اکودا E7 در ایران؛ مشخصات و قیمت وارداتی مکس موتور

پنج‌شنبه 26 تیر 1404 - 20:00
مطالعه 11 دقیقه
 Ecoda E7 max motor
اکودا E7 یک شاسی بلند چینی از محصولات چری اومودا است که همراه پیشرانه‌ی 1/6 لیتر توربو توسط مکث موتور وارد ایران می‌شود.
تبلیغات

برند لوکانو، آبان 1403 معرفی شد تا ارایه دهنده‌ی خودروهای جیکو (زیرمجموعه‌ی چری) در ایران باشد. هم‌اکنون لوکانو L7، دو دیفرانسیل مکث موتور، با قیمت نزدیک به سه میلیارد تومان پیش‌فروش شده و نسخه‌ای از تیگو 7 پرومکس همراه امکانات بیشتر است. بر این اساس، اکودا E7 هم مشابهت فنی با فونیکس FX مدیران خودرو دارد.

برندهای متنوع زیرمجموعه‌ی چری فعالیت می‌کنند. بعضی از این محصولات با نام‌های مختلف، مشخصات فنی و حتی ظاهر مشابه دارند. انواع لوکانو هم، با برند جیکو (Jaeco) و چری و تانسو (Tansuo) از سال ۲۰۲1 تاکنون تولید می‌شوند.

چری در کنار جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال، یکی از خودروسازان برتر چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. محصولات جدید چری علاوه‌بر امکانات رفاهی متنوع و نزدیک به استاندارد جهانی، ظاهر جذاب و عامه‌پسند دارند که فراتر از انتظار عامه‌ی مردم است. بازار ایران در سال‌های گذشته، میزبان انواع محصولات چری شامل کراس‌اورهای  X22 X33، تیگو ۵ و X55 و تیگو ۷ در کنار سدان آریزو ۵ و آریزو ۶ بود. با ‌این ‌اوصاف، می‌توان چری را مهم‌ترین برند خودروسازی چین در بازار کشورمان دانست.

اکودا E7 در بعضی کشورها Omoda C7 و تیگو 7 پلاس نام دارد. طراحی این خودرو سال 2025 انجام شده و محصولی مدرن محسوب می‌شود. جالب است بدانید اکودا E7 و فونیکس FX و تیگو 7 و حتی X55 مدیران خودرو، همگی از پلتفرم مشابه استفاده می‌کنند اما تجهیزات متنوع دارند شامل موتور 1/5 لیتر توربو و 1/6 لیتر توربو دارند. اکودا E7 پلاگین هیبرید هم در چین تولید شده اما فعلا فقط نسخه‌ی تمام بنزینی وارد ایران می‌شود.

کپی لینک

طراحی بدنه و نمای بیرونی اکودا E7 مکث موتور

با حذف جلوپنجره، اکودا E7 شباهت زیادی با کراس‌اورهای برقی دارد. این خودرو، حس یک محصول آیرودینامیک، مجهز به فناوری‌های مدرن را تداعی می‌کند؛ اما ناپختگی در طراحی و اصالت چینی خود را نیز نشان می‌دهد.

با چراغ‌های باریک و کشیده، اکودا E7 را اسپرت و تهاجمی به نظر می‌رسد. از نمای روبرو، این خودرو به ماهی گوشت‌خواری شباهت دارد که دندان‌های خود را نشان می‌دهد. حفره‌های هدایت هوا در بخش مرکزی سپر که از مواد پلاستیکی سیاه تشکیل شده‌اند، ترکیب عجیب اکودا E7 را شکل می‌دهند.

در نمای جانبی، استفاده از فرم مدرن دستگیره‌ها، جالب توجه است. چرخ‌های سیاه، چندان جالب به نظر نمی‌رسند و در کنار مواد پلاستیکی داخل رکاب و گلگیر، خوشایند نیستند. اکودا E7 با شیب سقف و کشیدگی شیشه‌ها تا انتهای بدنه، ترکیبی تکراری در بسیاری از کراس‌اورهای چینی ارایه می‌دهد.

در نمای پشت، ایرادات کمتری دیده می‌شود و مجموعه‌ای از ادوات با شکل عامه‌پسند وجود دارند. برش‌های بدنه و حجم‌دهی، به خوبی شکل گرفته‌اند؛ ضمن اینکه پیوستگی چراغ‌های عقب با خطوط تیز، قابل قبول است. محل نصب پلاک، مشابه خودروهای مدرن انتخاب شده اما سپر پلاستیکی، نکته منفی محسوب می‌شود.

 Ecoda E7 max motor
 Ecoda E7 max motor

اکودا E7 با طول 4,660 و عرض 1,875 و ارتفاع ۱,۶۷۰ و فاصله محوری 2,720 میلی‌متر عرضه می‌شود تا بزرگ‌تر از لوکانو و فونیکس تیگو 7 باشد.

کپی لینک

طراحی داخلی و نمای کابین اکودا E7 مکث موتور

به لطف نمایشگرهای بزرگ و جدا از داشبورد، حس یک خودروی مدرن به خوبی در E7 دیده می‌شود. نسخه‌های سفارشی با چرم سفید برای صندلی و تودری و فرمان، اکودا را فراتر از یک کراس‌اور چینی نشان می‌دهند.

اکودا E7 دارای فرمان بیضی است که بعد از مدل‌های D شکل، طرح مدرن خودروهای جدید محسوب می‌شود. در وسط، نمایشگر لمسی 15/6 اینچ، بسیار بزرگ به نظر می‌رسد و پنل دیجیتال 12/3 پشت فرمان هم، اطلاعات فنی را با گرافیک عالی نمایش می‌دهد. اکودا E7 عملا فاقد کلیدهای فیزیکی است و شدیدا به نمایشگر لمسی، وابستگی دارد.

طراحی و راحتی صندلی‌های اکودا E7 نزدیک به استاندارد خودروهای لوکس بازار جهانی است. این مدل برای سفرهای چهار سرنشین بلندقد مناسب به نظر می‌رسد و حدود 600 لیتر فضای صندوق (از کف تا سقف) فراهم می‌کند.

کپی لینک

پیشرانه و تجهیزات فنی اکودا E7 مکث موتور

دو مدل تمام بنزینی در چین، موتور 1/5 و 1/6 لیتر توربو دارند. مکث موتور نسخه‌ی قوی‌تر، با 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور را وارد ایران خواهد کرد که عملا مشابه فونیکس FX است. گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دبل کلاچ، ساختار محرک جلو، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 10 ثانیه و میانگین مصرف سوخت 8 لیتر در صد کیلومتر، دیگر مشخصات اکودا E7 مکث موتور هستند.

از مهم‌ترین امکانات ایمنی و رفاهی اکودا E7 می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سیستم هشدار و پیش بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
  • سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
  • رادار تصادف از عقب (RCTA)
  • رادار نقطه کور (BSD)
  • سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
  • سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
  • کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
  • سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
  • سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
  • رادار هشدار تصادف از جلو (FCW)
  • ترمز اضطراری خودکار (AEB)
  • سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESP)
  • سامانه کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)
  • هدآپ دیسپلی
  • ۸ کیسه هوای ایمنی
  • دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D
  • تنظیم برقی صندلیهای ردیف اول همراه با گرمکن
  • سنسورهای نور و باران
  • ترمز پارک برقی همراه با اتو هولد
  • باز و بسته کردن و تنظیم آینه ها جانبی به صورت برقی و متصل به گرمکن
  • سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)
  • جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پایی
  • کلاستر دیجیتالی
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
  • ترمز پارک برقی همراه با اتوهولد
  • سانروف
  • شارژر وایرلس
  • تریم چرمی کابین

مدل پلاگین هیبرید که احتمالا در آینده وارد ایران خواهد شد، از موتور برقی همراه پیشرانه‌ی 1/5 لیتر توربو استفاده می‌کند. این مجوعه 326 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن‌متر گشتاور دارد؛ اما دو دیفرانسیل نیست. اکودا E7 پلاگین هیبرید در زمان 8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و امکان رانندگی تمام برقی تا مسافت 90 کیلومتر فراهم می‌کند. این محصول باتری 18 کیلووات ساعتی ساخت بی‌وای‌دی دارد.

کپی لینک

پیش‌بینی قیمت اکودا E7 مکث موتور در ایران

فروش اومودا C7 در کشورهای شرق آسیا به تازگی شروع شده و تمرکز آن بر مدل پلاگین هیبرید است. برای نسخه‌ی تمام بنزینی 1/6 لیتر توربو که توسط مکث موتور وارد ایران خواهد شد، حدود قیمت 18 تا 20 هزار دلار وجود دارد که احتمالا هنگام ورود ایران، هزینه‌ی خرید را به سه تا 3/3 میلیارد تومان می‌رساند.

 Ecoda E7 max motor
 Ecoda E7 max motor
 Ecoda E7 max motor
 Ecoda E7 max motor
 Ecoda E7 max motor
 Ecoda E7 max motor
 Ecoda E7 max motor
 Ecoda E7 max motor
 Ecoda E7 max motor
 Ecoda E7 max motor
 Ecoda E7 max motor
 Ecoda E7 max motor
 Ecoda E7 max motor
 Ecoda E7 max motor
 Ecoda E7 max motor
 Ecoda E7 max motor

محصولات خانواده‌ی اکستریم مهم‌ترین رقیب اکودا E7 مکث موتور هستند. هم‌اکنون اکستریم TXL با ابعاد بزرگ و سیستم دو دیفرانسیل، به قیمت 3/6 میلیارد تومان پیش‌فروش می‌شود و مدل کوچک‌تر به نام اکستریم LX که مشابه اکودا E7 موتور 1/6 لیتر توربو دارد، در بازار آزاد 2/8 تا 3 میلیارد تومان است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.