارد بنزینی کاملاً با موتور تقریباً بی‌صدای ۱۳۴ اسب بخاری و شتاب‌گیری بی‌دردسر خودروی الکتریکی مطابقت دارد. پژو e-208 با ظرفیت پیمایش ۳۵۰ کیلومتر (۲۱۷ مایل) و قابلیت شارژ سریع جریان مستقیم ۱۰۰ کیلووات ساعتی پشتیبانی می‌شود که در این بخش نادر است.

به‌طور آشکار e-208 انتخاب عالی برای خودروی شرکتی است، به‌خصوص اگر کسب‌وکار شما به محیط زیست و خودروهای برقی علاقه‌ی بیشتری داشته باشد، زیرا تمام آن‌ها یک درصد رتبه‌بندی می‌شوند. قیمت اولیه تیپ اکتیو پریمیوم (Active Premium) برای کاربران با نرخ پایین‌تر فقط ۵۹ پوند خواهد بود، اما برای تیپ بسیار مجهزتر آلور پریمیوم (Allure Premium)، دو دلار دیگر به صورت‌حساب مالیاتی اضافه می‌کنیم.

خودروهای هفت سرنشین

ولوو XC90 ریچارج

ولوو XC90 T8 ریچارج اینسکریپشن اکسپرشن: شاید هم‌اکنون کمی پیر شده باشد، اما جذابیت ولوو XC90 خوش‌تیپ و همه‌کاره هنوز هم در آن مشاهده می‌شود. کلید موفقیت آن را باید در ردیف سوم صندلی‌ها جستجو کنیم که در واقع برای بزرگسالان مناسب است. درحالی‌که رانندگی با آن به شیوه‌ای آسان انجام می‌پذیرد. با این حال، مدل‌های پلاگین هیبریدی ریچارج (Recharge) واقعاً توجه صاحبان مشاغل را به خود جلب می‌کنند، به‌ویژه نسخه‌هایی که اخیراً فیس‌لیفت شده‌اند و دارای باتری بزرگ‌تر ۱۸/۸ کیلووات ساعتی هستند که برد خودروی الکتریکی را تا ۶۷ کیلومتر (۴۲ مایل) افزایش و انتشار دی‌اکسیدکربن را به ۲۸ گرم در کیلومتر کاهش می‌دهد.

در نتیجه، ولوو XC90 ریچارج در محدوده هفت درصدی BiK قرار می‌گیرد، یعنی افرادی که نرخ بالاتری دریافت می‌کنند، ۱،۸۷۰ پوند مالیات می‌پردازند؛ کمتر از نصف ۴،۲۹۲ پوندی که با خودروی قدیمی به پرداخت آن متعهد می‌شوند.

پیکاپ

تویوتا هایلوکس / Toyota Hilux

تویوتا هایلوکس: برای بسیاری از افراد، تویوتا هایلوکس به لطف میراثی که به نیم قرن پیش می‌رسد، تنها گزینه‌ی قطعی در میان وانت پیکاپ‌ها است. اما آخرین نسخه از هایلوکس، بهترین نسخه‌ی آن به شمار می‌رود؛ به‌روزرسانی هایلوکس در سال ۲۰۱۹ به ارائه عملکرد بهتر در جاده کمک کرده و آن را به جایگزین مناسبی برای مدل‌های شاسی‌بلند تبدیل می‌کند.

به‌روزرسانی هایلوکس به‌ویژه برای کاربران تجاری خبر خوبی است، زیرا مانند همه وانت‌های با بار بیش از یک تن، هزینه‌ی مالیات تمام مدل‌های این پیکاپ ۳،۵۰۰ پوند است؛ یعنی افرادی که نرخ پایین‌تری دریافت می‌کنند، با صرفه‌جویی متوسطی معادل ۷۰۰ پوند مواجه خواهند شد. این میزان برای همه‌ی مدل‌ها یکسان است، بنابراین اگر شرکت هزینه را پرداخت کند، تیپ Invincible را با ورودی بدون کلید، صندلی‌های گرم‌شونده و سیستم سرگرمی که اپل کارپلی و اندروید اتو را در خود جای داده است، توصیه می‌کنیم.

 

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. امیرعلی

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (238 ديدگاه)

    ولی واقعه من اگه بخوام یک شاسی بلند الکتریکی لوکس بخرم ترجیح میدم یک سال صبر کنم تا کادیلاک لیریک بخرم تا اینکه مرسدس eqc400 بخرم ( قصد توهین به بنز و فناش رو ندارم ولی واقعا بنز در الکتریکی ها تا الان ضعیف عمل کرده)

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۳۵
    1. Philipp

      ۱۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (879 ديدگاه)

      توهین چیه حقیقته
      مشکلشونم فقط طراحیه
      انقدر از دست این واگنر شاکیم که نگو
      آخه چطور طی ده سال از اونهمه ماشین زیبا به این وضعیتی رسیدید که فقط طراحی جی کلاس و آ کلاس رو میشه دوست داشت!؟!؟

      موافقم ۴
      مخالفم ۶
    2. ...

      ۱۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (52 ديدگاه)

      یک سال تا بهترین ماشینهای دنیا!!!
      یا ۴۰ سال برای پراید؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  2. میثم

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2472 ديدگاه)

    همشون انقدر خوبن که واقعا موندم کدومو انتخاب کنم
    هایلوکس بین اینا واقعا کاربردیه و چند منظوره است
    رنجروور ایوک هم واقعا طراحی زیبایی داره
    پژو e-208 هم برای شهرهای اروپا واقعا عالیه
    من رنجروور ایوک را انتخاب میکنم
    اگه هایلوکس هیبریدی بود قطعا انتخابم بود

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۳
  3. پرهام رهام

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (179 ديدگاه)

    من همشون دوست دارم فقط یه ذره ۲۰۸eپژو خوشم نیومد
    ممنون برای مطلب. خوبتون

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۶
  4. porsche

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    با همشون موافق بودم و بازم آلمان با بیشترین برنده صدر رو در اختیار داره…👊😎🇩🇪💪

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۷
  5. Mns

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیدگاهی که نمیشه حدالقل به یکی از این خودروهای برتر بصورت قیمت جهانی ومعقول دست پیدا کردوبصورت اقتصادی مورد استفاده قراربدیم
    جز آه و آرزو چه کمکی میکنه!!

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  6. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1736 ديدگاه)

    از اون لیست هایی که آدم زیاد رقبت نمیکنه بخونه. ماشین هایی خوبی ذکر شدن اما بحث فنی شون!

    موافقم ۱
    مخالفم ۴
  7. (Saeed(peugeot

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (108 ديدگاه)

    پژو ۲۰۸ تو کلاس خودش محشره

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  8. مردیم از خوشی

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (409 ديدگاه)

    آئودی عالیه تو طراحی
    شیک و عامه پسند به دور از حرکات مسخره

    موافقم ۲
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا