مزدا

بررسی مزدا MX-5 میاتا مدل 2016

نسل چهارم مزدا MX-5 قدم‌های بزرگی برای موفقیت برداشته است. موفقیت‌های بی‌سابقه مزدا MX-5 در طول ۲۵ سال گذشته باعث شده تا این مدل به پرفروش‌ترین اتومبیل دو نفره اسپرت تبدیل شود. آمار فروش مزدا MX-5 در بازار اروپا بسیار بالاست و در این بین اهالی انگلستان علاقه وافری به مزدا MX-5 دارند. به همین دلیل نصف کل تعداد به فروش رسیده از مزدا MX-5 در پهنه قاره اروپا مختص بازار انگلستان است.

2016 Mazda MX-5 Miata
۲۰۱۶ Mazda MX-5 Miata
کوچک‌تر، بیشتر از ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر و بسیار اقتصادی‌تر از نسل گذشته. مزدا MX-5 نسل چهارم با صفات فوق به بازار برگشته تا پیشنهاد جذابی پیشِ روی دوست‌داران اتومبیل‌های اسپرت سبک‌وزن و مشخصاً دو نفره باز شود. به‌خصوص متقاضیانی که موجودی حسابشان برای خرید اتومبیل‌هایی مثل پورشه باکستر کافی نیست.

2016 Mazda MX-5 Miata
۲۰۱۶ Mazda MX-5 Miata
سقف این مدل در قسمت پشت سر راننده و سرنشین جا می‌گیرد. در حالی که نسل چهارم مزدا MX-5 نسبت به سلف خود در هنگام رانندگی کوچک‌تر احساس می‌شود، با این حال این مدل فضای پا و سر گسترده‌تری نسبت به مدل قبلی در اختیارتان قرار می‌دهد. متقاضیان خرید مزدا MX-5 می‌توانند از میان دو نوع موتور مختلف با حجم‌های ۱.۵ و ۲ لیتری اسکای اکتیو که قدرت تولیدی را به‌وسیله‌ یک گیربکس ۶ سرعته دستی به محور عقب منتقل می‌کنند، انتخاب نمایند.

2016 Mazda MX-5 Miata
۲۰۱۶ Mazda MX-5 Miata
2016 Mazda MX-5 Miata
۲۰۱۶ Mazda MX-5 Miata
2016 Mazda MX-5 Miata
۲۰۱۶ Mazda MX-5 Miata
2016 Mazda MX-5 Miata
۲۰۱۶ Mazda MX-5 Miata
طراحی بیرونی مدل MX-5 به‌مانند اکثر ساخته‌های نوین کمپانی ژاپنی مزدا، نشأت گرفته از زبان طراحی کودو است و طراحان مزدا با تلاش سخت توانسته‌اند از طول کلی بدنه ۱۰ میلی‌متر بکاهند و این امر با کاستن ۱۵ میلی‌متری از فاصله میان محورهای جلو و عقب و کاهش ۴۵ میلی‌متری از فاصله میان محور جلو تا سپر، حاصل شده است. نتیجه تمام این تغییرها در طول بدنه زیباتر شدن اتومبیل است به‌طوری‌که نسل چهارم مزدا حالتی بسیار عضلانی پیدا کرده است.

2016 Mazda MX-5 Miata
۲۰۱۶ Mazda MX-5 Miata
چراغ‌های باریک LED و هم‌چنین جلوپنجره بزرگ، شخصیتی بسیار جذاب و گیراتر را به نسل چهارم مزدا MX-5 بخشیده‌اند هم‌چنین روشنایی خاص چراغ‌های عقب هنگام شب به زیبایی هر چه بیشتر اتومبیل کمک می‌کند.

2016 Mazda MX-5 Miata Interior
۲۰۱۶ Mazda MX-5 Miata Interior
2016 Mazda MX-5 Miata Interior
۲۰۱۶ Mazda MX-5 Miata Interior
2016 Mazda MX-5 Miata Interior
۲۰۱۶ Mazda MX-5 Miata Interior
با نگاه مختصری به داخل کابین متوجه می‌شویم که رنگ قسمت بالایی رودری ها با رنگ بدنه اتومبیل هم‌خوانی دارد. کمپانی مزدا عقیده دارد استفاده از رنگ‌های هم‌رنگ بدنه در داخل کابین به سرنشینان کمک می‌کند تا بفهمند در بیرون از اتومبیل چه خبر است. در قسمت بالایی داشبورد نسخه‌های فول آپشن این اتومبیل از یک مانیتور آیپد مانند استفاده شده که به‌وسیله یک اهرم دوار که بغل ترمزدستی جا خوش کرده کنترل می‌شود. در قسمت پائینی مانیتور نام‌برده شده، سه کنترلر گرد وجود دارد که وظیفه آن‌ها کنترل سیستم تهویه مطبوع است. جایگیری صندلی‌ها هم به‌گونه‌ای است که ارتفاع نشیمن‌گاه صندلی راننده ۱۵ میلی‌متر از صندلی سرنشین کمتر است در واقع راننده اتومبیل فاصله نزدیک‌تری تا مرکز ثقل اتومبیل دارد!
نسل چهارم مزدا میاتا با وزن خالصی در حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم، در حدود ۱۰۰ کیلوگرم و البته بسته به آپشن بندی‌های مختلف از نسل سوم سبک‌تر و تنها ۵۰ کیلوگرم از اولین نسل خود که ۲۵ سال قبل عرضه شده بود، سنگین‌تر است. به لطف این بدنه سبک‌وزن، اتومبیل حتی با موتور ۱.۵ لیتری ۱۲۹ اسب بخاری که نسبتاً کم‌توان است هم عملکرد فنی خوب و قوی دارد.

2016 Mazda MX-5 Miata
۲۰۱۶ Mazda MX-5 Miata
مهندسان مزدا، موتور ۱.۵ لیتری این اتومبیل را تحت یک بازنگری کلی قرار داده‌اند تا عملکرد موتور در تمامی دورها نرم باشد و موتور به راحتی بتواند به دوران حداکثر ۷۵۰۰ دور در دقیقه برسد. با این شرایط راننده این امکان را خواهد داشت که هنگام خروج از پیچ دنده را سبک‌تر کرده و با قدرت بیشتری به راه خود ادامه دهد. هم‌چنین با خارج کردن سیستم کنترل کشش از مدار می‌توان چرخ‌های عقب را به هرزگردی واداشت، اما ماشین همواره اینکه چقدر توانایی‌هایش برای این کارها محدود است را به شما گوشزد می‌کند.

2016 Mazda MX-5 Miata
۲۰۱۶ Mazda MX-5 Miata
سیستم تعلیق اتومبیل که در جلو از نوع دوبل جناغی و در محور عقب از نوع مالتی لینک (چند اتصالی) است، بسیار منعطف عمل می‌کند عملکرد فرمان راک‌اندپینیون هم که از سیستم کمکی الکتریکی بهره می‌برد بسیار سبک احساس می‌شود.

2016 Mazda MX-5 Miata
۲۰۱۶ Mazda MX-5 Miata
همان‌طور که در ابتدا ذکر شد برای این اتومبیل موتور دو لیتری اسکای اکتیو هم قابل سفارش است اما به دلیل هزینه‌های اضافی و مصرف سوخت بالاتر نسبت به مدل ۱.۵ لیتری و هم‌چنین وزن پایین بدنه، ما موتور ۱.۵ لیتری را برای MX-5 مناسب‌تر می‌دانیم. هر دو موتور قابل سفارش بر روی مزدا MX-5 از نوع اسکای اکتیو با پاشش سوخت مستقیم و نسبت تراکم بالا هستند. میزان مصرف سوخت تخمینی برای مزدا MX-5 با موتور ۱.۵ لیتری حدود ۴.۷ لیتر (۵۰MPG) و میزان گازهای CO2 تولیدی ۱۳۰ گرم در هر کیلومتر می‌باشد.

مدت زیادی از رونمائی مزدا MX-5 نگذشته و هنوز مشکلات کیفیتی که نیازمند گذشت زمان و طی مسافت‌های زیاد است، ناشناخته مانده‌اند. اما به نظر می‌رسد مزدا MX-5 به دلیل نداشتن ابزار مکانیکی پیچیده مثل گیربکس دو کلاچه و ورودی‌های هوای تطبیقی، ازنظر فنی اتومبیل بی‌دردسری باشد. اما شایان ذکر است که اگر از اتومبیل خود در جاده و پیست به‌سختی کار بکشید، لنت و دیسک ترمز و هم‌چنین تایرها اولین قسمتی خواهند بود که به صورت فوری نیازمند تعویض می‌شوند.
هنوز تست ایمنی از جانب مرکز (NHTSA) بر روی مزدا MX-5 نسل چهارم انجام نگرفته، اما با توجه به بهره‌مندی از سامانه کمکی i-ACTIVESENSE که با استفاده از مجموعه‌ای از رادارها و سنسورها خطرات احتمالی مثل اتومبیل پارک شده در جلو و خروج از خط را به اطلاع راننده می‌رسانند و هم‌چنین ایربگ ها کناری و محافظ سر، به نظر می‌رسد که مزدا MX-5 امتیاز بالایی در تست‌های ایمنی کسب کند.

2016 Mazda MX-5 Miata
۲۰۱۶ Mazda MX-5 Miata
  • فرم بدنه و ظرفیت سرنشین: رودستر/ دو نفر
  • موتور: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری اسکای اکتیو G
  • قدرت موتور: ۱۲۹ اسب بخار در ۷۰۰۰ دور در دقیقه
  • گشتاور: ۱۵۰ نیوتن‌متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه
  • گیربکس: ۶ سرعته اسکای اکتیو MT
  • وزن خالص: ۱۰۰۰ کیلوگرم
  • مصرف سوخت: ۴.۷ لیتر تخمینی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. VENENO

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (343 ديدگاه)

    کاش تو ایران با ی قیمت عادلانه فروخته میشد:'(

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. E 36

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (918 ديدگاه)

      200 ملیون میشد عادلانش !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. behzad

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (55 ديدگاه)

        شروع قیمتش تو اروپا از 19000 یورو هستش.اما منم دوست داشتم موتورش یکم هیجان انگیز تر از این بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرامرز

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1595 ديدگاه)

          بهزاد عزیز این خودرو هنوز وارد بازار آلمان نشده و نسل قبلیش هم حداقل ۲۳۰۰۰ یورو تو سایت مزدا قیمت خورده:
          http://www.mazda.de/modelle/mx5-roadster/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. behzad

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (55 ديدگاه)

          فرامرز جان قیمت 2015 این محصول که به قول همین مقاله بیشتر تو بریتانیا طرفدار داره از 19000 یورو هستش
          http://www.topgear.com/uk/car-news/mazda-mx-5-roadster-review-first-drive-2015-01-30

          توی امریکا هم تقریبا همین میشه به دلار.یعنی زیر 24000 دلار

          http://www.mazdausa.com/MusaWeb/configEntryPoint.action?vehicleCode=MX5&modelYear=2015&skipZip=0&zip=12345

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. 4MATIC

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1054 ديدگاه)

        طراحی داخلیش خوبه ولی اصلا با طراحی بیرونیش حال نکردم
        موتورش هم ضعیفه وحداقل باید2000بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mostafa&S

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      مزدا تنها خودروساز ژاپنیه که استایل اروپایی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. طرفدار بی طرف . reza

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        تویوتا هم دوست داره استایل امریکایی داشته باشه از تندرا معلومه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. 4MATIC

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1054 ديدگاه)

        نه داداش اکورا واینفینیتی هم دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. PlayStation

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      بهتر از هیچی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. 4MATIC

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      دوتا سوال
      میاتا چیه؟؟؟
      رقیباش کیا هستن البته با توجه به قیمتش؟؟؟
      کلاس بدنش در حد Z4وSLKوباکستروTTهست ولی با توجه به قیمتش رقیب اینا نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدامین

        ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11 ديدگاه)

        فیات ابارث ۱۲۴-هیوندای جنسیس کوپه-تویوتا gt86 و سوبارو brz

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ahmadreza

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        رقیب اصلیش لوتوس هست لوتوس هم ماشین های اسپرت و سبک میسازه که از این یه سرو گردن قوی تره مثلا با900 کیلو و 250 اسب بخار قدرت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. AliZeus

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    از جلو چقد شبیه تویوتا Gt 86 هستش!
    ولی قدرت موتورش نا امید کنندس :\

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پوری پوریا!

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    یه رودستر جمع و جور عالی !! به نظر من میتونه تو کلاس خودش موفق باشه!هم طراخی جذابی داره و هم وزن و موتور خوب!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. "Amir"

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (728 ديدگاه)

    درسته که قابلیت های خاصی نداره ولی دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Reza.045

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    سقفش پارچه ایه یا من اشتباه می بینم؟!؟!؟!
    مگه فلزی نبود؟ :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. طرفدار بی طرف . reza

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      برای این پارچه ای ساختنش تا فضای کمتری رو بگیره ولی اگه اهنی بود وقتی سقف رو باز میکردی دیگه صندوق عقب جایی نداشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. maysam

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (581 ديدگاه)

    قدرت موتورش یه مقدار پایینه ولی در کل ماشین نسبتا خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALIUnited

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      اگه قدرتش رو با سمند EF7 که با 1700 cc حدود 105 اسب بخار تولید می کنه مقایسه کنی قدرتش معقول تر به نظر می رسه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. maysam

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (581 ديدگاه)

    قدرت موتورش یه مقدار پایینه ولی در کل ماشین نسبتا خوبی به نظر میاد و طراحی خوبی هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. kasra

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درود
      130 اسب بخار داره از یه موتور1.5 لیتری بیرون میده!
      این رقم پایینیه؟
      فراموش نکنید که موتورش نه توربو هست،نه تقویت شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. طرفدار بی طرف . reza

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        مثل اینکه ژاپنی ها اصلا دوست ندارن حجم موتور رو زیاد کنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. kasra

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    درود
    قبلا ازش بدم میومد
    ولی الان نسبت به قبل خیلی زیبا تر شده و بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.045

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      اره موافقم
      نسلای قبلی خیلی طراحیش به دلم نمینشست!
      اما الان خیلی خوب شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. kasra

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        رضا،الانم طراحیش زیاد تعریفی نداره!
        فقط عقبش به دل ادم میشینه که اونم به خاطر کپی از محصولات الفاست!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza.045

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          از قبلش که بهتره
          این سیر پیشرفته که مهمه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Archi khan

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2168 ديدگاه)

          عقب اش بیشتر شبیه جگوار اف تایپ نشده ؟!!

          (100%)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. kasra

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    ولی انگار مثل اینکه صندوق عقبش خیلی کوچیکه!
    درست میگم؟
    ولی به نظر من جا داشت صندوقش بزرگتر باشه!
    در قسمت های گوشه ای حدود20 سانتی متر با هم فاصله دارن
    که این میتوانست صندوق رو خیلی بزرگتر کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Ahmad..F12

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    در اینکه مزداست و با کیفیته و خیلی هم ارتقاء پیدا کرده خوبه

    ولی از نظر طراحی واقعاً به دل نمیشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. kasra

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      دقیقا!
      من از نسلای قبلش بدم میومد به دلیل همین طراحی افتضاحش!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Lion26

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (257 ديدگاه)

    زیاد زیبا نیست.اصلا زیبا نیست.

    از عقب که نگاه می کنم،یه ذره یاد آلفا می افتم،شاید به خاطر اون قسمت گرد چراغ های عقبشه.
    اگر رینگ ها نقره ای بودن،قشنگ تر می شد.

    Just France.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. kasra

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      ولی جدا از این حرفا ماشینای کارنوتیبل و رودستر رو خییییییییییییییلی دوست دارم،همونقدر که ماشینای شاسی بلند کره ای شرکت کیارو دوست دارم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. احسان

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    مدل قبلیش قشنگتر بود آدمو یاد فیس لیفت زانتیا میندازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مجتبی(ساروی)

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    بسیار کاربردی قیمت بسیار مناسب زیبا راحت ایمن خرکار با این پول دیگه چی میخواین ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Lion26

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (257 ديدگاه)

    یه سوال فنی!

    آیا گشتاور 3750/195 (نیوتن متر/در دقیقه) خوبه یا نه؟

    Just France.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      یه جواب فنی :-) : این گشتاور از چه حجم موتوری به دست اومده و برای چه ماشینی قراره استفاده بشه؟؟؟

      اینجوری نمیشه به سوالت جواب داد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Lion26

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (257 ديدگاه)

        حجم موتور 2000cc

        رنو داستر(شاسی بلند)

        وزن 1300kg(وزن حدودی)

        گیربکس ۴سرعته اتوماتیک.

        Just France.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          خب به نظر میاد نسبتا خوب از حجم موتورش استفاده شده اما با این گشتاور و وزن و نوع کاربری خودرو (که شاسی بلنده) نباید انتظار شتاب بالایی رو ازش داشت. این حدس خودم بود. یه سرچی هم براتون زدم: شتاب صفر تا صدش 10.4 ثانیه س و حداکثر سرعتش 177 کیلومتر بر ساعت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. 4MATIC

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1054 ديدگاه)

          ینی اسم داستررو اوردی
          حالم به هم خورد
          اشغال105ملیونی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. طرفدار بی طرف . reza

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      خیلی زیاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Lion26

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (257 ديدگاه)

        خودرو خوبی هست.

        من که راضیم.خودرو نرم و بی صدایی هست.مارکش شرف داره به کیاو… ماشین های کره ای وچینی.

        Just France.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. طرفدار بی طرف . reza

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    صد در صد ماشین خوبیه
    ولی من ازش خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. یه پسر

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    ای کاش ظاهرش خشن نمی شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. طرفدار بی طرف . reza

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    مزدا ماشینی مثل مزدا 6 رو طراحی کرده
    انتظار خیلی بیشتری از یه مزدا دارم/قیافه/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسین

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. ب ام و Z2 اگر به تولید برسه رقیب سر سختی برای مزدا خواهد بود.

    یه اشکال به متن وارده اونم اینکه از موتور 2 لیتری هیچی نگفته!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ماهان گاز

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    باید باهاش مامور 006جدید رو بسازن/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سامان از تبریز

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3199 ديدگاه)

    یه ماشین کم مصرف کم خرج و باکیفیت
    واسه امثال ما خیلی خوبه
    یعنی فرض کن با قیمت کم یه رودستر بسایر با کیفیت از یه کمپانی بسیار خوش نام به دست میاری که در حد خودش بسیاری از نیازهای ادمو میتونه تامین کنه
    ایول به مزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهدی دادگر

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    منو یاد بی ام و زد 4 نسل قبل میندازه

    خب قدرت موتور 2 لیتری رو هم میگوفتید دیگه
    مثل همیشه قیمت هم نگفتید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. جواد

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    خیلی زشته البت نظر منه . نمره طراحیش صفره قبلیش خیلی خوشگل بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. mahdi

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    مزدا یه تولید کننده (کمپانی) موفق تو زمینه خودرو هست
    اما چند نکته
    این مدل یه رودستر هست
    رودستر باید پرقدرت باشه و شتاب و سرعت بالایی بده
    مزدا اومده از دو موتور 1.5 و 2 لیتری استفاده کرده که 1.5 لیتری 129 اسب میده خوب این با توجه به حجم موتورش خوبه اما برای لغت رودستر کمه احتمالا 2 لیتری از 155 اسب بیشتر نخواهد بود باز 2 لیتری بهتره
    مصرف رو هم باید در نظر گرفت 4.7 که خوبه
    این ماشین نقاط قوت و تناقض زیادی داره
    اما برای کشورهای مثل ایران جالب خواهد بود
    1 طراحی مناسب
    2 مصرف کم
    3 به روز بودن ماشین
    4 قطعا موتور 1.5 لیتری توی ایران پاسخگوی خیلی از نیازها خواهد بود
    5 باید با جی تی 86 رقابت کنه هرچند توی یک کلاس هم نباشند
    من GT86 رو به این مدل مزدا ترجیح میدم

    اما نتیجه

    ما ایرانیان به مزدا خیلی علاقه داریم و خودروهاش رو تا به امروز پسندیدیم چون باکیفیت هست
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سعید

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    موتور 2 لیتری:155 اسب بخار و شتاب 6.5،قیمت 25هزار دلار(caranddriver)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سعید

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    قیافش مخصوصا عکس اولی منو یاد بچه قورباغه انداخت،البته با عرض معذرت.
    ولی خیلی ناز و کوچولو و دوست داشتنی هست،فکر کنم بیشتر خانم پسند باشه مخصوصا با توجه به قدرت کمش.
    اون قسمت بالایی رودری ها که با بدنه همرنگه خیلی ایده ی جالب و خوب و کاربردیه،دقیقا حس بیرون ماشین رو به داخل انتقال میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Mclaren

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    طراحی بیرونش زیاد جالب نیست خوشم نیومد نمیخرمش :)) قلکمو بشکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مرتضی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    چرا اینقدر زشت طراحی شده؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. نوید

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    زشت ولی کارامد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      کجاش کارامده این؟!!!!! :o

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. hero

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    بنظرم مدل 2105 خیلی قشنگتره!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا