مزدا با انتشار بیانیهای رسمی تائید کرد دو محصول کلیدی خود برای مدل پس از 2021 را دیگر در بازار آمریکا عرضه نخواهد کرد. اگرچه این برند به پرفورمنس، طراحی، کیفیت و ایمنی مزدا 6 و CX-3 افتخار میکند اما این دو خودرو را دیگر برای مدل 2022 ارائه نخواهد کرد.
این خودروساز ژاپنی دلیل تصمیم خود را سلایق تغییر یافته مشتریان اعلام کرده زیرا میخواهد همچنان خودروهایی با طراحی زیبا و سواری هیجانانگیز را تولید کند. هنوز مشخص نیست که آیا مزدا به دنبال تولید جانشین مستقیم مزدا 6 و CX-3 میباشد یا خیر.
نسل فعلی مزدا 6 در نمایشگاه لسآنجلس 2012 معرفی و فروش آن از ژانویه 2013 شروع شد. در سال 2017 این خودرو فیس لیفت گردید و از ظاهری جذابتر، کابین با طراحی مدرن، تکنولوژیهای بهروز و... سود برد. البته فیس لیفت مزدا 6 خیلی روی تقاضا برای این سدان تأثیر نگذاشت و در سال 2018 حدود 31 هزار دستگاه از آن به فروش رفت که نسبت به فروش 57898 دستگاهی سال 2015 (بهترین سال استقبال از مزدا 6) فاصله زیادی داشت.
اما کراس اوور CX-3 نیز به عنوان مدل سال 2016 در آمریکا عرضه شد. این خودرو نیز در سال 2018 فیس لیفت شد. مزدا در این خودرو تجهیزات استاندارد بیشتر از جمله اپل کارپلی و اندروید اتو را نصب کرد اما این کار باعث نشد CX-3 از ته جدول رضایت مشتریان سال 2021 کانسومر ریپورتز جدا شود.
از آنجایی که شایعاتی درباره استفاده از پلتفرم جدید و دیفرانسیل عقب برای نسل بعدی مزدا 6 منتشر شده بنابراین اگر این سدان به آمریکا بازگردد تعجب نخواهیم کرد. باید صبر کرد و دید در آینده چه اتفاقی برای این دو خودرو خواهد افتاد.