میتسوکا راک استار، تلفیق مزدا MX-5 و شورلت کوروت
مزدا MX-5 یکی از محبوبترین رودسترهای دونفرهٔ بازار است اما طراحی آن برای همه جذاب نیست. هرچند کسانی که طراحی MX-5 را نمیپسندند میتوانند به سراغ فیات 124 بروند ولی حالا شرکت میتسوکا پیشنهاد جالبتری را با نام راک استار ارائه کرده است. میتسوکا یک شرکت خودروسازی کوچک ژاپنی است که به ساخت خودروهایی با استایل رترو و کلاسیک میپردازد و حالا در جدیدترین پروژهٔ خود با الهام از نسل دوم شورلت کوروت، بدنهٔ کاملاً جدیدی را برای مزدا MX-5 طراحی کرده است.
راک استار شباهت بسیار کمی به MX-5 دارد زیرا تقریباً همهٔ قسمتهای این بدنهٔ کاملاً جدید با الگوبرداری از کوروت طراحی شده است. در نمای جلویی خودرو دماغهٔ جدیدی با سپر کرومی و چراغهای دایرهای دیده میشود درحالیکه همانند نسل دوم کوروت، دریچههای هوایی هم روی کاپوت تعبیه شده است. قسمت عقبی این خودرو نیز با چراغهای گِرد و سپر کرومی، کاملاً نمایی رترو را به نمایش گذاشته است. در بدنهٔ راک استار تنها قطعاتی که از MX-5 باقیماندهاند دربها و آینههای جانبی هستند.
علیرغم اینکه بدنهٔ راک استار بهطور کامل تغییر کرده است اما کابین آن دستنخورده باقیمانده و تقریباً همان کابین MX-5 است. بااینحال میتسوکا چند آپشن سفارشی مثل تریم رنگی رو دریها، صندلیهای چرمی ویژهٔ و پکیج چرمی را برای آن ارائه کرده است؛ اما هرچند بدنهٔ راک استار از کوروت الهام گرفته است، خریداران نباید انتظار عملکردی مثل کوروت را از آن داشته باشند زیرا این خودرو از همان پیشرانهٔ 1.5 لیتری اسکایاکتیو مزدا استفاده میکند که 130 اسب بخار قدرت و 152 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال این نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک انجام میگیرد.
برای مقایسه، نسل دوم کوروت در ابتدا با یک پیشرانهٔ 5.3 لیتری V8 به بازار آمد که در دو سطح قدرت 250 و 360 اسب بخار قابل انتخاب بود. نسخههای بعدی کوروت C2 نیز به پیشرانههای قدرتمندتری مثل 7 لیتری V8 با 435 اسب بخار قدرت مجهز شدند. قیمت میتسوکا راک استار در ژاپن از 4,688,200 ین معادل 41,698 دلار آغاز شده و در بالاترین مدل به 5,183,600 ین معادل 46,104 دلار میرسد.