خودرو منصوری

بهترین خودروهای منصوری با تیونینگ جذاب و معقولانه‌!

منصوری، تیونری که به خلق خودروهای جنجالی با رنگ‌های تند، کیت‌های بدنه اغراق‌آمیز و کابین‌های پرزرق‌وبرق شهرت دارد، گاهی اوقات رویکردی معقول‌تر در پیش می‌گیرد.

نام منصوری در دنیای تیونینگ خودرو مترادف با افراط و جنجال است. پروژه‌های منصوری معمولاً واکنش‌های دوگانه‌ای ایجاد می‌کنند. برخی عاشق جسارت آن‌ها می‌شوند و برخی دیگر از شدت تغییرات شوکه می‌شوند؛ اما در میان این پروژه‌های پرحاشیه، منصوری گاهی اوقات خودروهایی تولید می‌کند که نه‌تنها قابل‌قبول، بلکه تحسین‌برانگیز هستند. این خودروها با تغییرات متعادل‌تر، همچنان روح لوکس و عملکرد بالای خود را حفظ می‌کنند و نشان می‌دهند که منصوری می‌تواند بدون زیاده‌روی، خاص و جذاب باشد.

منصوری اینیشیت

لامبورگینی روئلتو به‌خودی‌خود خودرویی خیره‌کننده است که با چراغ‌های عبوس، خطوط تیز بدنه و طراحی عضلانی شناخته می‌شود. منصوری معمولاً در تیونینگ خودروها از فیبر کربن به‌صورت گسترده و گاهی زننده استفاده می‌کند، اما نسخه منصوری از روئلتو که با نام اینیشیت شناخته می‌شود، کاملاً باوقار و متعادل است. این خودرو مجهز به مجموعه‌ای از قطعات فیبر کربنی است که ظاهر خیره‌کننده روئلتو را برجسته‌تر می‌کنند. علاوه بر تغییرات ظاهری، منصوری قدرت موتور را نیز اندکی افزایش داده است تا ۱۰۷۰ اسب بخار قدرت تولید کند. اقدام عجیب منصوری، قرار دادن دکمه استارت موتور روی سقف خودرو برای شبیه‌سازی کابین هواپیما است! در بخش عملکرد، پیشرانه هیبریدی V12 روئلتو تقویت شده و این نسخه را به سریع‌ترین لامبورگینی تاریخ تبدیل کرده است. این خودرو همچنین به سیستم اگزوز اسپرت، رینگ‌های ۲۲ اینچی آلیاژی سبک و سیستم تعلیق قابل‌تنظیم هم مجهز شده است.

رولزرویس اسپکتر منصوری

اسپکتر یکی از زیباترین خودروهای رولزرویس است و نسخه منصوری با تغییرات ظریف و تهاجمی، بدون افتادن به دام طراحی‌های زننده، آن را ارتقا داده است. همان‌طور که انتظار می‌رود، تمام قطعات اضافه‌شده از فیبر کربن هستند. پیشرانه الکتریکی اسپکتر دست‌نخورده باقی‌مانده، اما ظاهر بیرونی و کابین تغییرات قابل‌توجهی داشته‌اند. این خودرو به جلوپنجره مشکی، کاپوت فیبر کربنی، اسپویلر عقب کاربردی، دیفیوزر فیبر کربنی، فرمان چرمی-کربنی، پدال‌های فیبر کربنی، تزئینات داخلی فیبر کربنی، سیستم صوتی پریمیوم با ۱۸ بلندگو و نورپردازی داخلی LED قابل‌تنظیم مجهز شده است. کابین با چرم لوکس و تزئینات فیبر کربنی، حس تجمل را حفظ کرده و درعین‌حال کمی اسپرت‌تر شده است.

منصوری استالونه GTS

فراری 812 GTS با طراحی جذاب و صدای گوش‌نواز موتور ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی خود، یکی از بهترین سوپراسپرت‌های روباز جهان است. نسخه منصوری که استالونه GTS نام دارد، به قطعات فیبر کربنی مختلفی مثل دیفیوزر عقب، رکاب‌های جانبی و بال عقب بزرگ مجهز و در قسمت جلو هم با استفاده از فیبر کربن، بازطراحی شده است. این خودرو مجهز به سیستم اگزوز اسپرت با صدای بلندتر، رینگ‌های ۲۱ اینچی آلیاژی و سیستم تعلیق اسپرت با قابلیت تنظیم ارتفاع است. تغییرات کابین به گستردگی بدنه نیست و بیشتر شامل جایگزینی قطعات کوچک با اجزای فیبر کربنی و چرم سفارشی بر اساس درخواست مشتری است. دپارتمان موتور منصوری با بهینه‌سازی الکترونیک و نصب سیستم اگزوز جدید، قدرت را از ۸۰۰ اسب بخار به ۸۳۰ اسب بخار و گشتاور را از ۶۹۲ نیوتن متر به ۷۴۰ نیوتن متر افزایش داده است.

منصوری کربونادو EVO

لامبورگینی اونتادور SVJ رودستر یک سوپراسپرت خشن و جذاب است، بنابراین هرگونه تغییر برای بهبود عملکرد و طراحی آن غیرضروری به نظر می‌رسد. بااین‌حال، نسخه منصوری که کربونادو EVO نام دارد، فوق‌العاده جذاب است. منصوری تیونینگ‌های دیگری از این خودرو را هم با نام کربونادو معرفی کرده اما EVO نسخه افراطی‌تر است. این خودرو مجهز به چهار سر اگزوز، بال عقب فیبر کربنی، دیفیوزر فیبر کربنی، رینگ‌های فیبر کربنی، سیستم تعلیق اسپرت، سیستم صوتی پریمیوم با ۱۲ بلندگو و نورپردازی داخلی LED است. بدنه این خودرو کاملاً از فیبر کربن ساخته شده و ویژگی‌های سفارشی متعددی دارد. بزرگ‌ترین تغییر اما در پیشرانه صورت گرفته که قدرت آن به تقریباً دو برابر مدل استاندارد، یعنی حدود ۱۵۰۰ اسب بخار، افزایش یافته است.

رولزرویس کالینان منصوری

تقاضا برای نسخه منصوری از رولزرویس کالینان همچنان بالاست و به همین دلیل، تیونر آلمانی این شاسی‌بلند لوکس را برای مدل ۲۰۲۵ دوباره عرضه کرده است. رولزرویس سال گذشته کالینان را فیس‌لیفت کرد و این فرصت را به منصوری داد تا قطعات نسخه ۲۰۲۵ خود را بازطراحی کند. این خودرو مجهز به کاپوت فیبر کربنی، اگزوز مرکزی برجسته، چرم جدید در کابین، تزئینات فیبر کربنی، سیستم صوتی Naim با ۲۰ بلندگو، ماساژور صندلی و سیستم تهویه چهار منطقه‌ای است. نمای عقب با اگزوز مرکزی و دیفیوزر فیبر کربنی، ظاهری تهاجمی‌تر دارد. کابین با چرم لوکس و تزئینات فیبر کربنی، حس تجمل را به سطح بالاتری برده است.

فراری مونزا SP2 منصوری

برخلاف رویکرد معمولاً افراطی منصوری، نسخه فراری مونزا SP2 تغییرات ظریف‌تری در بدنه و کابین دارد. بازطراحی اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب جدید، رینگ‌های فیبر کربنی و رکاب‌های جانبی فیبر کربنی، ظاهر این اسپیدستر را زیباتر کرده‌اند. این خودرو مجهز به سیستم اگزوز اسپرت، رینگ‌های ۲۱ اینچی و سیستم تعلیق قابل‌تنظیم است. کابین از طراحی نامتقارن بدنه، به‌ویژه ورودی هوای بالای سر راننده، الهام گرفته و این الگو را در رنگ‌بندی و مواد صندلی‌ها تکرار کرده است. افزایش قدرت نیز محافظه‌کارانه است: فقط ۳۰ اسب بخار و ۲۲ نیوتن متر گشتاور بیشتر از مونزا SP2 استاندارد که خروجی نهایی را به ۸۳۰ اسب بخار رسانده است.

منصوری F8XX

منصوری F8XX تفسیری جسورانه از فراری F8 تریبوتو است که سبک تهاجمی مدل‌های XX فوق‌العاده انحصاری فراری را تقلید می‌کند. بدنه سبز کاتانیا این خودرو با قطعات دست‌ساز فیبر کربنی، شامل دماغه، رکاب‌های جانبی و قسمت عقبی تزئین شده است. بااین‌حال، جذاب‌ترین ویژگی نسخه منصوری، بال عقب فیبر کربنی است که یادآور مدل‌های XX مانند فراری XX EVO است. این خودرو مجهز به سیستم اگزوز اسپرت، رینگ‌های ۲۲ اینچی و سیستم تعلیق اسپرت است. کابین نیز به‌طور قابل‌توجهی تغییر کرده، اما مهم‌ترین ویژگی این مدل، پرفورمنس آن است. تغییرات گسترده در سیستم مدیریت موتور ۳.۹ لیتری V8 و سیستم اگزوز، قدرت را ۱۶۰ اسب بخار و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور نسبت به F8 تریبوتو استاندارد افزایش داده و به ۸۸۰ اسب بخار رسانده است.

منصوری P9LM EVO 900

این خودرو شاید کمی زیاده‌روی به نظر برسد، اما اندر افراطی نیست که باعث اعتراض در شبکه‌های اجتماعی شود! بدنه پورشه 911 توربو S با گلگیرهای عقب پهن‌تر، قطعات فیبر کربنی فراوان، بال عقب بزرگ و دیفیوزر عقب برجسته به‌طور کامل بازطراحی شده است. کابین این خودرو هم به همان اندازه بیرون پرزرق‌وبرق به نظر می‌رسد. همچنین اما ظاهر عجیب این مدل با تغییرات گسترده در پیشرانه قدرتمند ۹۱۱ توربو S هماهنگ است که با افزایش قدرت به ۹۰۰ اسب بخار، شتاب صفرتاصد را ۰.۲ ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد (۲.۶ ثانیه) کرده است.

منصوری لارِولوسیون

فراری F12 برلینتا خودرویی زیبا با تناسبات جذاب و طراحی دل‌فریب است اما نسخه منصوری که لارِوُلوسیون نام دارد، ویژگی‌های ظریف و زیبای F12 برلینتا را با بدنه فیبر کربنی و تهاجمی جایگزین کرده و این گرند تورر دلربا را به یک جنگجوی خشمگین ایتالیایی تبدیل کرده است. منصوری از فیبر کربن نه‌تنها در بدنه، بلکه در محفظه موتور نیز استفاده کرده و کاور موتور قرمز فیبر کربنی هم ظاهری خیره‌کننده را به نمایش گذاشته است. لارِوُلوسیون، همان‌طور که از نامش پیداست، با طراحی و عملکردی که به‌مراتب از مدل پایه برتر است، خودرویی انقلابی بود.

مرسدس AMG SL53 وایدبادی منصوری

مرسدس SL بدون دخالت منصوری نیز خودرویی خیره‌کننده است اما تلاش‌های این تیونر آلمانی منجر به بدنه‌ای پر از فیبر کربن شده که با کیت وایدبادی کشیده‌تر شده است. تناسبات ظریف این خودرو با قطعات فیبر کربنی متعدد، ازجمله ورودی‌های هوا و جلوپنجره تکمیل شده است؛ مانند سایر مدل‌های منصوری در این فهرست، کابین و رینگ‌ها دست‌نخورده باقی نمانده‌اند اما جذاب‌ترین جنبه SL وایدبادی، پیشرانه آن است. موتور V8 توئین توربو با توربوشارژرهای جدید و سیستم اگزوز چهارخروجی، ۸۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۲۶۵ اسب بخار از نسخهٔ معمولی بیشتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. SepehrV10

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (100 ديدگاه)

    992 توربو S منصوری ۹۰۰ اسبه
    بعد توربو اس ۲۰۲۶ قراره ۷۰۰ اسب باشه😐😐😐

    موافقم 2
    مخالفم 1
  2. محمود

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اگه ایران بود و نمی‌رفت الان داشت پراید 405 تیونینگ میکرد حقشه بود که بهترین خودرو های روز دنیا رو تیونینگ می‌کنه دورد بر همه ایرانیان پر استعداد کشورم ❤️

    موافقم 10
    مخالفم 1
  3. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (288 ديدگاه)

    تمامی کار های آقای منصوری جذابه، البته نه برای همه چون سلیقه ای هست و هر پروژه خریدار خودش رو داره، به عنوان یک ایرانی باعث افتخار ما هست هرچند نمیدونم فارسی چقدر میتونه صحبت کنه یا چقدر از تاریخ و ادبیات و فرهنگ کشورش خبر داره ولی خوب محبوبیت ایشون در دنیای تیونینگ قابل انکار نیست.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1756 ديدگاه)

    کربونادو به نظرم از همشون مقعول و زیباتره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  5. Mr wrong

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (508 ديدگاه)

    منصوری یه روز زیر درخت نشسته بوده میبینه یه تیکه کربن از آسمون افتاد پایین.
    اونم برش داشت گفت خب این چرا بجای اینکه بیفته زمین نرفت بچشپه به ماشین!!!؟؟؟

    موافقم 10
    مخالفم 1
  6. amir-mr

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    همشون فوق‌العاده هستن ولی لارِولوسیون و کربونادو EVO تو یک لول دیگن

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. PURIYA

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (698 ديدگاه)

    تیون های منصوری همشون خوبن از نزدیک باید دید
    اگرم بعضی وقتا از رنگ های خیلی عجیب غریب استفاده میکنه به درخواست مشتریه و سلیقه ی مشتری
    از بین ماشینای تو لیست هم بنظرم تیون F8 روش نشسته

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. B

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    از همشون خوشم اومد جز
    لارِولوسیون

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. حسین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (242 ديدگاه)

    افتضاح
    خرچنگ قورباغه عرب پسند

    موافقم 4
    مخالفم 6
  10. علی Shelby

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (726 ديدگاه)

    بنظرم اینیشیت و مونزا و کربونادو از همه بهتره
    چه از لحاظ طراحی چه فنی

  11. ar-ma-n

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (308 ديدگاه)

    منصوری فوق‌العاده هست .
    بجز منصوری که یک ایرانی تو این کار جادار از برند کیوانی یاد کرد که دستی کمی از منصوری نداره و طراح های اونم فوق‌العاده هستن

    کسایی که دنبال تیونینگ و شخصی ساز هستن این دوتا ایرانی موفق میتونن الگو قرار بدن

  12. Battman

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    احساس میکنم لارِولوسیون یجورایی اون تناسب جلو پنجره رو به نسبت کل بدنه خراب کرده ، یعنی اون ظرافت مدل استاندارد رو نداره، حالا شاید هم زاویه عکس اینطوریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا