مزدا 6 مدل 2018، قدرتمندتر از همیشه

یک‌شنبه 12 آذر 1396 - 08:30
مطالعه 8 دقیقه
2018-Mazda6-front-side-view-parked
مزدا می‌گوید سدان مزدا 6 جدید بازمهندسی شده اما با نگاه به این سدان پرچم‌دار می‌فهمیم که تفاوت زیادی نسبت به مدل قبلی وجود ندارد. البته که این...
تبلیغات

مزدا می‌گوید سدان مزدا 6 جدید بازمهندسی شده اما با نگاه به این سدان پرچم‌دار می‌فهمیم که تفاوت زیادی نسبت به مدل قبلی وجود ندارد. البته که این موضوع در نگاه اول درست است زیرا شاهد همان طراحی جذاب هستیم. مزدا تمامی توان خود را روی پیشرانه جدید اسکای اکتیو جی 2.5 لیتری توربو گذاشته است. بله درست خواندید، توربو!

مزدا 6 نهایتاً از القای اجباری استفاده کرده است. این پیشرانه در سدان زیبای ژاپنی قدرت 250 اسب بخاری و گشتاور 420 نیوتون متری داشته و مزدا می‌گوید از سیستم توربوی فشار دینامیکی استفاده کرده است. این سیستم دارای ورودی کوچک به منظور چرخاندن سریع‌تر توربین در دورهای پایین پیشرانه است. مزدا می‌گوید نتیجه این کار افزایش آنی بوست توربو است و تا زمانی که از سوختی با اکتان 93 استفاده کنید نتیجه کاملی به دست خواهید آورد. اگرچه سوخت‌هایی با اکتان پایین به خودرو آسیب نمی‌زند اما قدرت پیشرانه را به 227 اسب بخار کاهش می‌دهد.

همین میزان قدرت نیز افزایش چشمگیری را نسبت به قدرت 184 اسب بخاری مدل قبلی داشته و در عین حال مصرف سوخت کمتر و عملکرد روان‌تری دارد. ویژگی جالب‌توجه این پیشرانه سیستم غیرفعال سازی سیلندر است که در سرعت‌های بین 40 تا 80 کیلومتر در ساعت می‌تواند فعال شود و مزدا 6 را به خودرویی 2 سیلندر بدل نماید. مزدا می‌گوید زمانی که قدرت کامل موردنیاز باشد هر چهار سیلندر به کار می‌افتند تا بازگشتی باورنکردنی داشته باشند. البته مزدا هنوز جزئیات مربوط به مصرف سوخت مزدا 6 را اعلام نکرده است.

اما دیگر تغییر بزرگ مزدا 6 در کابین رخ داده به گونه‌ای که شاهد غربیلک فرمان و قطعات ‌تریم جدید هستیم. داشبورد بازطراحی شده باعث می‌شود احساس فراخی در کابین ایجاد گردد. مدل‌های فول signature دارای پوشش چوبی، چرم ناپا و جیر بر روی درب‌ها، صندلی‌ها و داشبورد می‌باشند.

صندلی‌ها نیز هم‌اکنون حمایت بیشتری از بدن به عمل‌آورده و صندلی‌های جلو مجهز به سیستم تهویه هستند. از دیگر تجهیزات جدید می‌توان به دوربین 360 درجه، صفحه‌نمایش 8 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی، کروز کنترل راداری، یخ‌زدای برف‌پاک‌کن‌های جلو، هدآپ دیسپلی اشاره کرد. تریم های بالاتر همچنین دارای صفحه‌نمایش 7 اینچی TFT پشت آمپرها می‌باشند.

این تغییرات در ظاهر خودرو چندان دیده نمی‌شوند. مزدا 6 بازطراحی شده دارای جلوپنجره جدید با چراغ‌های LED استاندارد و مه شکن‌های یکپارچه است. همچنین رینگ‌های 17 و 19 اینچی جدید نیز جلوه دیگری به این سدان شیک بخشیده‌اند.

قطعاً تغییرات صورت گرفته در پیشرانه و کابین مزدا 6 مهم هستند اما مهندسان تنها به این نکته بسنده نکرده و شاسی را اصلاح کرده‌اند. استحکام بیشتری در نقاط کلیدی شاسی وجود داشته و سیستم تعلیق نیز بازنگری شده است. نتیجه این کار کاهش صدا، لرزش و ناهنجاری، افزایش آرامش و تیزتر شدن فرمان است. شما می‌توانید گیربکس 6 سرعته دستی را نیز در مزدا 6 انتخاب کنید اما این گیربکس تنها با پیشرانه 184 اسبی عرضه می‌شود و مدل‌های توربو فقط با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ارائه می‌شوند.

در کل به نظر می‌رسد مزدا می‌خواهد جایگاهی میانه بین سدان هایی چون تویوتا کمری و هوندا آکورد و خودروهای لوکس‌تری از لکسس و اینفینیتی به دست آورد. خودروهای یاد شده قدرت بیشتری نسبت به سدان مزدا داشته و البته هنوز قیمت مزدا 6 اعلام نشده است. به نظر می‌رسد مدل‌های لوکس‌تر مزدا 6 تجمل بیشتری نسبت به مدل‌های رده میانی داشته باشند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.