مزدا 3 یکی از پرطرفدارترین محصولات این کمپانی تا به اینجای کار بوده و با توجه به بررسیهای تخصصی صورت گرفته نیز جزو بهترینهای کلاس خود است. با وجود زبان طراحی بازنگری شده و ظاهری جذاب، کابینی لوکس و... شاهد خودرویی عالی هستیم. البته کابین کمی برای افراد قدبلند تنگ بوده و صندلیهای عقب نیز نسبت به متوسط کلاس کوچکتر هستند.
البته اهمیتی ندارد که مزدا 3 جدید از نظر کارشناسان چقدر خوب است زیرا خریداران خودرو در آمریکا تصمیم نهایی را میگیرند و به نظر میرسد آنها خیلی این خودرو را دوست نداشتهاند.
مزدای آمریکای شمالی میگوید این خودرو سال پیش به خانهی 50741 نفر راه یافته درحالیکه فروش مزدا 3 در سال 2018 برابر با 64638 دستگاه بوده است. این افت فروش به معنی کاهش 21.5 درصدی در بازه سال به سال است.
این افت فروش را میتوان با علاقه خریداران به محصولات قدبلند توجیه کرد. همین موضوع خودش را در آمار فروش مزدا در سال 2019 نشان میدهد زیرا کراس اوور CX-5 تنها خودروی این برند است که عملکرد فروش مثبتی داشته است.
فروش کل مزدا CX-5 در سال پیش برابر با 154545 دستگاه بوده که بهتر از فروش 150662 دستگاهی سال 2018 میباشد. به این ترتیب این خودرو از رشد فروش 2.6 درصدی لذت برده است.
اما حتی افزایش فروش این کراس اوور کامپکت نیز کمکی به بهبود کلی اوضاع مزدا نمیکند چراکه خودروی CX-30 نیز تنها 899 دستگاه فروش داشته است. این خودروساز ژاپنی در کل تنها 278552 دستگاه خودرو در آمریکای شمالی به فروش رسانده که نسبت به فروش 300325 دستگاهی سال 2018 حاکی از افت فروش 7.2 درصدی است.