تائید استفاده نسل جدید مزدا CX-5 از پیشرانه 6 سیلندر و پلتفرم جدید

یک‌شنبه 20 تیر 1400 - 11:30
مطالعه 2 دقیقه
Mazda CX-5 render
تاکنون اخبار زیادی درباره نسل بعدی مزدا CX-5 منتشر شده است. پرفروش‌ترین محصول این برند ژاپنی قرار است دگرگونی زیادی را تجربه کند و پروتوتایپ های...
تبلیغات

تاکنون اخبار زیادی درباره نسل بعدی مزدا CX-5 منتشر شده است. پرفروش‌ترین محصول این برند ژاپنی قرار است دگرگونی زیادی را تجربه کند و پروتوتایپ های آن نیز قبلاً در خیابان‌ها رؤیت شده‌اند.

اما احتمالاً مهم‌ترین خبرها درباره نسل بعدی این کراس اوور به استفاده از پلتفرم جدید و پیشرانه 6 سیلندر خطی مربوط می‌شود. مدیر مزدا در استرالیا به لطف گفت‌وگو با اصحاب رسانه این اطلاعات را تائید کرده است.

او گفته است:

مزدا به سرمایه‌گذاری روی پیشرانه‌های درون‌سوز کارا ادامه خواهد داد. این کار با پیشرانه‌های اسکای اکتیو X و نسل جدید خانواده پیشرانه‌های 6 سیلندر خطی صورت خواهد گرفت. این پیشرانه 6 سیلندر در نسل جدید محصولاتی با پلتفرم بزرگ یعنی CX-5 و بالاتر بکار خواهد رفت.

اگرچه این اطلاعات تائید شده اما جزئیات چندانی از پلتفرم جدید و پیشرانه‌های 6 سیلندر خطی در دست نیست. قبلاً اخباری منتشر شده بود مبنی بر اینکه مزدا از اوایل سال آتی میلادی تولید خودروهای مجهز به پیشرانه 6 سیلندر خطی و طراحی دیفرانسیل عقب را شروع خواهد کرد. انتظار می‌رود این برند پیشرانه دیزلی را حفظ کرده و محصولات هیبریدی را نیز توسعه دهد. همچنین انتظار داریم قوای محرکه دیفرانسیل عقب/چهار چرخ محرک نیز در سدان مزدا 6 جدید دیده شوند.

البته هیچ‌یک از این گمانه‌زنی‌ها تائید نشده‌اند و زمان‌بندی دقیق عرضه CX-5 جدید نیز مشخص نشده است. دیگر محصولات بزرگ مزدا نیز در آینده به‌روز شده و از پلتفرم جدید استفاده خواهند کرد.

البته انتظار می‌رود مزدا توسعه CX-5 جدید را در اولویت قرار دهد چراکه این خودرو گاو شیرده مزدا بوده و سال پیش و علیرغم همه‌گیری کرونا به فروش 361051 دستگاهی دست یافته است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.