هفته نامه

تفاوت حیرت‌انگیز در وابستگی بازارهای چین، امریکا و اروپا به خودروهای وارداتی

کشور چین به عنوان بزرگ‌‌ترین بازار خودروی جهان، ۹۵ درصد نیاز خود را از تولیدات داخلی تامین می‌کند. این میزان برای اروپای و امریکا، ۷۸ و ۵۹ درصد است. به بیان ساده‌تر، بیش از ۴۰ درصد خودروهای صفر کیلومتر فروخته شده در امریکا، مونتاژ خارج هستند.

عرضه و تقاضا در بازار خودرو چین

طی ۱۲ ماه، ۲۴/۴۷ میلیون خودروی صفر کیلومتر در چین فروخته شد. پرجمعیت‌ترین کشور جهان به خوبی توانسته است نیاز مردم خود را با تولید ۲۳/۳۷ میلیون دستگاه پاسخ دهد. این آمار نشان می‌دهند تنها ۵ درصد خودروهای مدرن بازار چین، وارداتی هستند.

برای مقایسه جالب است بدانید، کشور مکزیک با جمعیت ۱۲۹ میلیون نفر، بیشتر از چین به واردات خودرو نیازمند است و سالانه ۱/۲ میلیون خودروی خارجی وارد می‌کند. تعداد کل مدل‌های صفر کیلومتر فروخته شده در چین، ۲۴ برابر مکزیک است.

مجموع تولید (میلیون) فروش در داخل (میلیون) صادرات به خارج (میلیون) نیاز بازار (خودروهای داخلی و خارجی) درصد خودروهای تولید داخل از کل بازار
امریکا ۱۰/۷۵ ۸/۸۴ ۱/۹۱ ۱۵/۰۶ ۵۹
اروپا ۱۴/۲۰ ۱۰/۷۹ ۳/۴۱ ۱۳/۷۹ ۷۸
چین ۲۴/۴۷ ۲۳/۳۷ ۱/۱۱ ۲۴/۵۳ ۹۵

عرضه و تقاضا در بازار خودرو امریکا

برخلاف تصور عامه‌ی مردم، بازار خودروی امریکا وابستگی زیادی به تولیدکنندگان خارجی دارد. امریکا بعد از چین، جایگاه دوم بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ و مصرف‌کننده بازار خودروی جهان را در اختیار دارد.

سال ۲۰۲۱، تعداد ۱۵/۰۵ میلیون خودروی صفر کیلومتر در امریکا فروخته شد. از این میزان، ۸/۸۴ میلیون ساخت داخل بود. در مدت مشابه، خودروسازان اتحادیه اروپا موفق به تولید ۱۰/۷۹ میلیون دستگاه شدند. فروش مدل‌های صفر کیلومتر در اروپا همچنان کمتر از امریکا و معادل ۱۴/۲ دستگاه بوده است.

کارخانه خودروسازی امریکا

عرضه و تقاضا در بازار خودرو اروپا

کشور آلمان در سال ۲۰۲۱، عنوان بزرگ‌ترین خودروساز اروپا را حفظ کرد و موفق به تولید ۳/۷۹ میلیون سواری جاده‌ای شد. رتبه‌های بعدی این رده‌بندی به‌تریبت در اختیار انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و ترکیه است.

تقریبا ۴۳ درصد کل نیاز اروپا به خودرو، توسط کارخانه‌های آلمانی تامین می‌شود. همچنین ۳۴ درصد تولیدات خودروسازان آلمانی، مخصوص صادرات به خارج از اروپا است.

فرانسه و ایتالیا در زمینه‌ی صادرات خودرو به خارج اروپا شرایط مشابه دارند. هرکدام به‌ترتیب، ۱۵۰ و ۱۶۰ هزار دستگاه صادرارت خارج قاره داشته‌اند. جدول زیر، شرایط آماری کشورهای تولیدکننده و صادرکننده‌ی خودرو در اروپا را نشان می‌دهد.

خودروهای تولید شده (میلیون) فروش در اروپا (میلیون) صادرات به خارج اروپا (میلیون)
آلمان ۳/۷۹ ۱/۶۴ ۱/۲۸
انگلیس ۱/۰۷ ۰/۴۷ ۰/۳۹
فرانسه ۱/۵۹ ۱ ۰/۱۵
 ایتالیا ۰/۸۴ ۰/۴۱ ۰/۱۶
اسپانیا ۲/۱۱ ۱/۷۶ ۰/۳۵
ترکیه ۱/۳۰ ۰/۸۲ ۰/۱۶

نکته‌ی جالب در آمار تولید و فروش خودروهای اروپایی، صادرات ۱۶۰ هزار مدل مونتاژ ترکیه به بازارهای خارج از اروپا است. به بیان ساده‌تر، ۶۳ درصد خودروهای ساخت ترکیه، مخصوص بازار این کشور و دیگر نواحی اروپا تولید می‌شود.

چین بزرگ‌ترین سازنده و مصرف‌کننده خودرو

آمارها نشان می‌دهند، تقریبا یک دستگاه از هر ۳ خودروی تولیدی در سراسر دنیا، ساخت چین است.

جایگاه دوم فهرست بزرگ‌ترین خودروسازان به اتحادیه امریکای شمالی (NAFTA)  شامل امریکا و کانادا و مکزیک تعلق دارد. این مجموعه، ۱۹ درصد تولید خودروی جهان را انجام می‌دهند. کشورهای اتحادیه اروپا نیز آماری نزدیک به امریکای شمالی دارند و سهم ۱۸ درصدی را حفظ کرده‌اند.

آمار تولید خودرو جهان

کارخانه‌های فعال در خاک ژاپن، ۹ درصد خودروهای جهان را تامین می‌کنند. هند و کره جنوبی با مجموع وسعت بیشتر از ژاپن نیز، جمعا ۹ درصد مدل‌های صفر کیلومتر فروخته شده در سال ۲۰۲۱ را تولید کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    بنظم ربطی به واردات و صادرات نداره..
    🇰🇼کشور امارت متحده عربی نه خودروساز هست نه صادر کننده خودرو خیابوناش از همه برند مارکی هست و پره
    وقتی دانش ساخت خودرو نداری یا حتی اگه داری چه ربطی داره بازارو دودستی گرفتی دستت انحصاری کردی بزار ماشین های دیگه هم بیاد به سلایق خودرویی مردم ارزش بدید شاید یکی دلش اشکودا می خواد یکی دلش سوبارو می خواد نمی خواد هایما لاماری سوار شه

    موافقم 84
    مخالفم 9
    1. shayan1renault

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      فقط خودروهای تولیدی هندوستان!!

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. HR3

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (225 ديدگاه)

    بعد میان زر میزنن چینی ها خودشون سوار اینایی که به ما میدن نمیشن !!
    کلاً فضای مجازی ایران پر شده از گنده گویی یه عده کم سواد مدعی و تنبل که کوچکتریم سویی از ادب نبردن
    فاصله ی بین حقیقت جهان واقعی و آنچه که تو مجازی ایران هست زمین تا آسمانه

    موافقم 38
    مخالفم 138
    1. علی جردن

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (417 ديدگاه)

      ثروتمندان چینی فراری لامبورگینی بنز و بی ام‌و سوار می‌شن و حق انتخاب دارن حتی بنز نسخه کشیده E کلاس رو مخصوص بازار چین تولید کرده بی‌ا‌م‌و هم مدل مخصوص بازار چین داره و ….
      قشر متوسط هم در خود چین بجای تارا دستی شاهین دستی ماشین چینی اتومات پراز آپشن سوار میشن.
      – توی ایران یک پزشک یا یک شخص ثروتمند اگه بخواد ماشین ۲۰۲۲ بخره ناچاره ازبین چینی ها یکیو انتخاب کنه…

      موافقم 73
      مخالفم 8
      1. کرگدن باواریا

        ۲۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (582 ديدگاه)

        درود بر شما.
        ***
        چینی داریم تا چینی ! بله چینی ها هم چینی سوار میشن ولی نه اون اشقالی که پشتش نوشته جک اس ۵ :) یه پیچ اون چینی رو اینجا وارد نمیکنن که هیچ ، چه بسا هرموقع تویوتا اینجا کارخانه برپا کرد شاید اون چینی که شهروند چینی سوارش میشه رو بیارن !

        موافقم 30
        مخالفم 3
      2. Avan

        ۲۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (79 ديدگاه)

        این چینی ها خیلی نامردند.با تعرفه و کپی کاری و دامپینگ به خارجی ها اجازه عرض اندام نمی دهند ولی بازار صادرات را با کلک می گیرند

        موافقم 17
        مخالفم 9
    2. shahrukh

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (126 ديدگاه)

      چه سویی از ادب بردی شما ، که کااااامل مشخصه و دادمیزنه!
      راستی تیگو۸پرو بخر عشق کن با ۵۱ هزاردلار.
      پولی که دوساعت اونور تر تو امارات بهت لکسوسnx یا پرادو صفر میدن.
      ادب هم فراموش نشه!

      موافقم 77
      مخالفم 7
    3. Ferrari

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      تقریبا تمام برندها که تولیدات انبوه دارن مجبورن برای فعالیت در چین اونجا خط تولید داشته باشن.
      یعنی اگر یه چینی یکی از مدلهای فولکس رو خریداری کرده، اون مدل همونجا و توسط چینی ها تولید یا مونتاژ شده

      موافقم 54
      مخالفم 2
    4. رضا

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (271 ديدگاه)

      بنده با کسانی که میگن در چین ماشین چینی فروش نداره مخالفم ، برند های خوبی مث byd ، هونگچی و … با توجه به حضور در بازاری که برندهای معتبر دنیا در اون حضور دارن فروش خوبی دارن .
      اما باید شما توجه کنید این میزان تولید و فروش در چین که در این مقاله به اون اشاره شده فقط مربوط به برند های چینی نیست و بیشتر اون مربوط به بزرگان خودروسازی مثل فولکس واگن و … هست که در چین تولید میشن و فروش خود چینی ها نسبت به اونا خیلی کمتره .

      وقتی هم میگیم تو خود چین کسی این ماشین چینیا‌ رو سوار نمیشه منظور هایما و فیدلیتی و جک و … هست که خود چینیا اسمشون رو تا حالا نشنیدن !

      چقد گفتم چین

      موافقم 57
      مخالفم 3
    5. MILADZM

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      حالا تو چرا حرص میخوری پسر خوب ؟
      اون چینی هایی که خودشون سوار میشن چرخشون رو هم به ما نمیدن
      ماشالا خودت چه ادبی داری
      اصلا ادب از کامنتت چکه میکنه باید زیرش یه کاسه بگیریم !

      موافقم 45
      مخالفم 9
    6. Zakaria

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (310 ديدگاه)

      توی این مقاله درباره خودروهایی که توی کشور چین تولید شدن صحبت شده و اشاره ای به برند نکرده. بی ام و، بنز، فولکس واگن و … که برندهای غیر چینی هستن هم شامل این لیست میشه چون داخل چین تولید میشن. پس لزوما این ۹۵ درصد از برندهای چینی نیستن، بلکه توی چین تولید شدن.

      موافقم 31
      مخالفم 3
    7. Clean energy

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      آقای با ادبو
      ما بی ادب
      شما با ادب
      آقای با ادب
      اونایی که خود چینیا سوار میشن این ماشینای پلاستیکی که وارد ایران میشن نیست
      اونا هونگچی byd و چینی های با کیفیتن
      پس سکوت اختیار کن آقای با ادب با سواد قانع سخت کوش

      موافقم 21
      مخالفم 6
    8. Amin.aj

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (96 ديدگاه)

      یکی از همین مخاطبین پدال رفته بود چین همین اواخر تو گروه خوده پدال واسمون ویدئو مسیج می فرستاد اسم نمی برم هم به اندازه ای که داد دیدیم همون تو مدتی که اونجا بود گفتش که با اون حجم ماشین ها تو چین خوده ماشین های چینی رو هم ۱۰۰ تا ندیدم بعد سوال می کردم به عنوان ماشین دوم و سوم بود(بارها باراز کسانی که سفر کردن به چین شنیدم) این مدل ماشینا واسه کشورهایی مثله ما افغانستان پاکستان برزیل این جور کشورا فروش دارن حتی از خوده چین بیشتر تو بعضی مدل ها تازه اون مدل هایی که سوار میشدن از مدل هایی واسه ما میاد خیلی بهتر بود گرچه بازم به اندازه یه کمپانی های بزرگ نمیشه
      خب خودت بگو تو یه کشور توسعه یافته باشی با قیمت های مناسب و اقتصاد درست حاضری برندهای بسیار معتبر که بیش از نیم قرن کارشون ماشینه مثله ژاپن و آمریکا و آلمان رو با بهترین شرایط چه نقد چه اقساط چه اصلا اجاره ای ول کنی و برندی که هنوز ۲۰ ساله نشده بری محصولاتشو بخری؟ حالا چقدر هم که بخواد آپشن داشته باشه!

      موافقم 27
      مخالفم 6
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2348 ديدگاه)

        از دوستان من هم سفرهای متعدد به چین داشتند اما نکاتی که شما و دیگران مطرح می کنید، جای تحقیق داره
        اتفاقا آشنایان من که اخیرا سفر کاری به چین داشتند، بعد از یک ماه اقامت تنوع بسیار زیادی از برندهای ناشناخته چینی دیدن
        چند موضوع مهم هست که به دلیل سطحی نگری و کینه ورزی نسبت به خودروهای ساخت چین با برندهای چینی، نادیده گرفته شده

        اول اینکه، 99 درصد ایرانی ها به چند شهر مهم و صنعتی و توریستی چین سفر می کنند، مردم این مناطق کمتر از 10 درصد کل جمعیت چین محسوب می شن و البته شرایط مالی بهتری نسبت به دیگران دارند.
        نکته دوم؛ آمارهای اقتصادی دروغ نمی گن. فروش بسیار خوب مدل های چینی در چین مثل تولیدات چری، بی وای دی، جیلی و خصوصا چانگان هرکدام چند میلیون دستگاه در سال هست.
        مورد سوم؛ خطای محاسباتی توسط افراد ناآشنا به علم آمار هست که نوعی مغالطه محسوب می شه.
        وقتی به خارج از کشور بریم، ذهن ما به دنبال برندهای شناخته شده حرکت می کنه و مدل‌های ناشناخته رو نمی بینه. مثلا خود من به دلیل علاقه به برندهای آلمانی در سفر به گرجستان و ترکیه، مدام بنز بی ام و فولکس می دیدم، در حالی که مثلا در ترکیه فیات و رنو (داچیا) و فورد بسیار بیشتر از برندهای آلمانی فروش دارند. من فکر می کردم اصلا ماشین ژاپنی در گرجستان ندیدم در حالیکه بعدا با مرور عکس هایی که خودم از خیابان ها گرفته بودم، متوجه اشتباهم شدم.
        ——————————————————————————–
        متاسفانه لینک مطلبی که چند ماه پیش مطالعه کردم در خاطرم نیست اما به عنوان نویسنده خودرو با 10 سال سابقه امیدوارم صحبت من رو بپذیرید که حدود 70 تا 80 درصد خودروهای تولید چین، ساخت برندهای چینی هست. یعنی بیش از 17 میلیون ماشین چینی با برند چینی به مردم این کشور فروخته می شه
        میانگین درآمدی شاغلان در کشور 1/5 میلیارد نفری چین، حدود هزار دلار در ماه هست و خرید ماشین با قیمت بیش از 25 هزار دلار حتی با شرایط اقساطی، چندان ساده نیست
        غالب مردم چین مثل من و شما اطلاعات خودرویی ندارن. به همین دلیل اصلا حساب و کتاب نمی کنن که فلان برند آلمانی که 2 تا 4 برابر گرانتر از چانگان و چری هست، پس ارزش خرید بیشتری داره
        اتفاقا برعکس، چینی ها به دلایل مختلف از جمله فقدان دانش خودرویی یا عشق ماشین بازی، ساده ترین گزینه رو انتخاب می کنن و سراغ ماشین خوشگل بزک کرده ارزان قیمت می رن
        البته خیلی راحت هم بعد 5-6 سال یا حتی زودتر، ماشین قدیمی رو به اوراقی ها یا شرکت تولیدکننده ماشین می فروشن و مدل جدید می خرن

        موافقم 36
        مخالفم 3
        1. Amin.aj

          ۲۴ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (96 ديدگاه)

          بسیار نکات خوبی بود سوال جوابی نمی مونه 👍
          ولی درکل می خوام بگم که بنده کمری یا آکورد حتی تو پایه و بی آپشن ترین حالت رو ترجیح می دم تا یه چینی پرآپشن هر چی باشه اون ژاپنی سال ها بدون دردسر واست ماشینه گرچه بودجه بیشتر باشه قطعا آلمانی سوار می شم

          موافقم 24
          مخالفم 1
    9. UNAS

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1846 ديدگاه)

      نکشیمون با سویه ایی زیاد از ادب
      تو ام و ام 315 را سوار شو ، ما به بچشم فولکس گلف 2022 به شوما نگاه میکنیم
      لاضی شدی عجقم ؟

      موافقم 17
      مخالفم 6
    10. Muty

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1846 ديدگاه)

      چرا مثل اکثر مسئولین صورت مسئله رو پاک میکنی ؟!!!
      آقا ما کاری به چین و مردم چین نداریم که چه شکری میخورن !
      ما حرف مون اینه :
      مردم و ملت ایران با این همه نفت ، گاز ، منابع معدنی ، خصوصیات استراتژیک و فرهنگ و… نباید ( میفهمی : نباید) سوار ماشین چینی و حلبی های ایرانخودرو و سایپا بشوند
      لیاقت این مردم بالاتر از ایناست. نه در زمینه ی خودرو که در همه ابعاد زندگی اجتماعی و انفرادی.
      من در مورد مردم ایران گفتم البته نمیدونم شما در کدام جبهه هستی …

      موافقم 26
      مخالفم 6
      1. Muty

        ۲۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1846 ديدگاه)

        البته من نمیگم خودروی چینی وارد نشه !!!
        یه سازمان استاندارد #با_شرف داشته باشیم بعدش از همه برندهای دنیا خودرو وارد کنیم (با تعرفه و قیمت عاقلانه)
        اونوقت اونی که به هر دلیل چینی انتخاب میکنه و میخره من نوکرشم هستم
        پولش بوده اختیارش رو داشته ، صلاح دونسته چینی بخره (به قیمت )

        موافقم 28
        مخالفم 2
        1. علی جردن

          ۲۴ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (417 ديدگاه)

          Muty خیلی حق گفتی

          موافقم 14
          مخالفم 1
    11. فورد

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (856 ديدگاه)

      اول مطالعه کن بعد صحبت کن خیلی از خودرو های اروپایی و امریکایی کارخونشون تو چین هست مثل فولکس تسلا بیوک بنز شورولت و ….. دوما تولید خیلی از برندهای چینی با سرمایه گذاری مشترک و انتقال تکنولوژی شرکت های غربی و ژاپنی و کره ای انجام میشه

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. علی جردن

        ۲۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (417 ديدگاه)

        چرا تو خود چین انواع اقسام برندها مونتاژ می شه (بنز-بی‌ام‌و-فولکس‌واگن) امااااااا تو ایران جز ماشین چینی هیچی مونتاژ نمی شه؟؟؟؟؟؟؟

        مگه ما نبودیم دوو مونتاژ می کردیم؟
        مگه ماها نبودیم پروتون مونتاژ می کردیم؟
        مگه فولکس‌واگن گلف تو ایران مونتاژ نمی شد؟
        مگه مرسدس بنز E کلاس تو ایران مونتاژ نمی شد؟
        مگه شورلت مونتاژ نمی کردیم؟
        چرا الان جز چین و پژوهای چینی چیزی مونتاژ نمی کنیم؟ بخاطر تحریما؟ پس واردات رو نبندین

        موافقم 8
        مخالفم 3
        1. حق به توان ۱۶ میلیون

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (14 ديدگاه)

          با این وضعیت نابود دلار اگر واردات باز بشه دو روزه ایران ورشکست میشه
          چون در ازای خرید حتی ماشین های خیلی ارزان قیمت کلی ارز از کشور خارج میشه(چون مثلا یه مبلغ ناچیز دلار مساوی با یه مبلغ خیلی گنده از ریال یا تومان ما میشه) امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم
          تا وقتی دلار این قیمتیه اصلا امکان وارد کردن خودرو های گرون نیست
          چون مثلا فکر کن یه ماشین ۲۰ هزارتایی هم کلی ارز از کشور خارج میکنه (به مسائل اقتصادی مربوط میشه بخونید متوجه میشید)
          اول باید دلار بیاد پایین بعد واردات ازاد بشه
          البته یه نکته دیگه هم هست ، واردات ازاد بشه ایران خودرو و سایپا و بقیه ورشکست میشن !
          خب پس طبیعتا واردات ازاد نخواهد شد حالا حالاها

          موافقم 0
          مخالفم 0
    12. d1123

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      جناب، این 95 درصد شامل برند های غربی که تو چین خط مونتاژ دارند هم میشه.
      پس بله اینایی که میاد ایران رو سوار نمیشن

      موافقم 7
      مخالفم 3
    13. فرشاد

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (45 ديدگاه)

      دوست من،قاعدتا زر میزنن تو جمله اولت خیلی مودبانه حساب نمیشه

      موافقم 8
      مخالفم 1
    14. genius

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1237 ديدگاه)

      پروفسور!نابغه!چینی ها اون ارابه ای که تو پس انداز یک عمرت رو میریزی پاش با درآمد یکی دو سالشون میخرن بعد 5 سال هم پرتش میکنن تو اوراقی!بفهم بعد حرف بزن
      اجناس چینی همشون ماشین و موبایل و لپ تاپ فرقی نداره عمرشون که بره بالای 5 سال میفتن تو خرج

      موافقم 8
      مخالفم 2
    15. پویا

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (447 ديدگاه)

      همشون تو فضای مجازی ایران مثه توان به متن ساده ابتدایی رو هم نمیتونن درک کنن هیچ یه خرمن ادعا هم دارن.

      موافقم 3
      مخالفم 0
    16. Behi

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (146 ديدگاه)

      مردم ایران فک میکنن لیتقتشون بنز و کادیلاکه اما در واقع لیاقتمون چیزی بیشتر از پراید نیست، کلا آدم متوهمی هستیم، جالبه از نظر تکنولوژی یکی از ضعیفترین کشورهای دنیا هستیم اما همچنان صنایع و تولیدات کشورهای چین، کره، ترکیه و مکزیک رو مسخره می‌کنیم.
      تو پست معرفی هایما اس۸ ملت جوری کامنت داده بودن انگار دارن تو سوئیس زندگی میکنن و حق انتخاب دارن، بزرگترین درد جامعه ما اینه که با واقعیت کنار نیومدیم تا باهاش بجنگیم.

      موافقم 5
      مخالفم 5
    17. phonix

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      پرفسور هر ماشینی که در چین تولید میشه که چینی نیست نابغه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    18. A1

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (226 ديدگاه)

      ما ملت بی ادبی هستیم شما میتونی بری چین تا با ادب زندگی کنی فقط سعی کن خیلی درباره عقایدت اونجا صحبت نکنی🌹

      موافقم 5
      مخالفم 0
    19. همایون

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (580 ديدگاه)

      دوست عزیز تقریبا تمام خودروسازان بزرگ به جای صادر کردن خودرو مونتاژ شده به چین بخاطر نیروی کار ارزان و تشویقهای دولتی ترجیح دادن تشکیل یه اتحاد با خودرو سازان بومی چین دادن اینجوری مثلا بی ام و میاد با برلیانس شریک میشه و یه کارخونه میسازه که تمام مدلهای بی‌ام‌و که قراره به چین وارد بشه به علاوه یه سری مدل مخصوص بازار چین تو اون کارخونه ساخته میشه از اینجوری به خاطر نیروی کار ارزان قیمت تمام شده پایین میاد و سود بی‌ام‌و بالا میره تازه نیاز بازارهای کشورهای مجاور به خودروهای بی‌ام‌و هم از همون سایت چینی تامین میشه برای چینی ها هم خوبیش اینه که اولا خودروهای مصرفیش در داخل تولید میشه که این علاوه بر اشتغال زایی و درامد ارزی امکان استفاده خودرو سازان بومیش از تکنولوژی روز خودروسازان بزرگ رو فراهم میکنه ولی در نهایت با توجه به تمام نکات مثبت اینو فراموش نکنید اگه روزی دولت چین فیلش یاد هندستون کنه و مثل روسیه بخواد برخلاف میل غرب شروع به کشورگشایی کنه با خروج خودروسازان از کشورش به مشکل برمیخوره واسه رفع نیازهاش.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    20. حق گوی بزرگ

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (14 ديدگاه)

      یه سر به نمایشگاه خودروی شانگهای بزن امسال و بعد با نیویورک ،شیکاگو و لاس و وگاس و دیترویت مقایسش کن
      تمام برند های اروپایی بهترین و کانل ترین ماشیناشون رو برده بودن
      بعد تو هیچ کدوم از نمایشگاه های امریکا و ژاپن و کره و …کلا شرکت هم‌نکردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حمید

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (370 ديدگاه)

    ارزش قیمتی هم کاش بود تو مقاله ، فرق بزرگ هست بین میانگین قیمت ماشین های فرانسوی با المانی !

    موافقم 3
    مخالفم 2
  4. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (153 ديدگاه)

    سلام دوستان
    یکی از کارخانه دارها میخواد شاسی بی ام و x7 سفید به صورت گذر موقت وارد کنه.
    اگر دوستم بتونه با طرف هماهنگ کنه گروه پدال برن برسی کنند عالی میشه.

    همونی که جنسیس g70 گذر وارد کرده
    که باید دیده باشید.

    دوست دارم سایت پدال یا زومیت یا زوم فور کار برن اونجا و از آپشنها و از لذت رانندگی آن فیلم برداری و برسی کنند خیلی خوب میشد.
    انشالله بشه 😉😉😉

    موافقم 8
    مخالفم 7
  5. علی

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    فقط میگم لعنت و نفرین بر کسایی که دارن دنیا را میچرخونن با سیاست افتضاح گلوبالیسم که باعث شد کشورکمونیستی چین که میبینیم بدترین استعمارگر تاریخه ،، حالا تبدیل بشه به قدرت دوم اقتصادی جهان بعداز آمریکا . حالا هم هرغلطی دلش میخواد می‌کنه ، یکیش هم جریان کرونا که تمام دنیا را به خاک سیاه نشوند جز خودش!!!!

    موافقم 23
    مخالفم 11
  6. بهنام

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (828 ديدگاه)

    خودروهای ساخت چین از بنز ، فولکس و تویوتا و هوندا و شورولت و بیوک و تسلا و غیره را شامل میشه. دوستان فکر نکنند چینی ها ام‌وی ام و هایما و فردا موتور فقط سوار میشن نه . همه ی برندهای چینی بعلاوه ی جوینت ونچر ها و غیره میشه تولید چین .

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. بیلمیش

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    اگه امکانش باشه یه مقاله هم درباره تولید و مصرف خودرو تو استرالیا کار کنین چون خونده بودم که بازار خاص و متفاوتی داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      چشم سعی می کنم در برنامه بگذارم
      نکته جالب در بازار استرالیا
      فقدان تولیدکننده داخلی با برند ملی استرالیا
      حضور پررنگ خودروهای چینی از برندهایی مثل هاوال و ام جی
      و همین طور مالیات سنگین بر خودروهای پرمصرف و سوپراسپرت

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. Subaro

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (14 ديدگاه)

        کانادا هم فکر کنم خودروی ملی نداره
        اما برخلاف ایالات متحده چند سال اخیر
        تو کانادا برند های اروپایی فروش خوبی دارند

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          من با صحبت شما چندان موافق نیستم
          چون افراد زیادی از دوستان و آشنایان من در کانادا زندگی می کنند و به خاطر ضرورت شغلم، راجع به شرایط بازار خودرو با اونها صحبت کردم
          برندهای امریکایی و ژاپنی در کانادا، بسیار پرفروش تر از اروپایی ها هستند؛ چراکه مردم کانادا عموما علاقه مند کالاهای لوکس نیستند و مدل های دارای قیمت مناسب با هزینه نگه داری پایین براشون اهمیت بیشتری داره
          یکی از دوستان نزدیک من که تورنتو زندگی می کنه، معتقد بود مرسدس بنز و بی ام و در کانادا معمولا توسط مهاجران تازه وارد و خصوصا ایرانی ها خریداری می شه
          توجه داشته باشید که برندهایی مثل هوندا و تویوتا و فورد در کانادا کارخانه های بزرگ دارن و طبیعتا، علاوه بر امکان خودرو با قیمت مناسب، پشتیبانی بسیار خوب از لوازم یدکی انجام می دن

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا