فولکس واگنمزدا

دوئل فولکس‌واگن اطلس و مزدا CX-9

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت شانزدهم، دومین دوئل از گروه کراس‌اوورهای بزرگ

دوئل‌های گروه کراس‌اوورهای بزرگ در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

نتایج دوئل قبلی بین شورلت تراورز و سوبارو ایسنت

مجموع آراء: ۱۰۷۵

آراء شورلت تراورز: ۸۱۱

آراء سوبارو ایسنت: ۲۶۴

پیروز دوئل: شورلت تراورز با کسب ۷۵ درصد از کل آراء

 

فولکس‌واگن اطلس

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۷,۱۱۹ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۵۹,۶۷۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: شش سال یا ۱۱۵ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین گران‌قیمت، هندلینگ سرزنده، سواری نرم، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی پیشرفته

نقاط منفی: شتاب و مصرف سوخت غیرمعمول

 

 

مزدا CX-9

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۵

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: اسکای‌اکتیو مزدا

امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۵,۸۲۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۸,۲۵۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: بهترین رانندگی در بین کراس‌اوورهای سه ردیفه، مصرف سوخت مناسب، کابین نزدیک به خودروهای لوکس

نقاط منفی: فضای بار نه‌چندان زیاد، فضای تنگ ردیف سوم صندلی‌ها، عدم ارائهٔ صندلی‌های خلبانی برای ردیف دوم

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

فولکس‌واگن اطلس

مزدا CX-9

پیشرانه ۳.۶ لیتری VR6 ۲.۵ لیتری I4
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت ۲۷۵ اسب بخار ۲۵۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۹ ثانیه ۷.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۰ ثانیه ۱۵.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر ترکیبی ۱۰.۲ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۷۴ لیتر
وزن ۲۱۴۵ کیلوگرم ۱۹۸۰ کیلوگرم
طول ۵.۰۳ متر ۵.۰۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۸ متر ۲.۹۳ متر
حجم صندوق بار ۵۹۵ لیتر ۳۹۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۷ نفر
قیمت پایه آمریکا ۳۱,۸۹۰ دلار ۳۳,۲۷۵ دلار
قیمت موردبررسی ۳۳,۱۴۵ دلار ۳۳,۲۷۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

[polldaddy poll=10245918]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. سام

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    در این دوئل با دو خودرویی سر و کار داریم که از مشخصات فنی و حتی قیمت نزدیکی با یکدیگر سود می برند ولی از آنجایی که کیفیت سواری خودرو برایم مهم است و فولکس واگن اطلس نیز سواری نرمی دارد من در این دوئل خودرویی به این ژرمنی بلندقامت رأمی می دهم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهين

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (856 ديدگاه)

      شما که قطعا هیچکدومو سوار نشدی و حتی از نزدیک هم ندیدی، ولی اگه نقاط مثبت مزدا رو بخونی میبینی که نوشته بهترین لذت رانندگی و کیفیت سواری در کلاس خودش، مگه چیز بیشتری از یه ماشین ٣٠ هزار دلاری میشه انتظار داشت؟ خب البته بله! شتاب و قدرت مناسب که باز هم با این شاسی بلند ٧ نفره مزدا میتونی به راحتی با ماشین های کوپه مثل تویوتا جی تی یا جنسیس کوپه سر به سر حرکت کنی! طراحی ماشین هم برخلاف رقبای این کلاس که همه قوطی شکل و مکعبی و قدیمی هستن به بهترین نحو تهاجمی و سطح بالاس که واقعا میشه با لکسوس rx مقایسش کرد،هم با قلب و هم با منطق انتخاب من مزدا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۲ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (709 ديدگاه)

        خود شما که اینطور قاطعانه حکم صادر می کنی این ماشین ها را از نزدیک دیدی و سواری شدی؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهين

          ۲ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (856 ديدگاه)

          برای حرف زدن زاجبه شتاب نیازی به سوار شدن نیست که ، آمار رسمی اعلام شده،ولی کیفیت سواری نیازمند سواری طولانی هست که کارشناسا سوار شدن نظرشون رو هم دادن و مزدا رو بهتر میدونن،ما که عددی نیستیم جلو نظر اونا، تازه همه میدونن برند مزدا از نظر کیفیت سواری چقد مطرحه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. جواد

        ۲ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (79 ديدگاه)

        در ایران! تعصب بیجا به مزدا بیداد میکنه!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. emad1990

          ۳ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (999 ديدگاه)

          تعصب نیست عین حقیقته.شما اگه مطالعه روی مجله های معتبر کرده باشید به این موضوع پی میبرید
          مزدا ماشینای خیلی خوبی میسازه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. امیر

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    برتری کاملا با مزداس اما بخاطر تنفس طبیعی بودن و طراحی کابین و جادار بودن انتخابم اطلسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    اطلس برای پیر مردایی که نوه زیاد دارن هر از گاهی میرن با نوه اشون گردش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ADAK

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1842 ديدگاه)

    اطلس با بد کسی در افتاده !
    برند محبوب ایرانیها …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ahmad

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    فولکس خیلی بهتر از مزدا هست ، امار فروشش هم که بیشتر بود ، گارانتی هم همینطور ، فولکس شش سال ، مزدا سه سال و با وجود اینکه فولکس 165 کیلو گرم سنگینتر هست فقط 0/8 ثانیه شتابش کمتره که اصلا به چشم نمیاد ، حجم صندوق بار هم فولکس بیشتره ، قیمت هم باز فولکس کمتره ، خود برند فولکس هم که خیلی بالاتر از مزداست ، رای من صدرصد فولکس واگن اطلس .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهين

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (856 ديدگاه)

      هشت دهم ثانیه اختلاف با فرض سرعت ١٢٠ تا چند متر فاصله میشه؟
      ١۶٠ کیلو بیشتر تقریبا وزن دو نفر آدم بزرگساله که همیشه رو دوش اطلس اضافه تره
      ٢-٣ لیتر مصرف سوخت بیشتر در طی فقط٢ سال چقد هزینه بیشتر داره؟
      برند فولکس هم احترامش واجبه ولی اصلا تو بحث لوکس بودن کسی قبولش نداره، هم مزدا و هم فولکس هر دو اقتصادی ان
      و اگر فضای بار انقد شدیدا مورد نیازه خب چی بهتر از ماشینای کاروان یا ون؟ پس شما شک نکن مزدا یه چیز دیگست و اگر یذره کمتر فروخته واسه اینه که کلا تعداد تولیدات مزدا محدودتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. OMID

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    موتور vr6 چیه ؟ منظورش کدوم ارایشیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (689 ديدگاه)

      VR6 به آرایش خاصی از موتور گفته میشه که توسط فولکس‌واگن اختراع شد و فقط توسط این شرکت استفاده میشه.
      این آرایش در اصل ترکیبی از آرایش خطی و V شکل هست.
      در موتورهای VR6، سیلندرها مثل موتور V6 روبروی هم قرار میگیرن اما با زاویه بسیار بسته بین 10 تا 15 درجه.
      این موتورها برخلاف موتورهای V6، یه سر سیلندر دارن که هردو ردیف سیلندرها رو پوشش میده.
      در تصویر زیر میتونین آرایش موتورهای VR6 و مقایسه اون با آرایش خطی و V شکل رو مشاهده کنین

      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/db/Stand_VR6-motor-contrast.PNG

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. OMID

        ۲ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        ممنون بابت پاسخ دهی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. آخرین

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    منطقی باشید.
    تو این کلاس هدف جابجایی خانواده و کارایی اونه

    یه ماشین توربو شارژ با فضای بار کم؟؟؟
    من پا رو دلم گذاشتم و به اطلس رای دادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان_ی

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چیزی که عیان است چ حاجت به بیان است،
    رای من اطلس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسین وی

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    طراحی بهتر زیبایی بیشتر بهترین سواری در کلاس خود شتاب بهتر
    مزدا <3

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. (Saeed(peugeot

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    با توجه به اینکه هر دو خودرو تو یه سری پارامتر ها حرف واسه گفتن دارند…..
    مثلا تنفس طبیعی بودن فولکس یه مزیته واسه این کلاس…..و حجم صندوق عقب
    ولی خوب تو شتاب….تو مصرف سوخت….تو گشتاور….و طراحی و چهره ی خودرو مزدا خیلی سرتر هستش..
    و رای من مزدا cx 9

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mآsكvيch

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    دو خودرو به هم نزدیک هستن اما بنظرم مزدا سرتر هست همچنین طراحیشو خیلی دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. arash

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اطلس عجب گارانتی ای داره!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزداراعشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نسل سوخته

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    درمزدا منظور از “عدم ارائهٔ صندلی‌های خلبانی برای ردیف دوم” چه مدلی از صندلی هست چون در مقایسه با صندلی های ردیف دو اطلس من تفاوتی در کلیت ظاهر انها نمیبینم اگر مدل صندلی موجود در اطلس خلبانی هست مدلی که در مزدا بکار رفته چه مدلی هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      صندلی خلبانی منظور صندلی ای هست که در ردیف دوم به صورت دو عدد صندلی مجزا ارائه میشه و طبیعتا ظرفیت نشستن دو سرنشین در اون ردیف رو داره. شاسی بلند های امروزی مخصوصا هفت نفره ها، این مورد رو بصورت آپشن معمولا درنظر میگیرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. بهزاد

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    ایکاش cx9 زودتر عوض شه نسلش و کابین نسل جدید مزدا 3 رو داشته باشه
    شایدم عوض شده من خبر ندارم
    اطلس بخاطر کابین زیبا ترش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. جی کلاس مرسدس

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (143 ديدگاه)

    به نظرم این نظرسنجی مشکوکه خود سایت دلش میخواد مزدا بیاد بالا والا این قدر رای با کامنتها نمیخونه لایک و دیس لایک ها ما در نظرسنجی لوکس ها هم اینقدر رای ندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهين

      ۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تازه اینجاست که شما درک میکنی مزدا چقد پرطرفداره تو ایران و چرا مافیای واردات تویوتا/لکسوس/رنو و میتسوبیشی و نیسان اجازه ورودش رو به زور هم که شده نمیدن، خبر دارن مزدا وارد بشه چه بلایی سر فروششون میاد، البته الان کلا با این قیمت ها تیبا هم نمیشه خرید

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا