ماهیندرا XUV 3XO که بر اساس سانگیانگ تیوولی ساخته شده، در بازارهای خارج از هند مثل آفریقای جنوبی و استرالیا با قیمت پایهٔ ۱۵ هزار دلار عرضه میشود.
ماهیندرا کراساوور جدید XUV 3XO را برای بازارهای صادراتی مثل استرالیا معرفی کرده است. این مدل که نسخه بهروز شده XUV300 محسوب میشود، بر پایه پلتفرم X100 سانگیانگ تیوولی ساخته شده است. در استرالیا، XUV 3XO با قیمت ۲۳۰,۴۹۰ دلار استرالیا معادل ۱۵,۵۰۰ دلار آمریکا برای نسخه AX5L و ۱۷,۴۰۰ دلار آمریکا برای نسخه AX7L عرضه میشود. به گفتهٔ ماهیندرا، XUV 3XO با طراحی جسور و اسپرت که نمای جلویی خاص و چراغهای عقب LED سراسری دارد، جذابترین شاسیبلند این برند برای بازار استرالیا خواهد بود.
تمام چراغها در جلو و عقب از نوع LED هستند و مدل گرانتر به رینگهای ۱۷ اینچی الماسی، کابین لوکس با روکش چرم مصنوعی مشکی، داشبورد و پنلهای در با روکش نرم و سانروف پانورامیک مجهز است. در مقایسه با تیوولی، XUV 3XO ظاهری چشمگیرتر دارد و قطعاً برای مخاطبان جوانتر جذاب خواهد بود. کابین مجهز به امکانات مدرن شامل دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم، دوربین ۳۶۰ درجه با نمایشگر نقطه کور، ترمز پارک برقی، ورود بدون کلید و استارت دکمهای، سیستم صوتی هارمن کاردون و پورت USB-C با شارژ سریع ۶۵ واتی در مدل گرانتر است.
این کراساوور هندی در ایمنی هم حرفهایی برای گفتن دارد و از ساختار بدنه با ۴۵ درصد فولاد فوقمقاوم، شش ایربگ، سیستم کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ و سیستمهای کمکراننده پیشرفته سطح دو بهصورت استاندارد بهره میبرد. امکانات رفاهی خود. XUV 3XO با فاصلهٔ محوری ۲,۶۰۰ میلیمتری، صندوق بار ۳۶۵ لیتری را ارائه میکند و به سیستم تهویه دو منطقهای و خنککننده جعبهداشبورد مجهز است.
این خودرو فقط با یک پیشرانه عرضه میشود که از نوع موتور ۱.۲ لیتری بنزینی سه سیلندر توربو با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این موتور میتواند خودرو را در ۴.۶ ثانیه به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت برساند و با گیربکس شش سرعته اتوماتیک نسل سوم آیسین همراه است. به گفتهٔ ماهیندرا، این کراساوور برای شرایط رانندگی استرالیا آزمایش شده است و ارزیابیهای مختلفی از بزرگراههای داغ گرفته تا جادههای پرپیچوخم ساحلی را تجربه کرده است.
شهروند ایرانی
۱۵ تیر ۱۴۰۴هر چی به نفعشون مینویسن ۰ تا ۶۰ کیلومتر از کجات درآوردی پس پرایدم ۰ تا ۱۰ کیلومتر تو ۳ ثانیه میره
سوشیانت
۱۵ تیر ۱۴۰۴حتی صنعت خودرو هند هم از ایران جلو زده برو ماهیندرا xev 9e رو ببین
مهدی
۱۵ تیر ۱۴۰۴طراحی بیرونیش پسند نیست.مثل اسباب بازی است.
2646.1
۱۵ تیر ۱۴۰۴ایران، کشور از دست رفتن فرصت های فوق العاده …
* حدود 20 سال پیش می تونستیم بخش خودروسازی هلدینگ Daewoo رو بخریم با تکنولوژی انتقالی، واقعا به سطح خودروسازی برسیم.
* حدود 5 سال پیش Ssnag Yung ورشکست و با قیمت بسیار پایین به فروش گذاشته شد، می تونستیم کامل شرکت رو بخریم و صاحب تکنولوژی های طراحی موتور، طراحی سیستم دو دیفرانسیل، امتیاز تولید موتورهای نسل قبل بنز و … شویم.
* این روزها هم نیسان وضعیت خوبی نداره. اگرچه مطمئنم بر خلاف دوو و سانگ یانگ، نیسان را به ما نخواهند فروخت اما می تونستیم با سرمایه گذاری کلان در این شرکت، ایران را مرکز تولید نیسان در خاورمیانه کنیم.