معرفی بیامو XM منصوری، با طعمی تند از فیبر کربن و رنگ فیروزهای!
اگر اهل حدس زدن نام تیونرهای معروف باشید، احتمالاً با دیدن اولین تصویر این بامو XM حدس زدهاید که این هیولای خاص، محصولی از شرکت منصوری است. این تیونر آلمانی که به پروژههای جسورانه و گاهی عجیب شهرت دارد، این بار به سراغ بامو XM، شاسیبلند پرچمدار و قدرتمند باواریا رفته و آن را با ترکیبی از رنگ مشکی مات، فیروزهای و فیبر کربن فورجکاریشده، به خودرویی کاملاً متمایز تبدیل کرده است.
تغییرات منصوری فقط به رنگآمیزی محدود نمیشود. این شرکت یک کیت بدنه کامل برای XM طراحی کرده که شامل قطعات اضافی روی سپر، یک اسپلیتر جدید در جلو، کاپوت بازطراحیشده با ورودیهای هوا و نشان فیروزهای منصوری روی جلوپنجره است. حتی به نظر میرسد بخشی از داخل چراغهای جلو نیز با این رنگ خاص تزئین شده باشد. در نمای جانبی، گلگیرهای برجسته، رکابهای جدید و قاب آینههای فیبر کربنی خودنمایی میکنند؛ اما شاید بحثبرانگیزترین بخش طراحی، نمای عقب باشد؛ جایی که یک دیفیوزر بسیار بزرگ به همراه دو اسپویلر (یکی روی سقف و دیگری روی درب صندوق) نصب شده تا چهرهای خشنتر به این شاسیبلند ببخشد.
با باز کردن درها، با فضایی روبرو میشوید که شاید برای هر سلیقهای خوشایند نباشد. رنگ فیروزهای به شکل بیرحمانهای بر تمام بخشهای کابین، از صندلیها و داشبورد گرفته تا فرمان و کمربندهای ایمنی، سلطه دارد. منصوری لوگوی خود را تقریباً در همهجا، ازجمله پشتسریها، دستهدنده و کنسول مرکزی حک کرده است. برای تکمیل این فضای پرزرقوبرق، یک سقف کهکشانی، نورپردازی داخلی خاص و قطعات دکوراتیو از جنس فیبر کربن فورجکاریشده نیز به کابین اضافه شدهاند. حتی پدالها و زیرپایی نیز با برند منصوری جایگزین شدهاند تا هیچ بخشی از اصالت خودرو باقی نماند.
این بامو XM روی رینگهای ۲۳ اینچی مدل FD.15 سوار شده که پیشازاین در پروژههای متعدد دیگری از منصوری، بهخصوص روی خودروهای رولزرویس، دیده شدهاند. کاهش ارتفاع سیستم تعلیق نیز به تکمیل ظاهر تهاجمی خودرو و چسبندگی بهتر آن به سطح جاده کمک میکند. منصوری با این پروژه نشان داد که با وجود ارائه چند طرح معقولتر در ماههای اخیر، همچنان به اصول و قواعد همیشگی خود یعنی خلق آثاری پرسروصدا و جنجالی پایبند است.