پایان راه دیزلی‌های مزدا در بازار آمریکا

دوشنبه 29 دی 1399 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
2020-Mazda-CX-5-1
تنها یک سال پس از اعلام اینکه مزدا نسخه دیزلی کراس اوور CX-5 را پس از مزدا 6 وارد بازار آمریکا می‌کند حالا خبر رسیده که این محصولات به خاطر فروش...
تبلیغات

تنها یک سال پس از اعلام اینکه مزدا نسخه دیزلی کراس اوور CX-5 را پس از مزدا 6 وارد بازار آمریکا می‌کند حالا خبر رسیده که این محصولات به خاطر فروش پایین با بازار خداحافظی خواهند کرد.

سخنگوی مزدا گفته است:

پس از بررسی تقاضای مصرف‌کنندگان، مزدا به این نتیجه رسید که دیگر پیشرانه اسکای اکتیو دی را در بازار آمریکا عرضه نکند. مزدا همچنان به توسعه تکنولوژی دیزلی در سراسر جهان به عنوان بخشی از استراتژی قوای محرکه چند راه‌حلی ادامه خواهد داد.

اگرچه تعداد خودروهای سواری دیزلی در سراسر دنیا به خاطر قوانین آلایندگی سخت گیرانه کمتر می‌شود اما حتی همین خودروها در بازار آمریکا محبوبیتی نداشته‌اند. مزدا از سال 2012 قول عرضه نسخه دیزلی مزدا 6 و CX-5 را داده بود هرچند این قول برای کراس اوورش در سال 2019 عملی شد. البته مزدا 6 دیزلی در وب‌سایت این شرکت هنوز به عنوان محصولی که در آینده عرضه خواهد شد نشان داده می‌شود.

اگرچه مشاهده تقاضای کم برای خودروهای دیزلی در بازار آمریکا سورپرایز کننده نیست اما این موضوع برای مزدا جای تعجب دارد زیرا ژاپنی‌ها همین اکتبر سال پیش گفته بودند که هر دو مدل CX-5 و مزدا 6 دیزلی فرایند تأییدیه خود در بازار آمریکا را کامل کرده‌اند.

دلیل اصلی عدم علاقه آمریکایی‌ها به محصولات دیزلی مزدا به قیمت مربوط می‌شود. بسیاری از افرادی که CX-5 دیزلی را می‌شناسند درعین‌حال می‌دانند که این خودرو قیمتی فراتر از 40 هزار دلار داشته و مصرف سوخت ترکیبی 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر را بر جای می‌گذارد این در حالی است که نسخه عادی این خودرو بهای حدود 25 هزار دلاری داشته و مصرف سوخت آن 8.4 لیتر در صد کیلومتر است. به همین خاطر مشاهده توقف عرضه CX-5 دیزلی و لغو فروش مزدا 6 دیزلی منطقی به نظر می‌رسد.

با هجوم خودروهای الکتریکی و هیدروژنی به بازار به جرات می‌توان گفت تلاش‌های مزدا برای بهبود راندمان پیشرانه‌های دیزلی به در بسته خورده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.